آریا بانو

آخرين مطالب

رئیس انجمن آزمایشگاه‌های همکار آزمون و واسنجی ایران : یک بار آزمون در ایران و پذیرش در سراسر دنیا، گام اول جهش تولید است اجتماعي

رئیس انجمن آزمایشگاه‌های همکار آزمون و واسنجی ایران : یک بار آزمون در ایران و پذیرش در سراسر دنیا، گام اول جهش تولید است
  بزرگنمايي:

آریا بانو - بازار / کسب اعتبار و عضویت کامل و قطعی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا-اقیانوسیه و اتحادیه بین المللی اعتباربخشی آزمایشگاهی، پس از 26 سال انتظار، با همت و تلاش شبانه روزی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و پشتیبانی سازمان ملی استاندارد، محقق شد. انجمن آزمایشگاههای همکار آزمون و واسنجی ایران، یکی از ذینفعان مهم در امر کیفیت کشور می باشد که بواسطه این توافقنامه مهم، بیش از 1000 آزمایشگاه این جامعه، دارای اعتبار بین المللی شده و پاسخهای آزمون کالا و خدمات آن در بیش از 100 کشور دنیا قابل قبول خواهد بود. 
رئیس هیئت مدیره انجمن آزمایشگاههای کشور ضمن تاکید بر اهمیت عضویت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در APAC گفت: این که کیفیت ایران بواسطه اعتبار بین المللی نظام تایید صلاحیت در کشورهای جهان پذیرفته می شود موضوعی بسیار مهم است که آثار آن در بازرگانی و صنعت مشهود خواهد بود. پیش از این، هیچ یک از کشورها، حتی بعضی از کشورهای همسایه، پاسخ آزمونهای آزمایشگاه های کشور ما را قبول نداشتند، بنابراین مبالغ بسیار بالایی بصورت دلاری یا یورویی جهت انجام آزمون در کشورهای دیگر به تاجر و صنعتگر ایرانی تحمیل می شد و این در شرایطی بود که انتقال نمونه و ارسال نمونه هم مشکلات خاص خود را داشت. این موضوع نه تنها موجب خروج ارز از کشور می گردید بلکه هزینه صادرات را بسیار افزایش می داد و در نهایت صنعتگر ایرانی باید برای تایید یا رد کالای تجاری خود در انتظار پاسخ آزمون کشورهای دیگر می ماند، که خود داستان مفصلی بود. با عضویت ایران در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا و اقیانوسیه این مشکلات حل شد.
دکتر علیرضا محب علی با اشاره به منافع بی شمار و آثار پر مخاطب عضویت مرکز ملی تایید صلاحیت در این اتحادیه بین المللی ادامه داد: با تحقق این عضویت، یک بار در ایران، کالا آزمون می شود و نتایج آن در سراسر جهان پذیرفته می شود. این تحقق علمی و عملی و گام اول جهش تولید است. این توافقنامه چهارچوبی معتبر و از نظر فنی قدرتمند برای دولت، حاکمیت و بخش خصوصی ایجاد می کند که بر اساس آن می توان موافقتنامه های تجاری بین المللی دو جانبه یا چندجانبه را توسعه داد. رسمیت یافتن خدمات و نتایج آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون توسط کشورهای دیگر، فرایندهای تجاری را تسریع و تسهیل نموده و با صدور نتایج قابل اطمینان، کاهش هزینه‌های تجار را موجب می‌شود. 
رئیس انجمن آزمایشگاههای کشور افزود: افزایش اعتماد عمومی به کالا و خدمات ایرانی یکی دیگر از مزایای عضویت در اتحادیه جهانی است. مصرف‌کنندگان با علم به اینکه نتایج ارزیابی انطباق محصولات و خدمات توسط یک سازمان تایید صلاحیت شده بین المللی حمایت شده و دارای اعتبار جهانی است می توانند به آن اعتماد نموده و قضاوت خود را به داده‌های محکم، مستند نمایند. نتایج بدست آمده از آزمایشگاه‌های معتبر، می توانند برای حفاظت از منافع عمومی توسط قانون گزاران، تصمیم گیران و تصمیم سازان استفاده شود تا افزایش سطح کیفیت جامعه را همراه داشته باشد. این عضویت در حوزه آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون، در حوزه تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های تشخیص طبی با استاندارد 15189، اثرات مستقیم بر کیفیت و سلامت جامعه داشته و نقش والایی در پیشرفت و توسعه علوم پزشکی، فرایندهای تشخیصی و ارتقا سلامت در کشور ایفا می نماید.
دکتر محب علی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان آزمایشگاههای تایید صلاحیت شده توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران را شناسایی کرد گفت: آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون که دارای گواهینامه 17025 و آزمایشگاههای تشخیص طبی که دارای گواهینامه 15189 از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران باشند در دامنه تایید شده، دارای اعتبار بین المللی هستند که فهرست آنها از طریق پرتال مرکز ملی تایید صلاحیت ایران قابل دریافت است. 
در نهایت ایشان با تبریک از طرف جامعه بزرگ آزمایشگاههای همکار به مردم شریف ایران، این موفقیت بزرگ را نه تنها نشانه ای از اقتدار، بلکه سرآغازی در مسیر توسعه همه جانبه کشور دانستند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1190772/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری نشست کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا

