آریا بانو

آخرين مطالب

سریال «در انتهای شب» با بازی پارسا پیروزفر خوب است یا بد؟ فرهنگی هنری

سریال «در انتهای شب» با بازی پارسا پیروزفر خوب است یا بد؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - فیلم نیوز / اولین قسمت سریال «در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پناهنده، پنجشنبه 3 خرداد 1403 در موعد مقرر منتشر شد. قسمت اول این سریال به نام «اتوبوس جهانگردی»، با تمرکز روی زندگی به بن‌بست رسیده یک زوج شروع می‌شود و خستگی‌ها و دلزدگی‌های زندگی در جامعه‌ای مدرن را به تصویر می‌کشد. انتخاب و بازی بازیگران، چگونگی روایت داستان و ارائه اطلاعات در نقطه شروع و همچنین استفاده از قاب‌های جذاب و طراحی صحنه مناسب و … مهمترین دلایلی است که تماشاگران به عنوان نقاط قوت سریال در قسمت اول از آنها یاد کرده‌اند.
 آیدا پناهنده بعد از موفقیت سه فیلم سینمایی «ناهید»، «اسرافیل» و «تی‌تی»، حالا برای اولین‌بار با «در انتهای شب»، سریال‌سازی را در شبکه نمایش خانگی تجربه کرده است؛ سریالی که در نقطه شروع با استقبال خوبی روبه‌رو شده. نگاهی داریم به ابعاد مختلف سریال در نقطه شروع.
 «در انتهای شب» بعد از فیلم موفق «تی تی» دومین همکاری مشترک آیدا پناهنده با پارسا پیروزفر است.
کارگردانی
آیدا پناهنده در سه فیلم «ناهید»، «اسرافیل» و «تی‌تی» از فضا برای انتقال معنای مدنظرش بهره گرفته بود. سه فیلم قبلی او در شمال کشور روایت می‌شدند و او توانسته بود ماجرای زندگی شخصیت‌هایش را به‌خوبی با عناصر طبیعی گره بزند و از پتانسیل این فضا برای بیان احساسات و مشکلات زندگی شخصیت‌هایش استفاده کند. او حالا برای اولین سریالش «در انتهای شب»، یکی شهرک‌های حومه تهران را به عنوان لوکیشن انتخاب کرده است؛ یک خانه از شهرک‌های مسکونی که به قیمت‌هایی پایین‌تر از شهر و وام‌هایی طولانی‌مدت در اختیار مردم قرار می‌گیرند و بسیاری از ساکنان می‌پذیرند در ازای صرف زمان و هزینه زیاد و خستگی بسیار، به رویای خانه‌دار شدن نزدیک شوند. پناهنده اینبار هم با وجود اینکه قصد دارد روایتی از خستگی و دلزدگی شخصیت‌هایش به تصویر بکشد اما باز هم از رنگ و نور و قاب‌هایی دلپذیر بهره برده و در نقطه شروع، فضایی ملموس از زندگی یک خانواده را پیش روی مخاطبانش گذاشته است.
 هدا زین العابدین بعد از سریال «رهایم کن» در سریال «در انتهای شب» موقعیت متفاوتی را تجربه می‌کند.
فیلمنامه

همراهی آیدا پناهنده و ارسلان امیری در نگارش فیلمنامه، تا به حال به خلق آثار موفقی مثل «ناهید»، «اسرافیل»، «پاییز نیکایدوها»، «زالاوا» و «تی‌تی» منجر شده و حالا این دو نفر فیلمنامه «در انتهای شب» را هم کنار هم نوشته‌اند. در نقطه شروع سریال با روایت آشفتگی در آخرین روز زندگی یک زن و مرد در کنار هم روبه‌رو هستیم. زن چمدان‌هایش را بسته و مرد با اینکه انگار حرف‌هایی برای گفتن دارد، او را برای این جدایی همراهی می‌کند. همه‌چیز به ماه‌ها قبل و روز تولد مرد برمی‌گردد و اینجاست که با شکل گرفتن یک بحران، وضعیت زندگی آنها از حالتی عادی، به شرایطی پچیده تبدیل شده و زندگی‌شان در مسیر فروپاشی قرار می‌گیرد. در همین قسمت، شخصیت‌ها با جایگاه‌ها، علایق، ویژگی‌ها، ساختار خانوادگی و همچنین نگاهی که به آینده دارند معرفی می‌شوند. در پایان قسمت اول، با شناختی که از هرکدام‌شان به دست می‌آوریم در نقطه‌ای قرار می‌گیریم که می‌توانیم به هردوشان حق بدهیم و درست در همین‌جاست که باید برای تماشای قسمت دوم منتظر بمانیم. 
 حضور پارساپیروز‌فر در سریال «در انتهای شب» یکی از عوامل اصلی جذب مخاطب است.
بازی‌ها و شخصیت‌پردازی
بعد از همکاری موفق پارسا پیروزفر با آیدا پناهنده در «تی‌تی»، حالا همکاری آنها در سریال «در انتهای شب» هم به یکی از عوامل موفقیت سریال تبدیل شده. پارسا پیروزفر و هدا زین‌العابدین به عنوان یک زوج، بسیار درست و دقیق انتخاب شده‌اند و گریم و چگونگی بازی آنها کنار هم توانسته است این بحران و التهاب و از همه مهمتر خستگی و دلزدگی را منتقل کند. هدا زین‌العابدین در جایگاه زنی مسئولیت‌پذیر که تلاش می‌کند زندگی‌ خانواده‌اش را توسعه دهد و مدیریت جدی اعضا را به عهده بگیرد معرفی می‌شود و پارسا پیروزفر به عنوان مردی که می‌خواهد در لحظه زندگی کند و آرامش داشته باشد و هنر را به هرچیزی ترجیح می‌دهد. او مدیریت زندگی را به همسرش سپرده و به خواست او به زندگی در این شهرک تن داده اما هنوز پنج ماه نگذشته احساس می‌کند خود واقعی‌اش را گم کرده و نمی‌خواهد اسیر تلاش‌های بی‌وقفه برای رسیدن به زندگی رویایی مدنظر همسرش بماند. آنها این تفاوت علایق و سبک زیستن را در پس سال‌ها زندگی مشترک به نمایش گذاشته‌اند. بازی این دو بازیگر به همراه شخصیت‌پردازی موفق‌شان در نقطه شروع به یکی از نقاط قوت سریال تبدیل شده است. رایان سرلک، بازیگری که به واسطه بازی در سریال «زیرخاکی» به شهرت رسیده بود، بعد از ایفای نقش در فیلم سینمایی «تابستان همان‌سال» به کارگردانی محمود کلاری، حالا در سریال «در انتهای شب» هم بازی موفقی به نمایش گذاشته است. علاوه بر اعضای این خانواده، نسرین نصرتی هم خیلی مختصر و کوتاه در نقش همکار زن معرفی می‌شود که البته هنوز نمی‌توان درباره بازی‌اش اظهارنظری کرد.
«در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پناهنده، براساس فیلمنامه آیدا پناهنده و ارسلان امیری به تهیه‌کنندگی محمد یمینی ساخته شده و پارسا پیروزفر، هدا زین‌العابدین، رایان سرلک، نسرین نصرتی و … در آن بازی دارند. این سریال جمعه‌ها در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1206167/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بدشانسی مضاعف صربستان؛ کاستیچ مصدوم شد!

