آریا بانو

آخرين مطالب

رضایت بالای مشتریان از حذف قرعه‌کشی محصولات سایپا اقتصادي

رضایت بالای مشتریان از حذف قرعه‌کشی محصولات سایپا
  بزرگنمايي:

آریا بانو - طرح‌های فروش فوق‌العاده آذرماه گروه خودروسازی سایپا برای محصولاتی مانند شاهین و انواع کوییک، با استقبال گسترده مشتریان مواجه شد و طی مدت کوتاهی ظرفیت آن تکمیل شد.
به گزارش اخبار خودرو، طرح‌های فروش فوق‌العاده آذرماه گروه خودروسازی سایپا برای محصولاتی مانند شاهین و انواع کوییک، با استقبال گسترده مشتریان مواجه شد و طی مدت کوتاهی ظرفیت آن تکمیل شد. سایپا ثبت‌نام کوییک با گیربکس دستی را از روز شنبه 12 آذرماه 1401 رأس ساعت 11 صبح آغاز کرد. این مرحله از فروش سایپا بدون قرعه‌کشی برگزار شد و اولویت با خریدارانی بود که زودتر از سایر متقاضیان، فرآیند ثبت‌نام سایپا و واریز وجه خودرو را انجام می‌دادند. درطرح فروش فوق‌العاده کوییک سایپا، قیمت خودروها قطعی بوده و موعد تحویل آن‌ها 90 روزه است. پیش از این طرح نیز فروش بدون قرعه‌کشی سایپا ویژه آذرماه 1401 اعلام شد که ثبت‌نام آن از روز پنجشنبه 3 آذرماه کلید خورد و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه داشت. در این مرحله از ثبت‌نام اینترنتی سایپا، مشتریان فقط امکان خریداری شاهین دستی (G) را داشتند. براساس بخشنامه فروش سایپا، موعد تحویل خودروها در فروش فوق‌العاده نیز 90 روزه بود؛ اما در پیش‌فروش سایپا، موعد تحویل خودروها فروردین لغایت خرداد 1402 است. گفتنی است تا لحظه نگارش این مطلب نیز در سایت فروش سایپا خودروهایی همچون شاهین، وانت پراید و دو مدل از وانت‌های زامیاد برای پیش‌فروش عرضه شده بود که از ظرفیت لازم نیز برخوردار بود.
رضایت بالای مشتریان از حذف قرعه‌کشی
حذف قرعه‌کشی از انواع فروش‌های فوری، فوق‌العاده و پیش‌فروش محصولات سایپا در انواع طرح‌های عادی، جوانی و جمعیت (ویژه مادران) و خودروهای فرسوده، نه‌تنها رضایت بالای مشتریان این گروه خودروسازی را در پی داشته بلکه به‌ساماندهی، تعادل‌بخشی و حکم‌فرمایی آرامش و ثبات نسبی قیمت در بازار آزاد محصولات این خودروساز نیز انجامیده و فاصله قیمت کارخانه تا بازار آن‌ها را نیز کاهش داده است.
تغییرات قیمت خودروهای صفر سایپا در بازار
محصولات سایپا عمدتا طی روز گذشته (13 آذرماه) بازار آرامی را تجربه کردند و اغلب با ثبات قیمت همراه بودند. کوییک دنده‌ای دیروز با همان قیمت پریروز یعنی 230.5 میلیون ارزش‌گذاری شد و تغییر خاصی در قیمت آن به‌وجود نیامد. شاهین اما این روزها شاهد افزایش قیمت در بازار بوده است که به‌جهش چشمگیر تقاضا برای این خودرو بازمی‌گردد. این درحالی است که سایپا نیز تولید و عرضه این خودرو را برای پاسخگویی به‌نیاز بازار افزایش داده است. روز گذشته افزایش قیمت شاهین حتی از محصولات سقف‌شیشه‌ای ایران‌خودرو که روی دور رشد قیمت هستند نیز سبقت گرفت و 4.5 میلیون‌تومان گران شد. این خودرو که شنبه نیز با افزایش قیمت 2.5 میلیون‌تومان همراه بود، دیروز نیز 4.5 میلیون‌تومان گران شد. شاهین سفید دیروز 410.5 میلیون‌تومان قیمت‌گذاری شد و این درحالی‌ است که روز شنبه با قیمت 406 میلیون‌تومان معامله شده بود.
چرایی جهش تقاضا برای شاهین
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا علت جهش تقاضا برای شاهین را افزایش کیفیت این محصول دانسته و گفته است: «در راستای استراتژی‌های گروه سایپا درخصوص افزایش رضایتمندی مشتریان درحوزه‌های مختلف از جمله کیفیت محصولات، برنامه‌ریزی مستمری با تعریف پروژه‌های مختلف انجام شده است.» حسین کاظمی افزود: «نتیجه این برنامه‌ریزی‌ها که با همت تمام همکاران صورت پذیرفته، سبب افزایش کیفیت خودرو شاهین شده است و در آخرین نظرسنجی‌های انجام‌شده از مشتریان این خودرو، سطح رضایتمندی مشتریان 87 درصد ارتقا یافته که نشان از به‌ثمر نشستن اقدامات انجام‌شده دارد.» وی افزود: «براساس این موضوع در آبان‌ماه، شاهد جهش فروش خودرو شاهین بوده‌ایم؛ به‌نحوی‌ که میزان پذیرش ثبت‌نام بیش از 400 درصد نسبت به‌مهرماه افزایش یافته و با توجه به‌افزایش درخواست متقاضیان برای خرید این محصول برنامه‌ریزی لازم جهت افزایش تولید صورت پذیرفته است.» گفتنی است؛ صندلی‌های شاهین با الگوبرداری از ارگونومی صندلی زانتیا و سیتروئن سی 3 طراحی مجدد و از اردیبهشت‌ماه با ارگونومی جدید راهی بازار شده است.
سایپا همچنین علاوه‌بر این موضوع و نیز رفع نقص موتور شیشه‌بالابرهای شاهین، در یک فرآیند 45 روزه صدای غیرعادی این محصول را حذف کرد. بدین‌ترتیب از اردیبهشت‌ماه امسال، شاهین نسبت ‌به‌صدا ایزوله شده و حذف صدای غیرعادی اتاق آن مورد تایید واحدهای کیفیت و مهندسی قرار گرفته که سبب رضایت نسبی خریداران بوده است.
در این خصوص باید گفت تجربه خودرو ال 90 نشان داد که هر محصول جدیدی که از کیفیت خوبی برخوردار باشد، فارغ از میزان استقبال اولیه، دیر یا زود جایگاه خود را در بازار پیدا می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1187086/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بینا شدن افراد مبتلا به نابینایی ارثی با ژن‌درمانی «کریسپر»

مثل سر کسی را شیره مالیدن از یک زن زائو می‌آید

برگزاری تمرین تیم ملی والیبال با حضور اصحاب رسانه‌ها

رئیس‌جمهور: دغدغه قهرمانان باید فقط رسیدن به قهرمانی باشد

بازگشت ستاره سابق استقلال با لباس نساجی

نامه عجیب استقلال به سازمان لیگ در اعتراض به داور!

داوران هفته سی‌ام لیگ دسته اول مشخص شدند

میلاد عبادی‌پور: سخت است اما همه زورمان را می‌زنیم

غلامحسین لطفی: من فراموش نشده‌ام!

نسخه اجرای زنده آهنگ سیروان خسروی به نام «درست نمیشم»

سخنگوی اورژانس: در سیل‌های امسال 35 نفر جان باختند

طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان

١٠تا ازخطرناک ترین عقرب های دنیا!

نمایی از دشت سوئیسی دریاسر در مازندران

ابراز علاقه ی جالبِ یک گربه به صاحبش

لحظه فرود اضطراری هواپیما وسط جاده

شانس آورد زیر ماشین نرفت!

گوناگون/ تنها بازمانده دوران باستانی زمین

تصاویری هولناک از سیل مرگبار در جنوب چین

ونیز ایتالیا، شهری روی آب

انرژی بار یا پروتئین بار؟

طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی

نحوه تشخیص کولیک در نوزادان

نحوه صحیح خوردن میوه‌ها

6 عادت صبحگاهی که دشمن شروع یک روز شاد هستند

روش تکثیر گیاه فیلودندرون اسکاندنس در خانه

رابطه آمادگی‌جسمانی کودکان و نوجوانان با سلامت ‌روان

موفقیت واکسن سرطان مغز در آزمایش انسانی

تصویر زیبای تلسکوپ فضایی جیمزوب از سیاره‌ی اورانوس

ریشه جالب کلمه کلنجار رفتن

کلمه به کرسی نشاندن از یک عروسی می‌آید!

مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشور با حضور رئیس‌جمهور

لیست قلعه‌نویی در حال آماده شدن

تقدیر کیومرث هاشمی از رییس‌جمهور برای حمایت از ورزش

ثبت فاجعه‌ای دیگر در کارنامه منچستریونایتد پس از 47 سال

قدردانی وزیر ورزش از سپاه پاسداران برای عملیات وعده صادق

حضور معاون امور مجلس رییس‌جمهور در تمرین تیم والیبال

سازمان‌های بین‌المللی ورزش در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند

رئیسی: باشگاه‌ها باید به دست ورزشکاران و پیشکسوتان اداره شود

لحظاتی از تمرین تیم ملی والیبال

بدون اینکه بهش بگه براش زن بابا آورده

زشته این وقت شب بیای خونه

شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران / درخواست فرهنگیان برای برخورد با عوامل توهین به معلم در سکانس جنجالی این سریال!

آخرین وضعیت پرونده تتلو: شعر سرودن امیرحسین مقصودلو در زندان در مدح امیرالمومنین!

ناصر خان، کاش توی راه مرگ ما را جا نمی‌گذاشتی!

رئیس قوه قضاییه: حرمت مراکز آموزشی و حریم خصوصی افراد باید حفظ شود

جلوهٔ رنگ‌ها در طبیعت جذابِ پارک ملیِ گلستان

گوناگون/ طوطی دراکولا؛ این خون‌آشام عاشق میوه است!

«شیرین قاتوق» گل سرسبد غذاهای گیلانی

تصاویری از گذرِ عطارد از مقابل خورشید