آریا بانو

آخرين مطالب

شکارهای میلیاردی مرد هزار چهره در سمینارهای ثروت اقتصادي

شکارهای میلیاردی مرد هزار چهره در سمینارهای ثروت
  بزرگنمايي:

آریا بانو - رکنا / شاید هر روز در فضای مجازی با تبلیغات دوره های مختلف و راه و روش کسب و کار و آموزش های مختلف برای ثروتمند شدن روبرو شده باشیم اما برخی افراد با برگزاری این همایش ها و دوره ها تنها به فکر جیب خودشان هستند و با توجه به فن بیان و شگردهای خاصی که دارند به راحتی دست به کلاهبرداری ماهرانه از طعمه هایشان در این کلاس ها می زنند و آنقدر زیبا سناریوی خود را طراحی می کنند که افراد مالباخته هنوز نمی توانند باور کنند چطور همه سرمایه زندگی شان به تاراج رفته است.
سال 1395، پسر جوانی که تازه وارد دانشگاه شده بود از طریق یکی از دوستانش با دورهای آموزشی ثروتمند شدن و انرژی مثبت و اسامی های دیگری که برای دوره های آموزشی خود اعلام می کردند آشنا شد و اولین حضور در یکی از این دوره ها که مردی با لباس روحانیت داشت او را مجذوب این کلاس ها و همایش ها کرد.
این پسر جوان و دیگر افرادی که در این دوره آموزشی ثبت نام کرده بودند با توجه به فن بیانی که برگزار کننده این دوره ها که مردی با القاب و سمت های مختلف خود را معرفی کرده بود شیفته و علاقه مند به این دوره ها شدند.
هر دوره آموزشی و برگزاری سمینارهای مختلف با پرداخت پول صورت می گرفت و افراد زیادی با پرداخت پول پای در این سمینارها می گذاشتند تا جاییکه مربی این دوره ها که محمد-ع نام دارد با بررسی شاگردان کلاس هایشان برخی از آنها را سوژه خود قرار داد.
این مرد برای جذب اعتماد بیشتر سوژه ها، خود را با القاب مختلفی معرفی می کرد که عبارتند از عضو هیئت مدیره سیلک رود ژاپن، داشتن رستوران در ژاپن، مدرس حوزه پولشویی، اقتصاد و حسابداری قرارگاه خاتم، مدرس دانشگاه امام حسین، داشتن دفتر در 12 کشور دنیا، داشتن قرارداد با شبکه نسیم، عضو هیئت مدیره بانک مهر اقتصاد، انجام پروژه های نفتی، بازرگانی، اقتصادی، غذایی، بیزینس چارتر هتل در قشم و کیش و تبریز، سهام دار شرکت مرسدس بنز، داشتن مجوز کارخانه خودرو، داشتن مجوز پنج بانک: بانک نفت، خانواده، نیرو، هلال احمر و اطلس، مشاور 4 بانک معتبر، سهام دار دو مدرسه، بستن قرارداد با سفارتخانه های افغانستان و گرجستان برای صادرات بنزین، نمایندگی بیمه ایران، معاون فرهنگی پرسپولیس، مشاور وزارت اطلاعات، مشاور بیمه آسیا، فعالیت در زمینه واردات گندم ،لیزینگ خودرو، مالک شرکت هواپیمایی تفتان، مشاور شورای عالی امنیت ملی(شمخانی)، مدارک تحصیلی دکتری ریاضیات یا هیپنوتیزم از آمریکا، عضو اتاق فکر نهاد رهبری، مشاور شورای شهر، ارتباط با رجال سیاسی یا معروف مثل آقای رضایی و....
طعمه های این فرد پس از مدتی و با اعتمادسازی با شگردهای مختلف از قبیل استفاده از افراد سرشناس به عنوان مهمان های برنامه و تحت دوستان صمیمی خود باعث شده بود که دیگر کسی شک نکند و جالب اینکه کتاب هایی با نام خودشان منتشر کرده بود که بعد از سالها مشخص شد نویسنده این کتاب ها افراد دیگری هستند.
این مرد در ادامه به بهانه سرمایه گذاری در صنعت نفت و پتروشیمی، واردات گندم و شکر, خرید تسلیحات و جلیقه های ضد گلوله، بیمه و... شروع به گرفتن پول از طعمه های خود کرد و این در حالی بود که هر روز افراد زیادی در سمینارهای مختلف این مرد ثبت نام می کردند و پول زیادی به دست می آورد و سوژه ها که دیگر مرید حرف ها و رفتار او شده بودند شروع به سرمایه گذاری می کردند و قرار بود با توجه به معاملاتی که صورت می گیرد سود به حساب آنها واریز شود.
ماه اول سودها به حساب افراد واریز شد و اعتمادها بیشتر می شد تا جاییکه برخی از افراد حاضر به فروش خانه، طلا و حتی برخی پول جهیزیه و جشن عروسی فرزندانشان برای سرمایه گذاری و در آمد پول خیلی زیاد، شدند و در اختیار این مرد قرار دادند.