کانسلو: در حقم بی‌عدالتی شد، خودم را اثبات می‌کنم

خوشحالی گل خاص بلینگام با حضور آرنولد

درگیری بلینگام و کوستیچ در دقیقه 24؛ صربستان 0-1 انگلیس

اشتباه ولاهوویچ و تک‌به‌تکی که واکر از دست داد؛ صربستان 0-1 انگلیس

صحنه مشکوک به پنالتی روی میتروویچ در دقیقه 59؛ صربستان 0-1 انگلیس

دژاووی «رئیس» مائو در دوره زمامداری «عمو شی»

جلوگیری یک اورانگوتان از تخریب خانه اش

اگر پوتین در فضا بمب هسته‌ای منفجر کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

گل اول انگلیس به صربستان توسط جود بلینگام

توصیه کاپلو به ساوتگیت؛ روی آرنولد ریسک نکن

شوت میتروویچ خطرناک از کنار دروازه انگلیس به بیرون رفت

خداداد: بزرگترین اشتباهم رد پیشنهاد دورتموند بود

سرمربی دانمارک: گل دوم را نزدیم و خیلی بی‌حال بودیم

شروع قدرتمند در یورو؛ جود یورو را هم می‌خواهد

اریکسن: داستان من با یوروی قبلی متفاوت است

چشمم را بستم و فقط شوت زدم!

پیشنهاد معنادار رضا رشیدپور به رئیس صداوسیما

نوای دل انگیز ویولنسل نواز معروف در طبیعت

استوری/ عیدتون مبارک

لاته آرت ساده و جذاب

یک ماده غذایی بد بو اما فوق‌العاده مفید

چگونه به نوجوانان‌مان بگوییم از صحبت‌هایشان ناراحت هستیم؟

دسکو: خون تازه‌ای در رگ‌های بلژیک جریان دارد

جواد خیابانی : یوهان کرایف فوتبال هلند را متحول کرد

امره جان به ستاره غایب: جایت را به خوبی پر می‌کنم

نامه مس به تاج؛ استادیوم فینال را عوض کنید!

سرمربی اسلواکی: بلژیک را دست‌کم نگیریم، آنها غولند

معمای کودکی رونالدو؛ هم تیمی ها جا ماندند، خودش پرده از راز برداشت!

تن هاخ: یونایتد فهمید که بهترین سرمربی را دارد!

گل تماشایی مودریچ مقابل آرژانتین در جام جهانی 2018

پیام یوفا به تیم ملی آلبانی؛ هواداران‌تان مشکل‌ساز هستند!

گزارش زنده؛ انگلیس 1-0 صربستان

قاپ باباشون رو دزدیدن

خیلی کنجکاو هستین!

موزیک ویدئوی «قدح» با صدای علیرضا افتخاری

مشاهده خرس قهوه‌ای در نزدیکی مناطق مسکونی ییلاقات تالش

نقش یک ترک فعل در حادثه معدن شازند

سیلاب بهاره در استان یزد

اینفوگرافی؛ اعمال شب و روز عید قربان

روش کوفیان برای مقابله با عبیدالله بن زیاد

تا حالا خرگوش به این بزرگی دیده بودید؟

برخورد صاعقه به دو گردشگر در چین

نوشیدنی و خوراکی های مناسب رفع عطش

چطوری در سس را باز کنیم؟!

ویدیویی شگفت انگیز از بازگشت فضاپیمای استارشیپ به اتمسفر

یادآوری چند مثل که امروزه فراموش شده‌اند

موضع‌گیری الهلال علیه تیم ملی انگلیس!

جدال استقلال و پرسپولیس در افتتاحیه مسابقات گل‌کوچک محلات

گل اریکسن پرپر شد؛ اولین تساوی یورو