آریا بانو

آخرين مطالب

5 نکته مهم برای والدین و قوانین استفاده از فضای مجازی توسط کودکان پزشکي

5 نکته مهم برای والدین و قوانین استفاده از فضای مجازی توسط کودکان
  بزرگنمايي:

آریا بانو - سیناپرس / کارشناسان همواره نسبت به خطرات جدی آسیب های ناشی از حضور کودکان در فضای مجازی هشدار داده و از خانواده ها می خواهند تا برای محافظت از فرزندان خود در این زمینه بیشتر تلاش کنند. علاوه بر خانواده ها، متخصصین از شرکت های فناوری و دولت ها می خواهند تا استانداردهای سنی مشخصی را برای استفاده از شبکه های اجتماعی تعیین کنند.
 بسیاری از کارشناسان معتقدند: اگرچه اثرات استفاده از رسانه های اجتماعی هنوز به طور کامل درک نشده است، اما شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد حضور در این شبکه ها می تواند اثرات مخربی بر ثبات ذهنی نو جوانان داشته باشد.
در این میان نکات زیر می تواند به والدین و مربیان کمک کند تا استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی و رسانه های اجتماعی را کنترل کنند:
1- قوانین خانه خود را وضع کنید
این موضوع دارای اهمیت زیادی است که خانواده ها قوانین خود را در مورد چیز هایی که برایشان مهم است تعیین کنند. این قوانین ممکن است شامل مقررات منع آمد و شد، برنامه زمان خواب، استفاده از بازی های ویدیویی و تعیین سنی باشد که کودک می تواند تلفن همراه داشته باشد.
در این میان قوانین رسانه های اجتماعی تفاوتی با سایر قوانین خانه نداشته و تقریبا هیچ برنامه یا رویکرد کاملی برای همه افراد وجود نداشته و هر خانواده باید قوانینی را اتخاذ کند که برای آن ها منطقی باشد.
والدین توجه کنند که قوانین وضع شده باید واضح باشند. این موضوع شامل بحث های خانوادگی در مورد زمان استفاده و آموزش در مورد نحوه ایجاد مرز برای حریم شخصی کودکان می شود. به گزارش سیناپرس،کارشناسان والدین و مراقبان را تشویق می کنند که هر پلتفرم رسانه اجتماعی را که فرزندانشان می ‌خواهند از آن استفاده کنند دانلود کرده و برای خود حساب کاربری ایجاد کنند. به این ترتیب والدین با فضایی که کودک در آن حضور دارد آشنا شده، نحوه عملکرد آن را درک می کنند و از مسائل مربوط به این شبکه آگاه می شوند.
2- ساعات بدون فناوری داشته باشید
به گزارش سیناپرس، توصیه می شود به عنوان بخشی از قوانین خانواده در مورد رسانه ‌های اجتماعی، زمان‌ ها و مکان ‌هایی را مشخص کنید که در آن ‌ها نباید به هیچ وجه از موبایل و مابزارهای مشابه استفاده شود. پیشنهاد می شود که یک ساعت قبل از خواب، هیچ کس اجازه استفاده از موبایل را نداشته باشد؛زیرا اثرات فیزیولوژیکی شناخته شده ‌ای وجود دارد که خوابیدن را پس از قرار گرفتن در معرض نمایشگرهای دیجیتال سخت می ‌کند.
این قوانین را می‌توان با بزرگ‌ تر شدن کودکان و نشان دادن مسئولیت ‌پذیری به روش ‌های مختلف تنظیم کرد. یکی دیگر از مناطق عاری از فناوری که توصیه می شود رعایت کنید، زمان صرف غذا است. جمع شدن خانواده به دور یک میز، فرصت بسیار خوبی است که با یکدیگر تماس داشته و گفتگو کنید. به یاد داشته باشید این قانون شامل بزرگسالان نیز می شود.
3- در استفاده از شبکه های اجتماعی برای فرزندان خود الگو باشید
سعی کنید برای فرزندانتان الگوی مناسب در رابطه با استفاده از شبکه های اجتماعی باشید زیرا آن ها نگاه می کنند که شما چه کاری انجام می دهید نه اینکه چه دستوراتی می دهید. اگر می خواهید فرزندانتان در طول وعده های غذایی خانوادگی موبایل خود را در جای دیگری رها کنند، باید از همین قانون پیروی کنید. به گزارش سیناپرس، شما به عنوان والدین و مراقبین این فرصت را دارید که الگوی خوبی برای فرزندان خود باشید. به خاطر داشته باشید مدل‌سازی رفتار والدین تأثیر زیادی بر کودکان و نوجوانان دارد.
4. با والدین دیگر صحبت کرده و تبادل تجربه کنید
هر خانواده ای احتمالاً قوانین متفاوتی را برای خود تعیین می کند، اما همه والدین و مراقبان از تعامل با یکدیگر سود می برند. شما به راحتی می توانید از والدین دیگر بپرسید که چه کاری انجام می دهند که جواب می دهد یا در چه زمینه هایی نگران هستند.
گاهی اوقات یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید وجود دارد که بسیاری از پدر و مادرها هرگز نام آن را نشنیده اند، اما مجموعه ای از مراقبان تشخیص داده اند که ایمن است یا بالعکس باعث ایجاد مشکل می شود. در تمامی این موارد، همفکری با یکدیگر می تواند سود زیادی برای همه داشته باشد.
5- مراقب سوء استفاده آنلاین یا قلدری سایبری باشید
به همه والدین توصیه می شود استراتژی‌هایی برای این مشکل داشته باشند و حتما به فرزندان خود درباره فناوری، از جمله خطرات و مزایای رسانه‌های اجتماعی و اهمیت حریم خصوصی آموزش دهند. بهترین توصیه ای که ارائه می شود این است که والدین برنامه به نوعی رفتار کنند که فرزندانشان برای اعلام مشکلات احتمالی پیش آمده احساس ترس نکرده و انتظارات موجود در این زمینه برای همه روشن باشد.
به گزارش سیناپرس،در خاتمه به یاد داشته باشید، رسانه های اجتماعی می توانند واقعا سرگرم کننده، آموزنده و فراگیر باشند. با این حال، این فناوری می تواند تأثیر عمیقی بر عزت نفس، افسردگی، اضطراب و سایر نگرانی های سلامت روان داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/962433/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همکارتان اگر این نشانه ها را دارد، از شما متنفر است!!!

10 اقدام برای خلاق‌بودن

پدیده ای پیچیده به نام «سادومازوخیسم»

این گونه همه چیز را به خاطر بسپارید

اهمیت دادن به ظاهر تا کجا نشانه بیماری نیست؟

افسردگی، سقوط به دنیای زیرین و پذیرش مرگ است

با ترس‌های‌تان مواجه شوید؛ راه دیگری در زندگی ندارید!

در چه شرایطی باید به روانشناس مراجعه کنیم؟

استرس و نگرانی؛ بیچاره اعضای بدن تان!

آیا فحش های رکیک باعث تعادل مغزی می شوند؟

اگر انگیزه ای ندارید، بخوانید

ریشه همه اختلاف‌نظرها

این نشانه های می گوید شما افسردگی پنهان دارید!!

خلق و خوی فرزندم تغییر کرده است!

چگونه از شر فکر کردن به او خلاص شوم؟

هنر تعریف کردن و تعریف شنیدن

شکست های عشقی را چطور درمان کنید؟

چرا دروغ نگوییم؟

چرا موفق‌ ترین افراد بیشتر مورد تنفر قرار می‌گیرند؟

آیا می‌توانیم شخصیتمان را تغییر دهیم؟

چگونه با ترس مقابله کنیم؟

با حواس پرتی ام چه کنم!؟

از استرس سبقت بگیرید

تحصیلات، درک و فهم و استعداد را سرکوب می‌کند؟

چطور با نوجوانمان که سیگاری شده، رفتار کنیم؟

کی به سن بلوغ می رسم؟

حالت تدافعی نقش قاتل یک رابطه را ایفا می‌کند! چطور از آن بیرون بیاییم؟

چرا باید به دلمان اعتماد کنیم؟

قانون جاذبه

بالاخره ثابت شد کچل‎ها باهوش‎ترند!

5 روش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران در همان هفته اول کار جدید

روش های غلبه بر ترس

چگونه یک کارمند موفق باشیم؟

راهکارهایی برای همنشینی کمتر با تلگرام

فن بیان‌تان را اینطوری تقویت کنید

مشخص کن چه می‌خواهی، و مهم‌تر از آن چه نمی‌خواهی

روز اول مدرسه

چطور در محل کار دچار خواب آلودگی نشویم؟

استرس روز اول مدرسه را چگونه کنترل کنیم؟

افتخارات زودگذر!

قبل از صدمه خوردن، «نه» بگویید

سر و صدا را تحمل کنید تا روانی نشوید

تیزهوشی مغز با یادگیری یک زبان دیگر

می‌توانید یک روز بدون تلفن‌ همراهتان زندگی کنید؟

تغذیه مناسب راهی برای مبارزه با استرس

حرف هایی که نباید به یک فرد افسرده بزنید

قلب شما هم صبح شنبه را دوست ندارد!

چه کسانی به موفقیت دیگران غبطه نمی خورند؟

مواظب حرف زدن خود باشید!

10 دلیلی که باعث می‌شود از شغل خود متنفر باشید