آریا بانو

54 ساله ام و نمی خواهم زندگی ام از هم بپاشد خانواده

54 ساله ام و نمی خواهم زندگی ام از هم بپاشد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خراسان / مردی 54 ساله ام و چند سالی است بازنشسته شدم. با همسرم که 10 سال از من کوچک تر است، مشکلات زیادی دارم. چه کنم تا زندگی ام از هم نپاشد؟ 30 سال پیش ازدواج کردیم، وضعیت خانواده هایمان متوسط بود. از همان ابتدای زندگی مشترک، همسرم از من دوری می کرد هم از لحاظ زناشویی و هم رسیدگی به من و من با خودم می گفتم زمان می گذرد و بهتر می ‌شود ولی در طول این سال ها بهتر نشد که بدتر هم شد. هم اکنون که چهار فرزند 28،24،14و12 ساله دارم، خیلی احساس تنهایی می کنم...
پاسخ مشاوره
مخاطب گرامی، منتظر نمانید زمان مشکل را حل کند. متاسفانه گذر زمان در حل بسیاری از مشکلاتی که مربوط به ارتباط انسان هاست، تاثیری ندارد. نه تنها مشکلات انسان ها با گذر زمان حل نمی شود که ممکن است بدتر هم شود زیرا اتفاق خاصی در این زمان رخ نمی دهد. برخی از مشکلات مانند سرکه هستند یعنی با گذر زمان رسیده تر می شوند بنابراین باید کاری انجام داد تا چیزی تغییر کند. اگر تا کنون اقدام جدی انجام نداده اید، ادامه این مطلب به شما کمک خواهد کرد.
ببینید که مشکل همسرتان چیست؟
احتمالا یکی از مشکلاتی که از ابتدای ازدواج داشته اید، تفاوت سنی زیاد با همسرتان بوده است. زمانی که شما ازدواج کردید، همسرتان 14 ساله بوده و احتمالا آمادگی ازدواج نداشته یا ممکن است برخی خواسته های او نادیده گرفته شده است.
سوال این جاست زمانی که متوجه شدید همسرتان از همان ابتدای ازدواج از شما دوری می کند، چه اقدامی انجام دادید؟ آیا درباره نارضایتی همسرتان سعی کردید دلایل این دوری عاطفی را بفهمید؟
اگر پاسخ تان مثبت است، باید این موارد را بررسی کنید تا راه حلی برای آن پیدا شود. معمولا تفاوت سنی در ابتدای ازدواج، برجسته تر است و مشکلات بیشتری را نسبت به دوره میان سالی ایجاد می کند. مشکلات مربوط به تفاوت سنی بعد از گذشت چند سال کم رنگ تر می شود.
درباره انتظارات همسرتان از شما بپرسید
فرصت بیشتری را برای گفت و شنود با همسرتان اختصاص دهید. به هر حال، هم اکنون 30 سال از زندگی مشترک شما گذشته و تاکنون همسرتان تصمیم به ادامه زندگی با شما داشته است نه جدایی. آن چه اکنون می توانید انجام دهید، این است که فرصت گفت و گو و شنیدن حرف های همسرتان را بیشتر کنید و اگر مسائلی از گذشته باقی مانده که هیچ گاه نتوانسته به شما بگوید، هم اکنون این فرصت را برایش ایجاد کنید و از او بخواهید درباره انتظاراتش از زندگی با شما صحبت کند.
اختصاص وقت خصوصی برای بودن با همسر
موضوع بعدی این که دوری کردن همسرتان از شما لزوما به دلیل وجود مشکلی در شما نیست. ممکن است این یک مشکل شخصی بوده که به شما نزدیک نمی شده یا آمادگی لازم برای زندگی زناشویی را نداشته است. به همین دلیل نباید لزوما این علاقه نداشتن را به مشکلات خودتان نسبت دهید.
از این واقعیت غافل نباشید که
بسیاری از افراد، وقتی گرفتار بزرگ کردن فرزندان شان می شوند، از وقت گذاشتن برای زندگی مشترک و لذت بردن از رابطه با همسر غافل می شوند و حتی ممکن است به خاطر حضور فرزندان، نیازی به وقت گذاشتن برای روابط خصوصی خود نبینند. ما عقیده داریم زن و شوهر حتی اگر چندین فرزند داشته باشند، باید زمانی را در طول روز به خودشان اختصاص دهند تا بتوانند درباره مسائل خودشان حرف بزنند. به طور مثال، فرصتی برای بیرون رفتن فقط با حضور همسر، رفتن به پارک، سینما، رستوران و دیدن دوستان، می تواند باعث تقویت رابطه زناشویی شود و احساس تنهایی را از بین ببرد.
این سرمایه گذاری عاطفی در مدتی که فرزندان درحال بزرگ شدن هستند، باعث می شود تا بعد از ازدواج آنان و خالی شدن خانه باز هم رابطه شما مانند اول ازدواج پرشور و هیجان باشد و صمیمیت در آن موج بزند. 

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/936677/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه یادگیری فرزندتان را شناسایی کنید

تکنیکهاى والدین براى پاسخ به سؤالات جنسى کودکان

روش‌های ایجاد اعتماد به نفس در ‌کودکان

والدین مسئول و فرزندان تن پرور

سوالات جنسی کودکان را این جوری جواب دهید

شیوه صحیح تربیت کودکان از زبان کارشناسان

تلویزیون اضافه خاموش!

خشم در روزهای کودکی

مقابله با ترس بچه ها

اگر نوزاد پسر دارید، حتما بخوانید

کودکان بی خواب

درس‌های زندگی در بازی

با کودک کنجکاو چگونه رفتار کنیم؟

دوست خیالی کودک

با حسادت کودکان چه کنیم؟

شما پسردوست هستید یا دختر دوست؟

بزرگ‌ترین اشتباهات بچگانه بزرگترها

مگر تربیت هم دخترانه و پسرانه دارد؟

چطور از دروغ گفتن کودکان جلوگیری گنیم

به جای کودک فکر نکنیم

زبان کودکان را یاد بگیرید!

برای داشتن کودکی شاد و خوش‌بین

سن مناسب کودکان برای تنها گذاشتن در خانه چه سنی است؟

مزایای دو زبانه بودن کودک

آرامش را به کودکان خود بیاموزیم !

تحمل این شوری سخت است

چرا بچه ها دروغ می گویند ؟

عوامل بلوغ زودرس

ده راز پروش کودکی شاد

مشکلات حسادت به این هوو

سکان زندگی را به دستش بده

کودکتان میتواند با چند مهره، ریاضیدان شود!

کودکم از آرایشگاه می ترسد!

وقتی کودک روی اعصاب است چه واکنشی باید نشان داد؟

کودک بیش فعال را چگونه مهار کنیم؟

10 جمله ای که نباید به دوقلوها بگویید

کودک شما چه نوع شخصیتی دارد؟

کودکان خوشحال، کودکان عصبانی

5 باور اشتباه پدرانه

وقتی دختران با ظاهرشان کنار نمی آیند

8 طرز فکر بسیار اشتباه والدین!

بچه‌های طلاق: در کدام سن؟ کدام نیاز؟ کدام آسیب؟

پسردار شدن از عمر مادر کم می کند

عوامل زمینه‌ساز اضطراب کودکان

مامان! من از تاریکی می ترسم

بی‌ خوابی؛ عامل اضطراب و آشفتگی کودکان ‏

تأثیر دوران کودکی بر شخصیت

رفتارهای بد از فرشتگان خوب

فضای دوستانه با پسران

کوتاه اما کاربردی