آریا بانو

آخرين مطالب

آقای نوازنده به آرزویش رسید؛ وعده خواننده به طرفدارانش در سال نو فرهنگی هنری

آقای نوازنده به آرزویش رسید؛ وعده خواننده به طرفدارانش در سال نو
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مهر / فرآیند تولید و ارائه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانه‌های رسمی به ارائه و انعکاس فعالیت‌های موسیقایی خود در بسترهای متنوع «فضای مجازی» بپردازند و در این مسیر بسیار مهم و مؤثر بر افکار عمومی جامعه، حضور چشمگیری داشته باشند. حضوری که بعضاً برای آن‌ها دربرگیرنده اتفاقات مبارک و ارزشمندی در جهت معرفی خود و محصولات موسیقایی‌شان شد و در برخی موارد هم باعث دردسرهای زیادی شد که می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی‌اش مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.

آریا بانو


مصطفی راغب؛ در کنسرت جدید منتظر آهنگ‌های جدید باشید
مصطفی راغب از جمله خوانندگانی که طی ماه‌های گذشته فعالیت‌های متعددی در عرصه خوانندگی داشته چندی پیش بود که تک آهنگ «رگ خواب» را به عنوان اولین قطعه موسیقایی سال 1403 خود منتشر کرد.
این خواننده که در این مدت هم به صورت انفرادی و هم با حمید هیراد مجموعه کنسرت‌های موفقی را پیش روی مخاطب قرار داده، در تازه‌ترین پست فضای مجازی خود از برگزاری اولین کنسرتش در سال جدید خبر داد و نوشت:
«با افتخار در خدمت شما نازنینان خواهم بود. تهران - سالن برج میلاد تهران. با اجرای آهنگ‌های جدید و آهنگ‌هایی که با تک تک آنها خاطره سازی کردید.»

آریا بانو


پارسا خائف؛ این موسیقی زمزمه هر روزم شده است
پارسا خائف از هنرمندان نسل جدید موسیقی ایرانی که سال‌های گذشته در مسابقات استعدادیابی «عصر جدید» تبدیل به یکی از پدیده‌های این مجموعه تلویزیونی شد و پس از آن فعالیت‌های مختلفی در عرصه موسیقی انجام داد، در تازه‌ترین پست فضای مجازی خود که این بار دیگر از آن چهره نوجوان خبری نیست و شکل و شمایل جدیدی از پارسا را به مخاطب معرفی کرده است، اقدام به انتشار یک قطعه موسیقایی زنده به آهنگسازی انوشیروان روحانی کرد.
وی درباره این پست نوشت:
مدتی است تصنیف «مینای دل»، ساخته استاد انوشیروان روحانی را که با اجرای استاد همایون شجریان هست بسیار و بسیار گوش می‌کنم. شعر و ملودی این قطعه آن قدر من را تحت تاثیر قرار داده که تبدیل به زمزمه هر روزم شده است؛ وطبق عادت صبح امروز با این صدای خواب آلود و زمزمه دوباره این قطعه زیبا تصمیم گرفتم که ویدیوی آن را به اشتراک بگذارم.
کم و کاستی‌ها را به بزرگواری خودتان ببخشید.

