آریا بانو

آخرين مطالب

رئیس‌جمهور در جشنواره «امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه»:

تلاش، دلسوزی و خلاقیت کارگران در امر تولید افتخارآمیز است/ مأموریت به وزیر کار برای ساماندهی قراردادهای کارگری و شرکت‌های پیمانی/ تولیدکنندگان و نهادهای نظارتی دست دلالان از مایحتاج مردم را قطع کنند وزارت رفاه

تلاش، دلسوزی و خلاقیت کارگران در امر تولید افتخارآمیز است/ مأموریت به وزیر کار برای ساماندهی قراردادهای کارگری و شرکت‌های پیمانی/ تولیدکنندگان و نهادهای نظارتی دست دلالان از مایحتاج مردم را قطع کنند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - دکتر رئیسی ضمن تجلیل از تلاش، دلسوزی و خلاقیت کارگران در امر تولید، دستاوردهای گروه صنعتی مپنا را مایه مباهات کشور و موجب ارتقای قدرت کشور دانست.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، آیت‌الله دکتر «سیدابراهیم رئیسی» ظهر امروز، دوشنبه در مراسم «اختتامیه سی‌و‌چهارمین جشنواره ملّی امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه» که در محل شرکت صنعتی مپنا برگزار شد، ضمن گرامیداشت «روز کارگر» و تجلیل از نقش کارگران در رونق تولید کشور گفت: تلاش، دلسوزی و خلاقیت کارگران در امر تولید و دستاوردهای بسیار ارزشمندشان در بخش‌های مختلف تولیدی، افتخاری برای کشور است که باید روز به روز افزایش یابد.
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه گروه مپنا گفت: دیدن محصولات و دستاوردهای این شرکت بسیار افتخارآمیز و مایه مباهات کشور و تلفیقی از دقت، تلاش، خلاقیت و علم و فناوری است که باعث تولید و ارتقای قدرت کشور می‌شود.
دکتر رئیسی با بیان این‌که شرکت مپنا با ضمیمه‌کردن دانایی به توانایی زمینه کار علم‌پایه در کشور را فراهم کرده است، افزود: زنجیره‌های تولید مرتبط با این شرکت همگی باید فعال شوند تا محصولات آن معطل یا ناقص نماند.
آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به طراحی و تولید سیستم محرکه خودروهای برقی اعم از اتوبوس، سواری و باری در شرکت مپنا و نیاز ضروری کشور به این محصول برای کاهش مشکل آلودگی هوا، بر تسریع بررسی و صدور تأییدیه‌های لازم از سوی سازمان استاندارد تأکید کرد.
رئیس‌جمهور درباره مطالبات مطرح‌شده از سوی نمایندگان تشکل‌های کارگری در این مراسم، به مسئله امنیت شغلی به‌ویژه قراردادهای چندماهه به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مهم جامعه کارگری اشاره کرد و وزیر کار را موظف کرد با بررسی دقیق موضوع قراردادهای کارگری ساماندهی لازم در این زمینه را اعمال کند.
رئیس‌جمهور در ادامه تأمین مسکن را از دیگر ضرورت‌های جامعه کارگری برشمرد و گفت: آنچه که ما درباره مسکن وعده کردیم، ناظر به نیاز کشور و الزام قانونی بوده است و اگر در سال‌های گذشته سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، وضعیت امروز بازار مسکن این‌گونه نبود.
دکتر رئیسی درباره رفع نیاز مسکن در حوزه کارگری هم گفت: واحدهای تولیدی با تشکیل تعاونی‌های مسکن مقدمات لازم را فراهم کنند، بخش‌های مربوط در دولت هم برای تأمین زمین و فراهم کردن تسهیلات لازم برای ساخت مسکن تلاش کنند.
آیت‌الله رئیسی همچنین درباره مشکلات بازنشستگان تصریح کرد: اگر مسائل و مشکلات بازنشستگان کارگری در کنار شاغلین این قشر تعریف شود، زمینه برای رفع این مشکلات مساعدتر خواهد شد.
رئیس‌جمهور با اشاره به موضوع شرکت‌های پیمانکاری و نارضایتی کارگران از برخی سازوکارهای مربوط به این شرکت‌ها، وزیر کار را مکلف کرد که ساماندهی سازوکار شرکت‌های پیمانکاری را در دستور کار قرار دهد.
دکتر رئیسی درباره اصلاح مواد قانون کار و حقوق بازنشستگان کارگری نیز دستور داد، این دو موضوع در کمیسیون کارشناسی دولت با حضور نمایندگان کارگری مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نتیجه نهایی آن برای بررسی و تصویب به دولت ارائه شود.
رئیس‌جمهور با اشاره به اعلام آمادگی نماینده یکی از تشکل‌های کارگری برای جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز گفت: دولت هم سرمایه‌گذاری داخلی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ، بانک‌ها و بخش خصوصی را دنبال می‌کند و هم از سرمایه‌گذاری خارجی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال استقبال خواهد کرد و حتما سازوکار اجرایی شدن این پیشنهاد نیز در وزارت اقتصادی بررسی خواهد شد.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم، جریان دلالی در کشور را برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بسیار مضر دانست و به همه تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان کالاهای مردم و همچنین نهادهای نظارتی پیشنهاد کرد، با استفاده از ظرفیت سامانه‌های رصد و پایش در کشور، آنچنان بر زنجیره تولید تا مصرف نظارت کنند که دست دلالان از مایحتاج مردم قطع شود.
رئیس‌جمهور همچنین با تأکید چندباره در حمایت از تولیدات داخلی گفت: برای بار چندم تأکید می‌کنم واردات مشابه خارجی هر کالای تولید داخلی که استانداردهای لازم را دارا باشد، مصداق واردات بی‌رویه و غیرمجاز است چرا که این مسئله به تولید و اشتغال کشور لطمه می‌زند.
وی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، وزارت کار را به اجرایی کردن فرامین رهبری برای رفع مشکلات جامعه کارگری مکلف کرد.
پیش از سخنان رئیس‌جمهور، «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی ضمن تقدیر از حمایت‌های ویژه رئیس‌جمهور از جامعه کارگری، ایجاد اشتغال پایدار، دفاع از فرهنگ کار و صیانت از حقوق کارگران، به تشریح اقدامات 18 ماه گذشته و همچنین برنامه‌های آتی این وزارتخانه پرداخت و گفت: علاوه بر اضافه‌شدن یک میلیون و 700 هزار نفر بیمه‌شده جدید در 18 ماه گذشته، از سوی این وزارتخانه چند سامانه رصد و پایش از جمله رفاه ایرانیان و نیازسنجی نیروی کار متصل به تمام کارگاه‌ها و کارخانه‌ها راه‌اندازی شده است.
وزیر کار همچنین از طراحی سامانه‌ دیگری در این وزارتخانه خبر داد که با راه‌اندازی آن تا 6 ماه آینده، تمام نیروهای جویای کار و بیکار در کل کشور به صورت برخط ساماندهی خواهند شد.
در این مراسم همچنین «علیرضا محجوب» رئیس خانه کارگر و 6 تن از نمایندگان تشکل‌های کارگری به بیان مشکلات و مطالبات کارگری در حوزه معیشت، مسکن، بهداشت و درمان و بازنشستگی پرداختند.
همچنین با حضور رئیس‌جمهور از 19 کارگر نخبه، گروه‌های کاری و واحدهای نمونه با اهدای تندیس و لوح یادبود تجلیل شد.
11 اردیبهشت 1402 15:15
کد خبر : 307,280
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/954043/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرتاب ماهواره‌های جدید «استارلینک» به تعویق افتاد

کتاب «های هانیه های» روانه بازار نشر شد

هاشمی‌نسب یک سر و گردن بالاتر از مدافعان استقلال!

