آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه شیرینی چشم آهو خانه داري

طرز تهیه شیرینی چشم آهو
  بزرگنمايي:

آریا بانو - شیرینی چشم آهو یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ترکیه ای است که به صورت شربتی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی چشم آهو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم شیرینی چشم آهو کره 125 گرم پودر قند 50 گرم آرد قنادی 200 گرم آرد سمولینا 50 گرم پودر نارگیل 25 گرم آرد بادام 25 گرم بکینگ پودر ½ قاشق چایخوری نمک 1 پنس تخم مرغ 1 عدد زرده تخم مرغ 1 عدد شکر 3 پیمانه آب 3 پیمانه آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری طرز تهیه شیرینی چشم آهو مرحله اول برای تهیه شیرینی چشم آهو ابتدا شربت بار را درست می کنیم، برای این منظور شکر را به همراه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود. مرحله دوم حالا صبر می کنیم تا شربت شروع به جوشیدن کند. پس از گذشت 10 دقیقه آب لیمو ترش را اضافه کرده و شربت را از روی حرارت کنار می گذاریم تا خنک شود. در ادامه شکر و پودر قند را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. مرحله سوم حالا با دور تند همزن مواد را مخلوط می کنیم تا رنگشان روشن شود. در ادامه پودر نارگیل را به همراه آرد سمولینا، آرد بادام، نمک و بکینگ پودر اضافه کرده و مواد را مجددا مخلوط می کنیم تا به خوبی با هم ترکیب شوند. مرحله چهارم در این مرحله تخم مرغ را اضافه کرده و 30 ثانیه دیگر مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه آرد را روی مواد درون کاسه الک می کنیم و با لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف شکل بگیرد. مرحله پنجم زمانی که خمیر دیگر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم. مرحله ششم در این مرحله به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت چشم شکل می دهیم، سپس درون سینی فر می چینیم. پس از اینکه تمام خمیر را آماده کردیم، زرده تخم مرغ را با چنگال هم می زنیم و خمیرها را با آن رومال می کنیم. مرحله هفتم حالا سینی فر را به مدت 18 تا 22 دقیقه درون فر قرار می دهیم تا شیرینی ها به طور کامل بپزند. در آخر پخت، گریل را روشن می کنیم تا روی شیرینی ها به طور کامل طلایی شود، سپس شیرینی ها را از فر خارج می کنیم. مرحله هشتم حالا شربت بار که خنک شده است را روی شیرینی ها داغ می ریزیم و اجازه می دهیم شربت به طور کامل به خورد شیرینی ها برود. در نهایت شیرینی ها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و با پودر پشته تزیین می کنیم.

شیرینی چشم آهو یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ترکیه ای است که به صورت شربتی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی چشم آهو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی چشم آهو
کره125 گرم
پودر قند50 گرم
آرد قنادی200 گرم
آرد سمولینا50 گرم
پودر نارگیل25 گرم
آرد بادام25 گرم
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
نمک1 پنس
تخم مرغ1 عدد
زرده تخم مرغ1 عدد
شکر3 پیمانه
آب3 پیمانه
آب لیمو ترش1 قاشق غذاخوری
طرز تهیه شیرینی چشم آهو
مرحله اول
برای تهیه شیرینی چشم آهو ابتدا شربت بار را درست می کنیم، برای این منظور شکر را به همراه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود.
مرحله دوم
حالا صبر می کنیم تا شربت شروع به جوشیدن کند. پس از گذشت 10 دقیقه آب لیمو ترش را اضافه کرده و شربت را از روی حرارت کنار می گذاریم تا خنک شود. در ادامه شکر و پودر قند را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.
مرحله سوم
حالا با دور تند همزن مواد را مخلوط می کنیم تا رنگشان روشن شود. در ادامه پودر نارگیل را به همراه آرد سمولینا، آرد بادام، نمک و بکینگ پودر اضافه کرده و مواد را مجددا مخلوط می کنیم تا به خوبی با هم ترکیب شوند.
مرحله چهارم
در این مرحله تخم مرغ را اضافه کرده و 30 ثانیه دیگر مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه آرد را روی مواد درون کاسه الک می کنیم و با لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف شکل بگیرد.
مرحله پنجم
زمانی که خمیر دیگر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم.
مرحله ششم
در این مرحله به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت چشم شکل می دهیم، سپس درون سینی فر می چینیم. پس از اینکه تمام خمیر را آماده کردیم، زرده تخم مرغ را با چنگال هم می زنیم و خمیرها را با آن رومال می کنیم.
مرحله هفتم
حالا سینی فر را به مدت 18 تا 22 دقیقه درون فر قرار می دهیم تا شیرینی ها به طور کامل بپزند. در آخر پخت، گریل را روشن می کنیم تا روی شیرینی ها به طور کامل طلایی شود، سپس شیرینی ها را از فر خارج می کنیم.
مرحله هشتم
حالا شربت بار که خنک شده است را روی شیرینی ها داغ می ریزیم و اجازه می دهیم شربت به طور کامل به خورد شیرینی ها برود. در نهایت شیرینی ها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و با پودر پشته تزیین می کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/682515/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چطور با شکست عاطفی مدارا کنیم؟

