آریا بانو

آخرين مطالب

سرپرست استقلال خوزستان: تصمیمات ما که نباید از مریخ صادر شود ورزشي

سرپرست استقلال خوزستان: تصمیمات ما که نباید از مریخ صادر شود
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ورزش 3 /سرپرست باشگاه استقلال خوزستان مدعی است که کوپال داوری در تصمیمات خود در دیدار برابر پرسپولیس اشتباهی مرتکب شده که می‌تواند سرنوشت این باشگاه را تحت تاثیر قرار دهد.
 استقلال خوزستان در دیداری که در استادیوم آزادی با سه گل از پرسپولیس پیش بود در نهایت با شکست و کامبک بزرگی از سوی رقیب مواجه شد تا امتیاز حساسی را در مسیر فرار از منطقه سقوط از دست بدهد.
با این حال ساعاتی بعد از این بازی همچنان بحث درباره حواشی و خصوصا اتفاقات داوری آن داغ است؛ جایی که استقلال خوزستان مدعی است که حریف با اشتباه داوری به گل اول از نقطه پنالتی رسیده و البته مهمترین گلایه و انتقاد آنها نسبت به عدم اخراج علی نعمتی در ابتدای نیمه دوم و زمانی که آنها با سه گل از پرسپولیس پیش بودند، است.
بهمن روشنایی سرپرست استقلال خوزستان درباره این بازی و حواشی آن می‌گوید: درباره بازی چه چیزی می‌توان گفت؟ امتیاز حساسی را از دست دادیم و این در حالیست که کاملا تیم شایسته‌ای برای کسب نتیجه بودیم. چه تیمی توانسته طی سالیان اخیر به پرسپولیس سه گل بزند؟ در فوتبال دنیا و ناشناخته‌ترین بخش جهان فوتبال سه نتیجه دارد: برد، باخت و مساوی. اما متاسفانه اینجا باید به این نتایج اشتباهات داوری را هم اضافه کرد و هر بازی نگرانی این را داشت که قرار است چه اتفاقی بیفتد. اینطور که نمی‌شود یک تیم کلی هزینه کند و تمرین و شرایط بازی را پشت سر بگذارد و نگران این موضوع هم باشد که از دستش خارج است. من اصلا درباره استقلال خوزستان حرف نمی‌زنم و بحثم درباره کلیه تیم‌ها و در کلیه لیگ‌هاست که هر بار شاهد اعتراضات زیادی در این خصوص هستیم. می‌گویند اعتراض نکنید و داوران را تحت فشار نگذارید. اعتراض هم کنید محروم و جریمه می‌شوید. آخرش که چی؟ وضع داوری درست می‌شود؟ نمی‌گویم اشتباه داوری نباید وجود داشته باشد. اشتباه همیشه هست اما اینطور که نباید باشد هر هفته روی نتایج هم تاثیر بگذارد
وی ادامه داد: از اول فصل بخواهم ردیف کنم کلی اتفاق علیه تیم ما افتاده که باعث شده از کسب نتیجه دور باشیم. همین صحنه اخراج ساویو را لطفا با بازی ما مقابل تراکتور مقایسه کنید که به چه شکل بازیکن حریف خطا کرد و داور هیچ توجهی نداشت. خب نتیجه آن بازی و امتیاز آن چه شد؟ باز هم بگویم؟ یک نفر بیاید بگوید چرا گل ما مقابل گل‌گهر سیرجان مردود شد؟ تا همین‌جا می‌شود چهار امتیاز! بقیه را هم بگویم؟ بازی مقابل استقلال تهران چطور گل آفساید حریف علیه ما پذیرفته شد. بازی با پیکان پنالتی به آن واضحی گرفته نمی‌شود. اگر وقت دارید می‌توانم تا صبح از این اشتباهات عجیب و باورنکردنی که باعث از دست رفتن امتیازات ما شد برای شما بگویم. اما چه فایده‌ای دارد. فردا نامه می‌زنند که فلانی محروم و فلان قدر هم جریمه بدهید. این جریمه چه می‌شود؟ حداقل خرج آموزش داوران و کلاس‌های پیشرفته داوری کنید تا این‌چنین سرنوشت تیم‌ها به سمت نابودی نرود.

