آریا بانو

آخرين مطالب

نکونام و روابط سینوسی با برادران حیدری ورزشي

نکونام و روابط سینوسی با برادران حیدری
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا/ سرمربی استقلال پس از تساوی بدون گل مقابل نساجی و از دست دادن صدر جدول رده‌بندی، صحبت‌های تندی را علیه بیژن و پیام حیدری مطرح کرد؛ آن هم در شرایطی که در هفته بیست و پنجم از قضاوت پیام حیدری تشکر کرده بود.
هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال به دیوانه‌کننده‌ترین شکل ممکن پیگیری شد و اتفاقات مهمی در بالا و پایین جدول رده‌بندی رقم خورد. پرسپولیس با کامبکی باورنکردنی مقابل استقلال خوزستان، بازی 3 بر صفر باخته در نیمه اول را با پیروزی 4 بر 3 عوض کرد تا با توجه به تساوی بدون گل استقلال در بازی با نساجی، با یک امتیاز بیش‌تر نسبت به آبی‌پوشان به صدر جدول رده‌بندی برسد.
نمایش استقلال در این بازی بی‌شباهت به عملکرد این تیم در بازی با تراکتور نداشت. نکونام در هفته بیست و پنجم ریسک نکرد و فرض را بر تساوی یا باخت پرسپولیس مقابل سپاهان گذاشت تا با یک بازی کنترل شده در تبریز، با حداقل امتیاز به تهران برگردد. دیشب هم به نظر می‌رسید که نمایش تیم نکونام متاثر از پیروزی 3 بر صفر استقلال خوزستان مقابل پرسپولیس در نیمه اول بازی هم‌زمان بود، به همین خاطر حداقل امتیاز بازی با نساجی می‌توانست در بدترین حالت، فاصله یک امتیازی استقلال و پرسپولیس را حفظ کند.
با این حال پرسپولیس اوسمار دست به یک کار باورنکردنی‌ زد و با به ثمر رساندن چهار گل در نیمه دوم، بازی باخته را با برد عوض کرد و همین اتفاق باعث شد که با زده شدن سوت پایان بازی در قائمشهر، نکونام روی زانوهایش بنشیند و تاسف قماری که این بار جواب نداد را بخورد.
جواد نکونام در نشست خبری بعد از بازی با نساجی صحبت‌های تندی را علیه مهدی تاج و تیم داوری این دیدار بیان کرد. سرمربی استقلال درباره قضاوت بیژن حیدری در بازی استقلال - نساجی و حتی قضاوت پیام حیدری، برادر بیژن حیدری در بازی استقلال - تراکتور گفت: دو امتیاز ما به‌خاطر اشتباه ایشان و کمکش مقابل مس رفسنجان از دست رفت. برادر ایشان در بازی با ملوان به نفع تیم حریف سوت زده و حداقل دو امتیاز به آن‌ها داده است. هفته بعد از آن، برادرش بازی با تراکتور را برای ما قضاوت می‌کند. دوباره این هفته برای ما قضاوت می‌کند و یک پنالتی به نفع ما نمی‌گیرد و بازی را مساوی‌ می‌کند. قضاوت او اجازه نداد تیم من امروز فوتبال بازی کند. او تند و تند خطا گرفت. من فوتبال بازی کردم و داوری را می‌فهمم.
نکونام در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: او در بازی با مس رفسنجان از ما دو امتیاز گرفت و امروز هم دو امتیاز دیگر. نمی‌خواهند بگذارند تیم ما قهرمان شود. من به کمک داور گفتم که تو می‌بینی بازیکن حریف پیراهن بازیکن من را گرفته‌ است؟ می‌گوید ندیدم. به او می‌گویم تو وجدان داری؟ اصلا تیم ما این طرف و بروید ببینید در بازی تیم حریف چه اتفاقی افتاد. چطور گل زدند، چطور بازیکن اخراج شد و چطور پنالتی حریف گرفته نشد. یک روز یکی حرف درستی زد، یک جام برای یک تیم است و یک جام هم برای تیم‌های دیگر. ما برای آن جام دیگر می‌جنگیم.

