آریا بانو

آخرين مطالب

غذا بدون گوشت و مرغ چی بپزم که خوشمزه باشه؟ خانه داري

غذا بدون گوشت و مرغ چی بپزم که خوشمزه باشه؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - نمناک / با چی بپزم دیگه نگران ایده غذای شام و نهار نباشید. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی سعی دارند از استفاده گوشت در برنامه غذایی خود بکاهند و غذاهای دیگری را جایگزین غذاهای گوشتی بکنند. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که اگرچه در گذشته غذاهای سنتی بدون گوشت رایج بود؛ اما امروزه ما شاهد تنوع غذایی بسیار بالایی در رابطه با غذاهای بدون گوشت هستیم و شما میتوانید ساده ترین و مدرن ترین غذاها را بدون استفاده از گوشت تهیه و طبخ کنید و حتی در میهمانی های خود نیز سرو نمایید.
در این بخش قصد داریم با دسته بندی خاصی غذاهای بدون گوشت را برای شما کاربران گرامی معرفی کنیم تا به راحتی بتوانید غذای مورد علاقه خود را در جهت سلامتی خود انتخاب نمایید. در هر قسمت، با یک کلیک به سادگی می توانید طرز تهیه هر یک از غذاها را مشاهده کنید.
غذاهای نونی بدون گوشت
در رژیم غذایی ایرانیان غذاهای نونی با اهمیت ترین غذاها به شمار می روند. در این بخش از نمناک به معرفی تعدادی از غذاهای نونی بدون گوشت خواهیم پرداخت.
بازار

