آریا بانو

آخرين مطالب

تلخ و زشت از سکوها سپاهان و پرسپولیس ورزشي

تلخ و زشت از سکوها سپاهان و پرسپولیس
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ورزش 3 /استادیوم آزادی در شرایطی میزبان دیدار پرسپولیس و سپاهان بود که این دیدار با تساوی بدون گل همراه شد و البته اتفاقات داغی را روی سکوها شکل داد.
ماجرا بعد از سوت پایان نیمه اول کلیک خورد؛ جایی که هواداران خانم پرسپولیسی با شعارهای همراه با کری خود تقابل با سکوهای که پایین آنها نشسته بودند را شکل دادند. سر دادن شعار از سوی هواداران خانم پرسپولیسی چیزی نبود که ‌پرشور‌هایی که خود را از اصفهان به آزادی رسانده بودند تا حامی سپاهان باشند تاب بیاورند.
هواداران سپاهانی اما بی‌توجه به جنسیت هواداران رو در روی خود، با شعارهایی تند و همراه با فحاشی به تقابل با کری خانم‌های پرسپولیسی‌ پرداختند. اما در اتفاقی عجیب بخشی از هواداران خانم هم پا به پای آنها شعارهای سپاهانی‌ها را پاسخ دادند! کانون هواداران خانم پرسپولیسی در این مقطع تلاش زیادی داشت تا به آرام کردن جو پرداخته و مانع از این تقابل کلامی زشت شوند اما بخشی از سکوها با از دست دادن کنترل‌شان بعد از فحاشی‌های تندی که متوجه‌شان شده بود، بی‌اراده این تقابل را دنبال می‌کردند.
در اتفاقی عجیب اما سکوهای سپاهانی همچنان بی‌توجه به اینکه سکوهای مورد خطاب آنها خانم هستند، با فحاشی و حرکات زشت خود آتش این درگیری بین طبقه اول و دوم جنوبی را افزایش دادند.
پلیس امنیت ورزشگاه آزادی با مداخله در این ماجرا خیلی زود دستور تغییر جایگاه هواداران پرسپولیسی‌ها را داد و با توجه به اینکه چند سکوی هم‌جوار آنها خالی بود، آنها را به سمت سکوهای طبقه دوم که هواداران آقای پرسپولیسی حاضر بودند مشایعت کردند.

آریا بانو

این تغییر و جابجایی اما با توجه به حضور پرتعداد هواداران خانم، این جابجایی زمانبر و البته با مخالفت‌هایی نیز همراه می‌شد. کار تا جایی پیش رفت که همان لحظه با تذکر و تهدیدهایی مبنی بر احتمال محرومیت کامل هواداران خانم برای حضور در استادیوم نیز همراه شد تا این اتفاق با سرعت بیشتری دنبال و از درگیری بین سکوها کاسته شود.
اما با دور شدن هواداران نیز همچنان سپاهانی‌ها دست از شعارهای خود برنداشته که احتمالا بخش زیادی از آن را طی ساعات اخیر با توجه به وایرال شدن در فضای مجازی مشاهده کرده‌اید. 
ماجرا در ادامه خشونت بیشتری پیدا کرد و با سنگ‌پرانی‌های صورت گرفته یکی از هواداران پرسپولیسی که با کودک خردسال خود در استادیوم حضور یافته بود با برخورد سنگ به کمرش، شرایط جسمی بدی را تجربه کرد. اما ناگهان اتفاق تلخ‌تری شکل گرفت؛ پرتاب یک سنگ به صورت یکی از اعضای کانون هواداری برخورد کرد و «ندا - الف» که یکی از فعال‌ترین هواداران این تیم حتی در بازی‌های تیم ملی محسوب می‌شود از ناحیه گوشه چشم با جراحت مواجه می‌شود و خونریزی شدیدی برای پیش می‌آید. خونریزی این هوادار جایگاه را با نگرانی بزرگی همراه کرده و در ادامه سرلیدرها او را با همراهی یگان مستقر از سکو خارج کرده و با هماهنگی صورت گرفته تا جلوی آمبولانس مشایعت می‌کنند.
بعد از این اتفاق تا لحظات پایانی هرچند همچنان شعار و … بین سکوها ادامه می‌یابد اما با دخالت پلیس مستقر شرایط تا حد زیادی بهبود پیدا کرد. در پایان بازی اما بار دیگر این شعارها با شدت همراه شده و حتی با توجه به مسیر خروجی بین هواداران سپاهانی و هواداران خانم پرسپولیسی با حواشی نیز همراه می‌شود که با پیگیری کانون هواداران پرسپولیس و تیم یگان انتظامی مستقر، بلافاصله مسیر قرق شده و شرایط خروج بی دردسر طرفین شکل می‌گیرد.
اما اکنون هر دو طرف (باشگاه پرسپولیس و سپاهان) نسبت به اتفاقات شکل گرفته روی سکوها با جمع آوری مستندات، به دنبال شکایت و احقاق حق از هواداران خود هستند. اما موضوعی که طی ساعات اخیر جامعه فوتبالی و هواداری را تحت تاثیر قرار داده، مربوط به انتشار یک ویدیوی کاملا جنجالی و «زشت» از یک هوادار میانسال اصفهانی است که جملاتی عجیب را بر زبان می‌آورد که اکنون با پیگیری شدید باشگاه پرسپولیس برای به نتیجه رسیدن پرونده و شکایت از این فرد است.
دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان طی سالیان اخیر همواره با جنجال و حواشی شدیدی همراه بوده است. تا جایی که حتی بازی طرفین بارها بدون تماشاگر یا با برگزاری در استادیوم بی‌طرف همراه شده است. باید دید اینبار چه احکامی در این خصوص صادر خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1192910/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«خوابیدن» سموم مغز را دفع نمی‌کند!