نکونام در شرایطی از سوت‌های بیژن حیدری و پنالتی‌ای که اعتقاد داشت برای استقلال گرفته نشده، ناراضی بود که قضاوت پیام حیدری در بازی با تراکتور را هم مورد انتقاد قرار داد. این اظهارات در شرایطی انجام شد که نکونام پس از بازی هفته بیست و پنجم مقابل تراکتور با ابراز رضایت از عملکرد تیم داوری پیام حیدری گفته بود: به نظرم آقای حیدری خوب قضاوت کرد. او در اکثر صحنه‌ها نزدیک بود. اما یک ولی دارد که دلیلی بر قضاوت بد او نیست؛ در یکی، دو صحنه که تیم ما، حریف را تحت فشار گذاشته بود، با خطا تیم حریف را از فشار در آورد. این مواردی بود که باعث اعتراض من در طول بازی شد. با این حال در کل قضاوت خوبی داشت. این خطاها که من فوتبالیست متوجهش می‌شوم، باعث ناراحتی من در طول بازی شده بود ولی در کل قضاوت خوبی داشت و به او خسته نباشید می‌گویم.
با این اوصاف به نظر می‌رسد نکونام یا به دلیل از دست دادن صدر جدول، ابراز رضایت از قضاوت پیام حیدری در بازی استقلال - تراکتور را فراموش کرده بوده یا این که روی کم حافظه بودن فوتبالی‌ها حساب باز کرده تا انتقاداتش از قضاوت بیژن حیدری را برّنده‌تر جلوه دهد. در هر صورت انتقاد از داوری بخش جدایی‌ناپذیر از نشست‌های خبری نکونام به حساب می‌آید که می‌توان آن را به عنوان یک استراتژی از سوی او عنوان کرد.
البته در هفته‌های اخیر و با به جریان افتادن پرونده فساد در فوتبال که یکی از متهمان این پرونده، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران است، برخی سرمربیان لیگ بیش از پیش به قضاوت‌ها معترض شده‌اند؛ همان‌طور که در هفته بیست و هشتم لیگ برتر اغلب سرمربیان به داوری انتقاد کردند. با این حال باید فکری به حال اتهامات بی‌اساس شود تا ماهی از آب گل‌آلود گرفته نشود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1206643/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکس تازه از محسن یگانه در کنار خواننده آن‌ورِ آبی

اجرای قطعه "گلوبند" عرفان طهماسبی در نخستین کنسرت رسمی‌اش

آیت‌الله مکارم شیرازی به بیمارستان منتقل شد

آتش‌سوزی‌های جنگلی در ایالت کالیفرنیای آمریکا و ترک هزاران نفر از منازل خود

آب میوه‌ای که ویروس‌های معده را از بین می‌برد

نوجوانی مانند هوای بهاری است، مراقب باشید!

نویدکیا با همه مهره‌ها علیه سپاهان

انتقاد سرمربی سابق تنیس از عملکرد ایران در دیویس کاپ

تیم ‌ملی والیبال رنگ و‌ بوی قهرمان جهان گرفت!

فلاح: سهمیه المپیک حاصل دو سال تمرین و دوری از خانواده بود

برنامه کامل هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال

گل تماشایی علی پروین مقابل اکباتان در سال 1364 با ضربه ایستگاهی

واکنش جالب شایان مصلح به رقابت‌های یورو

هشدار به ایتالیا؛ این بازی آسان‌تان بود!

صحبت های شنیدنی ستاره جدید سینما مقابل «فریدون جیرانی»

اعتراض تهیه‌کننده «کوچه ژاپنی‌ها» به حکومت سالن‌دارها

موزیک ویدئوی جدید فرزاد فرزین به نام «قطب شمال»

اقامه نماز عید قربان در حرم امیرالمومنین(ع)

اقامه نماز عید سعید قربان در بین‌الحرمین

افزایش دما در اغلب نقاط کشور؛ احتمال رگبار و رعد و برق در این استان‌ها

ماجرای عجیب دوقلوهای زنده در سردخانه بیمارستان

چراغ قوه 8 کاره پاور بانک، چراغ قوه، شیشه شکن و ...

جاده ای در دل صخره ها

صخره ای در ساحل شمالی ایسلند شبیه دایناسور

چند حقیقت تکان‌دهنده درباره غذای محبوب و ساده ایرانی‌ها!

ساندویچ خیابانی خوشمزه در کشور کره جنوبی

چه موادی اثربخشی مکمل‌های غذایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

چگونه رژلب خود را فیکس کنیم که دیر پاک شود؟

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک حالا در 100 کشور جهان در دسترس است

کتاب خاطرات شاعران حماسه خراسان منتشر شد

خوشحالی هواداران تیم رونالدو از جدایی گلر مطرح!

مورد عجیب دو ستاره رئال در جام ملت‌های اروپا

رحیم گیوی: گرایی ناراحت شکست برادرش بود

اولین تصمیم مهم اسطوره رئال مادرید در النصر!

سرمربی سابق ایران در اروپا قهرمان شد!

پروژه بارسلونا با سرمربی جدید

شماره 10 سپاهان جایی برای بازگشت به پرسپولیس ندارد

برگزاری جلسه شورای تامین استان قزوین برای فینال جام حذفی

رئیس فدراسیون والیبال فقط ژاپن را دوست نداشت!

دعوا در اردوی صربستان؛ این درام را تمام کنید!

تاثیرگذارترین سکانس سریال «لحظه گرگ و میش»

توصیه جالب و هدیۀ ویژه رهبر انقلاب به خانم نخبه مدال آور المپیادی + ویدیو

یک شروع قوی برای عرفان طهماسبی در اولین کنسرت

گیر افتادن قایق پارویی وسط نهنگ های قاتل

ترجمه «کودک خوب من» به کتابفروشی‌ها آمد

هری کین: بلینگام فوق‌العاده بود

سردار آزمون با پیراهن علی دایی

چشمک شش رکورد مهم به کریستیانو رونالدو

نگاهی به حضور برادران المپیکی ایران

جیمی کرگر: سبک بازی انگلیس مناسب هری کین نیست