آریا بانو

آخرين مطالب

کتاب‌هایی درباره کرونا و حقوق بشر برای کودکان مقالات

کتاب‌هایی درباره کرونا و حقوق بشر برای کودکان
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا /«از پنجره اتاقم» ترجمه محمدمهدی سیدناصری، «حقوق فردی من» و «حقوق اجتماعی من» نوشته طاهره شاه‌محمدی و «حمایت از حقوق زنان و کودکان از منظر حقوق بین‌الملل بشردوستانه» نوشته ابراهیم مشهدی و محمدمهدی سیدناصری راهی بازار شده‌اند.
«از پنجره اتاقم» با نویسندگی و تصویرگری ژو بای با ترجمه محمدمهدی سیدناصری و با بازنویسی طاهره شاه‌محمدی در 24 صفحه مصور با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 18 هزار تومان در کتاب‌های قاصدک (واحد کودک و نوجوان موسسه نشر و تحقیقات ذکر) برای گروه سنی ب (کودکان بالای 5 سال) منتشر شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: کودکان دنیا را از دیدگاه خود می‌بینند؛ بی‌شک اکنون که همه کودکان از آسیا تا اروپا، آمریکای شمالی تا آمریکای جنوبی و آفریقا در تجربه‌ای مشترک، فصل جدید از زندگی را می‌گذرانند و به خاطر شیوع کرونا در خانه حبس شده‌اند، نگرانی‌های مشترکی هم دارند.
این کتاب به تجربه مشترک کودکانی که از دوستان و مدرسه‌شان دور شده‌اند و نگران خود و اطرافیانشان هستند، می‌پردازد. کودکانی که درک می‌کنند افرادی در جامعه‌شان به کمک نیاز دارند، پس به دنبال راهی هستند تا به آن‌ها کمک کنند و در جامعه خود فعال و موثر باشند.
داستان این کتاب با الهام از وقایع و افراد واقعی نوشته شده است و همراه تصاویر زیبا بر آن است نشان دهد همه ما انسان‌ها ترس‌های یکسانی داریم که می‌توانیم با همدلی، خلاقیت، کارهای مثبت و سودمند بر آن‌ها غلبه کنیم و الهام‌بخش کودکان خود باشیم. این کتاب نشان می‌دهد در هر شرایطی برای عشق ورزیدن، یادگیری و ایجاد ارتباط درست فرصت هست!

آریا بانو


همچنین چاپ دوم کتاب‌های «حقوق فردی من» و «حقوق اجتماعی من» از مجموعه کودکان و حقوق بشر نوشته طاهره شاه‌محمدی با تصویرگری ساناز کریمی هرکدام در 24 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 18 هزار تومان در نشر یادشده برای گروه سنی «ب و ج» عرضه شده است.
در پشت جلد کتاب نوشته شده است: حقوق بشر اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین حقوقی است که هر فرد به صرف انسان بودن باید از آن‌ها بهره‌مند باشد و حقوق کودکان بخشی از موضوعات حقوق بشر است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. سازمان ملل متحد با تصویب پیمان‌نامه‌ای عناوین مهمی از حقوق کودک را تصویب کرده که در پی آن کشورهای زیادی با امضای این پیمان‌نامه حقوق کودک را محترم شمردند.
لازم است در کنار همه پژوهش‌های علمی در این زمینه با تکیه بر اصل آموزش، کودکان و همه اقشار جامعه با حقوق بشر آشنا شوند تا در اجتماع به‌گونه‌ای رفتار کنند که حقوق بشر رعایت شود و به‌علاوه مدافع حقوق بشر نیز باشند.
این مجموعه دوجلدی با تکیه بر پیمان‌نامه حقوق کودک سازمان ملل متحد بر آن است کودکان را با حقوق فردی و اجتماعی خود آشنا کند. ثمین و امین خواهر و برادری هستند که با سوالات و کنجکاوری‌های خود و راهنمایی پدر و مادرشان سعی دارند ساده و سرگرم‌کننده اطلاعات مفیدی به کودکان بدهند.

