آریا بانو

آخرين مطالب

محمدخانی مطرح کرد

1402؛ سال توسعه حمل‌ونقل عمومی در پایتخت/ 2 هزار اتوبوس و 13 ایستگاه جدید مترو به تهران اضافه می‌شود شهرداری تهران

1402؛ سال توسعه حمل‌ونقل عمومی در پایتخت/ 2 هزار اتوبوس و 13 ایستگاه جدید مترو به تهران اضافه می‌شود
  بزرگنمايي:

آریا بانو - سخنگوی شهرداری تهران گفت: 1402 سال توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران در تمام مدل‌های آن شامل مترو، اتوبوس، تراموا، ون و تاکسی خواهد بود.

به گزارش شهر، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران درباره مهمترین برنامه‌های شهرداری تهران در سال 1402 گفت: مهمترین اولویت مدیریت شهری تهران در سال 1402 حمل‌ونقل عمومی خواهد بود، یعنی رویکرد اصلی شهرداری در سال جدید، توجه ویژه به گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در تمام مدل‌های آن شامل مترو، اتوبوس، تراموا، ون و تاکسی خواهد بود.
وی افزود: بعد از افتتاح 5 ایستگاه و 11 کیلومتر خط جدید مترو در اسفند 1401، هدف‌گذاری ما در سال 1402، افتتاح 13 ایستگاه جدید و 14 کیلومتر خط مترو در خطوط 4، 6 و 7 است. همچنین در سال جدید، عملیات شروع احداث خط 10 مترو آغاز خواهد شد و نهایی‌سازی مطالعات و شروع احداث خطوط 8، 9 و 11 را نیز در دستور کار داریم.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: در سال 1402 موضوع خرید واگن مترو از تولیدکننده داخلی و همچنین اجرایی کردن قرارداد قبلی با تولیدکننده خارجی را نیز در دستور کار داریم که جزئیات آن در طول سال اطلاع‌رسانی خواهد شد.
برنامه‌ریزی برای خرید 2 هزار اتوبوس و حداقل 10 هزار ون
محمدخانی درباره برنامه‌های شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های جدید نیز توضیح داد: در سال 1402 قصد داریم حدود 2 هزار اتوبوس جدید را به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اضافه کنیم. این 2 هزار دستگاه اتوبوس همگی نو هستند و از تولیدکنندگان داخلی خریداری خواهند شد. همچنین با خودروسازان داخلی توافق کرده‌ایم که در سال جدید، حدود یک هزار اتوبوس را نیز اورهال کنیم و به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت برگردانیم.
وی در ادامه تاکید کرد: مدیریت شهری پایتخت در سال جدید، برای خرید حدود 10 تا 12 هزار دستگاه ون جهت اضافه کردن آنها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران برنامه دارد. همچنین در حال نهایی کردن قراردادی با خودروسازان داخلی هستیم تا در سال 1402 نوسازی و بازسازی حدود 30 هزار دستگاه تاکسی انجام شود. همچنین امیدواریم در سال جدید بتوانیم حداقل 100 هزار موتورسیکلت برقی به شهر تهران اضافه کنیم.
با اصلاح 23 تقاطع غیرهمسطح، مسیر تهرانی‌ها 101 کیلومتر کوتاه می‌شود
محمدخانی درباره سایر برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در سال 1402 نیز گفت: در سال جدید بزرگراه شهید بروجردی افتتاح خواهد شد و همچنین عملیات اجرایی تونل شهید متوسلیان نیز آغاز می‌شود. این تونل، زیرگذر بسیاربزرگی است که از میدان سپاه به زیر بازار کشیده می‌شود و بزرگراه شهید صیاد شیرازی نیز در انتهای این پروژه به اتوبان آزادگان متصل خواهد شد.
سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: در سال جدید، برنامه اصلاح تقاطع‌های تهران که از سال 1401 آغاز شده است، ادامه خواهد یافت و 23 تقاطع غیرهمسطح دیگر اصلاح می‌شوند. اصلاح این تقاطع‌ها در سال 1402 باعث کوتاه شدن مسیر شهروندان تهرانی به میزان 101 کیلومتر خواهد شد.
وی با بیان این که در سال 1402 دومین کارخانه جدید تولید آسفالت در تهران نیز راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: آسفالت‌ریزی به میزان یک هزار و 500 تن در سطح شهر، هدف‌گذاری شهرداری برای بهبود وضعیت معابر شهر تهران در سال جدید است. 
ظرفیت یاورشهرهای تهران به 8 هزار تخت می‌رسد
محمدخانی درباره برنامه‌های شهرداری تهران برای ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها نیز گفت: در سال 1401 با افتتاح سه مرکز جدید یاورشهر، ظرفیت مراکز ساماندهی افراد بی‌خانمان به نزدیک 5 هزار و 500 نفر رسید. در سال 1402 نیز برنامه داریم با اضافه کردن 2 هزار و 500 تخت دیگر به این مراکز، ظرفیت یاورشهرهای تهران را به 8 هزار تخت برسانیم.
سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: در سال 1401، به میزان یک هزار و 500 هکتار به مساحت کمربند سبز پیرامون پایتخت اضافه شد و مساحت کمربند سبز پایتخت به 46 هزار هکتار رسید. در سال جدید نیز 2 هزار هکتار دیگر به مساحت کمربند سبز اضافه می‌شود و با اضافه شدن 2 هزار هکتار نهایی در سال 1403، مساحت کمربند سبز حاشیه تهران تا پایان سال آینده به 50 هزار هکتار خواهد رسید.
وی در ادامه توضیحات خود گفت: مناسب‌سازی 350 کیلومتر از معابر و 200 بوستان شهر تهران برای افراد ناتوان جسمی و حرکتی از دیگر برنامه‌های شهرداری در سال 1402 خواهد بود. البته در سال 1401 نیز مناسب‌سازی 280 کیلومتر از معابر و 117 بوستان پایتخت برای معلولان در سطح شهر تهران انجام شد.
شروع ساخت 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده در سال 1402
محمدخانی درباره برنامه‌های مدیریت شهری پایتخت در حوزه مسکن در سال جدید نیز توضیح داد: تسهیلگری و شروع ساخت 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران از دیگر برنامه‌های شهرداری در سال 1402 خواهد بود. همچنین در این زمینه، ارائه مشوق‌های لازم برای نوسازی 100 هزار واحد مسکونی دیگر نیز در سال جدید در دستور کار مدیریت شهری پایتخت قرار دارد. این اقدامات در راستای عمل به تعهدات شهرداری تهران نسبت به دولت محترم در حوزه مسکن در جهت تحقق شعار ساخت یک میلیون مسکن در سال انجام می‌شود.
سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: طبق قانون، شهرداری‌ها مسئولیت مستقیم ساخت مسکن را ندارند، اگرچه در بعضی تفاسیری که از قوانین بالادستی وجود دارد، مسئولیت‌هایی نیز در حوزه تولید مسکن برای شهرداری‌ها پیش‌بینی شده است. با این حال، بعد از دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تولید مسکن و تاکید ایشان بر لزوم همیاری همه دستگاه‌ها در این زمینه، شهرداری تهران قرارگاهی را در حوزه مسکن راه‌اندازی کرد و سعی داشت تا همه ظرفیت‌های خود را برای افزایش تولید مسکن در پایتخت پای کار بیاورد.
وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری تهران در هر پروژه‌ای که امکان مشارکت با نهادهای دولتی و عمومی یا بخش خصوصی را داشته باشد، در زمینه‌های مشارکت در ساخت مسکن، تسهیل صدور مجوزهای ساخت‌وساز و حتی در اختیار گذاشتن زمین‌های ذخیره، به پروژه‌های انبوه‌سازی مسکن کمک می‌کند.
منبع: ایلنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/892801/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود