آریا بانو -
تبلیغ موفق و مؤثر تبلیغی است که میتواند یک محصول را به یک گزینه خاص و متفاوت تبدیل کند. اگر شما رازهایی که در این باره وجود دارد را بدانید، به راحتی میتوانید در کمپینهای تبلیغاتی محصولاتتان را به معرض نمایش بگذارید.
تبلیغ کردن، اصول خاص خودش را دارد. محصولی که به خوبی
تبلیغ نشود، چه بخواهید و چه نخواهید از چرخه رقابت حذف خواهد شد. اگر میخواهید درباره تکنیکهای تبلیغاتی و
تبلیغ مؤثر و درست دانش بیشتری کسب کنید، با انگیزه همراه باشید.
رمز و رازهای
تبلیغ موفق و مؤثر
مالک هر کسب و کاری باید راههای
تبلیغ مؤثر را بلد باشد. در این بخش برخی از روشهایی که میتواند شما را به یک برند متفاوت برای مشتریان تبدیل کند ارائه کردهایم.
1. تحقیق و شناخت مخاطبان
اولین نکتهای که در تبلیغات مؤثر باید به آن توجه داشته باشید شناخت مخاطبان است. اگر مخاطبانتان را نمیشناسید، چگونه میخواهید پیام خودتان را به آنها برسانید؟ قبل از طراحی یک آگهی تأثیرگذار، مخاطبانی که دارید را بشناسید. شناخت میتواند با این سؤالها شروع شود:
مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ این افراد چند سال دارند؟ مخاطبانتان بیشتر مرد هستند یا زن؟ و… در
صورتی که نتوانید به این سؤالات پاسخ دهید، آمادگی لازم برای
تبلیغ محصولاتتان را ندارید.
مثلا
تبلیغ محصولات
مو بسته به این که یک جوان 18 ساله یا یک فرد 80 ساله مخاطب شماست، میتواند بسیار متفاوت باشد. راز موفقیت یک
تبلیغ موفقیت آمیز شناخت مصرف کنندگان است. وقتی درباره این افراد دانش کافی داشته باشید، به راحتی میتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید.
2. انتخاب مکان مناسب
پس از شناخت مخاطبان و جامعه هدف، باید به دنبال مکان مناسب برای
تبلیغ بگردید. تا اینجای کار متوجه شدهاید که چه کسانی به محصولاتتان توجه نشان میدهند. حال باید درباره این که مخاطبان چه چیزی میخوانند و در کجا برای برآورده کردن نیازهایشان جستجو میکنند تحقیق کنید. در این مرحله میتوانید متوجه شوید که فرد مورد نظر در چه زمانی و کجاها را به صورت آنلاین چک میکند. کدام برندهای دیگر را دنبال میکند و چه چیزهایی را با دیگران به اشتراک میگذارد. بهترین کار در این مرحله بررسی نشریههای مختلف است.
به عنوان مثال اگر جامعه مخاطبان شما را
مردان بالای 40 سال شاغل تشکیل میدهند، مجلههایی که درباره
کارآفرینی و کسب و کار مینویسند، گزینه خوبی برای تبلیغات هستند. تا هر اندازه بخش خاصتری را برای تبلیغات انتخاب کنید، توجه مشتریان ویژه خودتان را بیشتر به آن جلب خواهید کرد. این موضوع به مرور سبب افزایش فروش و جذب مخاطب خواهد شد. برای تبلیغات در بستر شبکههای اجتماعی، وب سایتها و … نیز این راهکار جوابگوست.
3. انتخاب طراحی
چشم نواز
پس از مشخص کردن مخاطبان و انتخاب مکان مناسب برای تبلیغات، نوبت به طراحی میرسد. طراحی که در نظر میگیرد باید خاص و جذاب باشد. شما با این طرح خودتان را با مشتریان معرفی میکنید. ارائه یک طراحی متفاوت مخاطبان را میخکوب میکند و نگاه آنها را خیره نگه میدارد.
تصویر برند ی را انتخاب کنید که برای جامعه هدفتان جذاب است. از رنگهای متناسب با محصول و برند استفاده کنید. طرحتان را واضح و شفاف ارائه کنید. توجه داشته باشید که نماد شرکت نیز باید در این طرح گنجانده شود. طراحی باید به نحوی انجام شود که مشتریان بالقوه بتوانند در همه جا به راحتی محصول را شناسایی کنند. این موضوع
خرید را برای مشتریان آسانتر میکند.
