آریا بانو

آخرين مطالب

زندگی با شوهر بی مسئولیت و رفیق باز خانواده

زندگی با شوهر بی مسئولیت و رفیق باز
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خراسان / «40سال زندگی مشترک، 40 سال سوختن و ساختن» گاهی اوقات در راهروی دادگاه خانواده مراجعانی را می‌بینی که در نگاه اول فکر می‌کنی برای رسیدگی به پرونده خانوادگی فرزندان شان به دادگاه آمده اند. اما وقتی پای صحبت هایشان می‌نشینی متوجه می‌شوی پای یک زخم کهنه در میان است. زخمی که حالا پس از 40 سال زندگی مشترک دیگر حسابی چرکین شده و قابل تحمل نیست. داستان زندگی زوجی که این هفته به روایت «7 روز زندگی» می‌خوانید از همین جنس است. رفیق بازی و خوش گذرانی‌های شوهر و زنی که فقط در این زندگی سوخته است و حالا پس از 40 سال زندگی مشترک سر از دادگاه خانواده در آورده است. چه خوب است اگر زخم‌های کوچک و سطحی زندگی مشترک خود را در همان روزهای نخست با کمک مشاور خوب و امین پانسمان کنیم تا زود درمان شود و به زخم‌های کهنه چرکین تبدیل نشود.
*** به سن و سال زیاد زن نمی‌آید برای طلاق آمده باشد اما این طرف و آن طرف دنبال شعبه رسیدگی کننده به پرونده اش می‌گردد. می پرسم:این جا چه می‌کنید؟ نگاهش تلخ است با بغض می‌گوید: قاضی هم همین را پرسید و هر چه می‌گویم «چون خسته ام»، حرف مرا نمی‌فهمد. 40 سال تحمل کردم تا همه خوش و خرم باشند. حالا دیگر نوبت دل خودم است. وقتی پا گذاشتم خانه شوهرم فقط 17 سالم بود. از زندگی مشترک هیچ نمی‌دانستم جز این که هر چه شوهرم گفت فقط بگویم چشم. امان از شوهر رفیق باز خدا برای کسی نخواهد اما شوهرم نااهل از آب درآمد. رفیق باز و عیاش بود و به همین خاطر زندگی مان فنا شد. آن موقع به قول شما امروزی‌ها شوهرم بچه پولدار بود.

آریا بانو


پدرش چند دهنه مغازه داشت و او هم گاهی می‌ایستاد کنار دست پدرش اما بیشتر روی پول توجیبی اش حساب می‌کرد. وقتی آمدند خواستگاری من، پدرش گفت یک مغازه بزرگ برایش می‌خرد که بایستد به کاسبی و یک خانه نقلی که غصه هیچ چیز را نداشته باشیم. من هم دلم قرص شد و احساس کردم خیلی زود شوهرم از یک پسر 20 ساله سر به هوا می‌شود مرد خانه‌اما زهی خیال باطل.
حتی هنوز هم که 60 سالش است و پدر 3 بچه، نمی‌شود رویش حساب کرد. بی مسئولیت است و الکی خوش. اصلا دل به زندگی نمی‌دهد. تو که کم و کسری نداری! تا لنگ ظهر می‌خوابید، بعد بهترین لباس هایش را می‌پوشید و می‌رفت مثلا مغازه‌اما 2 ساعت که می‌گذشت، مغازه را می‌سپرد دست شاگردش و با دوستانش می‌رفت خوش گذرانی. گاهی شب هم نمی‌آمد خانه. وقتی اعتراض می‌کردم، می‌گفت: - من الان جوانم و باید خوشی کنم. تو هم که کم و کسری نداری! می گفتم من هم جوانم، من هم دلم می‌خواهد تفریح کنم و خوش باشم اما با تو! آن وقت اخم هایش در هم می‌رفت که: - زن برای خانه است و شوهرداری. زودتر بچه دار شو... من نمی‌دانستم چه بگویم. یعنی آن موقع‌ها مثل الان نبود. وقتی گلایه اش را می‌بردم پیش پدرش، می‌خندید و می‌گفت: دخترجان، زن باید مرد را جلد خانه کند. پدر و مادر خودم هم همین طور بودند. مادرم می‌گفت مردها عاشق بچه اند، دورش را پر از بچه کن. من بیچاره هم به این خاطر خیلی زود باردار شدم. دخترم که دنیا آمد به خودم گفتم دیگر پدر شده و حتما دور دوست و رفیقش را خط می‌کشد اما...
آقا تازه سرگرمی‌های جدید برای خودش پیدا کرده بود. خبرش را داشتم می‌رود مجلس‌های آن چنانی. فقط من متهم می‌شدم به نظرم رسید به جز پدرش هیچ کسی نمی‌تواند او را قانع کند که این کارها عاقبتی ندارد اما فایده‌ای نداشت. پیش پدرش سرش را می‌انداخت پایین و می‌گفت: خان بابا، مرضیه شلوغش کرده، این طورها هم نیست. خودتان مرد هستید و می‌دانید آدم گاهی خسته می‌شود از چاردیواری خانه... و چنان پدرش را خام می‌کرد که فقط من متهم می‌شدم به این که زن حساس و سختگیری هستم . کم کم اوضاع بدتر شد. دیگر جواب اعتراض هایم فحش بود و گاهی کتک! جمشید جز دوست و رفیق نمی‌شناخت. به من هیچ توجهی نداشت و دخترمان را هم گاهی ناز و نوازشی می‌کرد. باز هم به هوای سر به راه شدن او باردار شدم این بار دو پسر دوقلو به دنیا آوردم اما جمشید به جای این که خوشحال باشد، مدام غر می‌زد که اول جوانی بدبختش کردم و اسیر بچه‌های قد و نیم قد.
اشک‌ها و لبخندها
شب و روز او شده بود رفیق بازی. مهمانی‌ها و سفرهایش با آن‌ها بود. بگو و بخندش و بعدها پول خرج کردنش... کار به جایی رسید که آن‌ها را می‌آورد خانه و من مجبور بودم از آن‌ها پذیرایی کنم وگرنه دعوا بود و کتک کاری و من برای این که بچه‌ها عذاب نکشند سکوت کردم. در حالی که صدای خنده‌های شوهرم و دوستانش بلند بود، من ساعت‌ها می‌نشستم گوشه اتاق و گریه می‌کردم. جمشید گاهی حالم را می‌دید اما اهمیتی نمی‌داد.
دیگر دوستانش شده بودند صاحب زندگی ما و برایمان تصمیم می‌گرفتند. حسرت خیلی چیزها به دلم ماند. تمام این سال‌ها را به تنهایی زندگی کردم. جمشید فقط یک اسم در شناسنامه ام بود. چند بار همان موقع‌ها تصمیم گرفتم جدا شوم اما از سرنوشت بچه‌ها ترسیدم و دروغ چرا؟ هیچ حامی هم نداشتم. همه می‌گفتند مرد جماعت همین است، یکی بد و یکی بدتر. باز اگر هوای بچه‌ها را داشت دلم نمی‌سوخت اما او کلا بی خیال بود.
دختر و پسرهایم اصلا نفهمیدند پدر یعنی چه؟ چون پدرشان هیچ وقت بالای سرشان نبود. خودم بزرگ و عروس و دامادشان کردم. کورسوی امیدی که ناامید شد تمام این سال‌ها احمقانه به خودم امید می‌دادم شوهر نااهلم درست می‌شود. امید داشتم وقتی سنش بالا برود به خودش می‌آید اما حالا هم که پیر شده دست از کارهایش برنمی دارد. تازه رفیق بازی هایش بیشتر هم شده است. من هم که این سال‌ها دلم پر بود، دیدم دیگر دلیلی برای ماندن در این زندگی مثلا مشترک کذایی ندارم. بی خبر از بچه هایم آمده ام دادگاه تا درخواست طلاق دهم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/713026/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلاصه بازی النصر 3 - الخلیج 1