مشخص شدن نفرات راه‌ یافته به نیمه‌نهایی مسترز رُم

شهاب زاهدی، قدرت جدید و برنده همه نبردها!

پوچتینو در چلسی می‌ماند

ناظری: چوگان تنها یک ورزش نیست، یک تاریخ است

کنفدراسیون فوتبال آسیا به اخراج اسرائیل از فیفا رای داد

با یه چمدون لباس و کلی بدهی اومدی خونه من!

چهره ها/ استایل مرجانه گلچین در کنسرت طلیسچی

آخرش نباید اینطوری میشد!

«اخت الرضا» به شبکه یک رسید؛ سینمایی‌های آخر هفته سیما

جدیدترین خبر درباره اصلاح رقم دستمزد 1403 کارگران و ابطال مصوبه افزایش حقوق!

لحظه عجیب زنده شدن یک مُرده در حین مراسم دفن و سوزانده شدن جسد که پربازدید شد!

این داروها پلاکت خون را کاهش می‌دهند

اجرای دیدنی نوازنده زن در کنسرت رضا صادقی

جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان بدون آزمون رشته‌های ارشد اعلام شد

قاتلی که مقتول را کف آشپزخانه دفن کرد

لحظه عجیب ورود سیل و حرکت خودرو ها در کوچه های سیدی مشهد

طنز/ راز پول هدر دادن در شهربازی‌های قدیم

خوش به حال هیچ کس نیست!

سلاطین صخره‌های زاگرس

آموزش میوه آرایی هویج با طرح تور ماهیگیری

مواد غذایی مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

برای آشتی با همسرت به این 9 نکته توجه کن

من اولین شکارچی شفق قطبی در ایران هستم

معرفی نامزدهای جایزه شعر «بهاران»

آخرین کتابی که رئیس قوه قضاییه خوانده چه کتابی بوده است؟

پائز: باید مثبت‌اندیش‌تر باشیم

وداع غمگین با اولدترافورد

ستاره چلسی: همه خواستار ماندن پوچتینو هستند

نقش بوفون در قهرمانی یووه!

رزنده: امیدوارم والیبال ایران به المپیک پاریس صعود کند

حمایت کامل شیخ سلمان از فدراسیون فوتبال فلسطین

محرومیت زننده گل به پرسپولیس در جام حذفی

شکل گیری حضور ناصر حجازی در فوتبال از زبان جواد خیابانی

اردوی اروپایی النصر در کشور رونالدو

سیر تا پیاز لیگ نخبگان و سهمیه ایران در آسیا

روایت "ثریا قاسمی" از آخرین ساعت زندگی "حمیده خیرآبادی"

واکنش من در برابر مشکلات زندگی

بازیگر «نجلا» با این استایل، خودش را سوژه کرد!

تغییر چهره ساناز سعیدی مامان صدیقه سریال بچه مهندس یک بعد از 6 سال

چهره جدید خانم بازیگر سریال جزیره در اکران مردمی فیلم مست عشق

پست غمگین و احساسی الناز شاکردوست برای روز جهانی مادر

جزییات جدید و جالب از تعطیلی شنبه‌ها در ایران از زبان نماینده مجلس

استایل و شلوار عجیب محمدرضا گلزار حین اجرای مسابقه تلویزیونی پانتولیگ که سوژه شد!

امدادرسانی مردمی به سیل‌زدگان مشهدی

وزیر کشور برای بررسی آسیب‌های سیل وارد مشهد شد

سیل و آبگرفتگی در 11 استان و امدادرسانی به بیش از 800 تن

تخلیه گل و لای در پل انقلاب مشهد در پی وقوع سیل روز گذشته

اینجا آبشار خروشان نگین شیمبار است

برای درک مفاهیم تاریخی باید به کارهای زشت و ناپسند هم نگاه کنیم