آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه نان زمل خانه داري

طرز تهیه نان زمل
  بزرگنمايي:

آریا بانو - نان زمل یکی از انواع نان های خوشمزه اتریشی می باشد که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان زمل در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم نان زمل آرد گندم 3 پیمانه ماست یا خامه صبحانه ⅓ پیمانه آب ولرم ⅓ پیمانه تخم مرغ 1 عدد کره 1 قاشق غذاخوری بهبود دهنده 1 قاشق چایخوری شیره انگور 1 قاشق غذاخوری خمیر مایه 1 قاشق غذاخوری شکر 1 قاشق مرباخوری شیر 2 قاشق غذاخوری نمک‌ 1 قاشق چایخوری طرز تهیه نان زمل مرحله اول برای تهیه نان زمل خانگی در ابتدای کار کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. در ادامه شکر را به همراه خمیر مایه و آب ولرم درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم. مرحله دوم حالا روی کاسه را با درپوش پوشانده، سپس اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت 10 دقیقه استراحت کند تا به عمل بیاید. پس از گذشت این زمان تخم مرغ را به همراه کره آب شده و خمیر مایه به عمل آمده درون یک کاسه مناسب می ریزیم. مرحله سوم در ادامه شیره انگور را به همراه ماست و بهبود دهنده به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی هم می زنیم تا مایه کاملا یکدست شود. حالا آرد را به همراه نمک درون الک می ریزیم و 3 مرتبه الک کرده، سپس به کاسه می افزاییم. مرحله چهارم حالا شیر را کنترل شده به کاسه اضافه کرده، سپس ورز می دهیم، زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد، اضافه کردن شیر را متوقف می کنیم. در ادامه از خمیر چانه های 80 گرمی جدا می کنیم. مرحله پنجم حالا روی چانه ها را با کیسه فریزر چرب شده پوشانده و اجازه می دهیم به مدت 15 دقیقه استراحت کنند تا حجم بگیرند. پس از گذشت این زمان چانه ها را به شکل قایق فرم می دهیم و مقداری آرد روی آنها الک می کنیم. مرحله ششم در ادامه روی خمیرها را با تیغ شکاف های عمیقی ایجاد می کنیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و مقداری آرد پاشی می کنیم. حالا خمیرها را درون سینی فر با فاصله از هم قرار می دهیم و روی آنها را با کیسه فریزر می پوشانیم. مرحله هفتم حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت 1 ساعت دیگر استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. 15 دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن کرده، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. مرحله هشتم پس از گذشت این زمان سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس یک کاسه آب جوش طبقه زیرین فر می گذاریم تا رطوبت به عمل آمده باعث نرم شدن بافت نان شود. حالا اجازه می دهیم نان ها به مدت 25 دقیقه بپزند. مرحله نهم پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم نان ها کاملا خنک شوند. در نهایت نان ها را درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم و روی آنها را با یک پارچه تمیز می پوشانیم تا نرم بمانند، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

نان زمل یکی از انواع نان های خوشمزه اتریشی می باشد که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان زمل در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان زمل
آرد گندم3 پیمانه
ماست یا خامه صبحانه⅓ پیمانه
آب ولرم⅓ پیمانه
تخم مرغ1 عدد
کره1 قاشق غذاخوری
بهبود دهنده1 قاشق چایخوری
شیره انگور1 قاشق غذاخوری
خمیر مایه1 قاشق غذاخوری
شکر1 قاشق مرباخوری
شیر2 قاشق غذاخوری
نمک‌1 قاشق چایخوری
طرز تهیه نان زمل
مرحله اول
برای تهیه نان زمل خانگی در ابتدای کار کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. در ادامه شکر را به همراه خمیر مایه و آب ولرم درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم.
مرحله دوم
حالا روی کاسه را با درپوش پوشانده، سپس اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت 10 دقیقه استراحت کند تا به عمل بیاید. پس از گذشت این زمان تخم مرغ را به همراه کره آب شده و خمیر مایه به عمل آمده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.
مرحله سوم
در ادامه شیره انگور را به همراه ماست و بهبود دهنده به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی هم می زنیم تا مایه کاملا یکدست شود. حالا آرد را به همراه نمک درون الک می ریزیم و 3 مرتبه الک کرده، سپس به کاسه می افزاییم.
مرحله چهارم
حالا شیر را کنترل شده به کاسه اضافه کرده، سپس ورز می دهیم، زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد، اضافه کردن شیر را متوقف می کنیم. در ادامه از خمیر چانه های 80 گرمی جدا می کنیم.
مرحله پنجم
حالا روی چانه ها را با کیسه فریزر چرب شده پوشانده و اجازه می دهیم به مدت 15 دقیقه استراحت کنند تا حجم بگیرند. پس از گذشت این زمان چانه ها را به شکل قایق فرم می دهیم و مقداری آرد روی آنها الک می کنیم.
مرحله ششم
در ادامه روی خمیرها را با تیغ شکاف های عمیقی ایجاد می کنیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و مقداری آرد پاشی می کنیم. حالا خمیرها را درون سینی فر با فاصله از هم قرار می دهیم و روی آنها را با کیسه فریزر می پوشانیم.
مرحله هفتم
حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت 1 ساعت دیگر استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. 15 دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن کرده، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.
مرحله هشتم
پس از گذشت این زمان سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس یک کاسه آب جوش طبقه زیرین فر می گذاریم تا رطوبت به عمل آمده باعث نرم شدن بافت نان شود. حالا اجازه می دهیم نان ها به مدت 25 دقیقه بپزند.
مرحله نهم
پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم نان ها کاملا خنک شوند. در نهایت نان ها را درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم و روی آنها را با یک پارچه تمیز می پوشانیم تا نرم بمانند، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/755423/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلاصه بازی النصر 3 - الخلیج 1