آریا بانو


همچنین مجموعه دوجلدی «حمایت از حقوق زنان و کودکان از منظر حقوق بین‌الملل بشردوستانه» نوشته ابراهیم مشهدی و محمدمهدی سیدناصری در 384 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 79 هزار تومان در انتشارات موسسه نشر و تحقیقات ذکر عرضه شده است.
در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: زنان و کودکان در طول تاریخ، بیشترین صدمات جسمی و معنوی را در اثر وقوع مخاصمات مسلحانه و در اشکال مختلف پذیرا شده‌اند؛ آنان با این‌که نقش چشمگیری در شروع مخاصمات نداشته‌اند، اما بیشترین صدمات را از آثار و نتایج جنگ‌ها متحمل می‌شوند و گاهی مورد ناپسندترین اعمال قرار می‌گیرند. در این میان، حقوق بشر دوستانه حمایت‌های وسیعی را از زنان و کودکان به هنگام مخاصمات مسلحانه بشر و غیربشر به عمل آورده‌ است. آنان از حمایت‌های عمومی مقررشده برای غیرنظامیان در صورتی که در مخاصمه مشارکت مستقیم نداشته باشند، بهره می‌برند و ضمن این‌که از رفتارهای منطبق با حقوق بشر برخوردار می‌شوند تحت حمایت مقررات حقوقی ناظر بر رفتار با دشمن قرار می‌گیرند، بر همین اساس است که حقوق بشردوستانه از زمان آغاز منازعات مسلحانه تا پایان آن، سازوکارهایی حمایتی (عام و خاص) برای زنان و کودکان، لحاظ می‌کند که بهترین منفعت کودکان و زنان را باید در کاستن از تسلیحات کوچک و بزرگ جست‌وجو کرد.

آریا بانو


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/708364/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علل اختلالات یادگیری در کودکان چیست؟

اگر برای کودکم تبلت نخرم عقده ای می شود!

خوابگردی در کودکان

نوازش کودکان، هورمون استرس را کم می‌کند!

این کودکان در آینده دچار مشکلات جنسی می شوند

پرستار کودک را در این شرایط اخراج کنید !

چرا فرزندم لکنت زبان دارد؟

10 نکته برای افزایش اعتماد به نفس در دختران

چگونه کودکانی شوخ طبع پرورش دهیم !

چرا نباید فرزندانتان را با کودکان دیگر مقایسه کنید

چطور می توان از اضطراب کودکان پیشگیری کرد؟

کودک درون باید بیاید بیرون

چرا فرزندم خجالتی است؟

چند نکته اساسی درباره بازی با کودکان

چگونه هوش هیجانی کودکان را بالا ببریم؟

برای مقابله با پرخاش‌گری کودک چه می‌توان کرد ؟

آیا کودک، برای تنها ماندن، آماده است؟

تاثیرات مثبت و منفی انیمیشن ها روی کودکان

چرا وابستگی برخی بچه ها به اقوام بیشتر از پدر و مادرشان است؟

معایب و مزایای مهد رفتن بچه ها

آموزش الفبا قبل از دبستان درست است؟

شناسایی اختلالات یادگیری در کودکان

چرا نباید کودکان را با هم مقایسه کرد

نکاتی که بهتر است والدین از آنها آگاه باشند !

معجزه ای که موسیقی بر کودکان دارد

برای بچه دار شدن تا چه سنی فرصت داریم؟

حافظه کودک را چگونه تقویت کنیم؟

چگونه انضباط شخصی را به کودکان آموزش دهیم؟

وقتی یک فرشته کار بد می کند!

احساسات ناخوشایندی که کودک باید تجربه کند

چه موزیکی مناسب بچه ها است؟

بازیهایی مناسب بچه های بیش فعال

چگونه با بچه‌هایمان دوست باشیم؟

در چه مواقعی باید کودکمان را پیش روانشناس ببریم؟

نابغه پروری را از چه سنی شروع کنیم؟!

مهم ترین عوامل بددهنی کودکان و راه حل های اصلاح بدزبانی

با چند روش ساده استعداد کودکتان را شناسایی کنید !

چرا کودکتان مو می کشد؟

کودکتان را با این روش ها نخبه کنید !

رفع عذاب وجدان مادران شاغل با این روش ها !

بچه‌های باهوش چه اسباب‌ بازی‌ هایی دوست دارند؟ (قسمت اول)

بچه‌های باهوش چه اسباب‌ بازی‌ هایی دوست دارند؟ (قسمت دوم)

تاثیر قصه بر زندگی و آینده ی کودک

کودک شما هم اعتیاد به تبلت دارد؟

هنگام طلاق با کودکتان علیه همسرتان یارکشی نکنید

با جای خالی پدر یا مادر بعد از طلاق چه کنیم؟

نقش بازی در رشد کودک

راهکارهای آموزش مسئولیت پذیری به کودکان

چگونه کودکمان را کتاب خوان کنیم؟

نکاتی راجع به جدا کردن اتاق کودک