آریا بانو


 سرپرست استقلال خوزستان با ارسال این تصویر برای ورزش سه، مدعی شده که کتابچه IFAB منطقه Denial of an Obvious Goal-Scoring Opportunity (DOGSO) را به این شکل ترسیم کرده. وقتی خطا رخ داد، مسیر حرکت هم بازیکن هم توپ در محدوده‌ی DOGSO بوده؛ باید کوپال ناظمی علی نعمتی را با کارت قرمز مواجه می‌کرد.
روشنایی درباره صحنه مورد اعتراض این باشگاه در دیدار برابر پرسپولیس گفت: ما با سه گل از پرسپولیس در استادیوم آزادی جلو هستیم. در همان ابتدای نیمه دوم یک خطای واضح و در موقعیتی تک به تک روی جواد (آقایی‌پور) انجام می‌شود که داور فقط کارت زرد می‌دهد. اعتراض می‌کنیم به ما کارت قرمز می‌دهند و بعد یک خطای واضح با کارت زرد جریمه می‌شود. قوانین داوری هر کشور مگر فرقی دارد؟ قوانین طبق اعلام فیفا هستند و سلیقه‌ای که نیست. مگر ما اعصاب و روان‌مان را از سر راه آورده‌ایم که کل بازی را باید به اعتراض بگذرانیم. ما هم دلمان می‌خواهد وظیفه‌مان را فقط انجام بدهیم و از بازی روی نیمکت لذت ببریم. باید طبق دستورالعمل و قوانین فیفا عمل شود و قرار نیست که تصمیمات ما از کره مریخ بیاید و هیچکس هم حق اعتراض نداشته باشد.
وی ادامه داد: در آن صحنه خطا فقط کارت قرمز جریمه علی نعمتی بود و تمام! من برای شما یک تصویر از کتابچه فیفا می‌فرستم. در آن منطقه‌ای که فرصت آشکار از حریف گرفته شود کاملا مشخص است و نیاز به هیچ عینکی هم ندارد. اینجا گفته‌اند در این منطقه خطای سلب موقعیت باید با کارت قرمز همراه شود. حالا دوستان بروند هر چه می‌خواهند بگویند. اصلا سرنوشت استقلال خوزستان و امثال تیم‌های ما برای آنها چه اهمیتی دارد و آنها فقط منتظرند داوران اشتباه کنند و ما برای حق خودمان اعتراض کنیم و جریمه مالی کنند. این که نشد فوتبال برادر من.
سرپرست استقلال خوزستان در پایان درباره دو بازی باقی‌مانده این تیم گفت: دو بازی حساس پیش رو داریم. با تمام قدرت خواهیم جنگید. بچه‌هایی که به پرسپولیس سه گل زدند و می‌توانستند تاریخ ساز شوند، قطعا توانایی انجام هر کاری را دارند. دیگر با داوری هم هیچ کاری نداریم. می‌رویم و با تمام قدرت کارمان را تمام خواهیم کرد. این دو بازی باید نتیجه بگیریم و این چیزی است که تک تک بچه‌های ما به آن ایمان دارند و برای آن خواهند جنگید. به حضور و حمایت و دلگرمی هواداران‌مان نیاز داریم. هیچکس نمی‌خواهد استقلال خوزستان را بار دیگر در لیگ دسته اول ببیند و همه می‌دانند چه زحماتی برای این صعود دوباره کشیده شده است. پس همه در کنار هم برای این هدف در دو بازی باقی‌مانده خواهیم جنگید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1207191/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف سیاره‌های فراخورشیدی قابل سکونت در پرتو ستاره‌های مجاور

بزرگترین هدیه ای که یک والد می تواند به فرزندش بدهد

موتورسوار ایرانی پس از قهرمانی در روسیه: تا پای جان برای کشورم می‌جنگم

دیدار رونالدینیو و کاکا با یکدیگر

10 تکل استادانه و باورنکردنی لیگ عربستان

خاطره جالب بیگ‌زاده از حنیف عمران‌زاده در سفر حج

غواصی جان یک ورزشکار المپیکی را گرفت!

