آریا بانو - مهر / فردین رحمانپور بازیگر نمایش «منگی» از تجربه متفاوت خود در مواجهه با متنی ضدروایت و پستمدرن گفت و تأکید کرد با نمایشی متفاوت به جشنواره تئاتر فجر بازخواهد گشت. فردین رحمانپور بازیگر نمایش «منگی» به نویسندگی و کارگردانی محمدامین سعدی که از 20 فروردین 1404 در تماشاخانه هامون روی صحنه رفته، درباره روند شکلگیری این اثر و آغاز همکاری با محمدامین سعدی، گفت: ما در یک گپ دوستانه بودیم که صحبتمان به یکی از متنهایی رسید که محمدامین نوشته بود. وقتی دربارهاش بیشتر صحبت کردیم، گفت این نمایشنامه بسیار پیچیده و سخت است و اگر واقعاً علاقهمندم در آن بازی کنم، باید تمریناتم را به صورت مستقل و انفرادی شروع کنم. دلیلش هم این بود که من تا پیش از این، تنها در نمایشهایی با ساختار رئال بازی کرده بودم و فضای این نمایشنامه کاملاً متفاوت بود و نیازمند به تمرین انفرادی بودم تا ابتدا ساختاری که از بازی در آثار پیشین در من مانده بود، فرو بریزد. «منگی» متنی پستمدرن، بدون روایت خطی، با زبانی خاص، فضایی تجربی و پر از دیالوگ بود که همین موارد چالشهایی را برای من ایجاد میکرد. وی در ادامه با اشاره به دشواریهای اولیه مواجهه با این متن نمایشی پست مدرن، توضیح داد: در ماه اول واقعاً نمیفهمیدم که نمایشنامه از من چه میخواهد. ساختار اپیزودیک و ضدروایت آن باعث میشد که مدام دنبال یافتن سرنخها باشم تا ارتباط میان بخشهای مختلف را پیدا کنم. حفظ دیالوگها هم به همین دلیل برایم چالشبرانگیز بود. اما همین ابهام و پیچیدگی، بهتدریج برایم جذاب شد و تبدیل به انگیزهای برای کشف عمیقتر متن شد که در این مسیر کشف، با کارگردان این نمایش مدام در حال گفتگو بودم و ابهام هایم را در مورد متن با وی، مطرح میکردم.