آریا بانو - ایسنا / مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان
بهزیستی کشور از پاسخ به بیش از 3 میلیون و 189 هزار تماس با خط مشاوره تلفنی 1480 از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا اول دیماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 69 هزار و 560 تماس مربوط به مسائل کرونا و 3332 تماس مربوط به کادر درمان در
تهران بوده است.
بهزاد وحیدنیا به ارائه آماری از وضعیت تماسهای سال جاری با خط مشاوره تلفنی 1480 پرداخت و گفت: در 9 ماهه اول سال جاری در کل کشور به یک میلیون و 189 هزار و 334 تماس پاسخ داده شده است.
به گفته وحیدنیا، بیشتر تماسها در حوزه مشکلات خانوادگی، اختلالات خلقی و مشکلات مرتبط با
کودکان و نوجوانان بوده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد تماسها به دلیل اتمام قرنطینه خانگی، افزایش سازگاری و باز شدن کسب و کارها، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته است، این را هم گفت که مردم جهت مشاوره از مراکز حضوری بیشتر استفاده میکنند.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان
بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: تاثیرات جهانی کرونا بر عموم و گروههای خاص قابل انکار نیست و به نظر میرسد توجهات ویژهای به تامین نیازهای روانی اجتماعی مردم لازم است و بهبود فضای کسب و کار، توجه و وضعیت رفاه عمومی جامعه، تسهیل دسترسی به خدمات پیشگیرانه و نیازهای درمانی از الزامات هستند.
وحیدنیا معتقد است که توجه به تامین منابع کافی برای توسعه خدمات ارتقایی و نیز توجه به بیمه
روانشناسی و مشاوره بخشی از اقداماتی است که دولتها بایستی به طور جدی در دستور کار قرار دهند.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان
بهزیستی کشور با اشاره به میزان تماسهای افراد با خط تلفنی 1480، بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تا اول دیماه سال جاری به 3 میلیون و 189 هزار و 244 تماس در کشور پاسخ داده شده که از این تعداد 69 هزار و 560 تماس مربوط به مسائل کرونا و 3332 تماس مربوط به کادر درمان در
تهران بوده است.
وی افزود: در مجموع یک میلیون و 328 هزار و 852
ساعت مشاوره و اختصاصا 289 هزار و 83
ساعت مشاوره در خصوص کرونا و 1388
ساعت مشاوره به کادر درمان از طریق مشاوره تلفنی به تماسگیرندگان ارائه شده است.
http://www.banounews.ir/Fa/News/724450/«مشکلات-خانوادگی»؛-صدرنشین-علت-تماسها-با-خط-مشاوره-1480