آریا بانو

آخرين مطالب

آن روی خانواده‌ های اجاره‌ای! خانواده

آن روی خانواده‌ های اجاره‌ای!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خراسان / در ژاپن آژانس‌های کرایه افرادی که برای چند ساعت نقش اعضای خانواده را بازی می‌کنند، پرطرفدار شده؛ آیا نیاز به خانواده این‌قدر جدی است؟
 هزینه اجاره‌کردن فردی در ژاپن که برای چند ساعت نقش یکی از اعضای خانواده‌تان را بازی کند، بیش از 300 یورو(17 میلیون تومان) برای‌تان آب می‌خورد. یکی از مردهای ژاپنی که مشتری یکی از این آژانس‌های کرایه اعضای خانواده است، می‌گوید: «آن‌ها دو ساعت این جا هستند تا با من حرف بزنند و برایم جشن تولد با حس و حال خانوادگی بگیرند. می‌دانم که زمان زیادی نیست اما وقتی این جا هستند، احساس می‌کنم که خانواده دارم و خاطرات زمانی که در خانه پدری‌ام بودم، برایم زنده می‌شود.» یکی از مردهایی هم که در این آژانس‌ها مشغول است، درباره حرفه‌اش می‌گوید: «بعد از 2 یا 3 ساعت، وقت جداشدن از افراد می‌رسد که آن‌ها با چشم خیس و پر از اشک به من زل می‌زنند، گریه می‌کنند و می‌گویند که واقعا باید بری؟ خانواده اجاره‌ای برای چند ساعت، روحیه آن‌ها را بهبود می‌بخشد.» حالا سوال این است که آیا واقعا داشتن خانواده این قدر مهم است؟ مگر داشتن خانواده به چه نیازهایی در انسان پاسخ می‌دهد؟
اولین، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین محیط برای همه
خانواده اولین و مهم‌ترین محیطی است که برای یک انسان نقش سازندگی دارد و نخستین مدرسه فرد محسوب می‌شود. محیط خانواده اولین بستر پرورش کودکان است و اولین جایی است که کودکان تعاملات بین فردی تاثیرگذار را تجربه می‌کنند. وجود داشتن یا نداشتن ساختار خانواده، نقش مهمی در رشد فرد دارد. عادات و درس‌های اساسی زندگی، از کودکی آموخته می‌شوند و خانواده به عنوان منبعی برای تحقق این هدف عمل می‌کند. مزایای داشتن یک خانواده سالم و منسجم قابل انکار نیست اما چرا خانواده به این اندازه در زندگی انسان‌ها اهمیت دارد؟ در این قسمت با 5 دلیل درباره اهمیت خانواده آشنا می‌شوید.
5 دلیل اصلی اهمیت‌ خانواده داشتن
1ساختار خانواده برای رشد و حمایت
خانواده دارای یک سلسله مراتب است و از پدر، مادر، فرزندان و احتمالاً اعضای دیگری(مانند پدربزرگ یا مادربزرگ)، تشکیل شده است.
 خانواده ساختاری دارد و این ساختار، یک محیط مساعد برای رشد و یادگیری که جزو فرایندهای مهم زندگی هستند، ایجاد می‌کند.
خانواده برای تمام اعضا، یک سیستم پشتیبانی ایجاد می‌کند و موجب حمایت آن‌ها از لحاظ جسمی و عاطفی می‌شود. هر یک از اعضای خانواده در این نهاد ساختار یافته، می‌توانند اهمیت آن در زندگی و در کل جامعه را درک کنند.
2 امنیت جسمی، مالی و روانی
همه ما در برهه‌های مختلف زندگی نیاز به محافظت داریم. کودکی که به‌دنیا می‌آید، به محافظت و نگهداری نیاز دارد و مفهوم و معنای خطر را نمی‌داند. یکی از مهم ترین نقش‌های خانواده، تأمین امنیت در همه سطوح مانند امنیت جسمی، مالی و ... است. کودکان معمولا نگران حفظ امنیت خود نیستند اما بزرگ سالان تا زمان رسیدن به بلوغ جسمی و فکری، مسئولیت حفظ امنیت و مراقبت از آن‌ها را بر عهده می‌گیرند. حتی پس از آن هم خانواده هنوز برای تأمین امنیت فرزندان و دیگر اعضای خانواده نقش مهمی دارد. انسان در هر زمان می‌تواند به خانواده اتکا کند و پس از مبارزه با ناملایمات روزگار، به آغوش گرم خانواده بازگردد بنابراین خانواده این امنیت را فراهم می‌کند و این اطمینان را به فرد می‌دهد که در هر زمان پشتیبان‌هایی دارد که می‌تواند به آن‌ها اتکا کند.
3 عشق و مهرورزی
عشق هسته همه چیز است و هر چیزی را ممکن می‌سازد. بنیان یک خانواده مستحکم، بر اساس مهرورزی، مهربانی و محبت ساخته و به‌عبارت دیگر، خانواده بر پایه عشق بنا می‌شود. همه ما برای افزودن هر نوع ارزشی به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم به عشق احتیاج داریم زیرا از طریق عشق است که می‌توانیم بهترین وجه خود را به نمایش بگذاریم. والدین الگوهای کامل و خوبی هستند و از بدو تولد بدون قید و شرط ما را دوست دارند. پدر و مادرها، بهترین‌ها را برای فرزندان خود می‌خواهند و برای پیشرفت و خوشحالی آن‌ها، از جان و دل مایه می‌گذارند. خانواده نقش مهمی در زندگی هر فردی ایفا می‌کند زیرا عشق را به روشی عملی به انسان می‌آموزد. علاوه بر این همدلی و مهربانی را که برای داشتن یک زندگی سالم و کامل لازم است، به انسان یاد می‌دهد.
4 عزت‌نفس و هویت
داشتن عزت نفس و هویت از نیازهای هر انسانی است و در بستر خانواده شکل می‌گیرد. خانواده شخصیت و باورهای انسان را می‌سازد و ارزش‌های اخلاقی را به او می‌آموزد. همه ما دوست داریم که مورد احترام قرار بگیریم. احترام بخشی از عشق است و همه ما به افرادی که دوست‌شان داریم(صرف نظر از سن آن‌ها) احترام می‌گذاریم. خانواده بر اساس عشق و احترام متقابل بنا شده است بنابراین زمینه مناسبی برای دستیابی به عزت‌نفس بالا و احساس هویت قوی است.
5 خاطرات
 خاطرات تا زمانی که زندگی می‌کنیم با ما می‌مانند و مانند همراهان نامرئی هستند که ما را به یاد گذشته می‌اندازند و برای آینده آماده می‌کنند. ما زمان زیادی را با خانواده خود می‌گذرانیم و در این زمینه خاطرات زیادی را در ذهن خود ثبت می‌کنیم.
این خاطرات بخشی از هویت ما را تشکیل می‌دهند، رفتارمان را شکل می‌دهند و به طرز نامحسوسی بر انتخاب‌های‌مان در زندگی تأثیر می‌گذارند.
 ساخت این خاطرات در کنار دیگر اعضای خانواده و یادآوری‌شان، بسیاری از اختلال‌های روانی را از افراد دور می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/958659/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت نسبت به گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

نقش «فرزند» در ارتباط زن و شوهر با یکدیگر

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

طرز تهیه کته کباب بازاری

فقط مادر می‌تواند فرزند زیر دوسالش را ببوسد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر