آریا بانو

آخرين مطالب

پاکسازی کبد با خاکشیر پزشکي

پاکسازی کبد با خاکشیر
  بزرگنمايي:

آریا بانو - در جامعه افراد زیادی را می‌توان یافت که به بیماری کبد چرب دچار هستند و از این بیماری رنج می‌برند. کبد چرب، بیماریی است که بر اثر اختلال در کبد به وجود می‌آید. این بیماری را می‌توان به روش‌های مختلفی درمان کرد. یکی از بهترین نوع درمان این بیماری، روش‌های سنتی و درمان به کمک داروهای گیاهی است. البته برای درمان این بیماری از روش‌های نوین و شیمیایی نیز استفاده می‌شود که در این مقاله چندان مورد نظر ما نیست. از این رو قصد داریم در این مطلب شما را با پاکسازی کبد با خاکشیر بیشتر آشنا کنیم
عوامل ایجادکننده کبد چرب
کبد چرب در بیشتر موارد به دلیل تحرک ناکافی یا به عبارتی تنبلی و تغذیه نادرست به وجود می‌آید. کبد چرب براثر تجمع چربی و التهاب در کبد بروز کرده و بیماری مزمنی است که عدم توجه به آن می‌تواند خطرناک باشد. مهمترین دلایلی که باعث ایجاد کبد چرب می‌شوند عبارت‌اند از آب خوردن بین غذا
استرس مصرف مشروبات الکلی مصرف بیش از حد دارو مصرف غذاهای فست فودی دارای سوسیس و کالباس دانشمندان و پزشکان پی برده‌اند که کشیدن قلیان نیز بر روی کبد ضررهای جبران‌ناپذیری وارد می‌کند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات کافی در مورد بیماری کبد چرب و روش درمانی آن را به شما ارائه دهیم. البته روش ارائه شده در این مقاله روشی کاملاً گیاهی است. در ادامه به معرفی روش پاکسازی کبد با خاکشیر خواهیم پرداخت.

آریا بانو


علائم ابتلا به کبد چرب چیست؟
در صورت داشتن نشانه های زیر شما احتمالا به کبد چرب مبتلا هستید:
زرد بودن بار ایجاد شده روی زبان زرد بودن سفیدی اسکلروز چشم کک ‌ومک و لک زیاد در صورت ترش کردن و ریفلاکس گوارشی طعم دهان تلخ و بدمزه در صبحگاه جوش صورت و بر پشت کمر و روی بازوها عصبانیت و پرخاشگری و زود از کوره دررفتن ناگهانی درد در مچ پاها و پیچ‌خوردگی‌های مکرر مچ پا ریزش موی شدید ناگهانی احساس مورچه روی در نواحی مختلف بدن خونریزی‌های شدید عادت ماهیانه در زنان حالت چسبندگی داشتن مدفوع به کاسه توالت (که نیاز به شست‌وشوی مدفوع با فشار زیاد آب باشد) پرش پلک راست در اکثر مواقع زرد شدن پیراهن در ناحیه زیر بغل و بدبو بودن عرق بدن احساس سوزن سوزن شدن در قسمت انتهایی دست‌و پاها درد در سمت راست حفره شکمی که به سمت بین دو کتف انتشار داشته باشد