افسردگی پس از زایمان عامل افت ضریب هوشی نوزاد

چرا گاهی به جای حرف زدن، سکوت می‌کنیم؟

زنگ هشدار تلفن‌های همراه عامل بی‌خوابی

مشکلات روانی در کمین شب‌کارها

احساسات ما چه تأثیری بر بدنمان دارند؟

این سه دیدگاه تان درباره روانشناس‌ها را تغییر دهید

خودشناسی، بدون دانستن فلسفه هم ممکن است

با افراد منفی باف چگونه برخورد کنیم؟

باورهای غلط در مورد اختلالات طیف اوتیسم

بی خوابی کشیدن برای گشت و گذار مجازی

راه های سریع و ساده برای خلاص شدن از استرس

از نشانه‌های عجیب ابتلا به زوال عقل

برای درمان افسردگی چی بخوریم؟

دست و دل تان به کار نمی‌رود؟

در میهمانی ها چطور کمتر خجالت بکشیم؟

چرا از ترسیدن لذت می‌بریم؟

افسردگی خودبخود خوب نمی‌شود

ترس از رها‌شدگی

با کسانی که پارانوئید دارند، چه کنیم؟

ضعف حافظه 5 علت شایع بیشتر ندارد

نشانه های جسمی افسردگی را بشناسید

چگونه منتقد درونی خود را ساکت کنیم؟

شما یک درونگرای مضطرب هستید!

6 ویژگی محیط کاری ناسالم

چرا آدم‌های باهوش کمتر می‌توانند شاد باشند؟

دیگر نیازی به سحرخیزی نیست!

نکات کلیدی در هنر عذرخواهی

چیز‌های عجیبی که باعث اضطراب می‌شوند

غم و اندوه با بدن‌تان چه می‌کند؟

یک تمرین ساده و رایگان برای تقویت خلاقیت

چرا گاهی فراموشکار می‌شویم؟

احساس تنهایی از تنها زندگی کردن خطرناک‌تر است

این سرنخ‌های ظریف افسردگی را نادیده نگیرید

مجردها خوشبخت واقعی هستند یا متاهل ها؟ واقعیت کدام است؟

خودکشی در افرادی با این نشانه ها زیاد است

چرا دچار افسردگی صبحگاهی می‌شویم؟

6 مهارت که موفقیت شغلی تان را برای همیشه تضمین می کند!

خانواده پر استرس دارای چه نشانه هایی است؟

عشق از نگاه بچه ها

استرس مزمن و راه‌های غلبه بر آن

چرا دست از دروغ گفتن بر نمی‌داریم؟

روان آزار کیست و اکثراً چه شغلی دارد؟

6 سبک شخصیتی مسافران هواپیما؛ شما کدام یک هستید؟

3 تمرین تنفس برای کاهش اضطراب

استرس روانی با از دست دادن بینایی مرتبط است

گوشه گیری و انزوا طلبی چیست؟

با آدم‌های منفی، چگونه رفتار کنیم؟

روانشناسی رنگ ها: 4 رنگ اصلی چه تاثیری بر شما می گذارند؟

استرس واگیر دارد، چطور آن را نگیریم؟!