آریا بانو

آخرين مطالب

ویژگی های یک کارفرمای خوب و موفق چیست؟ روانشناسي

ویژگی های یک کارفرمای خوب و موفق چیست؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - یک تجارت خوب دارای یک تیم کاری موفقی است که هدف و تلاش آن دست یابی به اهداف است. اعضای یک تیم کاری با استفاده از یک کارفرمای خوب با یکدیگر همکاری و تعامل دارند تا بتوانند به موفقیت برسند.
وجود یک کارفرما و مدیر که با تجربه و برنامه ریزی بتواند میزان کیفیت کار را افزایش دهد و تیم کاری را هدایت کند مورد نیاز تمامی مشاغل است.
- کارفرمای خوب به کارمندانش قوت قلب می دهد.این کار بدون شک شما را تشویق کرده و به شما انگیزه می دهد تا کارهایتان را به بهترین شکل انجام دهید. کارمند و کارفرما، دو مهره ی مهم در سازمان هستند و تأثیری مستقیم بر یکدیگر دارند. نتایج حاصل از شیوه های مدیریتی و رفتار مدیران، می تواند موجب انگیزش و یا بی انگیزه شدن کارمندان شود.
- یک کارفرمای خوب باید همیشه لبخند بزند و مثبت اندیش باشد قطعا کارمندان هم احساس بهتری در محیط کاری خواهند داشت. انرژی مثبت و نشاط کافی در کار باعث بهبود عملکرد اعضای تیم کاری خواهد شد. پس باید به عنوان یک کارفرما همیشه با انرژی مثبت فعالیت کنید و از کارمندان هم بخواهید که استرس را از خود دور کنند.
- یک کارفرمای خوب به کارمندان خود اختیار می‌دهد و به آن‌ها در انجام امور اعتماد دارد و در تمام مسائل جزیی و کوچک دخالت نمی‌کند، چراکه از اداره امور بزرگتر باز می‌ماند، اما از دور آن‌ها را مدیریت می‌کند.

آریا بانو

- یک کارفرمای خوب، در زمانی مناسب از فعالیت‌های کارمندان خود قدردانی می‌کند و این رفتار او این حس را در کارمندان القا می‌کند که تلاش‌های بی وقفه آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و در آنان انگیزه بیشتری ایجاد می‌کند.
- یک کارفرمای خوب مسئولیت اشتباهاتش را می پذیرد و آن ها را به گردن فرد دیگری نمی اندازد و زمانی که مشکلی در محیط کار پیش می آید، به دنبال مقصر نیست، بلکه می خواهد موضوع پیش آمده را حل کند و تجارب حاصل از چالش های به وجود آمده را به کارکنانش آموزش دهد، بدین ترتیب کارمندان احساس امنیت بیشتری می کنند و نگرانی کمتری از توبیخ شدن خواهند داشت.
- یک کارفرمای خوب با کارکنانش ارتباط خوبی برقرار می کند و از مهارت همدلی کردن و گوش دادن فعال در روابطش به خوبی استفاده می کند، زیرا اگر او بتواند به نظرات، ایده ها و مشکلات کارکنانش فعالانه گوش دهد و همدلی لازم را با آن ها داشته باشد و اقدامات لازم را در رابطه با آن ها انجام دهد، آنگاه می تواند باعث پیشرفت و بهبود کار شود.
- کارفرمای خوب به سلامت روان کارمندان خود کمک قابل توجهی خواهد کرد، زیرا آن‌ها احساس می‌کنند که کارفرمایشان فردی بی‌تفاوت نیست و آن‌ها را می‌تواند به‌خوبی درک کند.
- کافرمای خوب باید با کارمندانش ارتباط خوبی برقرار کند.اگر شما دقیقاً بدانید که چه کاری را و تا چه زمانی باید انجام دهید، برای آن برنامه ریزی کرده و از اتلاف وقت و استرس رهایی خواهید یافت. وقتی کارفرمای شما همه ی موارد را برای شما توضیح داده باشد، شما در موعد مقرر، کار را به بهترین شکل انجام داده و سازمان نیز با کمترین تنش به اهداف خود می رسد. مشکلات، زمانی بروز می کنند که یک کارفرمای بد، نتواند با کارمندانش ارتباط برقرار کرده و انتظارات خود را کاملاً برای آن ها توضیح دهد.

