آریا بانو

آخرين مطالب

سود 26 هزار میلیارد تومانی دلالان خودرو در سال گذشته/ شیرین عسل هم خودروساز می شود! اقتصادي

سود 26 هزار میلیارد تومانی دلالان خودرو در سال گذشته/ شیرین عسل هم خودروساز می شود!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در حال حاضر خودرو‌های کارکرده خارجی در بازار قیمت نجومی دارند و بعضاً تا 10 برابر قیمت واقعی و قیمت معادل آن‌ها در کشور‌های همسایه به فروش می‌رسند گفت: حاشیه سود دلالان خودرو در سال گذشته 26 هزار میلیارد تومان بوده است.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به آشفتگی بازار خودرو و لایجه دولت برای ورود خودرو‌های کارکرده خارجی اظهار داشت: آقایان می‌دانند مجلس موضوع ورود خودرو‌های خارجی را تصویب کرد، اما با درِ بسته هیئت عالی مجمع تشخیص مواجه شد؟! آیا تضمینی از هیأت عالی گرفته‌اند؟ یا باز همان درب وهمان پاشنه است و وضع همان وضع سابق خواهد بود؟
وی که با تسنیم گفت و گو می کرد، افزود: مجلس دوسال با پافشاری واردات خودرو را در بودجه سالانه گنجاند، اما مجمع ایراد گرفت ابتدا دولت هم مخالف بود، اما در طی مسیر دولت موافق شد این درحالیست که امسال نیز مجلس واردات خودرو‌های نو و کارکرده را تصویب کرد، اما هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت ایراد گرفت به طوری که برابر بودجه تعیینی سال گذشته باید 100 هزار خودرو وارد می‌شد که متأسفانه انجام نشد.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر خودرو‌های کارکرده خارجی در بازار قیمت نجومی دارند به طوری که این خودرو‌ها در کشور ما تا 10 برابر قیمت عادی آن‌ها در کشور‌های همسایه به فروش می‌رسند که با توجه به مشکلات بازار خودرو، در بودجه امسال مجلس مصوب کرد خودرو‌های با کارکرد زیر پنج سال با رعایت قوانین گمرکی وارد کشور شود که هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت ایراد گرفت.
وی اضافه کرد: در حال حاضر خودروسازان داخلی توان تأمین نیاز بازار کشور را ندارند و از طرفی خودرو‌های تولیدی آن‌ها ایمنی لازم را ندارد چرا که در تصادفات خودرو‌ها یکی از عوامل تصادف و تلفات جاده‌ای هستند.
حاشیه سود دلالان خودرو در سال گذشته 26 هزار میلیارد تومان بود
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به وضعیت تصادفات جاده‌ای گفت: البته در کنار نقش جاده و نقش عمل انسانی، اما متاسفانه هیچ گاه در گزارش‌های کارشناسی و بررسی تصادفات این موضوع بررسی و پیگیری نمی‌شود قوه قضائیه باید به این موضوع ورود کرده و نقش خودروسازان در تصادفات و همچنین نقش مدیران مسئول در بحث جاده‌سازی از مدیران کل راه وشهرسازی تا معاونین وزرای راه وشهرسازی و حتی خود وزیر راه را مشخص و در صورت قصور با آن‌ها برخورد قانونی کند و برای ترک فعل‌ها و قصور مدیران در تصادفات سهم در نظر گرفته شود.
