آریا بانو

آخرين مطالب

تلخ‌ترین اتفاق سال برای نکونام ورزشي

تلخ‌ترین اتفاق سال برای نکونام
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مهر /تیم فوتبال استقلال تهران در سال 1402 با چالش های زیادی در بخش مدیریتی مواجه بود اما توانست با صدرنشینی در لیگ برتر به استقبال سال جدید برود. هر چند که این تیم از جام حذفی هم کنار رفت.
تیم فوتبال استقلال تهران سال 1402 را با سرمربیگری «ریکاردو ساپینتو» آغاز کرد و هواداران این تیم امیدوار بودند تا در رقابت با سپاهان و پرسپولیس تیم خود را به عنوان قهرمان در لیگ بیست و دوم ببینند.
نخستین بازی استقلال در برابر ذوب آهن و در تاریخ 11 فرودین برگزار شد که آبی‌ها موفق شدند میهمان خود را با دو گل شکست دهند. پیروزی‌های متوالی استقلال ادامه داشت و شاگردان ساپینتو به ترتیب موفق به شکست آلومینیوم اراک و هوادار شدند تا با کسب 3 پیروزی متوالی خود را آماده دیدار با پرسپولیس کنند.
نخستین شکست سال برابر رقیب همیشگی
استقلال روز یکشنبه سوم اردیبهشت 1402 در دیداری حساس برابر پرسپولیس قرار گرفت اما شاگردان ساپینتو بازی را با نتیجه یک بر صفر به حریف خود واگذار کردند تا علاوه بر ثبت نخستین شکست خود در سال 1402 کورس برای رسیدن به مقام قهرمانی را از دست دهند. در این دیدار عیسی آل کثیر توانست دروازه استقلال را باز کند و استقلالی‌ها با اینکه چند موقعیت خوب برای گلزنی داشتند اما نتوانستند از هیچ دام آنها استفاده کنند.
پیروزی برابر پارس جنوبی جم در جام حذفی باعث شد تا استقلال در اولین بازی خود پس از دربی به پیروزی دست یابد اما شاگردان ساپینتو در بازی بعدی خود در لیگ برتر که برابر صنعت نفت آبادان بود با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف شدند تا دو امتیاز حساس دیگر را هم از دست دهند.

