آریا بانو

آخرين مطالب

واکنش دادستان کل کشور به لایحه عفاف و حجاب اجتماعي

واکنش دادستان کل کشور به لایحه عفاف و حجاب
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مهر / دادستان کل کشور در خصوص مسائل فرهنگی پیش آمده و کشف حجاب‌های صورت گرفته گفت: ما معتقد هستیم که موضوع حجاب قبل از اینکه نیاز به کار قضائی داشته باشد نیازمند کار فرهنگی است. نباید کار فرهنگی را با کار قضائی پیش برد. البته در مقوله کشف حجاب‌های اخیر ما افراد را به یک چشم نمی‌بینیم و چه بسا کسانی هستند که از روی ناآگاهی و غفلت دچار این خطا می‌شوند اما دستگاه قضائی نسبت به کسانی که تعمدا و از روی عناد با نظام دست به این کار می‌زنند برخوردی قاطعانه خواهد داشت و اجازه نخواهد داد وابستگان به دشمنان از این موضوع به نفع دشمن و به جهت ضربه زدن به نظام اسلامی سو استفاده کنند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه مرحوم آیت الله ایروانی در ادامه به موضوع مقوله فرهنگ اشاره کرد و گفت: در موضوع فرهنگ دستگاه‌های مختلفی هستند که باید پای کار باشند. از آموزش و پرورش گرفته تا وزارت علوم، وزارت ارشاد، صدا و سیما، سازمان تبلیغات و ده‌ها دستگاه دیگر باید کاستی و ضعف‌های گذشته را جبران کنند و به مقوله فرهنگ سازی بیش از پیش توجه نمایند.
وی گفت: یکی از کارهایی که شما جوانان و قشر تحصیلکرده دانشجو و طلبه می‌توانید انجام دهید علاوه بر جهاد تبیین موضوع مطالبه گری است. مطالبه کردن از دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و دستگاه قضائی ما را مجاب می‌کند که نسبت به تکالیف خود بیش از پیش حساس باشیم و در تصمیمات و اقدامات خود به مطالبه عمومی جامعه توجه نمائیم.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه دستگاه قضائی و دادستانی کل کشور از نقد و مطالبه گری استقبال می‌نماید گفت: با مطالبه گری و نقد درست سعی کنید حرف خود و جامعه را به گوش مسئولان و متولیان برسانید. از حاشیه‌ها و نقدهای غیرسازنده و بعضاً بی سند پرهیز کنید و با بیان صریح و شفاف به دنبال مطالبه گری باشید.
وی در خصوص اظهارنظرها و مطالب ارئه شده از سوی برخی افراد در فضای مجازی اظهار کرد: همانگونه که می‌دانید تأمین امنیت روانی مردم یکی از وظایف ما می‌باشد. کما اینکه مقام معظم رهبری امنیت روانی مردم را یکی از مصادیق حقوق عامه دانستند و بر تأمین این امنیت تاکید داشتند. لذا ما بر اساس وظیفه مدعی العمومی خود به تمامی دادستان‌های کشور ابلاغ و اعلام کرده‌ایم که اگر مطلب و موضوعی در فضای مجازی منتشر شد بلافاصله فرد منتشر کننده را بخواهید و اسناد و مدارک مورد ادعا را مطالبه کنید و اگر موضوع صحت نداشته و امنیت مردم را مخدوش کرده بود با آن فرد برخورد کنید.
دادستان کل کشور در ادامه به موضوع لایحه عفاف و حجاب هم اشاره کرده و ضمن قدردانی از مطالبات صورت گرفته از سوی مردم گفت: این لایحه بر اساس اینکه کار فرهنگی و اعتقادی در اولویت است تهیه شده و به مقامات و مسئولان سایر قوا هم داده شده تا نقطه نظرات و اصلاحات مدنظر خود را در آن مورد توجه قرار دهند. در این لایحه سعی شده است که نسبت به کسی که دچار غفلت شده با کسی که تعمدا و با قصد و غرض اقدام به کشف حجاب می‌نماید تمایز قائل شده و طبیعتاً برای فردی که با هدف اقدام به کشف حجاب می‌کند برخوردها سخت‌تر و جدی تر خواهد بود.
وی در پایان گفت: در هر حال این لایحه هنوز به تصویب نهایی نرسیده است و قطعاً نظرات و پیشنهادهای مختلف از سوی مردم مؤمن و متعهد و نهادها مورد توجه قانونگذاران قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/963424/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشانه‌های کودکان با اعتماد به نفس بالا و پایین

چگونه فرزندانمان را برای امتحانات پایان سال آماده کنیم؟

استفاده کودکان از تلفن همراه، خوب یابد؟

مهمترین علل مکیدن انگشت در کودکان

عواقب تنبیه بدنی کودکان !

هوش فضایی کودک خود را تقویت کنید

با کودکان کنجکاو و سوالاتشان چه برخوردی داشته باشیم؟

عشق در پنجم دبستان!

چطور کودکان را در سفر سرگرم کنیم؟

خیال های آموزنده

چرا بعضی کودکان بد خط اند؟

با کودکی که انگشت در بینی می کند، چه کار کنیم؟

ریخت و پاش به کودکان چه می آموزد؟

علامت افسردگی کودکان چیست؟

کودکانی که در آینده افسرده می شوند

تاثیر موسیقی بر مهارت‌های کودکان

برای آرام کردن کودک از موسیقی استفاده کنید!

با تولد کودکم سرکار بروم یا نه؟‌

از کجا بفهمم کودکم به من علاقه دارد؟

چگونه با فرزندانمان صمیمی تر باشیم؟

بازی، آینه تمام نمای ویژگی های کودک

نوزادان از چه نوع موسیقی لذت می‌برند؟

16 نکته کلیدی برای رفتار با کودک بیش فعال

دور هدیه‌های تکراری برای کودکان را خط بکشید

فیلم‌های ترسناک در روحیه بچه ها چه تاثیری می گذارند

رفتارهای عجیب کودکان نوپا

کدام گریه کودک نشانه افسردگی است؟

یک زندگی هیجان انگیز

همه چیز در مورد پاسخگویی به سوالات مکرر کودک

به کودکان خود نگویید "من را تنها بگذار"

10 ویژگی بچه‌های مستعد اعتیاد !

بچه ها، عاشق شنیدن قصه های تکراری

قبل از تنبیه کردن کودکتان، حتماً بخوانید

فکر کودکان را پرواز دهیم

توصیه های مهم به مادران شاغل

خیال‌پردازی بچه ها خوبه یا بد؟

به کودکتان کمک کنید تا زودتر زبان باز کند

با این روش ها اعتماد به نفس کودکتان را بالا ببرید !

کودکان وقتی دروغ می‌گویند که:

فرزندان کم تحمل نتیجه چه والدینی هستند

فرزندتان با ظاهرش مشکل دارد؟

چگونه الفبا را به کودکان آموزش دهیم؟

خلاقیت های دردسر ساز!

گفتار درمانی: روشی موثر برای بهبود مشکلات گفتاری

چطور برای فرزندانتان وقت بیشتری بگذارید

فکرهای بزرگ کودکانه

آینده کودکان باهوش چگونه خواهد بود؟

چرا بلوغ زودرس خوب نیست؟

از عصبی شدن کودکتان جلوگیری کنید !

انواع تیک عصبی در کودکان !