آریا بانو

- کارفرمای خوب برای جلساتش برنامه ریزی می کند. وقتی می خواهید جلسه ای را برگزار کنید، حتماً هدف خود از برقراری آن را تعیین کرده و برای لحظات آن برنامه ریزی کنید. وقتی جلسات بی پایان و اغلب بی فایده باشند (useless meetings)، به مرور دیگران را حساس می کنند. کارمندان باید احساس کنند که جلسات کارگشا بوده و روی کار آن ها اثرات مثبتی می گذارد. این جلسات باید به جای این که مانع بهره وری شوند، به پیشرفت کارکنان و بهبود وضع کاری آن ها کمک کند. کارفرمایان خوب این موضوع را می دانند و به آن عمل می کنند.
- یک کارفرمای خوب باید شنونده ی خوبی باشد. بسیاری از کارفرمایان مرتکب اشتباه شده و با کارکنان خود صحبت و همدردی نمی کنند. آن ها نمی دانند که چگونه از مشارکت کارکنان خود در کارها استفاده کنند. وقتی به کارمندی توجه نشود، او انگیزه و تحرک کافی برای انجام امور را از دست می دهد. یک کارفرمای بزرگ، زمانی که می داند حق با اوست، از خود دفاع می کند و به همان اندازه نیز وقتی یک کارمند حق داشته باشد، از حق او دفاع کرده و به او توجه می کند. وی همچنین به خاطر اشتباهات خود، توانایی عذرخواهی کردن را دارد.
- یک کارفرمای خوب انعطاف‌پذیر است و فقط به پیشبرد اهداف کاری خود نمی‌اندیشد، او باید به زندگی شخصی کارکنانش احترام بگذارد و این حق را برایشان قائل است که آن‌ها هم زمان کافی را به زندگی شخصی خودشان اختصاص دهند و بین کار و زندگی بتوانند تعادل ایجاد کنند.
گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1186071/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بلانکو: خوشحالم به تیمم کمک کردم

شادی با هواداران استقلال پس از برد برابر ذوب آهن

نکونام: بهترین بوده‌ایم و باید بهترین باشیم

ویسی: اگر متهم به قتل بودم جریمه سبک‌تری داشتم

کارشناسی داوری پرسپولیس - سپاهان

کارشناسی داوری تراکتور - استقلال

تن‌هاخ: قطعا سرمربی مناسبی برای منچستریونایتد هستم

توضیحات قنبرزاده درباره حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان

نویدکیا: باید ببینیم در کجاها چه مشکلاتی داریم

شهاب زاهدی: جدایی من از پرسپولیس ناگهانی نبود

تمجید شهاب زاهدی از گوستاوو بلانکو

فرار شاگردان کاناوارو از شکست خانگی مقابل ناپولی

صحبت‌های ربیعی سرمربی ذوب آهن در پایان بازی با استقلال

بررسی تنش سکوهای ورزشگاه‌ها توسط آشتیانی و محمدی

صحبت‌های حامدی‌فر درباره درگیری‌اش با مهرداد رضایی

واکنش قریشی به اخراج نشدن روزبه چشمی

صحبت‌های کامیابی‌نیا بازیکن تیم ذوب آهن بعد از تقابل با استقلال

هاشمی‌نسب: چه با جام چه بی جام استقلال قهرمان است

جدایی تلخ زوج عاشق پیشه ماه عسل یعد از 15 سال / چرا احسان و سولماز طلاق گرفتند

سمیعی: پایان لیگ درباره تمام مسائل صحبت می‌کنم

کامیابی‌نیا: چشمی بابد سه بار اخراج می‌شد

گل دوم کریستال پالاس به منچستریونایتد

گل اول کریستال پالاس به منچستریونایتد

منچستریونایتد سنگین باخت و از رقابت‌های اروپایی دورتر شد

گل سوم کریستال پالاس به منچستریونایتد

گل چهارم کریستال پالاس به منچستریونایتد

صحبت‌های پزشک ورزشگاه پس از مداوای هوادار متعصب استقلال

عبداللهی: همه تیم‌ها باید با تمام وجود بازی کنند

مصلح: استقلال فقط دو تا شوت زد

واکنش نکیسا به شکست ذوب‌آهن مقابل استقلال

به یاد مسعود اسکویی و صدای جادویی او که از بین ما رفت

رضایی: یک روزی جوابش را می‌دهم

درگیری حامدی‌فر و مهرداد رضایی

اوسمار: می‌دانستیم بازی سختی مقابل نساجی داریم

تارتار: موقعیت زیاد داشتیم ولی کم‌ دقت بودیم

شوت دیدنی آذرباد راهی به دروازه استقلال نداشت

جنجال حامدی‌فر و رضایی به بازی برگشت رسید!

مورایس: جوری حرف می‌زنند انگار سپاهان هر سال قهرمان بوده

کارشناس داوری: روزبه چشمی باید اخراج می‌شد

خلیل‌زاده: این برد تقدیم هواداران و مالک باشگاه

نعمتی: می‌خواهیم تا قهرمانی جام حذفی پیش برویم

واکنش بازیکن ذوب‌آهن به درگیری با حامدی‌فر

ربات انسان‌نمای تسلا در نقش کارگر کارخانه

داستانک/ پدر پیر

صداقت: نیمه اول آن شجاعت و کیفیت را نداشتیم

پورموسوی: امروز شجاعانه بازی کردیم

حجازی: بی‌انصافی بود اگر نمی‌بردیم

عباسی: می‌توانستیم امروز برنده بازی باشیم اما نشد

اعتراض هوادار فولاد به عبداله ویسی در مورد وضعیت فولاد

نادری: خوشحالم توانستیم برنده بازی باشیم