بیشتر بدانید: رنگ در برندسازی؛ انتخاب رنگ چگونه بر برند شما تاثیر میگذارد؟
4. به یاد ماندنی کردن
تبلیغ هر انسان در کشورهای پیشرفته به طور متوسط حدود 4 تا 10 هزار
تبلیغ در روز مشاهده میکند. درست شنیدید! هر روز خریداران با سیل عظیمی از تبلیغات که برای خدمات و محصولات مختلف هستند مواجه میشوند. پس برای این که موفق شوید باید یک
تبلیغ به یاد ماندنی و متفاوت ارائه کنید.
آگهی شما باید مشتری را متوقف کند و ناخودآگاه به آن خیره شود. سعی کنید آگهی را غمگین، شاد یا صمیمی طراحی کنید. استفاده از احساساتی مانند غم، شادی، ترس و عصبانیت باعث میشود که بینندگان به شما اهمیت دهند. با ارائه یک داستان با فراز و نشیبهای پراحساس، عمیقاً توجه مخاطب را به
تبلیغ جلب کنید.
برانگیخته کردن احساسات مشتریان یکی از بهترین روشها برای جذب آنهاست؛ زیرا همیشه شما را به یاد خواهند داشت. مشتریان ممکن است همه جنبههای
تبلیغ موفق را به یاد نیاورند، اما این موضوع را به خاطر خواهند داشت که چطور احساسات آنها تحت تأثیر قرار گرفته است.
مهم نیست که در چه صنعتی فعالیت دارید، همیشه میتوانید یک زاویه انسانی برای تبلیغات خود پیدا کنید. اگر میخواهید محصولات و خدماتتان دیده شود، باید حتماً این کار را انجام دهید.
5. منحصر به فرد
تبلیغ کردن
به نظر میرسد که ساختن
تبلیغ متفاوت آن را به یادماندنی نمیکند؛ اما این موضوع برای یک
تبلیغ مؤثر بسیار مهم است. هنگام طراحی آگهی شما نمیتوانید ایده شرکتها و برندهای دیگر را استفاده کنید و آرم شرکت خودتان را در آن قرار دهید. این برای
تبلیغ کار نخواهد کرد. شما میتوانید از کمپینهای تبلیغاتی بزرگ برای ایده گرفتن کمک بگیرید. در نهایت میتوانید طرح مبتکرانه خودتان را به کار بگیرید.
همانطور که قبلاً گفتیم، مخاطبان هر روز با حجم بالای
تبلیغ مواجه میشوند. موفقیتتان به این موضوع بستگی دارد که چگونه میتوانید خودتان را با دیگران متمایز کنید. موقع طراحی تبلیغات باید روشهای فروش منحصر به فرد محصولات را پیدا کنید. این موضوع شما را از دیگران جدا میکند. به عنوان مثال باید بدانید که محصول یا شرکت شما چه کاری انجام میدهد که هیچ کس دیگری در بازار انجام نمیدهد.
تبلیغ خودتان را روی این بخش متمرکز کنید.
6.
تبلیغ نکردن بیش از حد
این یکی از سختترین مراحل کار است. شما نیاز دارید بفروشید بدون این که بخواهید بفروشید. این موضوع بدین معنی است که باید یک تخفیف یا پیشنهاد ویژه برای محصولاتی که مشتریان میخواهند در نظر داشته باشید. این تخفیف به هیچ عنوان نباید مانند تخفیفهایی که روی اقلام غذایی مانند ظرف پنیر ذکر میشود باشد.
به مشتریان نشان دهید که محصولاتتان برای آنها چه کاری انجام میدهد. چطور این محصول میتواند زندگیشان را بهبود دهد و چرا بدون آن نمیتوانند زندگی کنند.
روی مصرف کننده تمرکز کنید و این که محصول مورد نظر چگونه میتواند مشکلات وی را حل کند. از گفتن جملاتی مانند این که چرا کسب و کار شما بهترین است و شما بهترین هستید اجتناب کنید. خریداران به این موضوع اهمیت نمیدهند که کسب و کار شما بهترین است. بلکه به این موضوع اهمیت میدهند که چگونه میتوانید برای بهبود زندگی به آنها کمک کنید.
