آریا بانو

آخرين مطالب

غربالگری و سنجش آسیب‌های اجتماعی بیش از 2 میلیون دانش‌آموز اجتماعي

غربالگری و سنجش آسیب‌های اجتماعی بیش از 2 میلیون دانش‌آموز
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اقدامات گذشته و برنامه‌های پیش روی این معاونت را تشریح کرد.
در جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان حجت الاسلام پورثانی با اشاره به نماد یا همان نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان گفت: این نظام دارای دو سند پشتیبان است؛ یکی از این اسناد در سال 1394 به تصویب رسید و مربوط به قانون حمایت از اطفال کودکان و نوجوانان است.
معاون پرورشی و فرهنگی با تاکید بر اینکه عملیاتی که از سال گذشته در نماد صورت گرفته است با هر آنچه در سال‌های گذشته برای نماد صورت گرفت برابری می کند؛ گفت: غربالگری برای پایه‌های اول، سوم، پنجم، هفتم، هشتم و دهم در حوزه دانش آموزی صورت گرفت.
وی افزود: غربالگری در پایه‌های اول سوم و پنجم توسط آموزگار ابتدایی صورت می‌گیرد و پایه‌های هفتم، هشتم و دهم با کمک دانش آموز انجام می‌شود. پس از غربالگری، مشاوره تخصصی برای دانش آموزانی که نیاز به مشاوره دارند صورت می‌گیرد و در صورت نیاز مداخله‌ هم انجام می‌شود. آخرین مرحله هم، مرحله ارجاع به مراکز مشاوره‌ای است.
پورثانی با اشاره به خط ارتباطی1570 گفت: تاکنون یک میلیون و دویست و هفتاد و دو هزار دقیقه تماس تلفنی با خط 1570 صورت گرفته است. در بحث ارتقای توانمندی اجتماعی دانش‌آموزان هم سه میلیون و نهصد و چهل و شش هزار و 174 دانش آموز مشاوره داشتند. 2 میلیون و 108 هزار دانش آموز هم مورد غربالگری و سنجش آسیب‌های اجتماعی قرار گرفتند.
معاون پرورشی و فرهنگی گفت: حمایت از 20 هزار مدرسه شناسایی شده در طرح نماد، انجام مداخله و ارجاع 200 هزار دانش آموز در معرض خطر، گسترش مراکز رشد و مشاوره تربیتی از 32 مرکز به 668 مرکز، ارتقاء شاخص‌های حرفه‌ای برای 6 هزار نفر از مشاوران مراکز رشد و مشاوره، تشکیل 32 کانون یاریگران زندگی برای مقابله با اعتیاد از اقدامات صورت گرفته در نماد است.
وی با اشاره به طرح فراگیر پرورشی گفت: این طرح در 5 حوزه شایستگی برای دانش آموزان تدوین شده بود که صورت گرفت. در حال حاضر این طرح در کف مدارس در حال اجراست. مبتنی بر همین طرح فراگیر سامانه نورینو راه‌اندازی شد تا سامانه‌ای فراگیر برای فعالیت‌های پرورشی باشد.
پورثانی گفت: در سال گذشته 5 میلیون دانش آموز در فعالیت‌های پرورشی حضور داشتند که یکی از بهترین فعالیت‌ها تئاتر مدرسه ای بود که 13 هزار گروه دانش‌آموزی در آن شرکت کردند. 220 کانون فرهنگی هم به سینما مجهز شدند.
وی اعتکاف دانش آموزی برای اولین بار را یکی از قله‌های فعالیت‌های پرورشی در سال گذشته دانست و گفت: بالغ بر 440 هزار دانش آموز در اعتکاف امسال شرکت کردند. چهار پویش سرود امسال در کشور انجام شد. بیش از یک میلیون و پانصد هزار در پویش‌های معاونت پرورشی شرکت کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی در خصوص برنامه‌های سال آینده گفت: برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی را در چهار حوزه ترسیم کردیم. که اقدامات تقنینی، اقدامات حوزه نیروی انسانی، اقدامات حوزه فضای تربیتی و اقدامات حوزه محتوا چهار حوزه مد نظر ماست. در حوزه تقنینی فعالیت‌های بی‌نظیری در حال انجام است. سند جامع هنر آموزش و پرورش در شورای عالی هنر در حال انجام است و این سند برای اولین بار است که در حال آماده سازی است. همچنین طرح تحول پرورشی در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت یکی از طرح‌هایی است که طی اجرای سند تحول بنیادین عملیاتی شده است؛ گفت: آیین نامه اجرای فضاهای تربیتی برای اولین بار در حال تقنین است. آیین نامه استفاده از نیروهای مردمی و آیین نامه تشکیل سازمان اردویی و آیین نامه‌های اجرایی تحول معاونت پرورشی از دیگر آیین نامه‌های مدنظر ماست.
پورثانی افزود: طراحی مدل کوچک طرح ولایت برای مدیران و مربیان سراسر کشور مد نظر ماست و بنا داریم طرح ولایت را برای مربیان پرورشی در خرداد برگزار کنیم که یک دوره 40 روزه است. همچنین بحث تربیت مربیان و مدرسان سرود و تئاتر، مربیان هنر در حوزه محتوا و برنامه را خواهیم داشت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی افزود: طرح بزرگ تربیت دانش آموزان توانمند سیاسی و اجرای هسته‌های سخت در کشور و پیاده سازی مدل جدید راهبری امور تربیتی در مدرسه طرح دیگر ماست. امسال 8 هزار مربی پرورشی در این زمینه استخدام می شوند و برنامه محتوایی ویژه‌ای برای آنها اجرا می‌شود، همچنین پیوند بین فضای درسی و فعالیت‌های پرورشی در چند حوزه مانند سرود و تئاتر را داریم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1177263/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موسیقی ناب بختیاری با صدای عسکر پناهی

آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید!

هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس

هزار طایفه آمد، هزار مکتب رفت

پندی از خواجه عبدالله انصاری که زندگی شما را تکان خواهد داد!

لحظه در هوا ماندن کامیون حین تخلیه بار!

این غذا را برای شام بپز

دلایل یبوست در سنین مختلف در طب سنتی

«به قدر کافی» حضورتان برای کودک امنیت و عشق دارد؟

مارکو رویس گل زد و تا مرز گریه رفت

عفو بین‌الملل جواب شوخی کلوپ را داد!

انصراف سینر از حضور در مسابقات مسترز رُم

ستاره‌های سپاهان پشت باشگاه و هواداران

اقدام جالب آرتتا؛ پدیده 14 ساله در تمرین آرسنال

هجوم هواداران ایپسویچ تاون به داخل زمین

حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی

بهترین و جذاب‌ترین سریال‌های جنگی تمام دوران

جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد

مرحومه بانو خدیجه میردامادی مادر رهبر معظم انقلاب که در حرم مطهر امام رضا(ع) دفن شدند

فوران چشمه فصلی سراب دره شهر از دل کوه

نجات خانواده 11 نفره گرفتار در کوه بعد از 5 ساعت جستجو

تنگه پرستو؛ مکانی فوق العاده زیبا در روستای هماگ پایین هرمزگان

غروب زیبای اُپرت مرز بین استان سمنان و مازندران

طرز تهیه موچی شکلاتی؛ طعمی دلنشین از ژاپن

11 وسیله‌ای که هرگز نباید با جوش شیرین تمیز کرد

بهترین و بدترین روش‌ها برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی carina در آسمان نیمکره جنوبی

نگرش متفاوت مرگ!

گل سوم آرسنال به بورنموث توسط دکلان رایس

گل اول اشتوتگارت به بایرن مونیخ توسط استرجیو

گل اول بایرن‌مونیخ به اشتوتگارت توسط هری کین

فقط یک نفر شهامت داشت امباپه را سرجایش بنشاند

برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان

نفرین محمد پنجعلی پشت سر دو کاپیتان پرسپولیس!

پایان کار امیدهای بوکس با کسب 3 مدال برنز در قهرمانی آسیا

ایپسویچ تاون پس از 22 سال به لیگ برتر انگلیس برگشت

هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین

والیبال ساحلی زیر 19 سال ایران سهمیه جهانی گرفت

ترسوها و حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن؛ فنی و فرهنگ، تعطیل!

قیمت پیکان در بازار سیاه به 60 هزار تومان رسید

جزییات مهم از نرخ سود بانکی که تغییر کرد / کاهش یا افزایش ؟

ترانه «درندشت» با صدای محسن یگانه

رودخانه دز طغیان کرد

هراز یکطرفه شد

لحظه شکار جالب ماهی درنده

حرکات موزون زیبایی از ماهی‌ها

تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب انزلی

طرز تهیه موچی شکلاتی: طعمی دلنشین از ژاپن

ارتباط درد شانه با مشکلات دیگر اعضای بدن

تصویر روز ناسا: پیش‌بینی وضع هوا در سیاره فراخورشیدی «اسطرلاب»