آریا بانو

آخرين مطالب

زاکانی در صحن شورا اعلام کرد:

تحویل 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پل‌های عابر پیاده/ هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران‌تر بود شهرداری تهران

تحویل 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پل‌های عابر پیاده/ هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران‌تر بود
  بزرگنمايي:

آریا بانو - شهردار تهران جهت بررسی لایحه بودجه سال 1403 شهرداری در دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حضور یافت.

به گزارش خبرنگار شهر ، علیرضا زاکانی شهردار تهران دقایقی پیش جهت بررسی لایحه بودجه سال 1403 شهرداری در صحن شورای شهر حاضر شد.
امروز- سه شنبه یکم اسفندماه 1402- لایحه بودجه در دو نوبت صبح و عصر بررسی خواهد شد.
شهردار تهران در جریان بررسی تبصره های بودجه در واکنش به اظهارات اعضای شورا نسبت به واگذاری مسئولیت نگهداشت پل های پایتخت از سازمان زیباسازی به دستگاهی دیگر، گفت: فرمایشات درست است؛ علت واگذاری این بود که سازمان زیباسازی در کنار استفاده از عرشه ها، هزینه نگهداشت را نیز پرداخت کند اما چون ظرفیت آن وجود نداشت مشکلاتی ایجاد شد.
تحویل 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پل عابر پیاده
وی با بیان اینکه ده ها نوع پل عابر پیاده وجود دارد، گفت: سازمان زیباسازی تلاش کرد و قرارداد بست. 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پله های عابر پیاده تحویل خواهد شد.
زاکانی با اعلام اینکه معاونت فنی و عمرانی از طریق سازمان امور مناطق می تواند ظرفیت مناطق را مورد استفاده قرار دهد، تأکید کرد: سازمان مهندسی و عمران پل هایی را طراحی کرده که برای عابران پیاده تسهیلاتی ایجاد می کند و نوآوری در طراحی را نیز به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه 3 پیشنهاد مبنی بر ماندن این مسئولیت دست زیباسازی یا واگذاری به معاونت حمل ونقل داریم، افزود: البته ترجیح قطعی ما این است که مسئولیت نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود.
زاکانی در ادامه این جلسه و در جریان بررسی تبصره سه با بیان اینکه بسیاری از توافقاتی که انجام داده بودیم به تاریخ زمانی نرسید، گفت: عملاً شهر با این موضوع به اختلال می خورد. برای مثال 950 دکل مشمول قانون می شوند و توافقاتی صورت گرفت، اما به تاریخ زمانی نرسید. با حکم قانونی باید این دکل ها قلع شوند اما با قلع آنها شهر دچار اختلال خواهد شد.
وی درباره بند 11 تبصره 3 مبنی بر تعیین تکلیف محدثات بدون پروانه یا مغایر با مفاد پروانه در محدوده شهرها که تا قبل از 1400 رای کمیسیون ماده 100 دارند و تبدیل حکم قلع و قمع به جریمه هم گفت: ما نگاه درآمدی به این موضوع نداریم بلکه نگاه ما گره گشایی از کار مردم است؛ کاری که مجلس انجام داد خدمت به مردم بود.
شهردار پایتخت در جریان بررسی تبصره چهارم با بیان اینکه حکم برقی سازی برای این است که اساساً امروز موضوع تأمین و مصرف سوخت های فسیلی به یک مشکل تبدیل شده است، گفت: ما هیچ چاره ای جز برقی سازی نداریم. در برنامه چهارم این حکم به ما تکلیف شده است. البته در کم و کیف برقی سازی، سوالاتی وجود دارد.
هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران تر بود
وی افزود: ما در این بخش از مجموعه های مختلف قیمت گرفتیم. قیمت ها حداقل 316 هزار یورو و حداکثر 347 هزار یورو بود. برای بخشی از این موضوع نیز پیمان کلی بسته شد. وقتی موضوع به سفر به چین کشیده شد و از نزدیک با ظرفیت ها آشنا شدیم، دیدیم که با همین کیفیت، قیمت ها ارزان تر است.
شهردار تهران با بیان اینکه آنچه مورد تأکید دولت و وزارت صمت بود این بود که باید بسته اولیه کامل وارد شود تا مشکل شهر را حل کنیم، تصریح کرد: 29 ماه و 9 روز پیش، از هزار و 860 اتوبوس تهران 880 دستگاه در گردش داشتیم. این در حالی بود که نیاز شهر تهران 10 تا 11 هزار اتوبوس است. ما چرا مردم را به اسارت گرفته ایم؟ به همین دلیل تأکید دولت بر این بود که بسته اول کامل و به صورت برقی وارد شود تا بتوان گشایش ایجاد کرد.
برای تقویت بخش داخلی، با تولیدکنندگان داخلی هم قرارداد بستیم
وی ادامه داد: ما در نهایت به رقم 220 هزار یورو و تحویل در بندرعباس رسیدیم و قیمت گذاری ها نیز توسط کارشناسان انجام شد و ما ورودی به ماهیت نداشتیم. رقم هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی بالاتر بود و با این حال برای تقویت بخش داخلی، با این تولیدکنندگان نیز قرارداد بستیم.
زاکانی با تأکید بر اینکه ما به تولیدکنندگان خارجی اعلام کردیم که باید تکنولوژی را به ایران انتقال دهند تا مابقی اتوبوس ها در داخل کشور تولید شود، اظهار کرد: وظیفه شهرداری تهران تولید واگن نیست؛ اما بستری را فراهم کرده تا بتوان واگن تولید کرد. امروز سایر شهرها به ما متوسل شده اند. در این راستا از سرمایه گذار خارجی و شریک داخلی و ظرفیت شهرداری برای ایجاد درآمد پایدار در شهر استفاده شده است.