آریا بانو


فلافل اهواز
یکی از ارزان قیمت ترین و محبوب ترین غذاهای نقاط مختلف جهان فلافل می باشد. در کشور ما نیز فلافل طرفداران زیادی دارد و در جنوب کشور بالاخص آبادان و اهواز به شیوه بسیار خاصی درست می شود به طوری که زبان زد خاص و عام شده و مسافران زیادی برای تجربه طعم این فلافل های خوشمزه به این منطقه سفر میکنند. در تهیه فلافل موادی همچون نخود، سیر، پیاز، جعفری، تخم گشنیز و... بکار برده می شود.
سمبوسه خانگی
سمبوسه یکی از غذاهای سریع و خوشمزه ای به شمار می رود که ریشه آن به آبادان برمیگردد و اکثرا در شهرها و مناطق جنوبی
ایران رایج است. سمبوسه را در اکثر بازار ها مشاهده می کنید که به فروش می رسد چرا که یک غذای فست فودی محسوب می شود. برای تهیه این غذای خوشمزه به موادی همچون سیب زمینی، پیاز، روغن، نان لواش، زردچوبه، جعفری و... نیاز دارید.
کشک کدو
یکی از غذاهای کرمانی که دارای کالری کمتری است و به واسطه داشتن کشک غنی از کلسیم میباشد کشک کدو نام دارد. کشک کدو یکی از گزینه های بدون گوشت است که بسیار طعم متفاوت و منحصر به فردی دارد. فیله گوجه فرنگی، کدو سبز، پیاز داغ، پودر مغز گردو، کشک، سیر داغ، نعنا داغ و... از جمله مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه می باشد.
کله جوش اصفهان
کله جوش از غذاهای قدیمی به شمار می رود که در اکثر شهرهای ایران تهیه می شود و معروفترین آنها کله جوش قزوینی، کله جوش اصفهانی، کله جوش ترکی می باشد. در این مطلب از نمناک قصد داریم کله جوش اصفهانی را به شما کاربران گرامی معرفی کنیم. این غذا جزو غذاهای بدون گوشت محسوب می شود و پیشنهاد می کنیم چنانچه به دنبال یک غذای بدون گوشت هستید با خیال راحت این غذا را با استفاده از موادی همچون کشک، مغز گردو، پیاز، زردچوبه و... تهیه کنید.
یتیمک بوشهر
یکی از غذاهای سنتی بوشهر که بدون استفاده از گوشت تهیه میشود یتیمک نام دارد. جالب است بدانید در تمام نقاط کشور یتیمک را با نام یتیمچه می شناسند. این غذا در گروه غذاهای رژیمی و سالم قرار دارد و به واسطه استفاده از لوبیا و آب تمبر هندی از پروتئین بالایی برخوردار است. بادمجان، پیاز، لوبیا چشم بلبلی، نمک، روغن و... از جمله مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه می باشد.
خورشت های بدون گوشت
چنانچه علاقه مند به پختن خورشت های بدون گوشت هستید پیشنهاد می کنیم در این بخش از نمناک ما را همراهی کنید تا با چند مورد از این خورش ها آشنا شوید.
خورشت ترش تره گیلان
یکی دیگر از غذاهای بدون گوشت که در منطقه گیلان از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است ترش تره می باشد. این غذای خوشمزه معمولاً در کنار پلو یا ماهی کولی سرخ شده سرو میشود. از جمله موادی که در تهیه این غذای خوشمزه به کار برده می شود می توان به اسفناج تازه، سبزی، روغن، تخم مرغ، سیر، برنج خام، پیاز سرخ کرده و... اشاره کرد. تقریبا 30 دقیقه زمان نیاز است که این غذا آماده شود.
سیرابیج گیلان
سیرابیج یکی از غذاهای بدون گوشت و ساده گیلانی به شمار می رود که خیلی سریع آماده می شود و بسیار پرخاصیت و خوشمزه است. جالب است بدانید رنگ منحصر به فردی در این غذا قابل مشاهده است. در تهیه این غذای خوشمزه و خوشرنگ زردچوبه، برگ سیر تازه، روغن، تخم مرغ، زردچوبه، فلفل و نمک استفاده می شود. سیرابیج همراه با برنج سرو میشود.
طرز تهیه این غذای بدون گوشت و فوری گیلانی ساده است. به این شکل که پس از شستشو و خرد کردن برگهای سیر، آنها را درون ماهیتابه و روی شعله ملایم تفت دهید. برگ سیرها نباید سرخ شوند، سپس ادویه های گفته شده را به برگ سیر اضافه کرد و تفت دهید. در انتها تخم مرغ را یکی پس از دیگری به محتویان ماهیتابه اضافه کرده و پس از پخت کامل، نوش جان کنید.
خورشت قورمه سبزی بدون گوشت
شاید در ذهن تان نگنجد که قورمه سبزی را بدون گوشت بپزید اما باید بدانید که همیشه قرار نیست که با گوشت و مواد پر ملات قورمه سبزی را تهیه و طبخ کنید. آن دسته از افرادی که رژیم غذایی خود را به سبک گیاه خواری پیش می برند با غذایی که در این بخش معرفی خواهیم کرد سازگاری بیشتری خواهند داشت. قورمه سبزی بدون گوشت غذای دیگری است که بدون استفاده از گوشت تهیه می شود و در تهیه آن موادی همچون سبزی قورمه، لوبیا چیتی، آبلیمو، لیمو امانی، پیاز، زعفران و... به کار برده می شود. پیشنهاد می کنیم حتما طعم این غذای خوشمزه را امتحان کنید.
باقلا قاتق گیلان
باقلا قاتق از مشهورترین غذاهای خطه ی شمال به شمار می رود که متعلق به استان گیلان می باشد. این غذا یکی از غذاهای مورد علاقه گیاهخواران به شمار می‌رود چراکه بدون استفاده از گوشت تهیه می شود. در تهیه این غذای خوشمزه موادی همچون تخم مرغ، شوید، کره یا روغن زیتون، سیر زردچوبه و... به کار برده می شود. چنانچه به این منطقه سفری داشتید پیشنهاد میکنیم برای یک بار هم که شده طعم متفاوت و بی نظیر این غذا را بچشید.
خورشت قیمه با قارچ
همانطور که میدانید قیمه یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود و در هر منطقه به روش خاصی تهیه می شود. قیمه با قارچ نیز یکی از انواع خورشت قیمه به شمار می رود که بدون استفاده از گوشت تهیه و طبخ می شود. پیاز، قارچ، آب گوشت، لپه، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی و... از جمله مواد تشکیل دهنده این غذا می باشد.