بلینگام: در برنابئو خودم را نیشگون می‌گیرم

غوغای سرمربی تیم ‌ملی والیبال ایران در اوکراین

پیشنهاد 715 میلیاردی الهلال به ستاره سابق اینتر

خشم مردم بارسلونا از دنی آلوز

مصطفی نائیج‌پور به نفت آبادان پیوست

شوخی مولر با سرود معروف ستاره آرسنال

واکنش عجیب دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

تقلید صدای بازیگر های مختلف مرد توسط یوسف تیموری

واکنش پژمان جمشیدی به پله‌های بی شمار کشتی نفتکش!

کریستوفر نولان و همسرش شوالیه می‌شوند

دیدار نوروزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

کل کل با مزه بچه و جیگر در برنامه شاد «مهمانی» / جیگر خره یا اسب؟

استایل جدید مهتاب ثروتی بازیگر نسرین در شریک جرم / چهره ی بیبی فیس اش سوژه کاربران شد

تبریک تولد مونا فرجاد برای پدرش / + عکس زیبای جلیل فرجاد در میدان تکسیم ترکیه

چیدمان شیک و شاد سفره هفت سین مهشید جوادی / مرضیه سریال بچه مهندس خیلی خوش سلیقه اس

خبر مهم برای موج دوم مسافران نوروزی؛ اسامی شهرهای آماده پذیرش مسافر اعلام شد

تصاویر نوزاد شیرخواره غزه‌ای که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند

هشدار هواشناسی برای 7 استان

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی 45 کشته بر جای گذاشت

تقویم تاریخ/ اعتراف "جیمی کارتر" رییس جمهور وقت آمریکا درباره ایران

صوت/ ترتیل جز هجدهم قرآن کریم با صدای استاد شهریار پرهیزگار

حواستان به باتلاق عاطفی باشد

اولین حضور باورنکردنی عربستان در مسابقه دختر شایسته!

معرفی کتاب «تاریخ تحولات سیاسی»

دیداری که برای 4 مدعی قهرمانی لیگ برتر مهم است

سم آلاردایس: ساوت‌گیت نمی‌خواهد مربی منچستر شود

جام های عجیب قلعه‌نویی با استقلال

وقتی کاپیتان و سرمربی پرسپولیس در 41 سالگی هت‌تریک کرد

کشتی فرنگی به دنبال تکمیل سهمیه در آسیا

ستاره برزیلی حاضر به بازگشت به الهلال نیست

ژابی آلونسو یک فصل دیگر در بایرلورکوزن می‌ماند

عملکرد ترابی هواداران پرسپولیس را نگران کرد!

مقایسه عملکرد 6 مهاجم لژیونر فوتبال

دوبله بامزه رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!

نگاهی دیگر به بدلکاری

اطلاعات زیاد امیر حسین مدرس از سنگ های انگشتر

تیپ جالب و دیدنی الناز شاکر دوست و سروش صحت در پشت صحنه بی بدن / پدر و مادر مقتول در فیلم سینمایی «بی بدن»

استایل شیک و با کلاس لیلا بلوکات در سفر خارج از کشور / خوشگذرونی خانم بازیگر در سفر نوروزی

تصویری تازه از فریدون آسرایی در جایی که فکرش را نمی‌کنید

در سال جدید چه استخدام‌هایی خواهیم داشت؟

چرا کمالگراها عملکرد شغلی خوبی نخواهند داشت؟

چند راز مهم و اساسی از آبگوشت که مطمئنا نمی‌دانستید

عوامل محرک روانی در ماه مبارک رمضان

جداسازی پلاسما از خون در عرض نیم ساعت و با دقت بالا

عبدلی: 3 ملی‌پوش شنا شانس کسب سهمیه المپیک هستند

یکی از کلیدهای قهرمانی استقلال اینجاست!

اسامی تیم‌های مچ‌اندازی مردان و زنان ایران اعلام شد