شهردار تهران با بیان اینکه عدد و رقم و شرایط در لایحه موردنظر مشخص شده است، گفت: ما به این سمت رفتیم که خدمت خوب به مردم ارائه دهیم و هزینه ها کاهش یابد. همین رقم 273 هزار یورویی برای اتوبوس های داخلی پیش از سفر به چین 316 هزار یورو بود و ما 100 هزار یورو از این مبلغ کم کردیم؛ این به معنای 5.5 میلیارد تومان به ازای هر اتوبوس است و اگر تعداد 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس را در نظر بگیریم نزدیک به 15 همت اعتبار هزینه می شد.
طرف قرارداد خرید اتوبوس دومین تولیدکننده برتر چین است
وی با بیان اینکه برخی خدمات پس از فروش در داخل کشور مطلوب نیست، اظهار کرد: شرکتی که با آن وارد قرارداد شدیم، دومین تولیدکننده برتر چین است و متعهد شده که بر خلاف رسم موجود آن کشور، انبار نگهداری برای نگهداری قطعات به ارزش 10 میلیون یورو در ایران ایجاد کند.
زاکانی همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از مجموعه ها علاقمند هستند از این خدمات سود ببرند اما این خدمت در یک شرکت ارائه می شود و ما در این موضوع شریک خواهیم شد و منبع درآمد پایدار برای تهران خواهد شد.
تاکسی داری، ون داری و موتورداری نمی کنیم؛ سودش به جیب کارمندان و بازنشستگان می رود
وی ادامه داد: ناظر به ون، تاکسی و موتور به هیچ وجه نمی خواهیم تاکسی داری، ون داری و موتورداری کنیم، گفت: سود این بخش به جیب کارمندان و بازنشستگان می رود. 13 هزار کارمندی که در حوزه حقوق و دستمزد در مضیقه قرار دارند، مورد عنایت ما هستند. این مجرایی است که قانون به ما اجازه داده و هم به صرفه و صلاح شهرداری و هم به صرفه و صلاح کارکنان است.
شهردار تهران با بیان اینکه ترخیص یوروی اختصاص یافته یک درصد است، یادآور شد: پولی که امروز داده می شود و خودرویی که یک میلیارد و 200 میلیون تومان خریداری می شود، در بازار 6 میلیارد تومان قیمت دارد. این فاصله به عنوان ارزش افزوده کجا قرار می گیرد؟ برای شخص بنده است یا برای شهر و شهرداری خواهد بود؟ شرکت هایی که زیرمجموعه سازمان بازنشستگی و صندوق ذخیره تأسیس می شوند، این کار را انجام می دهند و نسبتی با ما ندارند؛ ضمن اینکه شهرداری خدمات نوینی را به این دو بخش ارائه خواهد داد.
وی با اعلام اینکه امسال دو میلیون و 500 هزار موتورسیکلت پلاک گذاری شده است، خاطرنشان کرد: قرار است 15 هزار دستگاه موتورسیکلت تحویل داده شود. آیا این تعداد موتور نیازها را برآورده می کند؟ این تعداد موتور کافی نیست. لذا باید نکاتی را مطرح کنیم که منطق درستی داشته باشد.
زاکانی با بیان اینکه علت این اقدامات صرفه و صلاح شهروندان است، اظهار کرد: ما تمام کیفیت ثابت اتوبوس ها را در قیمت به رقابت گذاشته ایم. آنچه پایین ترین قیمت را با همان کیفیت و با خدمات بهتر داشت، خریداری شد. این اقدام اتفاقاً جلوی فساد را می گیرد و ما با شفافیت این کار را انجام می دهیم. لایحه مورد نظر نیز به شورا تقدیم شده است.
شهردار تهران تأکید کرد: ما بر مدار قانونی و تکیه بر امکانات کشور گام برمی داریم؛ لذا اقدام ما قانونی است و جزئیات اقدامات نیز در لایحه آمده است. ما هر هفته با وزارت صمت جلسه برگزار می کنیم و وزیر صمت در جلسه اخیر اعلام کرد که این فرصت طلایی در اختیار شهر تهران است و اگر استفاده نشود، رقم یک درصدی ترخیص در سال آینده سه برابر خواهد شد.
پنج نقطه مهاجرفرست برای پایتخت مشخص شده است
زاکانی در جریان بررسی تبصره ششم لایحه بودجه درخصوص کمک به سایر شهرها با بیان اینکه برخی نقاط کشور مهاجرفرست و برخی نقاط مهاجرپذیر هستند، اظهار کرد: کلانشهرها عمدتاً مهاجرپذیر هستند و تدبیر وزارت کشور این بود که کلانشهرها نسبت به نقاط مهاجرفرست خدماتی را ارائه کنند تا منجر به کاهش مهاجرت شود.
شهردار تهران با تأکید بر اینکه پنج نقطه مهاجرفرست برای پایتخت مشخص شد و وزیر کشور نامه رسمی ارسال کرد، یادآور شد: تأییدیه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها باید مورد توجه شورای شهر قرار بگیرد. هیئت وزیران رقم را مصوب نمی کند و به همین دلیل کمک به یکی از این نقاط عملیاتی نشد. ما زیرساخت ها را در این بخش فراهم کردیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: خیرات این امر برای تهران صدها برابر بیشتر از این است که آن نقاط را رها کنیم تا تبعات مهاجرت آن به پایتخت برسد.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1148835/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعار هواداران سپاهان علیه بازیکنان حین بازی با گل گهر