غذای برنجی بدون گوشت و چند غذای بدون گوشت با برنج
با ما همراه باشید تا در این بخش با گلچینی از غذاهای برنجی که بدون استفاده از گوشت تهیه می شود آشنا شوید. این غذاها مناسب ترین گزینه برای آن دسته از افرادی می باشد که به غذاهای بدون گوشت علاقه مند هستند.
دمپختک
یکی از غذاهای اصیل ایرانی که عطر و طعم بسیار بی نظیری دارد دمپختک نام دارد. اصلی ترین مواد دمپختک برنج می باشد. این غذا پیشینه دور و درازی دارد و از قدیم الایام پای ثابت سفره های ایرانی می باشد. در تهیه این غذای خوشمزه موادی همچون برنج، پیاز، باقالی زرد، کره، زردچوبه و به کار برده می شود.
لوبیا پلو شیرازی
لوبیا پلو شیرازی از جمله غذاهای مغذی و خوشمزه‌ای محسوب می شود که بدون استفاده از گوشت می باشد و در عین حال بسیار طعم دلپذیری دارد. برای اینکه یک لوبیا پلو شیرازی خوشمزه درست کنید نیاز به موادی همچون برنج، شوید تازه، لوبیا چشم بلبلی، زعفران دم کرده و... دارید. برای طعم بهتر این غذا می توانید از روغن کرمانشاهی استفاده نمایید.
شیر برنج
یکی از آسان ترین غذاهایی که دستور پخت بسیار کم هزینه و راحتی دارد شیربرنج می باشد. این غذای خوشمزه مفید ترین و مناسب ترین گزینه برای کودکان می باشد البته هیچ محدودیت سنی در مورد این غذا وجود ندارد چرا که همه افراد در سنین مختلف به این غذای فوق العاده مقوی علاقه مند هستند. برای تهیه یک شیربرنج خوشمزه به موادی همچون برنج، شیر، و گلاب نیاز است.
دمی گوجه
غذایی که با مواد بسیار ساده و در دسترس تهیه می شود دمی گوجه نام دارد که در سریعترین زمان ممکن و با کم هزینه ترین مواد پخته می شود. این غذا به خاطر همین سادگی و راحتی بسیار پرطرفدار است. از جمله مواد تشکیل دهنده این غذا می توان به برنج، رب گوجه فرنگی، پیاز، کره، کره و... اشاره کرد.
غذای بدون گوشت با سیب زمینی
در آخرین بخش از این مطلب غذاهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که بدون استفاده از گوشت و با ترکیبی از سیب زمینی تهیه و طبخ می شود و گزینه های مناسبی برای سفره های رنگین شما به شمار می رود.
املت سیب زمینی اسپانیایی
املت سیب زمینی به سبک اسپانیایی یکی از خوشمزه ترین غذاهای بدون گوشت به شمار می رود که به سادگی تهیه می شود و در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد البته ناگفته نماند که املت سیب زمینی اسپانیایی از معروف ترین املت هاست. چنانچه تمایل به تهیه و طبخ این املت داشتید احتیاج به موادی همچون سیب زمینی، پیاز، گوجه، تخم مرغ، مرزه خشک و... دارید.
خوراک دو پیازه آلوی شیراز
غذایی به نام دوپیازه آلوی شیراز به عنوان یکی از غذاهای محلی و سنتی شیراز به شمار می‌رود که با استفاده از موادی همچون سیب زمینی، رب گوجه فرنگی، ادویه و پیاز داغ تهیه می شود. این غذای منحصر به فرد یکی از غذاهای بدون گوشت به شمار می رود و بسیار متفاوت و خوشمزه است. جالب است بدانید که بر خلاف اینکه اسم آلو در نام این غذا به کار رفته است ولی در مواد اولیه آن خبری از آلو نیست.
برای پخت این غذای ساده و ارزان قیمت کافیست 2 عدد سیب زمینی آبپز کرده و بعد از پخت کامل، پوستش را جدا کنید و سپس به شکل مکعبی خرد کنید. بعد از این مرحله 2 عدد پیاز نگینی خرد شده را بخوبی تفت داده و زردچوبه را به آن اضافه کنید. در ادامه رب را افزوده و هم بزنید تا بوی خامی رب رفع شود.
حالا سیب زمینی ها را همراه نمک و فلفل سیاه به محتویات ماهی تابه اضافه کرده و 10 دقیقه آن را تفت دهید تا یکدست و خوش رنگ شود. غذای شما آماده است، میتوانید کمی جعفری به ان اضافه کرده و به عنوان یک غذای نونی نوش جان کنید.
سیب زمینی با پنیر گودا
یکی از رسپی های خوشمزه و بسیار محبوب در لیست غذاهای بدون گوشت، سیب زمینی با پنیر گودا است که با کمی خلاقیت و حوصله می توانید ساده ترین مواد اولیه همچون سیب زمینی، پنیر گودا، پیازچه و سوسیس پپرونی را با روشی که در آشپزخانه نمناک آموزش داده ایم ترکیب کرده و این غذای جدید با سیب زمینی را به عنوان وعده نهار یا عصرانه خانواده آماده کنید.
گنوچی سیب زمینی با ریکوتا و مارینارا
یک نوع غذای ایتالیایی که بسیار خوش طعم و لذیذ است گنوچی سیب زمینی با ریکوتا و مارینارا نام دارد. جالب است بدانید که زمان پخت و انتظار این غذای خاص فقط و فقط پنج دقیقه می باشد و بسیار سریع تر از آنچه که فکر میکنید تهیه می شود. سس مارینارا، پنیر ریکوتا، گنوچی سیب زمینی و پنیر پارمزان از جمله مواد تشکیل دهنده این غذای منحصر به فرد می باشد.
پوره سیب زمینی
پوره سیب زمینی از غذاهای بسیار راحت و سریعی میباشد که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و اکثراً در وعده های میان وعده و یا به عنوان پیش غذا سرو می شود. این غذای خوشمزه تقریباً 30 دقیقه زمان برای پخت نیاز دارد. سیب زمینی، شیر، روغن زیتون و نمک و فلفل تهیه می شود، البته ناگفته نماند که طبق ذائقه و میل افراد این پول را میتوان با خامه یا کره هم درست کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/875718/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صنعت موسیقی

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

کاپ‌کیک شکلاتی بدون فر و همزن

اگر این نشانه های ساده را دارید سلامتی تان به خطر افتاده است!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت