آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه پاتاتس کوفتسی خانه داري

طرز تهیه پاتاتس کوفتسی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - پاتاتس کوفتسی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب کشور ترکیه است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاتاتس کوفتسی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر سیب زمینی 1 کیلوگرم پودر سوخاری 2 لیوان تخم مرغ 3 عدد پیاز 1 عدد جعفری 1 دسته سیر 3 حبه رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی فلفل چیلی و زیره به مقدار کافی طرز تهیه پاتاتس کوفتسی مرحله اول برای تهیه پاتاتس کوفتسی خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته و پس از جدا کردن پوست آنها درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم سیب‌ زمینی‌ ها پخته شوند. مرحله دوم زمانی که سیب زمینی ها مغز پخت شدند، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس سیب زمینی ها را درون آبکش می گذاریم تا کاملا خنک شوند. حالا سیب زمینی های خنک شده را با دندانه های ریز رنده درون یک کاسه بزرگ رنده می کنیم. مرحله سوم حالا یک عدد تخم مرغ را به همراه پودر سوخاری، رب گوجه فرنگی و مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل چیلی و زیره به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پیاز و سیر را با دندانخ های ریز رنده، رنده می کنیم. مرحله چهارم در ادامه پیاز را از صافی رد کرده تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به همراه سیر رنده شده به کاسه اضافه می کنیم. حالا جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به کاسه می افزاییم و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. مرحله پنجم در این مرحله مابقی تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب ریخته و با چنگال به خوبی هم می زنیم تا بافت آنها از لختگی خارج شود. در ادامه مقداری از مواد به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرده و در دست به شکل دلخواه فرم می دهیم. مرحله ششم در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. حالا کوفته های فرم داده شده را ابتدا درون تخم مرغ می‌ غلطانیم، سپس درون تابه می چینیم. مرحله هفتم حالا پاتاتس کوفتسی ها را کاملا سرخ کرده، سپس روی دستمال روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در نهایت پاتاتس کوفتسی ها را به همراه فلفل سبز، گوجه فرنگی و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

پاتاتس کوفتسی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب کشور ترکیه است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاتاتس کوفتسی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
سیب زمینی1 کیلوگرم
پودر سوخاری2 لیوان
تخم مرغ3 عدد
پیاز1 عدد
جعفری1 دسته
سیر3 حبه
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل چیلی و زیرهبه مقدار کافی
طرز تهیه پاتاتس کوفتسی
مرحله اول
برای تهیه پاتاتس کوفتسی خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته و پس از جدا کردن پوست آنها درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم سیب‌ زمینی‌ ها پخته شوند.
مرحله دوم
زمانی که سیب زمینی ها مغز پخت شدند، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس سیب زمینی ها را درون آبکش می گذاریم تا کاملا خنک شوند. حالا سیب زمینی های خنک شده را با دندانه های ریز رنده درون یک کاسه بزرگ رنده می کنیم.
مرحله سوم
حالا یک عدد تخم مرغ را به همراه پودر سوخاری، رب گوجه فرنگی و مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل چیلی و زیره به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پیاز و سیر را با دندانخ های ریز رنده، رنده می کنیم.
مرحله چهارم
در ادامه پیاز را از صافی رد کرده تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به همراه سیر رنده شده به کاسه اضافه می کنیم. حالا جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به کاسه می افزاییم و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.
مرحله پنجم
در این مرحله مابقی تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب ریخته و با چنگال به خوبی هم می زنیم تا بافت آنها از لختگی خارج شود. در ادامه مقداری از مواد به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرده و در دست به شکل دلخواه فرم می دهیم.
مرحله ششم
در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. حالا کوفته های فرم داده شده را ابتدا درون تخم مرغ می‌ غلطانیم، سپس درون تابه می چینیم.
مرحله هفتم
حالا پاتاتس کوفتسی ها را کاملا سرخ کرده، سپس روی دستمال روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در نهایت پاتاتس کوفتسی ها را به همراه فلفل سبز، گوجه فرنگی و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/779141/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به طور کلی سیر نقاشی بدین ترتیب است :

انواع روش های محبت کردن به کودکان!

چگونه سوالات جنسی فرزندم را پاسخ دهم؟

نکته های کاربردی برای تربیت فرزندان تان

علت دروغگویی کودکان چیست ؟

قفل زبان کودکان را چگونه بگشاییم ؟

چطور کودکان رادر مرگ عزیزان همراهی کنیم؟

اگر نمی خواهید بچه ها جیغتان را در بیاورند!

ایجاد اعتماد به نفس با دادن پول توجیبی

تکرار / عشق از زبان کودکان

اضطراب امتحان و مقابله با آن

کودکانی که تنها نمی خوابند

کودکان را با هم مقایسه نکنید

اصول پیشگیری از آزار جنسی کودکان

منشأ پرخاشگری کودکان

مامان من چه جوری دنیا امدم ؟

محبت زیاد کودک را لوس نمی کند

طرز برخورد مناسب با کودکان گستاخ !

کودکان دین زده یا تربیت دینی

خشونت بین فرزندان و وظیفه والدین

راه حل های خوب برای رفتارهای بد بچه ها

تأثیر خشونت های تلویزیونی در کودکان

خجالتی بودن فرزندتان را از نوزادی بشناسید!

کودک من از هیچ کس کمتر نیست !!

تأثیر مثبت موسیقی بر روح و روان کودکان

علت تضاد بین فرزندان و والدین چیست؟

با لجبازی کودکم چگونه برخورد کنم؟

تربیت لذت بخش

برخورد با کودکی که از حمام کردن میترسد

راه های پایه ای افزایش آی کیو کودک

لجاجت و کج خلقی در کودکان: هیجانی ، لجبازی

علائم استرس در کودکان

چگونه کودکی مسئولیت پذیر داشته باشیم؟

بازی کودک با اعداد

بچه ها از چه سنی باید تنها بخوابند؟

دروغگویی کودکان دلایل و راهکارهای مقابله

کم رویی ارثی نیست

9 برخورد اشتباه والدین با کودکان نوپا

تصاویر برهنه و کودکان ما

بچه‌ها از سه سالگی، لحن منطقی را می‌فهمند

پرورش اعتماد به نفس درکودک

کودک و میل جنسی

عوارض و درمان مکیدن انگشت کودک

راه های شناسایی بیش فعالی در کودکان

شناخت کودکان از خود

در مورد گفتاردرمانی چه میدانید؟

اسباب بازی های مناسب کودکان پیش دبستانی

کار کودکان در منزل،درست یا غلط؟

چه عاملی باعث ایجادحسادت فرزندان میشود؟

کودکان را برای روبه رو شدن با حوادث آماده کنیم