این استاد کلاهبرداری در ادامه ادعا کرد که می تواند سود خودشان را هم سرمایه گذاری کنند و همین باعث شد تا دیگر کسی به فکر دریافت سود نباشد و این تفکر که سرمایه آنها روز به روز بیشتر می شود آنها را به ثروت زیاد دلخوش کرد اما کار به جایی رسید که رفتارهای مرد فریبکار تغییر کرد ، افرادی که در این هلدینگ سرمایه گذاری کرده بودند به آنها شک کردند و با درخواست دریافت پول و سودشان هر روز بهانه ای بود که برای آنها ارائه شد.
سرمایه گذارها پس از ماه ها تازه متوجه کلاهبرداری این فرد شدند و اقدام به شکایت از استاد چرب زبان کردند و جالب اینکه متهم این پرونده که از چند سال قبل نیز دادگاه روحانیت وی را خلع لباس کرده بود بازداشت شد و خیلی زود با توجه به اینکه سرمایه میلیاردی مردم را به جیب زده بود با سپردن وثیقه میلیاردی آزاد شد و همچنان سمینارهای آموزشی خود را با نام های مختلف و با دریافت پول های میلیونی برگزار می کند و در این پرونده تنها افرادی که سرمایه گذار بودند زندگی شان را از دست دادند.
افرادی که خانه و خودروی خود را به امید بهتر شدن مسیر زندگی شان فروختند و امروز شرایط زندگی برایشان سخت تر شده و دیگر خانه ای ندارند و با توجه به شکایت هایی که صورت گرفته هنوز به همان سرمایه اولیه خود نرسیدند.
این شاکیان از قوه قضائیه می خواهند که به پرونده آنها به صورت ویژه رسیدگی شود تا دیگر افرادی که همچنان در کلاس ها و سمینارهای این افراد ثبت نام می کنند سرمایه شان از دست نرود و خودشان نیز به سرمایه خودشان برسند و این متهم نیز به زندان بروند.
گفتگو با مالباختگان
پسر جوانی که که خام حرف های مرد چرب زبان شده است همه سرمایه زندگی خودش و پدرش را به حساب مرد تبهکار واریز کرد آنها بعد از سالها هنوز چشم انتظار پول خودشان هستند.
چطور راحت اعتماد کردید؟
راحت نبود، شاید از بیرون به این اتفاقات نگاه کنیم بگید ساده لوح بودیم اما وقتی در شرایط ما قرار می گرفتید شما هم سرمایه تان را به حساب این فرد واریز می کردید.
این مرد بسیار حساب شده رفتار می کرد و حتی وقتی شک می کردیم ما را به جلساتی می برد که افراد سرشناس از هنرمندان و حتی نمایندگان مجلس در آنجا بودند و خیلی صمیمانه با آنها صحبت می کردند تا جاییکه ما دوباره اعتماد می کردیم.
چند نفر به اعتماد این مرد سرمایه گذاری کردند؟
تا جاییکه من اطلاع دارم تعداد 13 نفر در تهران از این فرد شکایت رسمی کردند اما افراد بیشتری هستند که دیگر پیگیر ماجرا نشدند، در قم تعداد 7 الی 10 نفر و در اصفهان نیز یک نفر به صورت رسمی از این متهم شکایت کرده اند.
چقدر پول سرمایه گذاری کردید؟
من ابتدا سرمایه کمی واریز کردم که سود آن پرداخت شد و غافل از اینکه این شگردشان است با دیدن سود زیاد پدرم خانه اش را فروخت و از همین طریق تعدادی از خانواده هایمان پول های زیادی برای سرمایه گذاری به حساب این مرد واریز کردند.
با پول های شما چه کار می کردند؟
ادعا می کرد تجارت می کند و ما هم به آنها اعتماد می کردیم.
شکایت به کجا رسید؟
کسی حرف ما را باور نمی کند و حتی شکایت مان به جایی نرسیده و در حالی که حکم جلب گرفتیم و باید در زندان باشد اما همچنان در فضای مجازی کلاس هایش را تبلیغ می کند و آخر هفته ها افراد زیادی به برای حضور در کلاس ها و سمینارهای این مرد پول های میلیونی واریز می کند.
شگردشان چیست؟
در همین کلاس ها و سمینارها افراد را شناسایی می کنند و با شگرد اعتمادسازی افراد را به خود نزدیک می کنند و آنقدر به حرف هایشان اطمینان پیدا می کنید که مریدانشان می شوید .
رای دادگاه بدوی
با شکایت مالباختگان پرونده دادگاه بدوی متهم به نام م.ع، است را در اتهام خیانت در امانت و تصاحب وجوه شکات گناهکار شناخت و وی را به تحمل 17 ماه زندان محکوم کرد و بخش اتهامی استفاده از لباس روحانیت و توامان استفاده غیرمجاز از عناوین و مدارک تحصیلی و دانشگاهی غیرمجاز و استفاده آن در مراحل این پرونده حتی تهیه و توزیع آثار علمی با درج این القاب علمی و تحصیلی در آن جرم را منفک و برای بررسی قانون و رسیدگی قضایییا تعقیب قضایی به دادسرای مربوطه و صالح به رسیدگی ارجاع داد.
بازار

supports HTML5 video

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1086286/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاهش کلسترول و فشار خون با مصرف این ماده غذایی

سانچو: فکر به یونایتد نه، فقط دورتموند و سی‌ال!

رونالدو و مانه: النصر فینالیست می‌شود

حضور جیمی کرگر در دیوار زرد هواداران دورتموند و خوشحالی شدید از به ثمر رسیدن گل نیکلاس فولکروگ

برزگر: شاهد بازی خوبی از سپاهان و پرسپولیس نبودیم

خوشحالی میکا ریچاردز از حضور دل پیرو به جای کرگر در برنامه کارشناسی بازی دورتموند و پاری سن ژرمن

چرا هیچ بازیکنی را نباید با رونالدو نازاریو مقایسه کرد؟

تبریک جواد خیابانی به ژوزه مورایس به دلیل مسلمان شدن سرمربی سپاهان

وقتی رافائل نادال وسط مسابقه تنیس خود، پیگیر نتیجه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید می‌شود!

نوری: دست نکونام مقابل تراکتور بسته بود

هشدار انریکه؛ چیزی برای از دست دادن نداریم

مرور کارنامه نوید محمدزاده به بهانه پخش سریال «جنگل آسفالت»

امیری: هنوز 15 امتیاز باقی مانده

اوسمار: هر بازی شرایط متفاوتی دارد

استقبال هواداران نساجی از بازیکنان این تیم

ویسی به کمیته انضباطی فراخوانده شد

واکنش کاپیتان سپاهان به «دل پرخون هواداران اصفهانی از بدنه فدراسیون»

تارتار رقابت سهمیه را به تبریز کشاند

با برد دورتموند، سهمیه پنجم چمپیونزلیگ به آلمان رسید

هواداران دورتموند و سردادن شعار تو هرگز تنها قدم نخواهی زد پیش از بازی با پاری سن ژرمن

خلاصه بازی النصر 3 - الخلیج 1

اوسمار: یادتان نرود با تیم سوم لیگ بازی داشتیم

مورایس: اگر من را نخواهند می‌روم

مورایس: چرا این سؤال‌ها را از تیم‌های دیگر نمی‌پرسید؟

اوسمار: امروز باید صدرنشین می‌شدیم

اوسمار: از نتیجه ناراحتم اما جنگیدیم

اوسمار: تا آخرین لحظه برای قهرمانی می‌جنگیم

خلاصه بازی دورتموند 1 - پاری سن ژرمن 0

دورتموند برنده راند اول؛ پاریسی‌ها امیدوار به کامبک در خانه

تصویر دیده نشده لیلا اوتادی 17 سال پیش در کنار زنده یاد داریوش مهرجویی

شرایط دریافت دسته چک باز هم تغییر کرد/ خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک

کنایه تند نورافکن به ناکامی پرسپولیس!

درویش با یحیی گل‌محمدی دوباره تماس گرفت

واکنش جواد نکونام به برکناری خطیر

شوت امباپه به تیر دروازه دورتموند برخورد کرد

ضربه سر فابیان رویز، خطرناک از کنار دروازه دورتموند به بیرون رفت

شوت خطرناک فولکروگ در چهارچوب نبود

واکنش خوب دروازبان دورتموند روی شوت دمبله

شوت دمبله از روی دروازه دورتموند به بیرون رفت

شکایت باشگاه سپاهان از پرسپولیس

پرسپولیس، پرتماشاگرترین با بلیت 300 هزار تومانی

مراسم ازدواج خواهرزاده محمود احمدی نژاد در استانبول

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

اتهام مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان سپاهان

واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان

آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن

موقعیت خطرناک برای دورتموند و شوت مارسیل سابیتزر که ثمری نداشت

رزاق پور: قدر فرصت‌ها را ندانستیم

هادی محمدی: امید به صورت دابو ضربه زد

جو فوق العاده دیوار زرد دورتموند