آریا بانو

آخرين مطالب

سرقت‌های دو دقیقه‌ای دزدان شب رو! اجتماعي

سرقت‌های دو دقیقه‌ای دزدان شب رو!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خراسان / اعضای باند سرقت خودروهای پژو در حالی با تلاش نیروهای انتظامی دستگیر شدند که به 30 فقره دستبرد به قطعات و اموال داخل خودروهای پارک شده در خیابان های شهر نیز اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی روز گذشته در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار روزنامه خراسان از دستگیری اعضای باند حرفه ای سرقت خودروهای پژو خبر داد و گفت: سرقت 4 دستگاه خودروی پژو در مناطق قاسم آباد و بولوار توس طی ماه گذشته با یک شگرد خاص انجام شد و دامنه سرقت های مذکور به مناطق دیگر شهری کشید. ادامه این نوع سرقت ها، بیانگر آن بود که اعضای یک باند حرفه ای و سابقه دار دوباره فعالیت های مجرمانه خود را در مشهد آغاز کرده اند.
بنابراین دستورات ویژه ای برای پیگیری تخصصی ماجرای سرقت های پژو به عوامل انتظامی صادر شد و بدین ترتیب با راهنمایی ها و تدابیر سردار محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی) گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا به تجزیه و تحلیل های کارشناسی بپردازند. سرهنگ احمد نگهبان افزود: بررسی محیط های جغرافیایی جرم و بازبینی دوربین های ترافیکی حکایت از آن داشت که سارقان اعضای یک باند حرفه ای هستند که سرقت ها را از ساعت یک تا 5 بامداد انجام می دهند و به قول معروف شب رو هستند. وی اضافه کرد: همچنین ادامه تحلیل های کارشناسی نشان داد که سارقان مذکور با شگرد سپر در سپر خودروهای بدون تجهیزات ایمنی را به نقطه ای دیگر انتقال می دهند و سپس در حالی آن ها را به سرقت می برند که هیچ گونه سرنخی از خود برجا نمی گذارند.
مقام ارشد انتظامی مشهد با اشاره به تجمیع پرونده های مشابه تصریح کرد: کنکاش های تخصصی در محتویات پرونده هایی که از مراکز انتظامی زیر چتر تحقیقات کارآگاهان قرار گرفته بود، مشخص کرد که سرکرده باند مذکور از دزدان سابقه داری است که قبلا نیز توسط عوامل انتظامی دستگیر شده بود به همین دلیل تصاویر وی از دوربین های مدار بسته شهری استخراج شد و در اختیار نیروهای گشت انتظامی قرار گرفت. از سوی دیگر نیز هویت واقعی و پاتوق این جوان 26 ساله از طریق بانک های اطلاعاتی مجرمان فاش شد و دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.
کلیددار امنیت مشهد ادامه داد: با آن که نتایجی از تحقیقات غیرمحسوس در پاتوق های قبلی این سارق سابقه دار به دست نیامد اما کارآگاهان ساعت 5 بامداد چند روز قبل هنگام گشت زنی در مناطق احتمالی ارتکاب جرم، او را سوار بر یک دستگاه پژو 206 شناسایی کردند که در بولوار خیام تردد می کرد. سرهنگ نگهبان گفت: استعلام نیروهای گشت نامحسوس از مرکز فرماندهی نشان داد که خودروی پژو 206 نیز سرقتی است و سارقان آن را از بولوار سیدرضی به سرقت برده اند اما عوامل انتظامی دستگیری سارق مذکور را به تاخیر انداختند و فقط او را زیر نظر گرفتند تا این که ساعتی بعد هنگامی که متهم 26 ساله قصد ورود به مخفیگاهش را داشت، عملیات هماهنگ و ضربتی دستگیری وی آغاز شد و حلقه های قانون بر دستان این دزد سابقه دار گره خورد.
وی یادآور شد: در همین حال محل اختفای این سارق جوان، مورد بازرسی قرار گرفت که در نتیجه تعداد زیادی قطعات و محتویات داخلی خودرو مانند کیف مدارک، باند، ضبط و پخش و ... کشف شد.
این مقام باتجربه انتظامی تصریح کرد: با انتقال متهم به مقر انتظامی، مشخص شد که وی همان سرکرده باندی است که پس از آزادی از زندان دوباره به فعالیت های مجرمانه خود با همدستی سارقان دیگر ادامه می دهد. وی گفت: اگرچه متهم ابتدا نقش خود در سرقت های مذکور را انکار می کرد اما در مواجهه با مستندات و دلایل انکارناپذیر پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و راز سرقت های 2 دقیقه ای شبانه را فاش کرد.
او گفت: از ساعت یک تا 5 بامداد و در تاریکی شب خودروهای پژو پارس، 206 و 405 را که تجهیزات ایمنی نداشتند، با پرسه زنی شبانه، در مناطق قاسم آباد و بولوار توس و طرقبه شناسایی می کردیم و سپس با شگرد سپر در سپر، خودرو را به چند کوچه بالاتر انتقال می دادیم و در کمتر از 2 دقیقه آن را به سرقت می بردیم.
سرهنگ احمد نگهبان با اشاره به اعترافات متهم مذکور افزود: سرکرده باند، پس از اعتراف به سرقت 6 دستگاه انواع خودروهای پژو، دو عضو دیگر باند را نیز لو داد و به سرقت یک دستگاه پراید دیگر از منطقه بولوار توس هم اقرار کرد.
به گفته فرمانده انتظامی مشهد، کارآگاهان در ادامه این عملیات و با دستورات قاطع قضایی، دو عضو دیگر باند سرقت پژوها را در مناطق خواجه ربیع و بولوار توس به دام انداختند و در بازرسی از مخفیگاه آنان، دو دستگاه خودروی سرقتی به همراه مقدار زیادی لوازم و قطعات مانند ساک های ورزشی، لاستیک، جک، باتری و ضبط و پخش را نیز کشف کردند.
سرهنگ نگهبان به بازجویی های تخصصی از اعضای این باند با هماهنگی های قضایی هم اشاره کرد و گفت: 3 عضو این باند علاوه بر سرقت خودروهای پژو تاکنون به 30 فقره دستبرد به قطعات و اموال داخلی خودروهای پارک شده نیز اعتراف کرده اند که تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.
رئیس پلیس مشهد اضافه کرد: همه اعضای باند سابقه سرقت دارند و معتاد به مواد مخدر صنعتی و قرص های روان گردان هستند به همین دلیل هم نمی توانند بسیاری از محل های سرقت را به خاطر بیاورند!
با وجود این بررسی های تخصصی پلیس برای کشف سرقت های دیگر اعضای این باند حرفه ای در حالی آغاز شده است که آن ها همه این سرقت ها را در کمتر از 2 دقیقه انجام می دادند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/963101/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید