آریا بانو

آخرين مطالب

چهل‌ و چهار سالگی انقلاب؛ حاکمیت مردم بر اشتغال‌آفرینی و تولید / سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارت رفاه

چهل‌ و چهار سالگی انقلاب؛ حاکمیت مردم بر اشتغال‌آفرینی و تولید / سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
  بزرگنمايي:

آریا بانو -

دهه مبارک فجر در تقویم انقلاب اسلامی، مظهر تجلی وحدت و انسجام، میثاق مردم با ولایت و پیروی از رهبری مدبرانه حضرت امام‌خمینی‌(ره) است که به عنوان برگ زرینی بر تارک تاریخ این مرز و بوم می‌درخشد و اقتدار و عظمت ملّت سرافراز و خداجوی ایران را به نمایش می‌گذارد.
امروز در چهل و چهار سالگی انقلاب و با تعیین چشم‌انداز گام دوم انقلاب اسلامی، سیاست‌های کلی نظام و اسناد توسعه آنچه که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان نقشه راه ترسیم کرده‌ایم یک اولویت‌ و نسخه ضروری برای وضع امروز است که در صورت عملیاتی شدن می‌توان با سرعت و شتاب بیشتری از این پیچ تاریخی گذشت. آنچه که در دیدار رهبر معظم انقلاب با کارآفرینان و تولیدکنندگان در چند روز اخیر نیز مطرح شد، ضرورت تسریع در اجرای سیاست‌های چابک‌سازی دولت و تقویت بخش خصوصی را نمایان ساخت. دولت مردمی سیزدهم باور دارد که نقش و جایگاهش در مردمی‌سازی اقتصاد؛ هدایت‌گری، حمایتگری و تسهیل‌گری است. خروجی مردمی‌سازی و دولت مردمی باید این باشد که مردم احساس کنند در حوزه اقتصادی متولی هستند.
در این میان سه راهبرد عملیاتی برای تقویت نقش‌آفرینی مردم در اشتغال‌آفرینی و رشد اقتصادی در بزرگترین وزارتخانه اجتماعی و اقتصادی دولت ترسیم شده است:
1- توسعه الگوهای تعاون در جوامع نوین شهری و روستایی می‌تواند بستری برای شکل‌گیری همکاری‌ها در عرصه‌های اقتصادی باشد. تعاونی یکی از اصلی‌ترین نهادهای حکمرانی مردمی است که مسندشناسی، بازآرایی، به‌روزرسانی و تشخیص نیازهای بخش تعاون باید با رویکرد مردمی و با تمرکز بر ابزارهای نوآوری باز و نوآوری مشارکتی برای دریافت ایده‌ها و ورود خلاقیت در عرصه حکمرانی انجام شود. بخش تعاون به‌عنوان یکی از ارکان سه‌گانه اقتصاد ایران در کنار بخش دولتی و خصوصی در قانون اساسی مورد تأکید قرار گرفته است و تلاش می‌کنیم با تسهیل صدور مجوزها و نیز ارائه بسته‌های تشویقی برای تشکیل تعاونی‌ها گامی اساسی در مردمی کردن اقتصاد کشور برداریم.
2- حرکت از بنگاه‌داری به سهام‌داری نیز یکی از اولویت‌های ما در مسیر چهل و پنج سالگی انقلاب اسلامی خواهد بود. با برگزاری نشست‌های متعدد با مدیران شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه در این مدت این باورصحیح تقویت شد که خصوصی‌سازی یک ریل‌گذاری در اقتصاد کشور و نیازمند همراهی تمام قوا در این بخش است. خصوصی‌سازی در بدنه وزارت تعاون به معنای رهاسازی نیست بلکه تلاش ما واگذاری به بخش خصوصی متعهد و توانمند است. در این میان بهره‌وری و اصل رقابت‌پذیری می‌بایست مورد توجه باشد.
3- بهبود محیط کسب‌ و‌ کار از الزامات دستیابی به رشد اقتصادی بالا و پایدار بود که رهبر معظم انقلاب چندین بار در دیدار صدها تن از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان عرصه‌های دانش‌بنیان بر آن تأکید کردند و گفتند: باید کاری کنیم که مردم بتوانند به راحتی، تولید و کسب‌ و‌ کار و داد و ستد کنند. بر این اساس تسهیل صدور مجوزها، نظارت بر تحقق میزان اشتغال، افزایش میزان تسهیلات اشتغال‌زایی و نظارت مستمر بر کارگروه رفع موانع تولید در استان‌ها از مواردی است که برای آسان‌سازی سرمایه‌گذاری مردم و کمک به اشتغال‌آفرینی آنان در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
این موارد در کنار سیاست‌گذاری‌های کلان و اقدامات جهادی مدیران و کارشناسان وزارت کار، به تعالی رفاه اجتماعی و امیدآفرینی بیش از پیش منجر می‌شود. امروز که نهال انقلاب 57 به درخت سرافراز و تنومند 44 ساله مبدل شده، این ایام عزیز و فرخنده، فرصتی است بس غنیمت که بدانیم رسیدن به تکامل 44 سالگی را مرهون شهدای گرانقدر و عزیزی هستیم که درخت این انقلاب شکوهمند با خون آنان سیراب کرده است‌.
13 بهمن 1401 12:13
کد خبر : 297,858
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/821373/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جو فراست برای خواباندن بچه ها راه‌حل ارائه می‌دهد !

اثر منفی رسانه های جدید بر کودکان

قوانین راهنمایی و رانندگی زندگی کودکان

با بچه های وابسته چطونه رفتار کنیم؟

آموزش زبان انگلیسی به این کودک اشتباه است

رابطه تاثیر گذار میان رفتار والدین و مغز کودک

بلایی که فیلم های مستهجن بر سر نوجوانان می آورند

تاثیر بد تنش‌های والدین بر روی کودکان

گفتنی‌هایی از خانه تا مدرسه

اگر کودک از انجام تکالیف مدرسه اجتناب می‌کند !

دختری با اطاق مرتب

بازی‌های مناسب کودکان پنج و شش ساله

آموزش برخورد مۆدبانه به کودک

با فرزندتان خوش بگذرانید !

یک درمان دم‌دستی برای کوچولوها

10 روش برای تقویت اعتماد به‌ نفس کودک

10 چیزی که نباید به کودکانمان بگوییم !

دلم یک دوست می خواد

مرزبندی بین بازیهای دخترانه و بازیهای پسرانه

خوابیدن کنار مامان و بابا

چه نوع کتابی مناسب کودک ما است؟

ارتقاء هوش هیجانی برای پرورش کودک موفق

بازی چگونه رشد کودکان شما را افزایش می‌دهد !

کودکی که به دیگران وابسته است !

اجازه ندهید کودک تان این برنامه ها را ببیند

علت فحش دادن(بدزبانی) در کودکان و راه حلهای پیشنهادی

جو فراست و خودخواهی

آموختن درسهای پول تو جیبی فرزندان

راههای عملی جهت افزایش تمرکز در کودکان

کودکانی که دیر می‌خوابند دچار ترس شبانه می‌شوند

رابطه اسباب بازی و شغل آینده کودک

راههایی برای تقویت هوش کودکان

مقابله با لجبازی‌های کودکانه!

والدین افسرده چگونه با کودکانشان بر خورد کنند؟

رفتار با کودکان لوس !

نشانه های اولیه لکنت زبان در کودکان

شخصیت شناسی از روی نقاشی بچه ها

دخترها به پدر نیاز دارند !

بچه‌تان موقع درس خواندن بی حواس است؟

دختری که رفتارهای پسرانه دارد و پسری که رفتارهای دخترانه دارد !

کودک خردسال خود را برای تولد فرزند جدید آماده کنید

چگونه فرزندی باهوش تربیت کنیم؟

به کودک لجباز رشوه ندهید

نکاتی مهم برای والدینی که دوقلو دارند

فیلم های غیر اخلاقی در سنین پایین

از نظر بهداشت روان کودک سالم کیست؟

درس خواندن و خواب آلودگی درفصل بهار

به خاطر بچه‌ ها با همسرتان زندگی می‌ کنید؟

زبان آموزی در حین بازی

چطور به کودکان کمک کنیم تا بهتر و به اندازه بخوابند