پر گل ترین پیروزی سال 1402 در لیگ برتر
استقلالی‌ها که از دو تیم سپاهان و پرسپولیس فاصله گرفته بودند و امید خیلی کمی به قهرمانی در لیگ برتر داشتند، برابر مس رفسنجان دو بر یک به پیروزی رسیدند و در پُرگل ترین دیدار سال 1402 و در حالی که هواداران این تیم استقبال کمی از بازی تیم خود در ورزشگاه آزادی کرده بودند، استقلال توانست نتیجه دور از انتظار 7 بر یک را خلق کند تا سنگین‌ترین شکست را به تراکتور تحت هدایت «پاکو خمز» وارد کند.
دومین شکست برابر پرسپولیس این بار در فینال جام حذفی
استقلالی‌ها که تنها امید خود برای کسب عنوان قهرمانی را در رقابت‌های جام حذفی می‌دیدند؛ با شکست 4 بر صفر نساجی در نیمه نهایی، گام به دیدار پایانی و مصاف مجدد با پرسپولیس گذاشتند. حاشیه‌های این بازی مانند اکثر دیدارهای دو تیم از مسائل فنی آن بیشتر بود و ریکاردو ساپینتو با اینکه تیمش توانست در لحظات پایانی گل تساوی را توسط محمدحسین مرادمند وارد دروازه پرسپولیس کند اما از سوی داور بازی اخراج شد و در ادامه با هواداران پرسپولیس دچار درگیری شد تا با دخالت عوامل انتظامی ختم به خیر شود. در پایان این بازی با نتیجه دو بر یک به سود پرسپولیس خاتمه یافت تا علاوه بر دومین باخت متوالی استقلال برابر این تیم، سرخ‌ها به مقام قهرمانی در جام حذفی برسند.
جدایی ساپینتو از استقلال
پس از عدم موفقیت در رقابت‌های لیگ برتر و قرارگیری در رده سوم پس از تیم‌های پرسپولیس و سپاهان و همچنین عدم توانایی در کسب عنوان قهرمانی جام حذفی، «ریکاردو ساپینتو» در حالی که بابت اتفاقات دربی فینال جام حذفی از سوی کمیته انضباطی با محرومیتی 4 ماهه از همراهی تیمش مواجه شده بود از هدایت استقلال کناره گیری کرد تا مدیران این باشگاه برای فصل جدید مذاکرات خود را با گزینه‌های مختلف از سر بگیرند.
انتخاب نکونام به عنوان سرمربی جدید استقلال
حجت کریمی مدیرعامل وقت باشگاه استقلال پس از جدایی ساپینتو و پس از کش و قوس‌های فراوان در تاریخ 30 خرداد 1402 جواد نکونام سرمربی مستعفی فولاد خوزستان را به عنوان سرمربی جدید آبی‌ها معرفی کرد و با او قرارداد دو ساله به امضا رساند تا فصل جدیدی در کارنامه مربیگری کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران به وجود آید.
حواشی اولین تمرین استقلال با نکونام
حجت کریمی که با انتخاب نکونام توانسته بود اندکی از انتقادات به سمت خودش را کاهش دهد در اولین جلسه تمرینی استقلال زیر نظر نکونام حضور یافت اما این تمرین با حاشیه‌های زیادی همراه شد. حضور افراد به اصطلاح اراذل و اوباش در تمرین آبی‌ها و نصب بنرهایی در محوطه زمین تمرین که نشان از حمایت از کریمی داشت باعث تا انتقادها از مدیر استقلال بیشتر شود. علاوه بر این تعدادی از هواداران با شعارهایی خواستار برکنار کریمی بودند که افراد به اصطلاح لیدر باشگاه استقلال برخورد فیزیکی با این هواداران داشتند.
استعفای کریمی و معرفی خطیر به عنوان سرپرست باشگاه استقلال
پس از اینکه حجت کریمی نتوانست در نقل و انتقالات تابستانی، علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس را راهی استقلال کند، از سمت خود کنار رفت و سه روز بعد یعنی در تاریخ 17 تیر 1402 به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب و در 23 مرداد 1402 به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه انتخاب شد.
صدرنشینی در نیم فصل با چاشنی اختلافات داخلی
استقلال فصل بیست و سوم را با هدایت نکونام آغاز کرد و دو بازی ابتدایی خود برابر صنعت نفت و ملوان را با پیروزی گذاشت اما در سومین دیدار استقلال برابر سپاهان در ورزشگاه نقش جهان قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر مغلوب میزبان خود شد تا رؤیای قهرمانی مجدد بدون شکست برای هواداران استقلال از بین رود.
استقلال در نیم فصل اول نتایج خوبی را کسب کرد و بهترین پیروزی این تیم برابر نساجی رقم خورد که آبی‌ها توانستند با نتیجه 4 بر صفر حریف خود را شکست دهند. بازیکنان استقلال در نیم فصل بالاتر از سپاهان و پرسپولیس توانستند در صدر جدول قرار گیرند و نیم فصل را با قهرمانی به اتمام برسانند.
استقلال با اینکه از لحاظ فنی توانسته تا به اینجای مسابقات لیگ برتر عملکرد خوبی را از خود نشان دهد اما جواد نکونام و علی خطیر به عنوان سرمربی و مدیرعامل این باشگاه در مصاحبه‌های خود در طول فصل کنایه‌های زیادی به هم می‌زنند و با اینکه پیشکسوتان این تیم هم پا در میانی کردند تا این دو نفر با هم آشتی کنند اما هنوز رابطه حسنه بین آنها شکل نگرفته و تحت هر شرایطی به دنبال متشنج کردن فضای تیم خود هستند.
تساوی در دو دربی رفت و برگشت
استقلال در هر دو دربی رفت و برگشت این فصل، را با نتیجه تساوی یک بر یک و بدون گل به پایان رساند تا روند پیروز نشدن این تیم برابر پرسپولیس در زمان جواد نکونام هم ادامه داشته باشد و همچنان آخرین برد آبی‌ها به سال 1396 و تحت هدایت «وینفرد شفر» برگردد.
حذف زودهنگام از جام حذفی
تیم استقلال بر خلاف نتایج خوبی که در لیگ برتر کسب کرد اما در جام حذفی نتوانست نمایش خوبی را از خود نشان دهد و در اولین بازی خود در این جام برابر مس رفسنجان قرار گرفت و با نتیجه دو بر صفر تن به شکست داد تا خداحافظی زودهنگامی با مسابقات داشته باشد.
پایان سال با صدرنشینی
تیم استقلال در آخرین بازی خود در سال 1402، در چهارچوب هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر برابر هوادار قرار گرفت و این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود آبی ها به پایان رسید تا شاگردان نکونام با 46 امتیاز و 3 امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس سال 1402 را با صدرنشینی به اتمام برسانند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1166960/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ستاره سیتی: به این دلیل رئال تیم بسیار عجیبی است

