آریا بانو

آخرين مطالب

تاکید دکتر عبدالملکی بر ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در مناطق آزاد/ تزریق عنصر ایمان و معنویت به اقتصاد، موجب پیشرفت خواهد شد منطقه آزاد کیش

تاکید دکتر عبدالملکی بر ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در مناطق آزاد/ تزریق عنصر ایمان و معنویت به اقتصاد، موجب پیشرفت خواهد شد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، در آئین افتتاح "مکتب قرآن مرجان" منطقه آزاد کیش و رونمایی از طرح " احداث بزرگترین تندیس قرآن جهان اسلام ، این اقدام را گامی درست در راستای ترویج فرهنگ قرآن و تقویت جایگاه و به کارگیری آموزه های قرآنی در زندگی فردی، کاری و اجتماعی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الله عبدالملکی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در این مراسم که صبح پنجشنبه پنجم بهمن با حضور جمعی از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و قاریان محلی، ملی و بین المللی برگزارشد،ضمن قدردانی از توجه مسئولان کیش به مسائل فرهنگی اسلامی-ایرانی در جزیره، افتتاح این مکتب را گامی ارزشمند در ترویج قرآن خواند.
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور افزود: آغاز به کار"مکتب قرآن مرجان" از امروز به عنوان یکی از قطب های قرآنی جزیره، بستر را برای حضور صدها حافظ ،قاری و مدبر قرآن کریم در کیش فراهم و روح جزیره را بیش از گذشته با قرآن مانوس می کند.
حجت الله عبدالملکی تصریح کرد: قرآن در بطن فعالیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار دارد و الگوی ما نیز مبتنی بر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بوده و اقتصاد مقاومتی از حیث وحیانی، مولود قرآن کریم است.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت:هرآنچه که مد نظر و مورد نیاز انسان بوده خداوند عطا کرده و امکان ندارد شما بتوانید آنچه خداوند در عالم ماده آفریده را احصاء کنید و این یک پایه محکم در برنامه ریزی اقتصادی است. 
عبدالملکی خاطر نشان کرد: در نظریه اقتصادی غربی گفته شده که منابع محدود است اما قرآن منابع را بیشمار می داند، بنابراین آنچه باعث تفکرات اشتباه در خصوص محدودیت منابع ویا عارض شدن می شود؛ انسان است که با کفران یا ظلم موجب از بین رفتن آن منابع خواهد شد.
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در ادامه این بحث عنوان کرد: برخی بر این باورند که اگر اسلام و قرآن بر عدل تاکید دارد، صرفا امری اخروی و معنوی است، در صورتی که این امر تبعات و اثرات مادی دارد.
وی همچنین افزود: ارتقا بهره وری و اجرای عدالت دو امری است که هر سطحی از پیشرفت اقتصادی را قابل دسترسی می کند.
حجت الله عبدالملکی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی بیان داشت: در بخش دیگر قرآن آمده است که اگر تقوا و ایمان داشته باشید برکات خداوند از زمین و آسمان جاری می شود که این برکات در کنار جنبه معنوی، به صورت کامل جنبه مادی دارد. 
عبدالملکی با تاکید بر اینکه تزریق عنصر ایمان و معنویت به اقتصاد، رشد و پیشرفت را موجب می شود گفت: اگر آنچه در قرآن و مکتب اهل بیت به عنوان دستورالعمل اقتصادی آمده اجرا شود، محدودیت منابع و پیشرفت نخواهیم داشت بنابراین باید در ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و اهل بیت در مناطق آزاد اهتمام ویژه داشته باشیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: از آغاز دولت سیزدهم مصوب شد تا حداقل 10 درصد بودجه مناطق آزاد در حوزه فرهنگی اجتماعی به ویژه فرهنگ "ایرانی، اسلامی و انقلابی " هزینه شود، امروز افتتاح "مکتب قرآن مرجان" اتفاق مبارکی متقارن با میلاد روح قرآن، حضرت علی (ع ) و گام بزرگی در ترویج فرهنگ اسلامی است.
حجت الله عبدالملکی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان از تمامی دست اندرکاران و مشارکت کنندگان طرح "مکتب قرآن مرجان" در وزارت ارشاد، سازمان اوقاف و امور خیریه، قاریان و فعالان این منطقه آزاد، استان هرمزگان و کشور قدردانی کرد و گفت: امید دارم این اتفاق منشا برکات مضاعف در جزیره کیش باشد و به تمامی مناطق آزاد تسری یابد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1129847/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه حمل جنازه در دوره قاجار/ عکس

