آریا بانو

آخرين مطالب

18 راز تحمل سختی؛ چگونه از پس سختی‌ها برآییم؟ روانشناسي

18 راز تحمل سختی؛ چگونه از پس سختی‌ها برآییم؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آیا تاکنون در زندگی‌تان با چالش‌های مختلف مواجه شده‌اید؟ در این زمان احساس سردرگمی به انسان دست می‌دهد و حس می‌کند که هیچ ایده‌ای برای ادامه حرکت ندارد. تکنیک‌های تحمل سختی در تمام مراحل زندگی کاربرد دارند. چه سردرگمی درباره یک رابطه تجاری به سراغتان آمده باشد و چه پای مرگ و زندگی در میان باشد. اما چگونه باید یک تفکر خلاق برای مقابله با چالش‌ها پیدا کنید؟ آیا این درست است که اغلب افراد در این زمان به مبارزه با سختی‌ها می‌پردازند. در این بخش از انگیزه رازهایی برای تحمل سختی‌ ها و غلبه بر مشکلات ارائه کرده‌ایم. با ما همراه شده و با این روش‌ها آشنا شوید.
روش های تحمل سختی و مشکلات
1. خوش آمد گویی به سختی‌ها
مبارزه، شخصیت انسان را می‌سازد. اغلب لحظاتی که در زندگی به آن‌ها افتخار می‌کنیم، مواردی هستند که در آن‌ها برای رسیدن به یک چیز ارزشمند به مشکلات غلبه کرده‌ایم. کارهایی را انجام دهید که شما را به سمت فراتر از آنچه که هستید سوق دهد. هیچ چیز سبب عوض شدن احساستان نمی‌شود مگر این که به خودتان ثابت کنید فراتر از آنچه که تاکنون تصور می‌کرده‌اید هستید.
2. ایجاد تیم
موفقیت یک ورزش تیمی است. هیچ کس به تنهایی قدم در این مسیر نمی‌گذارد، بنابراین سعی نکنید اولین کسی باشید که این کار را انجام داده‌اید. در بین دوستان و خانواده خودتان کسانی را پیدا کرده، با آن‌ها کار کنید و زندگی‌تان را به سمت جلو سوق دهید. در گروهتان یک مغز متفکر در نظر بگیرید تا فعالیتتان را رصد کرده و میزان پیشرفت را مشخص کند.

آریا بانو


3. تمرکز روی نقاط مثبت
متأسفانه مغز همه ما به آنچه روانشناسان “تعصب منفی” می‌نامند تمایل دارد. مغز به طور طبیعی روی خطرات و تهدیدهایی که اطراف ما وجود دارد تمرکز می‌کند. برای از بین بردن این ساختار تکاملی، باید بر موارد درست و مثبتی که اطرافتان وجود دارد تمرکز کنید. دلایلی برای قدردانی درباره همه چیز در اطرافتان پیدا کنید.
4. نامگذاری احساسات
طبق تحقیقات دانشمندان، برچسب زدن احساسات فعالیت بخش عاطفی مغز را کاهش داده و فعالیت بخش منطقی مغز را که مربوط به تمرکز و آگاهی است افزایش می‌دهد. دفعه دیگر که درگیر یک الگوی عاطفی شدید که به دردتان نمی‌خورد، کافی است احساستان را با نامگذاری از تجربیاتی که دارید جدا کنید. پس از آن می‌توانید یک گزینه جدید را به صورت آگاهانه انتخاب کنید.
5. انتخاب داستان‌های جدید
ما داستان‌هایی داریم درباره این که ما چه کسی هستیم، جهان چطور کار می‌کند و مردم چگونه هستند. بیشتر اوقات تعصب منفی نقش نهایی را برای نتیجه این کار بازی می‌کند. این داستان‌ها برای تحمل سختی مؤثر و قوی نیستند. حتی زمانی که اوضاع اقتصادی بد است، تعدادی از مردم می‌توانند پول دربیاورند و کسب درآمد کنند؛ بنابراین می‌توانید داستانی را درباره این که اوضاع اقتصادی خراب است باور کنید یا این که یک داستان جدید درباره فرصت‌های پیش رو بنویسید. اگر ما می‌خواهیم داستانی را روایت کنیم، بهتر است داستانی را بگوییم که به ما قدرت و توانایی می‌دهد.