سلیمی بیان کرد: متاسفانه در اکثر تصادفات رانندگان مظلوم را مقصر حادثه اعلام می‌کنند درصورتیکه دادستان‌ها موظفند به سراغ خودروسازان و مدیران جاده‌ای بروند و با بررسی ابعاد حادثه نقش کیفیت خودرو و وضعیت جاده در تصادفات را مشخص و در صورت قصور با خودروسازان و مدیران برخورد قانونی شود.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه مجلس با بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که واردات خودرو می‌تواند در ایجاد رقابت در بین خودروسازان داخلی به بالا رفتن کیفیت و پایین آمدن قیمت کمک کند تصمیم بر واردات خودرو‌های خارجی گرفت، اما متاسفانه این مصوبه به صورت ناقص و ابتر در حال اجراست، گفت: انحصاری شدن تولید خودرو و جلوگیری از واردات را زمینه‌ساز ایجاد دلالی و واسطه گری است چراکه حاشیه سود دلالان خودرو در سال گذشته 26 هزار میلیارد تومان بوده که این سود به جیب واسطه گران و دلالان رفته است.
وی افزود: دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات باید به این موضوع ورود کند و بررسی کند و با مقصران و متخلفان برخورد قانونی انجام شود، با این حال مجلس برای رسیدگی و تصویب سریع لایحه دولت آمادگی داشته و اعلام می‌کنیم آماده‌ایم لایحه دولت را باقید فوریت بررسی و به رای نمایندگان بگذاریم، اما آیا هیئت عالی مجمع تشخیص باز هم سنگ‌اندازی خواهد کرد، آیا دولت راهکار‌هایی دارد که مجمع تشخیص را قانع کند.
سلیمی خاطرنشان کرد: با توجه به تقاضای بالا برای خرید خودرو و نیاز بازار این محصول در حال حاضر واردات خودرو‌های کارکرده با عمر زیر پنج سال یکی از موثرترین راهکار‌های حل مشکل خودرو است.
***
شیرین عسل هم خودروساز می شود!
شیرین عسل خودروساز می‌شود. این خبری است که شاید در ابتدا شبیه به یک شوخی یا شایعه باشد، اما بازار خودرو ایران در سال‌های گذشته دچار شرابطی شده که دیگر هیچ اتفاقی در آن عجیب نیست.
مالک این شرکت غذایی در صفحه شخصی خود در اینستا گرام ورود این شرکت به عرصه خودروسازی را تایید کرده است.
در روزهایی که پراید در آستانه ورود به کانال 400 میلیون تومان قرار دارد، نباید حضور یک تولیدکننده مواد غذایی در این صنعت را اتفاقی نادر دانست.
سال گذشته نیز در همین مقاطع بود که زر ماکارون رسماٌ خود را قطب جدید صنعت خودروسازی ایران و رقیب ایران خودرو و سایپا معرفی کرد. البته این شرکت پس از گذشت یک سال هنوز خط تولید خود را راه‌اندازی نکرده و بعید هم به نظر می‌رسد که اتفاقی جدی در این بازار رقم بزند.
حال شیرین عسل هم به‌عنوان دیگر تولیدکننده مواد غذایی و خوراکی سودای ورود به دنیای خودروسازی را دارد. اما مشخص نیست در روزهایی که زیان انباشته دو خودروساز دولتی به بیش از 120 هزار میلیارد تومان (پایان شهریور 1401) رسیده، چطور دو شرکت فعال در بخش خصوصی به سوددهی خواهند رسید؟
یونس ژائله سعدآباد، مالک و مدیرعامل هلدینگ غذایی شیرین عسل، ورود این هلدینگ خصوصی به صنعت خودروسازی را تائید کرد و به تجارت نیوز گفت: مجوز تولید خودرو توسط این شرکت در روز چهارشنبه، 30 فروردین 1402، صادر شد و فعلاً به مرحله اجرا نرسیده است.
او افزود: خط تولید و کارخانه تولید خودرو توسط شیرین عسل در حال ساخت است. اما مشخص نیست که محصولات این شرکت چه زمانی در بازار کشور عرضه شود.
پیش از این صابر پرنیان، رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی، در رابطه با مدل خودروی تولیدی توسط هلدینگ غذایی شیرین عسل به ایسنا گفته بود: این خودرو یک خودرو روز اروپایی است که در 18 ماهه اول به‌ صورت قطعات کاملاً منفصل از هم تولید و تقریبا در 18 ماهه آتی داخلی‌سازی خودرو انجام می‌شود.
او تاکید کرد: این شرکت خودروسازی انواع خودروهای سواری بنزینی، گازسوز، دیزلی و انواع کامیون‌های کشنده را تولید خواهد کرد.