شاگردان لوزانو؛ قهرمان لیگ طلایی اروپا

علاقه ستاره رئال به عربستان

اعزام علیپور و رکابی به آخرین مرحله رقابت‌های گزینشی المپیک

داعش تهدید کرد؛ بازیکنان رئال را بکشید!

بازگشت سارا بهرامی به تئاتر پس از چند سال

سکانس هایی از «مهدی پاکدل» در گذر زمان

4 ویژگی گوشت سالم/ لزوم استفاده از دستکش هنگام تکه تکه کردن گوشت قربانی

ویدئوی جدید خوانندگی رحمان و رحیم با یک تیپ متفاوت

آمار حاجی‌های ایرانی فوت شده اعلام شد

افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی به زمان دیگری موکول شد

استانی که باید منتظر پیش‌بینی ‌دمای بالای 50 درجه طی 6 روز متوالی باشد

سرانجام پس از 4 سال کم بارشی، بارش‌های کشور نرمال شد

نماز عید قربان در بین‌الحرمین شریف

4گوشه دنیا/ مسجدی شبیه به مسجد الاقصی در سریلانکا

سرودن غزلی زیبا در وصف امیرالمومنین علی (ع)

شما هم هوس صبحانه هتلی کردین؟

با مصرف این نوع لبنیات لاغر بمانید

تو هم اینطوری از اسفنج آرایشی استفاده می کردی؟!

طعنه تن‌هاخ به ساوت‌گیت؛ با سرنوشت انگلیس قمار کرد

بازی خاطره‌انگیز آژاکس - تاتنهام

تلاش فدراسیون برای برگزاری فینال جام حذفی در آزادی با VAR

ویترین احسان حا‌ج‌‌صفی در موزه باشگاه سپاهان

ژائو کانسلو: رونالدو رهبر و کاپیتان پرتغال است

کامنت خواندن مجری و همستر بازی کردن خداداد جنجال به پا کرد

امباپه شرط رئال مادرید را برای عدم حضور در المپیک پذیرفت

اعتراف متئو رتگی پس از اولین بازی‌اش در یورو

یک ایرانی برای اولین بار قهرمان موتورسواری سوپربایک روسیه شد

تن‌هاخ: مدیران منچستر سراغم آمدند و خواهان ادامه همکاری شدند

شیوا خسرومهر: بزرگداشت برای بازیگران پیشکسوت کافی نیست

آهنگ شاد و عیدانه محسن چاوشی به نام «بیست هزار آرزو»

پیش‌بینی افزایش دما در غالب نقاط کشور

نماز باشکوه عید قربان در خیابان های مسکو

سخن بزرگان/ شهادت اعضای بدن به گناهان

عین مادربزرگ کوفته سالم و خوشمزه درست کن

هشدار در مورد احتمال وقوع انفجار کیهانی نادر

معرفی کتاب «غروب بازی»

شرط سیتی برای بارسا؛ خرید اجباری این ستاره

سرمربی تیم ملی بعد از کسب سهمیه: تیروکمان در ایران محبوب نیست

انتقال قلی‌زاده به استقلال و پرسپولیس منتفی شد؟

فدراسیون تنیس به دنبال حضور بازیکنان دو رگه در تیم ملی

عجیب‌ترین شروط نقل و انتقالاتی در فوتبال ایران

خاطره جالب هاشم بیگ‌زاده از طواف کردن آرش برهانی

برترین گل‌های دربی شهر منچستر