اوسمار: یادتان نرود با تیم سوم لیگ بازی داشتیم

مورایس: اگر من را نخواهند می‌روم

مورایس: چرا این سؤال‌ها را از تیم‌های دیگر نمی‌پرسید؟

اوسمار: امروز باید صدرنشین می‌شدیم

اوسمار: از نتیجه ناراحتم اما جنگیدیم

اوسمار: تا آخرین لحظه برای قهرمانی می‌جنگیم

خلاصه بازی دورتموند 1 - پاری سن ژرمن 0

دورتموند برنده راند اول؛ پاریسی‌ها امیدوار به کامبک در خانه

تصویر دیده نشده لیلا اوتادی 17 سال پیش در کنار زنده یاد داریوش مهرجویی

شرایط دریافت دسته چک باز هم تغییر کرد/ خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک

کنایه تند نورافکن به ناکامی پرسپولیس!

درویش با یحیی گل‌محمدی دوباره تماس گرفت

واکنش جواد نکونام به برکناری خطیر

شوت امباپه به تیر دروازه دورتموند برخورد کرد

ضربه سر فابیان رویز، خطرناک از کنار دروازه دورتموند به بیرون رفت

شوت خطرناک فولکروگ در چهارچوب نبود

واکنش خوب دروازبان دورتموند روی شوت دمبله

شوت دمبله از روی دروازه دورتموند به بیرون رفت

شکایت باشگاه سپاهان از پرسپولیس

پرسپولیس، پرتماشاگرترین با بلیت 300 هزار تومانی

مراسم ازدواج خواهرزاده محمود احمدی نژاد در استانبول

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

اتهام مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان سپاهان

واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان

آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن

موقعیت خطرناک برای دورتموند و شوت مارسیل سابیتزر که ثمری نداشت

رزاق پور: قدر فرصت‌ها را ندانستیم

هادی محمدی: امید به صورت دابو ضربه زد

جو فوق العاده دیوار زرد دورتموند

فقط صدای رضا عنایتی!

نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند

شکایت پرسپولیس از سپاهان به دلیل اهانت به بانوان

سند برکناری علی خطیر از مدیریت استقلال

معمای عجیب: این 500 نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو

شاعرانه/ بگو به باران ببارد امشب

علیرضا بیرانوند بدون مصاحبه با خبرنگاران، ورزشگاه آزادی را ترک کرد

صحبتهای محمد کریمی کاپیتان سپاهان در پایان بازی با پرسپولیس

صحبتهای امید نورافکن بازیکن سپاهان در پایان بازی با پرسپولیس

پورموسوی: تیم ما به جدول برمی‌گردد

نوری: متاسفانه 2 امتیاز از دست دادیم

باقری: کیفیت بازی‌های قبلی را نداشتیم

سحرخیزان: نتیجه‌ای که لایقش بودیم را نگرفتیم

شوت دمبله از کنار دروازه دورتموند به بیرون رفت

مورایس: پرسپولیس از بهترین تیم های لیگ است

زنده: همراه با تحولات ناگهانی در استقلال

دیدار الناز حبیبی و جواد عزتی در مشهد عاشقانه شد

ویدئویی جالب از بحث جومونگ و سوسانو وایرال شد

چهره‌ها/ حس مادرانه شبنم قلی‌خانی