آریا بانو

آخرين مطالب

حقوق پاکبان‌ها در تهران چقدر می‌شود؟ اقتصادي

حقوق پاکبان‌ها در تهران چقدر می‌شود؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایلنا / مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ضمن تشریح جزئیات اجرای طرح جامع تنظیف شهر تهراندرباره میزان افزایش حقوق پاکبانان پایتخت در سال جدید نیز گفت: براساس ضوابط مشخص‌شده در قانون کار فعالیت خواهند کرد، 11 میلیون تومان خواهد بود که با اضافه شدن مزایایی نظیر حق عائله‌مندی، سنوات شغلی، شب‌کاری، اضافه‌کاری و ... دریافتی ماهانه برخی نیروها تا 15 میلیون تومان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 
«رضا محمدی» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مهمترین اقدامات در دستور کار این سازمان در سال 1403 توضیح داد: با توجه به این که از زمستان سال گذشته با دستور شهردار محترم پایتخت، اجرای طرح جامع تنظیف شهر تهران را آغاز کردیم که مطابق آن، تولی‌گری حوزه نظافت و رفت‌ و روب معابر و جمع‌آوری پسماندهای تَر و خشک در تمام پایتخت به سازمان مدیریت پسماند سپرده شده است، امسال در تلاش هستیم که با توجه به زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراهم‌شده در این زمینه، ثمره اقدامات خود در ماه‌های پایانی سال 1402 را برداشت کنیم و این طرح را به شکل مطلوب‌تری در سال جاری اجرایی کنیم. 
وی افزود: مهمترین انتظاری که شهروندان در زمینه اجرای طرح جامع تنظیف شهر تهران باید از ما داشته باشند، بهبود وضعیت نظافت تمام معابر اصلی و فرعی پایتخت نسبت به سال‌های گذشته و دقیق‌تر و منظم‌تر شدن نحوه جمع‌آوری زباله‌ها در سطح شهر است. به همین دلیل از عموم همشهریان محترم می‌خواهیم که چشم بینای سازمان مدیریت پسماند در سطح شهر تهران باشند و هرکجا که احساس می‌کنند کار نظافت شهر به‌درستی انجام نمی‌شود، موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن 137 به بازرسی شهرداری اطلاع دهند. تمام تلاش ما این است که با اجرای طرح جامع تنظیف شهر تهران، میزان شکایت‌های مردمی در زمینه رفت‌وروب معابر به حداقل ممکن برسد. 
محمدی با تاکید بر این که در سال 1402 جلسات متعددی به‌منظور برنامه‌ریزی برای اجرای طرح جامع تنظیف شهر تهران با حضور مسئولان ارشد شهرداری برگزار شد، عنوان کرد: اصلاح نوع قراردادهایی که با پیمانکاران حوزه رفت‌وروب و جمع‌آوری پسماند در سطح شهر تهران بسته می‌شود، انتخاب 14 پیمانکار که مسئولیت اصلی نظافت معابر و جمع‌آوری زباله در 22 منطقه پایتخت به آن‌ها سپرده شده است، به‌روزرسانی فهرست‌بها و قیمت خدماتی که پیمانکاران به شهرداری ارائه می‌کنند، نوسازی ناوگان ماشین‌آلات جمع‌آوری زباله در سطح شهر و موظف کردن پیمانکاران به بستن قرارداد با نیروهای انسانی خود طبق مفاد قانون کار، همگی دست به دست هم خواهد داد تا در سال جدید وضعیت نظافت شهر تهران به شکل محسوسی بهبود یابد. 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: از اول بهمن 1402، قراردادهای نهایی با 14 پیمانکار اصلی حوزه رفت‌وروب معابر و جمع‌آوری پسماند به شهرداری‌های مناطق 22گانه ابلاغ شده و صورت‌وضعیت پیمانکاران در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته نیز براساس قراردادهای جدید تنظیم شده است. همچنین در ماه‌های پایانی سال 1402، خوشبختانه توانستیم از نرم‌افزار «نوماند» رونمایی کنیم که به شهروندان کمک می‌کند تا زباله‌های خشک خود را بدون واسطه به ماموران شهرداری تحویل دهند و به ازای آن، اعتبار مشخصی به کیف پول شهروندی آن‌ها اضافه خواهد شد؛ فراگیر شدن این امر در سطح پایتخت می‌تواند رفته‌رفته چرخه زباله‌گردی را متوقف کند. 
این مقام مسئول در شهرداری تهران خاطرنشان کرد: با به‌روزرسانی ماشین‌آلات حوزه جمع‌آوری پسماند در سطح پایتخت، در حال حاضر میانگین سن این ماشین‌آلات به چهار سال کاهش یافته و این در حالی است که در ابتدای سال گذشته، میانگین سن ماشین‌آلات حوزه جمع‌آوری پسماند شهر تهران حدود 10 سال بود. البته با توجه به خریدهایی که اخیرا از کارخانجات داخلی انجام داده‌ایم، امیدواریم که در ماه‌های ابتدایی سال جاری و با ورود دستگاه‌های جدید به ناوگان مدیریت پسماند پایتخت، میانگین سن ماشین‌آلات جمع‌آوری زباله در تهران را به دو تا سه سال کاهش دهیم. 
وی در پایان درباره میزان افزایش حقوق پاکبانان پایتخت در سال جدید نیز گفت: براساس مصوبه شورای عالی کار و مطابق آنچه قبلا وعده داده بودیم، حداقل حقوق ماهانه پاکبانان محترم شهر تهران در سال 1403 که براساس ضوابط مشخص‌شده در قانون کار فعالیت خواهند کرد، 11 میلیون تومان خواهد بود که با اضافه شدن مزایایی نظیر حق عائله‌مندی، سنوات شغلی، شب‌کاری، اضافه‌کاری و ... دریافتی ماهانه برخی نیروها تا 15 میلیون تومان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1175880/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد

امروز در فضا؛ انتشار گزارشی از کشف کمربندهای ون آلن

شاعرانه/ شوق پروازی نخواهد بود

استقلال به ساحل آرامش رسید با برکناری خطیر؟!

انتقاد هاشم بیک‌زاده از رامین رضاییان

چرا مورایس از یک خبرنگار عصبانی شد؟

بازگشت کریم بنزما به رئال مادرید برای درمان

حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا

بیک‌زاده: من در سن 21 سالگی ازدواج کردم

بالاترین عدد هاشم بیک زاده برای بازی در استقلال

عصبانی شدن هاشم بیک زاده در آنتن زنده

واکنش رونالدو به حضور النصر در فینال جام حذفی عربستان

احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی

10 هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند

چون بچه ای من بهت کاری ندارم

کاهش زمان بازپرداخت هزینه‌های مستقیم درمانی به کمتر از یک ماه توسط بیمه دی

آیین تجلیل از معلمان و اساتید نمونه ایثارگر کرمانشاهی

متفاوت ترین جشن تولد آناشید حسینی با رونمایی از سیسمونی پسر تازه متولد شده اش / ست چهارخونه زیبا

وقتى امیر مقاره آهنگ امیر عباس گلاب را می خواند

آماری غیرقابل باور از درآمد پزشکان در دوره طرح تخصصی

نماهنگ پریشونم با صدای کربلایی «حسین ستوده»

گوناگون/ این نقاشی راز ساخت اهرام مصر را فاش کرد

آموزش دسر یخچالی جدید با بیسکویت پتی بور

جلال و مورایس، یک روح در دو بدن

یک استقلالی و نمایش مطمئن در چپ تراکتور

اسماعیل‌نژاد: دوست دارم با ورودی مستقیم به المپیک بروم

آغاز لیگ شمشیربازی از نیمه اردیبهشت

ناظمی: تیم ملی موتورسواری به مسابقات جهانی اعزام می‌شود

دفاع ستاره پی‌اس‌جی از انریکه

باقری: چمن افتضاح بود، ما با این پا پول درمی‌آوریم!

حریف نوشاد در دور دوم مسابقات عربستان مشخص شد

زوج نمونه فقط شاپرک و کامل!

چیدمان منحصر بفرد میز ناهار سروین بیات در یک روز تعطیل برای همسرش / سلیقه اش حرف نداره

سبک خاص دکوراسیون پذیرایی بزرگ و پرنور خانه سارا صوفیایی قبل از مهاجرت / عاشقانه های خانم بازیگر و همسرش

تازه ترین تصویر از جواد عزتی در حاشیه اکران تمساح خونی در سینما هویزه مشهد 1403

وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب های بانکی خود را مسدود کند

وزیر بهداشت: داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسئول است

دوستی جالبِ بین مرد و چند گاو

ترفند طلایی پاک کردن آدامس از روی لباس

رییس کل بیمه مرکزی: مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود

فیلم هندی در پایان پرسپولیس - سپاهان

فوتبالیستی که 90 دقیقه برای تراکتور دوید

گلر استقلال محبوب ماند

میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را 1405 به پخش برسانیم

آشتی‌کنان خنده‌دار در منزل شیوا

دهه شصتیا این تیتراژ رو بخوبی به یاد دارند!

هواشناسی هشدار داد؛ بارندگی شدید در برخی استان‌های کشور

چنار 80 ساله‌ای که در دل ساختمان 5 طبقه زنده ماند

سواحل زیبای زنگبار

گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ وحش!