آریا بانو


سهراب پورناظری؛ نواختن در کوه بیستون آرزوی من بود
سهراب پورناظری آهنگساز و نوازنده شناخته شده موسیقی ایرانی هم که طی ماه‌های اخیر در تلاش است تا با تولید چند قطعه موسیقایی تصویری در اماکن طبیعی و تاریخی تجربه‌های متفاوتی را از سربگذراند، ضمن انتشار نماهنگ «هزار باده ناخورده 4» توضیحاتی را ارایه داد.
در متن نوشته شده از سوی پورناظری آمده است:
«من زاده کرمانشاهم. شهر عشاق، شهر شیرین، شهر خسرو، شهر فرهاد و بیستون. بیستون برای ایرانیان شناسنامه و برای ما کرمانشاهیان جایگاه زاده شدن عشق است. سرآغاز داستان عاشقی من براین کوه در روزگار کودکی است. هربار که در دامنش آرام گرفتم، صدای پای انسان خداهای ایرانشهر در گوشم پیچید، صدای پای شاهانِ نگاهبان ایران و صدای پای لشگریان هخامنشی، اشکانی و ساسانی.
گرامیان، نواختن در دل این کوه آرزوی دیرینه من بود که این فرصت، نوروز یک هزار و چهارصد و سه رخصت داد و این نغمه‌های بداهه، بازتاب نجوای روح بیستون به ترجمان تنبور، ساز هزاران ساله مردمان این دیار در جان من است. بیستون خود یک باده از آن هزار باده ناخورده این سرزمین اهورایی است. این اثر برگ سبزی است پیشکش به پیشگاه بیستون، کرمانشاه، ایران و شما صاحبان این سرزمین یگانه.»

آریا بانو


مصباح قمصری؛ خندیدن به رویاها و کابوس‌ها
مصباح قمصری از جمله نوازندگان و آهنگسازان موسیقی ایرانی است که طی چند ساله اخیر همچون برادرش علی قمصری تلاش کرده تا فضای متفاوتی را در حال و هوای موسیقی ایرانی تجربه کند.
این نوازنده و آهنگساز که طی ماه‌های گذشته کلیپ‌ها و موسیقی‌های متفاوتی را با همراهی تعدادی دیگر از نوازندگان کشورمان پیش روی مخاطبان قرار داده، در تازه‌ترین پست خود همراه با پاشا هنجنی نوازنده نی قطعه دو نوازی را منتشر کرده است.
وی در توضیح این پست نوشته است: چند سالی را در این دنیا طی می‌کنیم و سپس بیدار می‌شویم. به رویاها و کابوس‌هایمان خواهیم خندید. به غم و شادی‌هایمان … قطعه لالایی طرح ملودی پاشا هنجنی عزیزم است که برای مادر عزیز و مرحومش ساخته است.

آریا بانو


میدیا فرج نژاد؛ ادامه سفرهای موسیقایی پروژه «تار و تاریخ»
پروژه «تار و تاریخ» میدیا فرج نژاد حدود 2 سال است که کار خود را با تمرکز بر ساخت قطعاتی برای بناهای تاریخی ایران و انتشار این آثار در فضای مجازی آغاز کرده است.
میدیا فرج نژاد در تازه‌ترین پست خود به بهانه انتشار تازه‌ترین نماهنگ این پروژه با نام «خیال منی» در قلعه کرشاهی نوشته است: این سرزمین پراست از بناهای عجیب و بدون مانند، با قصه‌های بسیار که شاید هیچ وقت فرصت دیدن این بناها را نداشته باشیم یا از وجودشان مطلع نشویم.
برای «تار و تاریخ» معرفی این گونه بناها همیشه یکی از اهداف بوده هرچند اگر مسیرهای دسترسی سخت و ناهموار باشند. از آران و بیدگل که به سمت کویر خارج بشوید بعد ازحدود 2 ساعت و نیم رانندگی آفرود آن هم در صورتی که راهنما و بلد راه داشته باشید، به قلعه یا دژ کرشاهی خواهید رسید که به زعم من یکی از شگفت انگیزترین بناهای تاریخی ماست.
بنایی که پیشینگی شالوده اصلی اش به پیش از اسلام باز می‌گردد. دژی مستحکم با خندقی عمیق و پنج متری که دور تا دور آن کنده شده پایگاهی بوده است برای مبارزه با مغول. این دژ بارها مورد بازسازی و استفاده حاکمان، راهزنان و حتی شورشیان قرار گرفته است و آخرین آن بر می‌گردد به نایب حسین کاشی که در کاشان از او به عنوان رابین هودهم نام برده می‌شود. مردی که البته زندگی پرحاشیه ای داشت.
آنچه مسلم است قلعه کرشاهی به توپ بسته شد و هیچ گاه دوباره بازسازی نشد. محلی‌ها می‌گویند طی چند سال گذشته 2 برج اصلی آن ریخته است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1179472/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناسی داوری تراکتور - ذوب آهن