بازیکن سابق لیورپول در لینکدین به دنبال تیم است

رونمایی از لباس جدید دورتموند برای فصل بعد

فقط پورحمیدی در نیمه تراکتور مانده بود!

خداحافظی احساسی ستاره اسپانیایی با لیورپول

جادوگر بوکس ایران طلسم شده؟

مدیر تیم ملی والیبال ناپدید شد؟

«مگالوپولیس» کاپولا با تشویق 7 دقیقه‌ای در کن دیده شد!

ماجرای دعوای بچه با بهزاد بچه پرروی محله

تذکر ژوله به کیایی درباره آهنگ «عسل چشم»!

حق‌طلبی و عدالت‌خواهی امروز در مقابل نظام سلطه به برکت خون شهدا حاصل شده است/ پارک موزه دفاع مقدس ساری می‌تواند یکی از مراکز گردشگردی برای مردم با هر سلیقه‌ای باشد

خودروهای شوتی در محورهای پایتخت نقره داغ می‌شوند

نقلی از آیت الله بهجت درباره شهود امام رضا(ع)

کیف کردن سوسمار از خاراندن پشتش

توجه به بدن و آراستگی ظاهری نباید افراطی باشد

بذاریم بچه هامون اشتباه کنن و یاد بگیرن!

چرا بشر هنوز به مریخ نرسیده‌ است؟

ساعت بازدید نمایشگاه کتاب در پایان هفته تمدید شد

سون هیونگ مین: عاشق روش بازی پوستکوگلو هستم

پرسپولیسی‌ها پیگیر وضعیت سعید صادقی

توقف بلیت‌فروشی دیدار بلژیک-اسرائیل به دلایل امنیتی

بزرگترین انگیزه رونالدو در 39 سالگی چیست؟

مستند زندگی سرمربی پیشین پرسپولیس ساخته شد

لیورپول اعلام کرد؛ جدایی دو ستاره از آنفیلد

تنیس روی میز انتخابی المپیک؛ شکست نیما و برد نوشاد عالمیان

ترک سالن از سوی نمایندگان فوتبال ایران هنگام سخنرانی صهیونیست‌ها

چهره ها/ نازنین بیاتی با این تصاویر اینستاگرام خود را به روز کرد

فرزاد حسنی مجری آیین اختتامیه جشنواره پژواک شد

سریال‌های جدید به سیما رسید؛ از قصه امنیتی تا کمدی «بدل» و یزدی‌ها

خوراکی‌های مورد علاقه‌تان در مورد بدن‌تان چه می‌گوید؟

گیلکی خواندن بهنام بانی در کنسرت و اجرای «میرزا کوچک خان»

متوسط بارش‌های امسال به شرایط نرمال رسید

حواشی یک مصاحبه جنجالی؛ مدیر بحران شهرداری مشهد با دستور استاندار خراسان رضوی عزل شد

آخرین مهلت تعویض پلاک‌های مخدوش

نماهنگ زیبا تقدیم به محضر امام رئوف با مداحی علی کارگر

مبارزه شجاعانه یک کانگورو با چند سگ

لحظه برخورد کشتی با کوه یخی

کوکو لوبیا سبز خوشمزه و خوشرنگ

عفونت در بارداری چرا اتفاق می افتد؟

راهکار درمان اعتیاد اینترنتی اعضای خانواده

ربات فضانوردی که به زودی به ایستگاه فضایی چین می‌رود

از متن تا حاشیه های نمایشگاه کتاب تهران

دوران آلگری در یوونتوس به پایان رسیده است

واکنش آرون بروکس به شایعه دوپینگش

لاپورتا: مشکلی با ژاوی ندارم اما به مربی فصل بعد فکر می‌کنم

حذف زودهنگام دومین تکواندوکار المپیکی ایران از قهرمانی آسیا

برزیل میزبان جام جهانی فوتبال زنان شد

تکمیل ترکیب آمریکایی‌ها در پاریس و راه مسدود استیوسون

راز فروش ساعت‌های ارزشمند میشائیل شوماخر

واکنش سرپرست فدراسیون روستایی به برگزاری یک مسابقه حاشیه‌دار