سیلاب شدید در روستای «ماخونیکِ» خراسان جنوبی

درست کردن راحت ماده آتش زا برای روشن کردن آتش

طرز تهیه پلو ماهیچه مجلسی

نکاتی مهم درباره بیماری دیابت

عصبانیت حتی برای 1 دقیقه هم برای قلب مضر است

هر شب پناه میبرم از تو به مثنوی

تاریخ شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال مشخص شد

رافت: نیمکت پرسپولیس به خوبی مدیریت نمی‌شود

آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی مقابل شگفتی‌ساز

پوچتینو: شایعه اخراجم احمقانه است

آرتتا: باید با شتاب خوب آرسنال ادامه دهیم

بدترین خبر ممکن؛ احتمال غیبت کاپیتان یونایتد

5 پاس گل برتر هفته 34 سری آ 2023/24

ویژه برنامه‌های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد

برخورد پژو 405 و کوییک حادثه آفرید

صبوری یک‌ پدر به روایت تصویر

یک شهر به دنبال بقای داماش گیلان

بیانیه ایپس آسیا در محکومیت تهاجم وحشیانه اسرائیل به غزه

واکنش جدید سپاهان به حواشی تمام نشدنی بازی پرسپولیس

گل‌های برتر دورتموند در فصل 2023/24

پایان 12 سال حضور «کاپیتان وفادار» زنبورها

اشک‌های وحید شمسایی در بین‌الحرمین

حریفان والیبال بانوان در چلنج‌کاپ آسیا مشخص شدند

هجدهمی رستمیان در تپانچه 10 متر

پس از 12 سال؛ جدایی کاپیتان محبوب از دورتموند

بایرن مونیخ به دنبال استخدام اشمیت یا دزربی

یک نام جدید برای هیات مدیره پرسپولیس مطرح شد

ویدئویی از صدای ناکوک علیرضا طلیسچی در کنسرت اخیرش!

زلزله‌ای شدید خراسان شمالی را لرزاند

شکل‌گیری ده‌ها آبشار ساعتی در مخملکوه خرم‌آباد

ترفندی برای خوشمزه‌تر شدن خورش بادمجان که هر کسی نمی‌داند

ویژگی کلینیک درد چیست؟

6 ویژگی منحصر به فردی که تک فرزندها دارند

آشنایی با کتاب «دو دقیقه با موعود(عج)»

جنجال‌سازان مسابقات کشتی مازندران در انتخابی تهران!

طرفداری از استقلال به پشت‌بام خانه‌ها رسید

امروز همه دنبال هاشمی نسب می‌گشتند

اکبرپور برای ساخت گل خط‌کش داشت

تشویق شدید نکونام، در دوران پسا خطیر

تمرین پرسپولیس بدون مصدوم برای بازی نساجی

گواردیولا: موفقیت فودن برای خودش است، نه من

سجده شکر، پاسخ ساسان به حاشیه‌سازان

با اعلام آنجلوتی، کورتوا به میادین برگشت

پیک‌نیک خانواده سیلوا در تمرین استقلال

قصه سپاهان و پرتماشاگرترین بازی‌های فصل

تغییر چهره غافلگیرکننده «بانو هن» استاد یانگوم

دلیل سوزش دهان هنگام استفاده از دهانشویه چیست؟

تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع شد

خطایی به اندازه همه پرایدها و 405‌های کشور!