محمد نوری مربی گل گهر: هدف ما پنجمی لیگ و قهرمانی در جام حذفی است

کارشناسی داوری نساجی - هوادار

تبریک قهرمانی تراکتور در لیگ برتر توسط ادینهو

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پرسپولیس

خلاصه بازی منچسترسیتی 1 - ولورهمپتون 0

تبریک قهرمانی تراکتور توسط مجری شبکه TV8 ترکیه

ساکت الهامی : من فقط به عشق نساجی برگشتم که اجازه ندهم سقوط کند

حرکات موزون علیرضا بیرانوند در رختکن تراکتور پس از قهرمانی در لیگ برتر

کارشناسی داوری سپاهان - گل گهر سیرجان

کارشناسی داوری شمس آذر - تراکتور

کارشناسی داوری ملوان - ذوب آهن

کارشناسی داوری استقلال - آلومینیوم اراک

کارشناسی داوری بازی چادرملو - فولاد

واکنش ساکت الهامی به شایعه قلیان کشیدن برخی بازیکنان نساجی در دوران سرمربیگری اش

ضربه کونیا به تیر دروازه خورد؛ منچسترسیتی 1-0 ولورهمپتون

ساکت الهامی صحبت‌های پخش شده او در فضای مجازی علیه علی خطیر را تکذیب کرد

سعید مظفری زاده مدیرعامل باشگاه تراکتور: هواداران نگران نباشند

انتقادهای تند هواداران نساجی از بازیکنان

رمضانی: امیدوارم در جام حذفی موفق باشیم

دست تکان‌دادن پرمهر پدر و مادر تبریزی برای تراکتوری‌ها

دانیال: آمدم دو نکته بگویم و بروم!

بحران بین الهلال و ژسوس برای فسخ قرارداد

ازدحام جمعیت در تبریز و جشن مردمی هواداران تراکتور

تختی برای استقلال و پرسپولیس اجباری شد

خداداد: ممنوع‌المصاحبه‌ام ولی خیالمان راحت شد

آب پاکی نظری جویباری روی شایعات ماتزاری

اشک‌های هوادار کم سن و سال نساجی در آغوش مهدی مهدی‌پور

مخدری که داعشی‌ها پیش از بریدن سر قربانی مصرف می‌کردند؛ خطر بیخ گوش

فردوسی، خاک پای امیرالمومنین(ع)

یک رصد زیبا از سحابی Lagoon در فاصله ی حدودی 6 هزار سالِ نوری

نخستین واکنش جباری به توافق احتمالی با ماتزاری

فروزان: سال‌ها سر تراکتور را بریدند، حالا حقش را گرفت!

استقلال، پرسپولیس و حالا تراکتور، متخصص لیگ برتر!

فوتبال ایران در آستانه یک رکود جدید؛ قهرمان ٧٠ امتیازی

مدافعان دو متری قهرمانی تراکتور را تضمین کردند!

گل اول وسترلو به دندر توسط الهیار صیادمنش در دقیقه 3+45 از روی نقطه پنالتی

گل اول منچسترسیتی به ولورهمپتون

نادری: قاطعانه قهرمان شدیم

قاضی‌پور: روی ضربات ایستگاهی حساب کرده‌ بودیم

چرا «خانه ارواح» پس از 5 سال اکران‌ می‌شود؟

«گلم ای»؛ موسیقی ای به گویش لری بختیاری

گزارشی از برگزاری اولین روز کنکور

لرزش شدید کوه‌ها و تپه‌های آرژانتین در پی زمین لرزه 7.4 ریشتری

راه حلی ساده برای حل مکعب روبیک

راه حل خروج از جای پارک تنگ بدون کوچکترین اصابت

تشخیص شیرین بودن هندوانه بدون ضربه زدن

لحظه حیرت انگیز شکار شغال توسط عقاب

مومنین بی‌بهره چه کسانی هستند؟

ساندویچ گوشت با پیاز کاراملی؛ یک شام مقوی