طارمی 15 دقیقه بازی کرد، پورتو 2 امتیاز از دست داد

مدیر اینتر خرید طارمی را تایید کرد؛ کیفیت تیم بالا می رود

وقت انتقام از پرسپولیس فرا رسید

اعتراض ستاره تاتنهام به داوری لیگ برتر

خلاصه بازی پورتو 2 - اسپورتینگ 2

پاس گل احسان حاج صفی در مقابل پائوک

حضور «تنهای» یزدانی در بوداپست؛ قاسم‌پور کجای ماجراست؟

محمد صلاح تهدید کرد؛ اگر حرف بزنم آتش به پا خواهد شد!

طاهری: مقابل تایلند بدون نقص بودیم

چمپیونزلیگ زنان؛ حریف بارسلونا در فینال مشخص شد

دانشگر آماده سفر به تهران برای تقابل با پرسپولیس

اولین تیم سقوط کننده از بوندسلیگا مشخص شد

سیو جالب یک دروازه بان در لیگ لبنان!

فقط یه نفر می تونست و می تونه نویر رو به وحشت بندازه؛ CR7

خوراکچی: لحظه به لحظه تیم تایلند را آنالیز کردیم

کشف مقبره اسرارآمیز یک پادشاه

تقسم استان تهران روی میز دولت

شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است

علت حذف بیانیه استقلال؛ فرار از جریمه میلیاردی!

ستاره بارسا: بلینگام بهترین بازیکن جهان است

صلاح مقابل کلوپ؛ چه کسی باعث پیشرفت دیگری شد؟

رویای گولر؛ اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ

روایت فارس از مسمومیت 29 پزشک با مشروبات الکلی تقلبی

نماهنگ "خلصنا من الفراق الحرم" با صدای پویانفر

فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود

تصویر تلسکوپ فضایی هابل از کهکشان با فاصله‌ی 34 میلیون سالِ نوری از زمین

داستانک/ پستچی

پیشگویی دقیق نتیجه دیدار فینال ایران - تایلند توسط حسین طیبی

پاس گل احسان حاج صفی در بازی امشب آاک مقابل پائوک

تاثیرگذاری احسان حاج صفی روی گل دوم آاک مقابل پائوک

نساجی گلزنی به ذوب آهن را تمرین کرد

پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد

کری ستاره رم برای لورکوزن؛ رکوردشان را می‌شکنیم!

2 مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان

4 پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی

12 کاراته‌کا در انتخابی مرحله دوم تیم امید بانوان

تمرین مشترک ملی‌پوشان ووشو با چینی‌ها

یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش

صداوسیما باز هم حقوق هنرمندان را نقض کرد

ویولنسل نوازی زیبا و آرامش بخش در ارکستر سمفونیک

برنامه وزارت کشور فراهم شدن امکان ورود زائران ایرانی به عراق با خودرو شخصی

عاقبت خوابیدن پشت فرمون رانندگی!

ناکامی ببر در شکار طاووس

زرشک پلو با مرغ مجلسی و زعفرانی

پاستا با سس خاص را تست کن، طعمش بی‌نظیره!

مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد

٥تا ترفند طلایی که مطمئنم خیلی به کارتون میاد

اگر این نشانه ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرده و از ستارگان هم درخشان‌تر خواهد بود