اوسمار: یادتان نرود با تیم سوم لیگ بازی داشتیم

مورایس: اگر من را نخواهند می‌روم

مورایس: چرا این سؤال‌ها را از تیم‌های دیگر نمی‌پرسید؟

اوسمار: امروز باید صدرنشین می‌شدیم

اوسمار: از نتیجه ناراحتم اما جنگیدیم

اوسمار: تا آخرین لحظه برای قهرمانی می‌جنگیم

خلاصه بازی دورتموند 1 - پاری سن ژرمن 0

دورتموند برنده راند اول؛ پاریسی‌ها امیدوار به کامبک در خانه

تصویر دیده نشده لیلا اوتادی 17 سال پیش در کنار زنده یاد داریوش مهرجویی

شرایط دریافت دسته چک باز هم تغییر کرد/ خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک

کنایه تند نورافکن به ناکامی پرسپولیس!

درویش با یحیی گل‌محمدی دوباره تماس گرفت

واکنش جواد نکونام به برکناری خطیر

شوت امباپه به تیر دروازه دورتموند برخورد کرد

ضربه سر فابیان رویز، خطرناک از کنار دروازه دورتموند به بیرون رفت

شوت خطرناک فولکروگ در چهارچوب نبود

واکنش خوب دروازبان دورتموند روی شوت دمبله

شوت دمبله از روی دروازه دورتموند به بیرون رفت

شکایت باشگاه سپاهان از پرسپولیس

پرسپولیس، پرتماشاگرترین با بلیت 300 هزار تومانی

مراسم ازدواج خواهرزاده محمود احمدی نژاد در استانبول

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

اتهام مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان سپاهان

واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان

آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن

موقعیت خطرناک برای دورتموند و شوت مارسیل سابیتزر که ثمری نداشت

رزاق پور: قدر فرصت‌ها را ندانستیم

هادی محمدی: امید به صورت دابو ضربه زد

جو فوق العاده دیوار زرد دورتموند

فقط صدای رضا عنایتی!

نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند

شکایت پرسپولیس از سپاهان به دلیل اهانت به بانوان

سند برکناری علی خطیر از مدیریت استقلال

معمای عجیب: این 500 نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو

شاعرانه/ بگو به باران ببارد امشب

علیرضا بیرانوند بدون مصاحبه با خبرنگاران، ورزشگاه آزادی را ترک کرد

صحبتهای محمد کریمی کاپیتان سپاهان در پایان بازی با پرسپولیس

صحبتهای امید نورافکن بازیکن سپاهان در پایان بازی با پرسپولیس

پورموسوی: تیم ما به جدول برمی‌گردد

نوری: متاسفانه 2 امتیاز از دست دادیم

باقری: کیفیت بازی‌های قبلی را نداشتیم

سحرخیزان: نتیجه‌ای که لایقش بودیم را نگرفتیم

شوت دمبله از کنار دروازه دورتموند به بیرون رفت

مورایس: پرسپولیس از بهترین تیم های لیگ است

زنده: همراه با تحولات ناگهانی در استقلال

دیدار الناز حبیبی و جواد عزتی در مشهد عاشقانه شد

ویدئویی جالب از بحث جومونگ و سوسانو وایرال شد

چهره‌ها/ حس مادرانه شبنم قلی‌خانی