جمعه ۶ تير ۱۴۰۴
ورزشی

امپراتوری بزرگ لیونل مسی در آمریکا

امپراتوری بزرگ لیونل مسی در آمریکا
آریا بانو - ورزش ۳ /اینتر میامی با حضور لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، گام‌های بلندی در مسیر موفقیت‌های تجاری و ورزشی برداشته است. این تیم که جوردی آلبا، لوئیس سوارز و بوسکتس ...
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ورزش 3 /اینتر میامی با حضور لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، گام‌های بلندی در مسیر موفقیت‌های تجاری و ورزشی برداشته است.
این تیم که جوردی آلبا، لوئیس سوارز و بوسکتس را نیز در اختیار دارد، در پنج سال از تأسیس خود به یکی از برجسته‌ترین تیم‌های MLS تبدیل شده است. تحت مدیریت خاویر آسِنسی، مدیر سابق بارسلونا، و با مالکیت خورخه ماس و مشاوره دیوید بکام، اینتر میامی دو عنوان قهرمانی (لیگ کاپ 2023 و ساپورترز شیلد 2024) کسب کرده و به دومین فرنچایز ارزشمند MLS رسیده است. درآمد سالانه این باشگاه از 55 میلیون دلار در 2022 به 200 میلیون دلار در 2024 (رشد 263 درصدی) رسیده و بلیت‌ها و اشتراک‌های فصل پیش از شروع به فروش می‌روند. با حضور مسی، ارزش این تیم از 500 میلیون به 1.025 میلیارد یورو دو برابر شده است.
اینتر میامی در راستای توسعه، استادیوم جدید "Freedom Park" با ظرفیت 25000 نفر را می‌سازد که سال آینده افتتاح خواهد شد. این استادیوم با هزینه‌ای بیش از 800 میلیون یورو، شامل 5,000 پارکینگ، 50 جایگاه ویژه در سه دسته (پلاتینیوم، اجرایی و کنار زمین)، پارک عمومی 116 هکتاری، زمین‌های ورزشی، فضاهای تجاری، هتل و سرگرمی است و جایگزین استادیوم کوچک‌تر چیش پارک می‌شود

آریا بانو


در زمین بازی، اینتر میامی اولین تیم MLS است که به مرحله حذفی جام باشگاه‌های جهان راه یافته و اولین تیمی است که یک باشگاه اروپایی را در مسابقه رسمی شکست داده است. تیم زیر 17 سال این باشگاه نیز جام MLS NEXT را فتح کرده است. حضور مسی نه‌تنها برای اینتر میامی، بلکه برای کل MLS سودآور بوده است
درآمد لیگ در فصل گذشته 27 درصد افزایش یافت، برندهایی مثل اپل و آدیداس رشد چشمگیری داشتند و MLS Season Pass اپل 300 هزار مشترک جدید جذب کرد. فصل 24-2023 با حضور 11.4 میلیون تماشاگر در استادیوم‌ها رکورد شکست. پیراهن شماره 10 مسی پرفروش‌ترین محصول لیگ بود و فروش کالاهای تجاری 41 درصد افزایش یافت. دیگر تیم‌ها نیز از حضور اینتر میامی 84 میلیون دلار درآمد اضافی از بلیت کسب کردند و میانگین قیمت بلیت‌ها 1700 درصد رشد کرد.
بازار



اینتر میامی با رنگ صورتی، لوگو و فونت جذابش، استاندارد زیبایی‌شناسی فوتبال آمریکا را بالا برده و پیراهن‌های دوم و سوم خلاقانه‌اش بسیار محبوب شده‌اند. حضور سلبریتی‌هایی چون بیزاراپ، کامیلا کابیو، لبرون جیمز و ویل اسمیت در جایگاه‌های ویژه، جذابیت این تیم را دوچندان کرده است. اینتر میامی، محصولی نو، شیک و موفق در مدیریت اقتصادی و ورزشی است که مسی آن را از دفتر و زمین بازی به اوج رسانده است.


نظرات شما