پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۴
سیاسی

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

حرکت نظام تعلیم و تربیت به سوی «تحول پرورشی» با تکیه بر هویت ایرانی و فناوری‌های نو

حرکت نظام تعلیم و تربیت به سوی «تحول پرورشی» با تکیه بر هویت ایرانی و فناوری‌های نو
آریا بانو - ایسنا/فارس معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح تحول پرورشی کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری‌های نو و ...
  بزرگنمايي:

آریا بانو - صادق حسین‌زاده ملکی امروز پنج‌شنبه، 22 آبان در دومین روز سفر خود به استان فارس و در نشست با معاونان و مربیان پرورشی مدارس و اعضای شورای اداری شهرستان سپیدان، اظهار کرد: «طرح تحول پرورشی» به عنوان نقشه راه جدید فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مدارس طراحی شده است و امسال در مرحله مقدماتی قرار دارد؛ سال آینده مرحله پایه و در سال سوم مرحله تکمیلی آن اجرا خواهد شد.
وی افزود: در این مسیر، بسته فرهنگی «ایرانمون» متناسب با سه دوره تحصیلی طراحی و تدوین شده و محورهای آن شامل موضوعاتی چون جنگ 12 روزه، هویت ملی و ارزش‌های اسلامی است تا مدارس بتوانند با شیوه‌های نوین به ارتقای بینش و تعلق فرهنگی دانش‌آموزان بپردازند.
معاون وزیر آموزش و پرورش، اردوگاه‌های دانش‌آموزی را از ظرفیت‌های ارزشمند تربیتی برشمرد و گفت: اردوگاه نباید به محلی برای برگزاری کلاس‌های درسی تبدیل شود، بلکه باید بستری برای فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و ایجاد نشاط و همدلی میان دانش‌آموزان باشد.
وی در توضیح شاخص‌های ارزیابی جشنواره نقشینه نیز گفت: مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های پرورشی، علمی و ورزشی نخستین معیار ارزیابی است و برگزاری اردوهای دانش‌آموزی دومین شاخص مهم محسوب می‌شود.
حسین‌زاده ملکی با گرامیداشت یاد شهدا، به‌ویژه شهدای جنگ اخیر، تصریح کرد: امروز دنیا به دو جبهه حق و باطل تقسیم شده و جمهوری اسلامی ایران پرچمدار جبهه حق در مقابل دشمنان بشریت است. به گفته او، پس از این جنگ، ملت‌های بسیاری در جهان از پایداری ایران تمجید کردند.
وی با اشاره به توانمندی جوانان ایرانی افزود: روزگاری حتی در تولید ساده‌ترین لوازم‌التحریر وابسته بودیم، اما امروز با تلاش نخبگان داخلی به فناوری ساخت آن دست یافته‌ایم؛ به‌گونه‌ای که کودک ایرانی هنگام ورود به مدرسه از محصولی بومی استفاده می‌کند و این دستاوردی ملی و غرورآفرین است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی سپیدان گفت: این شهرستان علاوه بر طبیعت زیبا، از سرمایه‌های انسانی شایسته‌ای برخوردار است و می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری و اردوگاهی استان‌های جنوبی کشور تبدیل شود.
توجه ویژه به بازسازی مدارس آسیب‌دیده سپیدان
در ادامه این نشست، مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به وقوع زلزله در این شهرستان گفت: با بررسی‌های میدانی انجام‌شده، بازسازی مدارس و مراکز تربیتی آسیب‌دیده در اولویت برنامه‌های اداره‌کل قرار گرفته است.
محسن کلاری تأکید کرد: تربیت از آموزش جدا نیست و تحقق سند تحول بنیادین نیازمند حرکت هماهنگ همه ساحت‌های تربیتی است.
نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی، نیز با بیان اینکه بخشی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از ضعف در فرآیند تربیت است، گفت: با توجه به بازدید معاون وزیر از اردوگاه تربیتی سپیدان، انتظار می‌رود این مجموعه در ردیف اردوگاه‌های ملی کشور قرار گیرد.
اردوان اکبرپور اضافه کرد: طبیعت چهارفصل و ظرفیت گردشگری شهرستان موجب شده هر ساله گروه‌های متعددی از دانش‌آموزان استان‌های جنوبی برای اردو به این منطقه سفر کنند و باید این فرصت را با مدیریت منابع و توسعه زیرساخت‌ها به نتیجه مطلوب رساند.
تربیت صحیح زمینه‌ساز پرورش دانشمندان است
امام جمعه سپیدان، نیز در این نشست گفت: سپیدان به سبب طبیعت بکر، تنوع فرهنگی و مردمانی دیندار و مهمان‌نواز، ظرفیت‌های بالایی برای توسعه تربیتی دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جاویدی افزود: اگر تربیت بر پایه علم و ایمان باشد، می‌تواند شخصیت‌هایی چون شهید چمران را پرورش دهد. جاویدی همچنین خواستار توسعه و تجهیز اردوگاه تربیتی چله‌گاه و بازسازی مدارس قدیمی شهرستان شد.
علی علیزاده، فرماندار سپیدان، نیز با بیان اینکه این شهرستان چهار فصل از جاذبه‌های گردشگری برجسته‌ای برخوردار است، گفت: پراکندگی روستاها و آسیب‌های ناشی از زلزله‌های اخیر ضرورت توجه به ایمن‌سازی مدارس و فضاهای آموزشی را دوچندان کرده است.
انتهای پیام


نظرات شما