آریا بانو - شرکت بیمه دی با بیش از 20 سال سابقه، یکی از شرکتهای برجسته در صنعت بیمه ایران به شمار میرود. این شرکت جزء 5 شرکت برتر این صنعت از نظر سهم بازار است. بیمه دی با تمرکز بر جذب نیروهای متخصص، اتخاذ راهبردهای مدرن، و برنامهریزی دقیق، توانسته برخوردار از بالاترین سطح توانگری در صنعت بیمه (سطح یک) باشد. عمده سهام این شرکت متعلق به خانواده معظم شهدا و ایثارگران بوده و خدمتگزاری به این خانواده از افتخارات بیمهدی به شمار میآید. این گزارش به بررسی سرمایهگذاریهای مناسب و موفق شرکت بیمه دی در کاهش ریسک های پرتفویی، مدیریت بحران های پیش رو با توانگری مالی برای بهبود خدمات به بیمهگذاران میپردازد.
به گزارش تجارت آوا ، موضوع سرمایه گذاری یکی از دو وظایف شرکت های بیمه ای است تا با توانمندی مالی، کاهش ریسک های پرتفویی را داشته باشند و با توانگری مالی بحران های پیش رو را مدیریت کنند و هم در تولید و سرمایه گذاری مشارکت کنند. شرکت بیمه دی از طریق سرمایهگذاری در بازار سرمایه و خرید سهام شرکتهای معتبر در حوزههای مختلف، از جمله دارویی، فلزی، و پالایشگاهی، توانسته است پرتفوی متنوعی ایجاد کند. این استراتژی به شرکت امکان داده تا ریسکهای مالی را کاهش داده و بازده پایداری را برای تقویت بنیه مالی خود فراهم کند. گروه توسعه اقتصادی تدبیر، که بیمه دی از سهامداران آن محسوب میشود، نقش مهمی در مدیریت این سرمایهگذاریها ایفا میکند. این گروه با نظارت هلدینگی، از سرمایهگذاریهای موازی جلوگیری کرده و به بهینهسازی منابع مالی کمک کرده است.
از مزایای آن تنوع بخشی به منابع درآمدی است که سرمایهگذاری در صنایع مختلف، ریسکهای مرتبط با نوسانات یک بخش خاص را کاهش میدهد. همچنین نسبت توانگری مالی 129 و 208 در سالهای اخیر نشاندهنده مدیریت موفق سرمایهگذاریها و توانایی پوشش ریسکهای پذیرفتهشده است. و تقویت بنیه مالی، درآمد حاصل از سرمایهگذاریها به افزایش سرمایه ثبتشده و بهبود نقدینگی شرکت کمک کرده است.
از طرفی بیمه دی با سرمایهگذاری در زیرساختهای دیجیتال، بهویژه در حوزه اینشورتک (فناوری بیمه)، گامهای مؤثری در جهت بهبود خدمات به بیمهگذاران برداشته است. و در حال توسعه سامانههای نرمافزاری برای ارائه خدمات بهتر آنلاین است. این اقدام نهتنها دسترسی بیمهگذاران به خدمات را تسهیل کرده، بلکه هزینههای عملیاتی شرکت را کاهش داده است. باید تاکید کرد، دیجیتالیسازی فرآیندها هزینههای عملیاتی را کاهش داده و منابع مالی را برای سرمایهگذاریهای بیشتر آزاد کرده است.
از اقدامات کلیدی شرکت بیمه دی ایجاد سامانههای آنلاین است که خدماتی مانند مشاهده وضعیت بیمهنامه، پرداخت اقساط، و برداشت از اندوخته را ارائه میدهد. یکی دیگر از اقدامات کلیدی ویزیت تلفنی ایثارگران است که از دوران کرونا، بیمه دی خدمت ویزیت تلفنی را با شماره 1671 برای ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی ارائه کرده است.
از اقدامات بسیار مهم این شرکت ایجاد شبکه گسترده مراکز درمانی است که همکاری با بیش از 11,300 مرکز درمانی، امکان ارائه خدمات سریع و باکیفیت را فراهم کرده است. دسترسی آسانتر و سریعتر به خدمات، تجربه مشتریان را بهبود بخشیده است. این موضوع موجب شده مراکز و افراد زیادی متقاضی بیمهگذاری و دریافت این خدمات از شرکت بیمه دی باشند.
بیمه دی با ارائه طرحهای متنوع بیمه عمر، مانند طرح «پژواک» (بیمه عمر با برگشت حقبیمه) و بیمه عمر ماندهبدهکار و غیره توانسته است نیازهای مختلف بیمهگذاران را پوشش دهد. این بیمهنامهها نهتنها پوششهای بیمهای را فراهم میکنند، بلکه امکان سرمایهگذاری و دریافت وام تا 90 درصد اندوخته را بدون نیاز به ضامن ارائه میدهند.
این شرکت طرحهای مختلفی از جمله طرح پژواک را دارد که در صورت فوت بیمهشده، سرمایه فوت پرداخت میشود و در صورت حیات در پایان قرارداد، حقبیمه پس از کسر مالیات بازگردانده میشود. طرح دیگر بیمه عمر ماندهبدهکار که این طرح با تسویه اقساط وام در صورت فوت وامگیرنده، آرامش خاطر را برای خانوادهها فراهم میکند. همچنین بیمه مستمری پیشامد را نیز دارد که ارائه مستمری با حقبیمه اندک، مناسب برای برنامهریزی مالی بلندمدت است. موارد متنوع محصولات، انگیزه خرید بیمهنامه را افزایش داده و باعث جذب مشتریان جدید شده است و درآمد حاصل از حقبیمههای این طرحها به افزایش نقدینگی و توان سرمایهگذاری شرکت کمک کرده است.
شرکت بیمه دی با اتخاذ استراتژیهای هوشمندانه در سرمایهگذاریهای مالی، توسعه زیرساختهای دیجیتال، ارائه محصولات متنوع بیمهای، و گسترش شبکه فروش و خدمات، توانسته است بنیه مالی خود را تقویت کرده تا خدمات بهتری به بیمهگذاران ارائه دهد.
لینک خبر:
https://tejaratava.ir/?p=185556