آریا بانو

آخرين مطالب

چند روش خانگی برای از بین بردن جوش سرسیاه گوناگون

چند روش خانگی برای از بین بردن جوش سرسیاه
  بزرگنمايي:

آریا بانو - انگیزه – آرایش و زیبایی – جوش‌های سرسیاه، عارضه‌های پوستی هستند که اکثرا در صورت و بینی مشاهده می‌شوند. این جوش‌ها به خاطر ترشحات بیش از حد سبوم (غدد چربی زیر پوستی) در افراد با پوست چرب و یا بسته شدن منافذ پوست در افراد با پوست خشک ایجاد می‌شوند. بهتر است بدانید که از بین بردن جوش سرسیاه با شستن و اسکراب نتیجه مطلوبی ندارد و حتی ممکن است شرایط را بدتر کند. تنها راهی که می‌توان این جوش‌ها را از بین برد، تمیز کردن منافذ پوست است. این جوش‌ها به خاطر تماس منافذ پوست با هوای آلوده، سر سیاه می‌شوند و می‌توان آنها را با روش های خانگی از بین برد.
روش های خانگی از بین بردن جوش سرسیاه
1- سفیده تخم مرغ
از آنجایی که سفیده تخم مرغ برای پوست بسیار مفید و سرشار از مواد مغذی است، می‌تواند در روشن سازی و سفید کردن پوست و همچنین از بین بردن جوش سرسیاه بسیار تاثیرگذار باشد. برای استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ، به سه عدد تخم مرغ نیاز دارید.
اولین سفیده تخم مرغ را بطور یکنواخت روی صورتتان پخش کنید. یک دستمال کاغذی روی آن فشار دهید و اجازه دهید خشک شود. دومین سفیده تخم مرغ را روی دستمال روی صورتتان مالیده و یک دستمال روی آن بگذارید و اجازه دهید خشک شود. در نهایت، سومین سفیده تخم مرغ و دستمال را روی صورتتان قرار دهید. هنگامی که هر سه سفیده‌‌های تخم مرغ کاملا روی صورتتان خشک شدند، شما متوجه سفتی صورتتان خواهید شد. دستمال را از صورتتان بردارید و صورتتان را با آب ولرم بشویید. این کار را چند بار در هفته به مدت 2 ماه به همین منوال انجام دهید، متوجه می‌شوید که جوش های سرسیاه محو شده‌اند.

آریا بانو


2- ماسک جوش شیرین
جوش شیرین برای اکثر مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای درمان اکثر عارضه‌های پوستی از جمله آکنه و جوش‌های مختلف یا جای جوش ها بسیار موثر است. همچنین جوش شیرین به از بین بردن آلودگی و چربی که در منافذ متصل به پوست شما نفوذ کرده‌اند کمک می ‌کند. جوش شیرین را می‌توانید به عنوان یک ماسک برای درمان جوش های سر سیاه استفاده کنید. روش درست کردن آن بسیار ساده است.
برای درست کردن ماسک جوش شیرین ابتدا یک ظرف بردارید و دو یا سه قاشق غذاخوری جوش شیرین داخل آن بریزید و به آب به آن اضافه کنید. آنقدر مواد را هم بزنید تا خمیری شکل شود. ماسک را به صورت چرخشی روی صورت ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی صورتتان بماند. بعد از مدت زمان طی شده، صورتتان را با آب گرم بشویید. این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید تا زمانی که جوش‌ها محو شوند. توجه داشته باشد که استفاده بیش از حد جوش شیرین موجب خشک شدن پوست می‌شود. اگر بعد از مدتی استفاده، پوست صورتتان دچار سوزش شد، از مصرف آن خودداری کنید.

آریا بانو


3- ماسک عسل و دارچین برای
عسل برای از بین بردن جوش سرسیاه معجزه می‌کند. اگر دارچین را نیز به آن اضافه کنید، تاثیرگذاری آن را بیشتر خواهد شد. عسل حاوی عوامل ضد باکتری است و بخاطر خاصیت چسبندگی که دارد، به بیرون کشیدن آلودگی از منافذ پوست شما کمک می‌کند. دارچین نیز به گردش خون در صورت شما بهبودی بخشیده و باعث می‌شود پوست، صاف و سالم بنظر برسد.
برای درست کردن این ماسک، یک قاشق غذاخوری عسل را در یک ظرف بریزید. یک قاشق غذاخوری دارچین به آن اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. این خمیر را بر روی جوش ‌های سرسیاه قرار دهید و با یک پارچه تمیز و نازک آن بپوشانید. پارچه را فشار دهید تا به خمیر بچسبد. اجازه دهید حدود 10 دقیقه روی صورتتان باقی بماند. پارچه را جدا کنید و پوستتان را با آب گرم بشویید. انجام این روش به طور مکرر چند بار در هفته تا حد زیادی به از بین رفتن جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند.

