آریا بانو - خراسان / پژوهشگران هشدار میدهند که زمان استفاده از صفحهنمایش ممکن است به چرخهای معیوب برای سلامت روان کودکان منجر شود. مجموعهای از مشکلات در کودکان ازجمله اضطراب، افسردگی و پرخاشگری با زمان زیاد استفاده از صفحهنمایش مرتبط هستند. در عین حال مشخص شد کودکانی که با این مشکلات درگیرند همچنین احتمال دارد بیشتر به صفحات نمایش رو آورند. مایکل نوتل، دانشیار دانشگاه کوئینزلند استرالیا، میگوید: «کودکان بیش از پیش زمانشان را صرف صفحهنمایشها میکنند، از سرگرمی گرفته تا تکالیف مدرسه و پیام دادن به دوستان. ما دریافتیم که افزایش زمان استفاده از صفحهنمایش میتواند به مشکلات عاطفی و رفتاری منجر شود و کودکانی که این مشکلات را دارند اغلب برای مقابله با آن به صفحهنمایشها پناه میبرند». گروهی از نویسندگان بینالمللی این مطالعه، برای دستیابی به این نتایج، 117 پژوهش را مرور و فراتحلیل کردند که شامل دادههایی از بیش از 292 هزار کودک در سراسر جهان بود. این مجموعه شامل هر بررسی بود که در آن ها شرکتکنندگان کمتر از 10 سال داشتند و میزان استفاده از صفحهنمایش و مشکلات اجتماعیعاطفی اندازهگیری و در عین حال، رفتار کودکان به مدت دستکم شش ماه پیگیری شده بود. آن ها دریافتند کودکانی که در بازه سنی6 تا 10 سال قرار داشتند، با استفاده بیشتر از صفحهنمایش، بیشتر احتمال داشت دچار مشکلات اجتماعیعاطفی شوند و دختران عموما دربرابر اینگونه مشکلات آسیبپذیرتر بودند. پسران هم هنگام مواجهه با چنین چالشهایی بیشتر احتمال داشت زمان استفاده از صفحهنمایش را افزایش دهند. بازیهای ویدئویی در مقایسه با استفاده آموزشی یا تفریحی از صفحهنمایش با خطرات بیشتری همراه بودند.