آریا بانو


علت ابتلا به کبد چرب چیست؟
کبد در حالت طبیعی، دارای مزاج گرم و تر است؛ بنابراین سرد شدن آن توسط عوامل مختلف بیرونی، می‌تواند قدرت کبد را برای تحلیل و متابولیزه کردن چربی‌ها کاهش دهد. این امر باعث انباشته شدن چربی‌ها در بافت کبد و مبتلا شدن فرد به کبد چرب می‌شود. مصرف ترشی‌ها به‌ویژه سرکه و آب‌غوره، خوراکی‌های سرد مانند ماست و دوغ ترش، خیار و کدو، باعث سرد شدن کبد می‌شوند که باید مصرف آن‌ها تا حدی محدود شود. همچنین کاهش وزن ناگهانی، تغذیه نادرست، مصرف بیش از حد چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها و گرسنگی برای زمان طولانی می‌تواند این بیماری را افزایش دهد.
برخلاف تصور خیلی از افراد، افراط در خوردن عرقیجات سرد عامل تشدید کبد چرب است. همانطور که گفتیم طبع کبد گرم و تر است و وقتی افراد به صورت افراطی عرقیجاتی با مزاج سرد مصرف می‌کنند، طبع کبد آن‌ها تغییر پیدا کرده و به صورت کبد تنبل و چرب در می‌آید. متأسفانه برخی‌ به افراد مبتلا به مشکلات کبدی، مصرف عرق‌های مختلفی را توصیه می‌کنند که این موضوع باعث تشدید بیماری کبد چرب در آن‌ها می‌شود، در حالی که زمانی بهتر است عرق‌هایی مانند عرق کاسنی یا عرق شاه‌تره توسط بیمار مصرف شود که کبد بیش از اندازه داغ شده باشد که البته مصرف این عرقیجات نیز باید با مشورت پزشک باشد و شما به صورت خودسر مجاز به مصرف آن نیستید. لطفاً این توصیه را جدی بگیرید.
درمان گیاهی کبد چرب و پاکسازی کبد با خاکشیر

آریا بانو


در ابتدا باید گفت که در این بیماری نیز مانند سایر بیماری‌ها پیشگیری بهتر از درمان است. بیماری کبد چرب بسیار فراگیر است و هر روزه تعداد افراد مبتلا به این بیماری رو به افزایش است. دکترهای طب سنتی معتقدند که بیماران مبتلابه کبد چرب ابتدا باید برنامه‌های مربوط به رژیم غذایی، ورزش، کنترل وزن و سبک زندگی خود را سر و سامان دهند. پزشکان طب سنتی از گیاهانی مانند خاکشیر، قاصدک، زردچوب، کاسنی، عرق خارشت، عرق بید و عرق شاه‌تره استفاده می‌کنند. این پزشکان معتقدند که با بهره‌گیری از طبیعت و گیاهان موجود در آن، می‌توانید زندگی سالمی داشته باشید و نیازی به روش‌های درمان شیمیایی نیست.
خواص گیاه خاکشیر و پاکسازی کبد

آریا بانو


خاکشیر یک گیاه جادویی است که خواص زیادی دارد. برخی از خواص این گیاه جادویی عبارت‌اند از رفع یبوست، از بین بردن جوش‌های صورت، درمان اسهال سخت و شدید، رفع عطش، کنترل فشارخون، ضدعفونی‌کننده، رفع سنگ کلیه، پاکسازی مجاری ادرار، تقویت معده، درمان لاغری، درمان خارش پوست، کند کردن رشد سلول‌های سرطانی، کاهش حساسیت درمان بواسیر، از بین بردن واریس و مهمترین ویژگی آن کمک به درمان کبد چرب است.
روش مصرف خاکشیر برای پاکسازی کبد
همانطور که گفتیم خاکشیر یکی از بهترین گیاهان برای درمان کبد چرب است و در اینجا قصد داریم روش‌های مصرف آن را برای شما بیان کنیم. ابتدا مقداری خاکشیر را با ترنجبین مخلوط‌ و میل کنید. این ترکیب جادویی، برای بیماری‌هایی مانند سودا و بلغم، بسیار مؤثر است همچنین این مخلوط، بهترین نرم‌کننده برای مزاج‌های خشک است. این ترکیب رطوبت کافی را به بدن شما می‌رساند. همچنین می‌توانید خاکشیر را با آب پنیر، میل کنید. باید دقت داشته باشید که این ترکیب به صورت مؤثری کبد شما را پاکسازی می‌کند و مسیرهای کبد شما را از وجود سودا باز می‌کند. طب سنتی مصرف خاکشیر را برای پاکسازی کبد توصیه می‌کند، هر روز صبح 2 قاشق غذاخوری خاکشیر را در 2 لیوان آب بجوشانید، ناشتا میل کنید و تا نیم ساعت چیزی نخورید. به کمک این روش می‌توانید با کبد چرب مبارزه کنید.