آریا بانو


6. ژورنال نویسی
هر بار که خودتان را درگیر یک چالش در زندگی می‌بینید، به قصد تحمل سختی افکارتان را به صورت ژورنالی درون یک دفترچه بنویسید. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که از آنچه در سرتان می­گذرد خارج شده و خودتان را از تأثیر تجربه‌هایی که داشته‌اید جدا کنید. ژورنال نگاری اثرات ناخودآگاه و عاطفی مغز را کاهش داده و مغز آگاه را به کار می‌گیرد.
7. ورزش کردن
هنگامی که از ریچارد برانسون درباره راز بهره وری پرسیدند، او پاسخ داد که در بیرون فعالیت داشته باشید. حداقل برای سه روز در هفته یک نوع ورزش را انجام دهید. این موضوع تمامی عادات شما را در مراحل مختلف زندگی بهتر کرده و اعتماد به نفستان را بهبود می‌بخشد. فعالیت بیرونی و ورزش به شما انرژی می‌دهد تا بر مشکلاتی که در پیش رو دارید به خوبی غلبه کنید.
8. رفتن در دل طبیعت
مارک برمن به عنوان یک روانشناس نشان داده است که تعامل با طبیعت سبب بهبود کیفیت زندگی و عملکرد مغز افراد می‌شود. اگر در شهر بزرگی زندگی می‌کنید، برای تحمل سختی ها، هر روز یا حداقل یکبار در هفته به دل طبیعت بروید و زمانی را در محیط آرامش بخش بیرون از منزل سپری کنید.

آریا بانو


9. جشن گرفتن موفقیت‌ها
لیستی از تک تک موفقیت‌هایی که در زندگی کسب کرده‌اید بنویسید. سعی کنید تعداد گزینه‌هایتان به 50 عدد برسد. هنگام حرکت به جلو، هر زمان به موفقیت جدیدی دست پیدا کردید، توقف کرده و آن را جشن بگیرید. این کار مغزتان را به سمت کارهایی که منجر به احساس شادی و خوشحالی می‌شود سوق می‌دهد.
11. پیدا کردن قله‌های جدید
یک لیست از تمام قله‌های موفقیتی که می‌خواهید در زندگی‌تان فتح کنید بنویسید. این کار سبب می‌شود که روی کارتان متمرکز شوید. لیستی که در دست دارید به شما این امکان را می‌دهد که از مشکلاتی که ممکن است در طول مسیر زندگی برایتان رخ دهد به خوبی عبور کنید. جک کانفیلد به عنوان نویسنده یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها می‌گوید: “کسانی که هدف‌های متنوع تعیین کرده و آن‌ها را می‌نویسند، به مراتب موفق‌تر از کسانی هستند که این کار را انجام نمی‌دهند” .
12. قدم زدن با کفش‌های دیگران
دفعه بعد که درگیر یک چالش یا مشکل شدید، از خودتان بپرسید که کسی که مورد تحسین شماست در این شرایط چه کاری خواهد کرد. یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای رسیدن به خواسته‌ها در زندگی این است که کسانی را پیدا کنید که آن کار را انجام داده اند. سپس کاری را که آن‌ها انجام داده‌اند شما نیز انجام دهید. این کار را می‌توانید برای مسائلی که روی اعصاب و روانتان تأثیر می‌گذارند نیز انجام دهید.
13. استفاده از سخنان دلگرم کننده
اگر هر روز از کلمه “افسرده” استفاده کنید، شک نداشته باشید که به آن دچار خواهید شد. مطالعات نشان می‌دهد کسانی که با افراد مسن همنشین هستند و سخنان آن‌ها را گوش می‌دهند، آهسته‌تر مسیر زندگی‌شان را طی می‌کنند تا کسانی که با افراد جوان معاشرت دارند. افرادی که با سالخورده‌ها معاشرت می‌کنند درگیر کلمات قدیمی هستند و مانند افراد مسن با احتیاط بیشتری قدم برمی‌دارند. برای موفق شدن از کلماتی مانند قدرتمند، مطمئن و غیر قابل توقف به عنوان بخشی از واژه‌های روزانه خودتان استفاده کنید.

آریا بانو


14. سؤالات جدید پرسیدن
همه افکار انسان سؤال و جواب هستند. اگر با این جمله مخالف هستید، به این دلیل است که مغزتان از شما پرسیده که آیا این جمله درست است یا غلط؟
اکثر مردم از خودشان می‌پرسند که “اشتباهات من چیست؟” یا “چرا من نمی‌توانم این کار را انجام دهم؟” به جای این سؤالات از خودتان بپرسید “چه چیزی درباره این موقعیت خوب است؟” یا “چگونه می‌توانم این کار را انجام دهم؟” سؤالاتی که از خودتان می‌پرسید تجربه زندگی شما را شکل می‌دهند.
15. برنامه ریزی کردن
تونی رابینز می‌گوید: “اگر درباره یک موضوع صحبت می‌کنید، آن رؤیاست، اگر آن موضوع را تصور کردید، ممکن می‌شود و اگر برای آن موضوع برنامه ریزی کردید، به واقعیت تبدیل می‌شود.” هر کاری که می‌خواهید در زندگی‌تان انجام دهید و هر چالشی که می‌خواهید به آن غلبه کنید را در یک تقویم بنویسید. با این روش یک برنامه ریزی منظم برای کارهایتان خواهید داشت.
16. مراقبه کردن
دکتر آندرو نیوبرگ در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده است که اسکن مغز بودایی‌هایی که مراقبه دارند با افراد عادی متفاوت است. بخش‌هایی از مغز که با تمرکز و آگاهی مرتبط است در بودایی‌ها نسبت به سایر افراد فعالیت بیشتری دارد. با توجه به این آزمایش، به شما پیشنهاد می‌کنیم ده دقیقه در روز مراقبه کنید. در این زمان باید با افکارتان تنها باشید و دچار حواس پرتی نشوید. این موضوع باعث افزایش تمرکز برای پیدا کردن راه حل‌هایی برای چالش‌ها و رسیدن به زندگی ایده آل می‌شود.

آریا بانو


17. به سرانجام رساندن کارها
چه کسی علاقه‌مند نیست نتیجه کارش را ببینید؟ اگر می‌خواهید به جواب یک چالش دست پیدا کنید، باید کاری بکنید. مهم نیست کاری که انجام می‌دهید چقدر کوچک است. یک کار مرتبط با چالشی که دارید را تعیین کرده و آن را به سرانجام برسانید.
18. انجام کارها به صورت خودکار
نکته اصلی برای پیدا کردن تسلط بر خودتان و پیدا کردن اراده برای مواجه با چالش‌ها، یادگیری ایجاد تغییرات مثبت است. حداقل 30 روز یک کار را انجام دهید تا برایتان تبدیل به عادت شود. به نحوی که بدون این که فکر کنید به صورت خودکار آن کار را انجام دهید. هر ماه یک عادت جدید را تمرین کنید. این کار به شما برای رسیدن به موفقیت و کنترل زندگی کمک شایانی می‌کند.
سخن آخر
تحمل سختی برای هر فردی تعریف مشخصی دارد. برخی از افراد با ورزش کردن ذهنشان را همیشه آماده نگه می‌دارند. برخی دیگر از افراد چالش‌های ریز و درشت برای خودشان تعریف کرده و خودشان را آزمایش می‌کنند. این روش‌ها مسیر رسیدن به موفقیت را هموارتر می‌کند. در این مقاله تکنیک‌هایی را برای تحمل سختی و مقابله با چالش‌ها و در نهایت عبور از بحران‌های زندگی ارائه کردیم. برای این که بتوانید به اهدافتان دست پیدا کنید می‌توانید از این راهکارها کمک بگیرید.
پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های جملات کوتاه در مورد تحمل سختی از زبان بزرگان و 15 راه تقویت اراده را نیز در انگیزه مطالعه کنید. مشتاق خواندن تجربیات و دیدگاه‌های شما در این مورد هستیم پس «ارسال پیام» را فراموش نکنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/716505/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در ذهن یک فرد مبتلا به اضطراب و دلشوره چه می گذرد؟