7.
تبلیغ کردن پس از شناخته شدن
گفتیم که نباید زیاد تبلیغاتی باشید. زمان آن رسیده که این موضوع را بیشتر شرح دهیم. زمانی که میخواهید یک طرح خلاقانه داشته باشید، بهتر است از
تبلیغ بیش از حد آن خودداری کنید.
اما پس از انتشار و پخش شدن
تبلیغ شما از طریق وب سایتها، روزنامهها و… داستان فرق میکند. اکنون بهترین زمان برای
تبلیغ کردن است. به طرفداران و دوستداران خود نشان دهید که در کجا میتوانند شما را پیدا کنند. برای مشتریان ایمیل ارسال کنید و به آنها بگویید که در مجله ایکس ویژگیهای محصول را نشان دادهاید. حتی میتوانید تخفیف خاص یا محصولی اضافه به مشتریانی که تبلیغات را پیدا کردهاند بدهید. این موضوع دسترسی کاربران به برند را افزایش میدهد. همچنین
تبلیغ موفق میتواند در افزایش اعتبار برند نیز تأثیرگذار باشد.
حتما بخوانید: ایمیل مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟
8. فکر کردن در مورد دیده شدن
تبلیغ طبق تحقیقات یک شرکت برند سازی، مشخص شده که 65% افرادی که سه ثانیه اول یک
فیلم تبلیغاتی را در فیسبوک تماشا میکنند، تا 10 ثانیه به تماشای آن ادامه میدهند. این تحقیق نشان میدهد که 85% از فیلمها در حالت بیصدا مشاهده میشوند!
ویدیویی که ارائه میکنید باید جذاب و تأثیرگذار باشد و در همان نگاه اول توجه بیننده را جلب کند. برای
تبلیغ موفق لازم نیست که یک طراح حرفهای گرافیک باشید. شما میتوانید از برنامههایی مانند Swish برای ساختن
تبلیغ خودتان کمک بگیرید. Swish یک برنامه برای گوشی های آیفون است. با کمک این برنامه میتوانید به سرعت متن، فیلترها، قالبها، طرحهای رنگی و… را به
تبلیغ ویدیویی اضافه کنید تا جذاب و متفاوت شود.
بیشتر بخوانید: اصول و راهکارهای موفقیت در بازاریابی تلفنی و دیجیتالی
9. تبلیغات بر پایه دانش
میدانید دادههایی که از وب سایت، ایمیل و شبکههای اجتماعی خودتان جمع آوری کردهاید چه اندازه مهم هستند. این دادهها روی فروش و تکنیکهای بازاریابی تأثیر قابل توجهی دارند. با این وجود شما میتوانید تحقیق بیشتری در زمینه تبلیغات انجام دهید تا بتوانید شیوههای جدید تبلیغات که مؤثر هستند را کشف کنید.
با مطالعه و نظرسنجی میتوانید پی ببرید که مردم با فرهنگهای مختلف از چه تبلیغی لذت میبرند. این کار کلید پیدا کردن محصولات و طرحهایی است که برای داستان تبلیغاتی خود نیاز دارید.
جمع بندی
برای
تبلیغ موفق باید ابتدا مخاطبان خود را مشخص کنید. سپس روشهایی که مشتری برای پیدا کردن یک محصول و
خرید آن در نظر میگیرد را مورد ارزیابی قرار دهید. داستانی که برای
تبلیغ محصولات استفاده میکنید باید تأثیرگذار باشد. این داستان به عنوان مثال میتواند به مشتری نحوه استفاده از محصول را نشان دهد. فراموش نکنید که همیشه باید روشهای جدید تبلیغات را برای شناسایی مشتریان بالقوه یاد بگیرد. به آنها بگویید که محصول یا خدمات مورد نظر چه اندازه میتواند زندگیشان را تغییر دهد.
اگر نوع کسب و کار شما و ارتباطتان با مشتری به صورت حضوری است؛پیشنهاد میکنیم بهترین راه های جذب مشتری در مغازه و نمایشگاه را نیز در انگیزه مطالعه کنید.
http://www.banounews.ir/Fa/News/766794/9-راز-که-برای-تبلیغ-موفق-و-مؤثر-باید-بدانید!