آریا بانو


توصیه‌های پزشکی در مصرف خاکشیر
نکته بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد این است که داروهای گیاهی را نیز باید مانند داروهای شیمیایی با تجویز پزشک مصرف کنید و از مصرف خودسرانه آن‌ها جداً بپرهیزید. برای مثال، برای پاکسازی کبد با خاکشیر و ترنجبین، در برخی مزاج‌ها باید با احتیاط رفتار شود. این ترکیب، از دو ماده با ماهیت گرم و تر تشکیل‌شده است و چون کبد را سریعا پاکسازی می‌کند، در غلبه با گرمی یک بیرون ریزی ایجاد می‌کند که یک بیمار صفراوی نمی‌تواند این وضعیت را تحمل کند و این حالت برای او خطرناک است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/767539/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعتیاد به کار؛ بلایی که عمرمان را می‌گیرد

با بیماران چگونه برخورد کنیم؟

فواید خنده و گریه

چرا مجردها منزوی می‌شوند؟

اضطراب و استرس، مسری است

9عامل کمتر شناخته‌شده زوال عقل

شخصیت شما چه تاثیری بر سلامت شما دارد؟

12 علامت اینکه واقعا باهوش هستید

روان‌شناسی نابرابری

آیا احساسات را به فرزندانمان یاد می دهیم یا ارث می دهیم؟

افسردگی ناشی از تعطیلات چیست؟

9 عادت روزانه‌ای که باید هر چه زودتر ترک کنید

ویژگی‌های چهره که باعث جذاب‌تر دیده شدن افراد می‌شود

اضطراب بیشتر با استفاده بیش از اندازه از اسمارت فون ها

چرا بی دلیل گریه می کنیم؟

آیا افراد تحصیل‌کرده به مشکلات روحی بیشتری دچار می‌شوند؟

شغلی را که واقعا دوست دارید بیابید

راه های رفع کسالت بعد از تعطیلات نوروز

چرا در مورد مسائل مالی، احساسی تصمیم می‌گیریم؟

راهکارهایی برای رهایی از استرس

نکاتی درباره رایج ترین بیماری روانی

افزایش سطح انرژی بدن در آغاز روز با رنگ نارنجی و چند اقدام ساده

علائم افسردگی خفیف

مهارت تفکر انتقادی‌تان را چگونه پرورش دهید؟

اختلال مانیک (دوقطبی) چیست؟

چرا در خواب حرف می‌زنیم؟

چگونه انرژی منفی را از خانه دور کنیم؟

چگونه هورمون استرس را کم کنیم؟

انعطاف پذیری ذهن، به این 4 عامل بستگی دارد!

یادگیری و تقویت حافظه

این نشانه‌های پنهان اضطراب را جدی بگیرید

ناامیدی و بدبینی نشانه ای از اختلالات خلقی است

اگر فرزند وسط هستید این مطلب را حتما بخوانید

وقتی زنان افسرده می شوند

شاید از افسردگی پنهان رنج می‌برید...

چهار روش اشتباه برای جلب توجه

چه کنیم تا بقیه به ما گوش بدهند؟

8 روش اثبات شده برای غلبه بر استرس

چگونه در محل کار روحیه بهتری داشته باشیم؟

چطور با شکست عاطفی مدارا کنیم؟

افسردگی پس از زایمان عامل افت ضریب هوشی نوزاد

چرا گاهی به جای حرف زدن، سکوت می‌کنیم؟

زنگ هشدار تلفن‌های همراه عامل بی‌خوابی

مشکلات روانی در کمین شب‌کارها

احساسات ما چه تأثیری بر بدنمان دارند؟

این سه دیدگاه تان درباره روانشناس‌ها را تغییر دهید

خودشناسی، بدون دانستن فلسفه هم ممکن است

با افراد منفی باف چگونه برخورد کنیم؟

باورهای غلط در مورد اختلالات طیف اوتیسم

بی خوابی کشیدن برای گشت و گذار مجازی