آریا بانو

آخرين مطالب

اعلام جزئیات بهره‌برداری از پروژه‌های شهری در سال 1402 شهرداری تهران

اعلام جزئیات بهره‌برداری از پروژه‌های شهری در سال 1402
  بزرگنمايي:

آریا بانو - در سال 1402 قرار است چند پروژه مهم در سطح شهر تهران جهت رفاه حال شهروندان افتتاح شود.

به گزارش شهر مهدی هدایت، رئیس سازمان نوسازی شهر تهران اظهار کرد: سازمان نوسازی شهر تهران از همان ابتدا هدف خود را با احیای شهر و ارتقا در ساخت و ساز مسکن شروع کرد و تلاش شد تا در کنار تمام این کارها به مسائلی همچون افزایش تسهیلات ساخت مسکن، سهولت در دریافت پروانه ساخت و مسکن ارزان به شهروندان پرداخته شود.
هدایت ادامه داد: در این چند ماه طرح‌های بسیار زیادی که به نفع شهرندان تهرانی بود به تصویب رسید که می‌توان به طرح بازنگری تعریض 40 متری محور شوش در محله طیب، طرح موضعی تدقیق و اصلاح زیرپهنه R 112 محله باغ آذری، بازنگری طرح تفصیلی شهرک شهید رجایی، طرح موضعی مجموعه پیکانشهر، طرح موضعی چیذر (بازنگری طرح تفصیلی و طرح جامع سه بعدی تپه چیذر) و طرح موضعی محدوده ده ونک اشاره کرد.
رئیس سازمان نوسازی شهر تهران در پاسخ به این سوال که کدام پروژه‌ها در پایتخت در حال اجرا هستند، بیان کرد: خبر خوش به مردم پایتخت این است که پروژه‌های دژباغ کن در منطقه 5 به مساحت 6100 مترمربع، اجرای پروژه بهسازی عموعباس در منطقه 20 به مساحت 1179 متربع، طراحی محلات الگو، آغاز نوسازی کامل محله تاریخی نفرآباد، طرح و پیگیری انتشار اوراق مشارکت برای نوسازی کامل محله اسلام آباد، برگزاری مسابقه طراحی محله الگو در منطقه 19، تدوین شاخص‌های جدید شناسایی بافت فرسوده و پیگیری تصویب آن در کمیسیون ماده 5، نوسازی محلات فرسوده و ناکارآمد از طریق 22 دفتر توسعه محله‌ای و صدور 1172 پروانه ساخت و تولید 8473 واحد مسکونی در پایتخت در حال اجرا هستنند.
وی تاکید کرد: در ارتباط با بافت فرسوده هم باید گفت که متاسفانه 7 درصد پایتخت را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، انشالله در سال بعد یک جریان نوسازی در پایتخت شکل می‌گیرد تا مشکلات در این حوزه برطرف شود، اما نکته مهم این است که در بافت فرسوده دولت تسهیلات نمی دهد و تعهدات خود در زمینه آب، برق گاز و.. را هم به ما ارائه نکرد و سازمان نظام مهندسی هم پای کار نیست؛ دولت باید تمام ظرفیت مسکن خود را در بافت فرسوده بیاورد؛ با این حال محمد مخبر معاون اول رئیس اعلام کرده است که یکی از برنامه‌های جدی وزارت راه و شهرسازی، استفاده از بافت‌های فرسوده برای ازدیاد مسکن است و این برنامه در آینده به صورت جدی اعلام می‌شود.
هدایت افزود: اگر مرکز پایتخت را رتبه بندی کنیم منطقه 10، 12 و 11 تهران رتبه یکم تا سوم بافت فرسوده را از آن خود کرده اند که جمعیت 800 هزار نفری را شامل می‌شود. جالب این است که در منطقه 22 تهران فقط 218 نفر در بافت فرسوده ساکن هستند در حالی که این عدد در منطقه 10 تهران 186 هزار نفر است با این حال باید گفت که معضل فرسودگی این قدرت را دارد که یک شبه پایتخت را به چالش بکشاند و مشکلات زیادی را به وجود آورد. اگر زلزله‌ای در شهر تهران روی دهد وجود بافت فرسوده می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را در این کلانشهر ایجاد کند.
رئیس سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی جلساتی که برگزار شده، مقرر شد در سال 1402 شاهد احداث پروژه‌های خوب و مهمی باشیم که شامل احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س)، بازآفرینی فازهای بعدی کارخانه سیمان ری، احداث زائرسرای حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، احداث زورخانه محله نفرآباد، احداث زیرساخت شهرک نمونه، احداث پارکینگ بازار میوه و تره بار محله نفرآباد، احداث پارکینگ مهدکودک محله نفرآباد، احداث پارکینگ فضای سبز و ورزشی محله نفرآباد، طراحی محدوده پادگان کوهک، احداث پاتوق منصوری، احداث پاتوق محله جوادیه، اجرای فاز دوم بهسازی محیطی محور آقایاری، احداث زیرگذر سواره مسیر خط راه آهن تهران اهواز (زیرگذر سوم)، طراحی و اجرای پروژه‌های نوسازی و بهسازی محیطی در بافت فرسوده است. همچنین اخذ صدور پروانه پروژه‌های قرار گاه جهادی مسکن برای تولید 5000 واحد مسکونی هم در سال 1402 مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
وی در پایان گفت: گفتنی است که طرح بازآفرینی کوره‌های آجرپزی، طرح بازآفرینی خیابان فدائیان اسلام، طرح بازآفرینی پادگان 06، طرح بازآفرینی جنگ افزارسازی، طرح بازآفرینی پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س)، طرح بازآفرینی اراضی مزروعی و عرصه‌های ناکارآمد منطقه 18 (در دست تکمیل به منظور ارسال به اداره کل شهرسازی و طرح‌های شهری)، طرح بازآفرینی بوستان ولایت (طراحی پارک فناوری) (در مرحله ارسال به کارگروه فنی کمیسیون ماده 5)، طرح تغییر کاربری اراضی دوشان تپه (در حال ارسال به کمیسیون ماده 5) و طرح پروژه شن چاله‌ها تهیه و تدوین شده است که در سال 1402 به نتیجه می‌رسد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/893025/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه می توان 8 بیماری روانی عجیب را شناسایی کرد؟

9 نشانه عجیب استرس را به خاطر بسپارید

اختلال مو کنی چیست ؟علل و درمان آن

10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