آریا بانو

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1185970/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرایی از «خواب های طلایی» اثر گرانقدر استاد جواد معروفی

ترانه معروف «رفیق آرزوهات باش» را با صدای سیامک عباسی بشنویم

آغاز ثبت‌نام از داوطلبان کنکور متقاضی ترمیم نمره

«پویش شهر بدون پلاستیک» در وزارت بهداشت تدوین شد

گوناگون/ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر

زباله داخل دریا چه بلایی سر آبزیان می آورد؟

نمایی از گله قوچ اوریال در پارک ملی سالوک

ساخت مجسمه‌های متحرک با ایده‌هایی نوآورانه

طرز تهیه پاستیل خانگی طبیعی

تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟

سعی کنید بی ظرفیت نباشید!

گوهری: بابت خوشحالی پس از گرفتن پنالتی از امیری عذرخواهی کردم

ریکاردو از ستاره استقلال سبقت گرفت

ترزیچ: لازم باشد 20 کیلومتر بیشتر می‌دویم!‏

تصمیمات داور دیدار نساجی - پرسپولیس درست بود؟

انگیزه‌های خاص فروزان مقابل استقلال

جهانبخش: هواداران فاینورد برایم ارزش قائل می‌شوند

شکست ناباورانه کلباء مقابل تیم اینیستا

ستاره و نجات‌دهنده پرسپولیس؛ اوستون ارونوف

گل اول ذوب آهن به استقلال توسط مجید علیاری

گزارش زنده؛ استقلال 0 - 1 ذوب آهن

افشای اتهامات اخلاقی جدید علیه «کوین اسپیسی»

بازی موقعیت اضطرابی با امیر کاظمی

در مراسم یادبود مسعود اسکویی چه گذشت؟

پروندۀ 75 رزمندۀ فاقد مدارک بالینی در کمیسیون تطبیق احراز جانبازی بنیاد شهید آذربایجان شرقی بررسی شد

تعیین سهمیه‌بندی دارویی داروخانه‌ها براساس وضعیت حجاب تکذیب شد

«هر که سودای تو دارد»؛ غزلی از سعدی با آواز استاد شجریان

تصاویری از بلندترین آبشار گلستان

گوناگون/ بازسازی عجایب هفت‌گانه با هوش‌ مصنوعی

یکی از با عشق‌ترین هنرمندان جهان

روش آسان برای تهیه شیر کیک یخچالی

طرز تهیه شربت نعناع با طعم بهاری

درمان زگیل پوستی از نگاه طب سنتی

تفاوت و ویژگی‌های کراتینه و ویتامینه مو

اعطای جایزه البرز دانش‌آموزی در آبان ماه

بازگشت سرمربی پیشین با برکناری سرآسیایی از سایپا

اخراج سروش رفیعی بازیکن پرسپولیس از زمین بازی

عنایتی: کم حوصله و بی‌انگیزه بودیم

حال و هوای استادیوم آزادی پیش از دیدار استقلال و ذوب آهن

نیازمند و یزدانی پایه‌گذار برتری سپاهان در نیمه اول

گلزنی مهدی قایدی در بازی امشب اتحاد کلبا مقابل الامارت

گل اول نساجی به پرسپولیس توسط هوشمند

گل دوم پرسپولیس به نساجی توسط اورونوف

ضربه به رویای یوونتوس در آستانه فینال

برگردون تماشایی؛ گل اول استقلال خوزستان توسط جواد آقایی‌پور

گزارش زنده؛ نساجی 1-2 پرسپولیس

امیر کاظمی: من نه پرسپولیسی‌ام و نه استقلالی!

اولویت دیپلماسی فرهنگی ایران برای انزوای رژیم صهیونسیتی در جشنواره‌ها

تلاش های امیر کاظمی برای شکستن رکورد برش زدن خیار با چشمان بسته

آهنگ «همسفر» با صدای مهدی جهانی