روایتی که میثاقی روی آنتن تلویزیون بر زبان آورد

معاون بارسا: به غیر از ژاوی به مربی دیگری فکر نکردیم

فدراسیون فوتبال دوباره درخواست حواله خودرو داد

اخراج دروازه‌بان والنسیا از زمین به دلیل لمس توپ با دست خارج از محوطه جریمه

واکنش رئیس سازمان خصوصی سازی به احتمال تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس

فرایند انتقال مالکیت 6 ساله سرخابی‌ها چگونه است؟

عجایب فوتبال ایران؛ شکایت ورثه یک کروات از تیم ایرانی!

بازیان: مالکیت سرخابی‌ها تا انتهای هفته انتقال می یابد

گل دوم بارسلونا به والنسیا توسط لواندوفسکی

سفری شگفت انگیز به درخشان ترین اختروش شناخته شده در کیهان

گل اول بارسلونا به والنسیا توسط فرمین لوپس

مهاجم آرسنال ستاره هالیوودی را غافلگیر کرد

ستاره لورکوزن: خوشحالم بایرن به دنبال من است

حضور غیرمنتظره کاپیتان استقلال در تمرین تیم نکونام

کارشناسی داوری ملوان - سایپا

گل اول والنسیا به بارسلونا توسط هوگو دورو

جواد خیابانی: حسرت فرصت های هدر رفته استقلال مقابل جوبیلو ایواتا را می خورم

خاطره علیرضا اکبرپور از شکست استقلال مقابل جوبیلو ایواتای ژاپن

حواشی بازی ملوان و سایپا

گل دوم والنسیا به بارسلونا

مروری بر کارنامه پربار زنده‌یاد آتیلا پسیانی به بهانه سالروز تولدش

چهره‌ها/ تصویر یادگاری مهران غفوریان جلوی لامبورگینی چند میلیاردی!

نعیمه نظام‌دوست: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم

ادای احترام خاص نوید محمدزاده به بازیگر پیشکسوت

ماجرای آسیب‌دیدگی سعید آقاخانی در پشت صحنه سریال «نون‌ خ»

اجرایی از یوگنی گرینکو، آهنگساز و نوازنده پیانوی توانمند روسی

دعای قرآنی برای گشایش کار

گوناگون/ فروش ساعت ثروتمندترین مسافر تایتانیک!

ای حریمت آسمانی یا علی موسی الرضا(ع)

حال و هوای بهاری در رُم

پدر اگر تصویر بود

شیرهای دریایی در حال تفریح ​​

گوناگون/ تصاویری از قدیمی‌ترین پوشاک کشف‌شده جهان

دویدنِ بامزه جوجه تیغی را ببینید

سفر دریایی در امتداد آبدره های نروژ

نمایی از آبشار با شکوه شلماش

کمین غافلگیرکننده یک ببر برای گاومیش هندی

با طرز تهیه خورشت گوجه سبز آشنا شوید

عوامل موثر در بروز قارچ پا

بلاگرهایی که حقایق را نمیگویند تا نانشان آجر نشود!

درون ساختمان‌های عجیب با علامت X در چین چه می‌گذرد؟

ماجرای عصبانی شدن امیراسماعیل آذر در یک برنامه تلویزیونی بخاطر بحث کالای ایرانی

خاطره‌ی اسماعیل آذر از جلیل شهناز و رهی معیری

نظر یورگن کلوپ در مورد آرنه اسلوت، سرمربی مورد نظر لیورپول

طرح خاص شمس آذر برای تقابل با شاگردان عنایتی

شمارش معکوس؛ رانگنیک این هفته به بایرن جواب می دهد

بیرانوند و عالیشاه امروز هم تمرین نکردند

ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است

توخل راه بردن آنچلوتی را بلد است!‏