آریا بانو

آخرين مطالب

خواص بابونه برای پوست گوناگون

خواص بابونه برای پوست
  بزرگنمايي:

آریا بانو - انگیزه – سلامت – بابونه از جمله گیاهانی است که طبع گرم و خشک داشته و خواص درمانی بی نظیری دارد. از جمله فواید درمانی بابونه می‌توان به درمان مشکلات پوست و مو، تقویت کننده مغز و اعصاب و قوای جنسی، درمان بی‌خوابی و… اشاره کرد.
از طرف دیگر پوست عضوی حساس و قابل مشاهده است که رسیدگی به آن در ظاهر هر فردی تاثیر بسزایی دارد. خواص بابونه برای پوست ثابت شده است و در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند مرطوب کننده‌ها و پاک کننده‌ها و همچنین محصولات تثبیت کننده‌ی رنگ مو به کار برده می‌شود.

آریا بانو


خواص بابونه برای پوست و مو
از خواص بابونه برای پوست و مو می‌توان به ضد التهاب بودن آن، برطرف کننده زخم‌های جلدی، رفع اگزما، ضد آکنه و جوش غرور، ترمیم سوختگی، زیبایی پوست، مراقبت از مو، روشن و بلوند کردن مو و ضد عفونی کننده‌گی پوست اشاره کرد. دیگر خواص بابونه برای پوست عبارتند از:
1- درمان آکنه و اگزما
با روغن بابونه التهاب و قرمزی پوست شما کاهش خواهد یافت و لکه‌های پوست و آکنه را هم برطرف می‌کند. همچنین می‌توانی برای درمان آفتاب سوختگی نیز از آن استفاده کرد.
نحوه مصرف:
بابونه یک آنتی اکسیدان قوی است که به دو صورت روزانه و هفتگی می‌توان برای درمان آکنه از آن استفاده کنید.
برای درمان روزانه، صورت خود را با پاک کننده ملایم کامل بشورید و مقداری چای بابونه را دم کنید. یک لیف تمیز بردارید و آن را آغشته به چای بابونه کنید و به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید. سپس صورت را با آب ولرم شستشو دهید و خشک کنید. در طول روز می‌توانید 2 بار از این روش برای درمان آکنه استفاده کنید. همچنین می‌توانید به جای دم کردن چای بابونه از روغن آن نیز روزانه به همین شکل استفاده کنید. در درمان هفتگی، بابونه را دم کنید و یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق چایخوری آبلیمو و یک عدد سفیده تخم مرغ را با آن ترکیب کنید تا ماسک درست شود. ماسک بابونه را روی صورت تمیز خود گذاشته و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس صورت را با آب سرد بشویید. این کار را هفته‌ای یک بار می‌توانید انجام دهید. 2- جوانسازی و مباره با پیری پوست
بابونه می‌تواند بازسازی بافت و سلول‌های پوست را تسریع کرده، حفره‌های پوست را ببندد و پروسه‌ی پیری را کُند کند. همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در بابونه با رادیکال‌های آزاد در بدن که به سلول‌های پوست آسیب می‌زنند، مبارزه می‌کند.
نحوه مصرف:
یک فنجان چای بابونه درست کنید و بگذارید خنک شود. یک پنبه توپی را به آن آغشته کرده و به پوست‌تان بزنید، 10 دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد آبکشی کنید. این کار را هر روز می‌توانید انجام دهید. استفاده از بخور بابونه برای پوست زیرا بخور بابونه علاوه بر تسکین التهاب و از بین بردن میکروب‌ها سبب تحریک گردش خون صورت شما شده و پوستتان را جوان و شاداب می‌کند. بد نیست پس از پایان بخور، پوستتان را با آب سرد شست‌وشو دهید و یا از ماسک خیار استفاده کنید تا منافذ پوستتان بسته شود. همچنین می‌توانید آب را بجوشانید و پودر گیاه بابونه را به آن اضافه کنید. بعد از پنج دقیقه محلول مذکور را صاف کرده و حوله تمیزی را به این محلول آغشته کنید. این حوله را پنج تا ده دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید.

آریا بانو


3- روشن کننده پوست و محو کردن سیاهی زیر چشم
همان طور که گفته شد یکی از خواص بابونه برای پوست روشن کنندگی آن است. بابونه باعث درخشش پوست صورت می‌شود و نحوه مصرف آن برای روشن کردن پوست و برطرف کردن حلقه تیره دور چشم به صورت زیر است.
نحوه مصرف:
دو فنجان آب جوش تهیه کنید، دو قاشق غذاخوری بابونه خشک شده را در آن بریزید و بگذارید 5 تا 7 دقیقه دم بکشد. سپس آب آن را صاف کنید و یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری آبلیمو به آن اضافه کنید. ترکیب حاصل را به پوست صورت و گردن‌تان بزنید و بگذارید تقریبا 15 دقیقه بماند، سپس با آب کاملا بشویید. این کار را می‌توانید هر روز انجام دهید. 4 عدد چای کیسه‌ای بابونه را به مدت 5 دقیقه در یک فنجان آب داغ دم کنید. کیسه‌های چای را خارج کرده و دو تا را داخل یخچال و دو تای دیگر را روی کابینت آشپزخانه بگذارید. ابتدا چای کیسه‌ای روی کابینت را به مدت 5 دقیقه روی چشم‌های بسته خود بگذارید و سپس چای‌های کیسه‌ای داخل یخچال را به مدت 5 دقیقه روی پلک‌های بسته خود قرار دهید. این درمان را هر وقت که بخواهید می‌توانید انجام دهید.

آریا بانو


4- لایه برداری و ترمیم زخم‌های جزئی
بافت ریزدانه‌ای چای بابونه به عنوان لایه بردار طبیعی پوست نیز عمل می‌کند. چای بابونه می‌تواند سلول‌های مرده و خشک شده‌ی پوست را جدا کرده و آن را نرم و درخشان کند. همچنین بابونه مانند یک ضد عفونی کننده‌ی موثر عمل کرده و می‌توان آن را برای درمان بریدگی‌های جزئی و زخم‌ها به کار برد. برای این کار به صورت زیر عمل می‌کنیم.
نحوه مصرف:
چند عدد چای کیسه‌ای بابونه را در آب گرم بگذارید و یکی را خارج کرده و روی زخم فشار دهید. هر چند بار که لازم بود این کار را انجام دهید. محتویات 2 یا 3 عدد چای کیسه‌ای بابونه را در کاسه‌ای خالی کنید، کمی شکر و روغن زیتون اضافه کرده و اسکراب درست کنید. این اسکراب خانگی را به آرامی به صورت خود بزنید و با حرکات دورانی ماساژ بدهید. سپس صورت را با آب سرد آبکشی کرده و خشک کنید. این کار را هفته‌ای یکبار انجام دهید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/777677/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کودکان نیز افسرده می شوند

​اعتماد به نفس کودک را با این جملات بالا ببرید

تبلت کودکان را باهوش میکند؟!

فرزندان مادران شاغل سالم ترند یا خانه دار؟

از چه سنی به کودکمان زبان و ریاضی یاد بدهیم؟

آموزش عشق و نفرت به بچه ها !

مزایا و معایب تک‌فرزندی !

هر لباسی را در حضور کودکان نپوشید

کدام بچه‌ها صاحب شغل می‌شوند؟

اوتیسم و راههای کاهش آن در کودکان

علت مکیدن انگشت در نوزادان

علل اختلالات یادگیری در کودکان چیست؟

اگر برای کودکم تبلت نخرم عقده ای می شود!

خوابگردی در کودکان

نوازش کودکان، هورمون استرس را کم می‌کند!

این کودکان در آینده دچار مشکلات جنسی می شوند

پرستار کودک را در این شرایط اخراج کنید !

چرا فرزندم لکنت زبان دارد؟

10 نکته برای افزایش اعتماد به نفس در دختران

چگونه کودکانی شوخ طبع پرورش دهیم !

چرا نباید فرزندانتان را با کودکان دیگر مقایسه کنید

چطور می توان از اضطراب کودکان پیشگیری کرد؟

کودک درون باید بیاید بیرون

چرا فرزندم خجالتی است؟

چند نکته اساسی درباره بازی با کودکان

چگونه هوش هیجانی کودکان را بالا ببریم؟

برای مقابله با پرخاش‌گری کودک چه می‌توان کرد ؟

آیا کودک، برای تنها ماندن، آماده است؟

تاثیرات مثبت و منفی انیمیشن ها روی کودکان

چرا وابستگی برخی بچه ها به اقوام بیشتر از پدر و مادرشان است؟

معایب و مزایای مهد رفتن بچه ها

آموزش الفبا قبل از دبستان درست است؟

شناسایی اختلالات یادگیری در کودکان

چرا نباید کودکان را با هم مقایسه کرد

نکاتی که بهتر است والدین از آنها آگاه باشند !

معجزه ای که موسیقی بر کودکان دارد

برای بچه دار شدن تا چه سنی فرصت داریم؟

حافظه کودک را چگونه تقویت کنیم؟

چگونه انضباط شخصی را به کودکان آموزش دهیم؟

وقتی یک فرشته کار بد می کند!

احساسات ناخوشایندی که کودک باید تجربه کند

چه موزیکی مناسب بچه ها است؟

بازیهایی مناسب بچه های بیش فعال

چگونه با بچه‌هایمان دوست باشیم؟

در چه مواقعی باید کودکمان را پیش روانشناس ببریم؟

نابغه پروری را از چه سنی شروع کنیم؟!

مهم ترین عوامل بددهنی کودکان و راه حل های اصلاح بدزبانی

با چند روش ساده استعداد کودکتان را شناسایی کنید !

چرا کودکتان مو می کشد؟

کودکتان را با این روش ها نخبه کنید !