تمرین هایی که آلزایمر را فراری می دهند

وقتی بدن «تیک» می‌زند

نگذارید این ترس ها موفقیت شما را تهدید کنند

نکاتی که یک مدیر موفق رعایت می کند

مغز ما به این کلمات حساس است!

تنبل ها بخوانند!

خشم چیست و در چه ساعاتی بیشتر بروز می کند

این حرف‌ها را به طلاق‌گرفته‌ها نزنید!

اگر افسردگی دارید این دمنوش را بخورید!!

تغییرات هورمونی با نوجوان چه می کند؟

روان شناسی افرادی که نمی‌توانند با واقعیت روبرو شوند

بلوغ و پاسخگویی به سوالات نوجوانان

موبوفوبیا، ترس تازه بشر!

مغز وقت اضطراب!

دوستِ خوب یعنی کسی که...

دچار وسواس مقایسه شده اید؟

این جملات را به افسرده ها نگویید

وقتی ‌عزیزترین آدم‌زندگی ‌به آلزایمر مبتلا می‌شود، باید چه‌کنیم؟

11 تفاوت افراد خیلی موفق با سایر افراد

چرا خانواده تلگرامی یک خانواده منزوی است؟

علائمی که می گویند باهوش تر از حد نرمال هستید

9 عاملی که شما را به آرزوهایتان می رساند

چرا از موفقیت دیگران غمگین و ناراحت میشویم؟

آیا برای خریدهای نوروزی فکر شده عمل می کنید؟

چرا این افکار را باید متوقف کنید؟

چگونه مغز را برای توقف نگرانی تمرین دهیم؟

12 مورد از علائمی که نشان می‌دهد شما باهوش‌تر از آنچه تصور می‌کنید، هستید

چه زمانی به او بگوییم که فرزند خوانده ماست؟

این نشانه ها خبر از افسردگی می دهند

هـرگـز بـرای ایـن مـوارد عـذرخـواهـی نکنیـد

بلوغ زودرس دختران و نگرانی مادران

روزهای تعطیل افسرده می شوید؟

آیا بوتاکس، افسردگی را درمان می کند؟!

چگونه یک همسفر خوب پیدا کنید؟

رازهای برخورد با تنبلی

چگونه از افسردگی در تعطیلات نوروز جلوگیری کنیم؟

راهکارهایی برای تغییر دادن شخصیت تان

عوامل استرس زا در محل کار و اثر آن روی جسم و روان

آیا طب سوزنی می‌تواند افسردگی را درمان کند؟

از زود قضاوت کردن هایت خسته شده ام

نقش ژنتیک در توانایی رهبری و مدیریت

چطور جلوی استرس را بگیریم؟

استرس و کاهش وزن

منفی‌ باف‌ ها موفق نمی‌شوند

چشم‌زخم خرافه است یا واقعیت دارد

چروفوبیا، ترس از شاد بودن و شادی کردن

راهکارهایی برای پیروزی بی استعدادها!

به استقبال کدام استرس برویم؟

درمان افسردگی و اضطراب با طب سوزنی