آریا بانو


4- عسل برای از بین بردن جوش سرسیاه
در توضیحات فوق از خواص و فواید عسل گفته شد. اما عسل می‌تواند به تنهایی برای رفع جوش های سرسیاه کافی باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که عسل را روی جوش‌‌های سر سیاه بمالید، حدود 10 دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید.
عسل خام و دست نخورده، بهترین گزینه برای درمان جوش هاست و باید چند بار در هفته مورد استفاده قرار گیرد تا زمانیکه جوش‌ها کاملا محو شوند.

آریا بانو


5- چای سبز برای درمان جوش های سر سیاه
چای سبز نیز برای از بین بردن جوش سرسیاه معجزه می‌کند. تنها مواد مورد نیاز، برگ‌‌های خشک چای سبز و مقدار کمی‌ آب است.
برای از بین بردن جوش‌ سرسیاه کافی است چند قاشق چای خوری از برگ‌‌های خشک چای سبز را خرد کنید و به آن آب اضافه کنید تا به شکل یک خمیر غلیظ در آید. این ماسک را روی جوش‌‌های سر سیاه بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. این روش، تمام آلودگی‌ها را از منافذ شما پاک خواهد کرد و اثر فوق العاده‌ای بر پوست‌‌های چرب خواهد گذاشت. اگر 3 بار در هفته از این خمیر استفاده کنید، متوجه تغییرات می‌‌شوید.

آریا بانو


6- پوست پرتقال
یکی دیگر از روش های از بین بردن جوش سرسیاه، استفاده از پوست پرتقال است. این روش باعث کاهش چربی اضافی پوست می‌شود. برای استفاده از این روش:
مقداری پوست پرتقال خشک را پودر کنید و با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. سپس مخلوط را بر روی نقاط جوش های سر سیاه قرار دهید و بعد 15 دقیقه صورت خود را بشویید.
نکته نهایی
علاوه بر مواردی که گفته شد، راه‌‌های دیگری نیز وجود دارد که برای ترمیم پوست مفید خواهند بود. به همین منظور استفاده از روغن درخت چای، خمیر دندان، آب گوجه فرنگی و… می‌توانند تاثیر معجزه آسایی بر ترمیم پوست شما و از بین بردن جوش های سرسیاه داشته باشند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/694142/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا نمی توانم هیچ چیزی را به خاطر بسپارم و به یاد بیاورم؟

5 طرز تفکر مضر برای سلامت روان

10 اختلال شخصیتی که از آنها بی خبرید

تفاوت های ظریفِ اضطراب اجتماعی با اوتیسم

چه کسانی بیشتر به خرافات گرایش دارند؟

این اختلال انگیزه خودکشی را افزایش می دهد!!

تفاوت بین غم و اندوه عادی با افسردگی چیست؟

وقتی از کارمان متنفریم...

برای افزایش سریع سطح انرژی چه باید کرد؟

7 روش برای اینکه بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنید

لطفاً از ترس مرگ خودکشی نکنید!

افسردگی ساختار مغز را تغییر می دهد

7 مانعی که باعث شکست شما می‌شود

چرا موسیقی شاد، خاطرات خوب و موسیقی غمگین خاطرات بد را به یاد می آورد؟

راهکار‌هایی عجیب برای مقابله با افکار منفی

افسردگی؛ از سیر تا پیاز

چگونه انسان های سمی اطرافمان را خنثی کنیم؟

رژیم غذایی ویژه برای مبارزه با اضطراب!

شیوه جدید برای درمان افسردگی

12 عادت که از بدترین‌ها برای سلامت روانی شما هستند

با ترک شبکه‌های اجتماعی چه اتفاقاتی می افتد؟

7 راز یک خواب خوش

کار و استرس، شما را هم از زندگی انداخته؟

چگونه از احساس پشیمانی جلوگیری کنیم

9 خطر استرس زیاد برای بدن

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

راه‌حل گران‌قیمت ناسا برای گردگیری در ماه

مقایسه اندازه آینه تلسکوپ فضایی جیمز وب و تلسکوپ فضایی هابل

با منحنی سریعترین فرود آشنا شوید

سومین فرود خطرناک کنترل نشده چین

امروز در فضا؛ پرتاب فضانورد ایتالیایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی

آیا سریع ‌تر از سرعت نور هم داریم؟

چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

داستانک/ راه نجات

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستان دلنشین لیلی و‌ مجنون

امشب به قصه ی دل من گوش می کنی

داستانک/ پیرمرد فقیر

شرایط تغییر می کند

من چنان عاشق رویت که ز خود بی خبرم

شاعرانه/نه طاقت خاموشی نه تاب سخن داریم

شعری کوتاه و عاشقانه را بشنوید

حسین‌زاده: می‌خواهید برویم اسنپ کار کنیم!

برای اوسمار، کلاس مدیریت را تعطیل کن!

گل دوم سپاهان به استقلال ملاثانی توسط رامین رضاییان از روی نقطه پنالتی

صحبتهای قهرمان مسابقه مردان آهنین در سال 1399 با خبرنگاران در پایان بازی آلومینیوم و پرسپولیس