آریا بانو

آخرين مطالب

راهنمای خرید مبل اقتصادي

راهنمای خرید مبل
  بزرگنمايي:

آریا بانو -

آریا بانو


یکی از موضوعاتی که خانواده ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، خریدن مبل است. مبل ها انواع و شکل ها و جنس های مختلفی دارند و همین موضوع، کار را برای انتخاب سخت می‌کند. اکثر افراد مبلی را انتخاب می‌کنند که با دکوراسیون خانه آنها هماهنگ باشد. از طرفی جنس مبل ها نیز بسیار مهم است. اگر شما جنس پارچه و چوب مبل را نشناسید، انتخاب هوشمندانه ای نخواهید داشت.
پارچه ها و چوب ها انواع مختلفی دارند که کار را برای انتخاب شما سخت تر هم می کند. بسیاری از تولیدی ها نیز به دلیل بالا بودن قیمت چوب و پارچه مرغوب، از نوع نامرغوب آن استفاده می کنند و هنگام فروش از آن به عنوان پارچه و چوب مرغوب یاد می‌کنند. حال می‌بینید که آشنایی با راهنمای خرید مبل تا چه حد مهم است.
در این مطلب قصد داریم شما را برای خریدن یک مبل خوب و با کیفیت و مطابق با دکوراسیون خانه شما راهنمایی کنیم. پس امیدواریم این مطلب را تا انتها بخوانید و با تکمیل کردن اطلاعات خود از یک مبل خوب، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
انواع مبل
برای اینکه بتوانید خرید مطمئنی داشته باشید، لازم است انواع مبل‌ها را بشناسید. مبل ها را از طریق ویژگی های متنوعشان، می توان به دسته های مختلفی تقسیم نمود. اما از لحاظ ساختار و ساختمان، آن ها را به دو دسته کلی مبل های استیل و راحتی تقسیم می کنند. در ادامه توضیحی درباره هر یک از این نوع مبل ها ارائه می دهیم.
مبل های استیل یا سلطنتی

آریا بانو


مبل استیل ترکیبی از چوب و پارچه است، اما نسبت به مبل های راحتی، میزان چوب بیشتری در این نوع مبل به کار رفته است. معمولاً چوب مبل استیل را با دست یا ماشین کنده کاری می کنند که به این کار منبت کاری می گویند. چوبی را که بر روی آن منبت کاری می کنند،کلاف می نامند. کلاف ها نقش اصلی را در تعیین قیمت مبل های استیل بازی می کنند. هر چه جنس چوب کلاف بهتر باشد، یا این که منبت کاری آن ارزنده تر باشد، میزان قیمت مبل بالاتر میرود.
مبل های استیل از مبل های راحتی فضای بیشتری را در اختیار می گیرند. همچنین راحتی کمتری دارند. از طرفی حالت رسمی تری دارند و بسیار زیباتر هستند.
مبل های راحتی

آریا بانو


مبل های راحتی نیز از چوب و پارچه ساخته می شوند. میزان پارچه به کار رفته در آنها از میزان چوب به کار رفته بیشتر است. جنس پارچه این نوع از مبل ها تاثیر زیادی بر روی قیمت آنها دارد. این نوع از مبل ها برخلاف مبل های سلطنتی، راحتی بیشتری دارند، حجم کمتری از خانه را اشغال می کنند و معمولاً قیمت کمتری نیز دارند.
راهنمای خرید مبل؛ کدام نوع مبل را بخریم؟

آریا بانو


حالا که با انواع مبل ها آشنا شدید، وقت آن فرا رسیده است که مبل مورد نظر خود را انتخاب نمایید. حال ما می‌خواهیم شما را در این کار راهنمایی کنیم.
مهمترین پارامتر در راهنمای خرید مبل و انتخاب نوع مبل، میزان بزرگی یا کوچکی خانه شما است؛ مثلاً اگر شما در آپارتمان کوچکی زندگی می کنید، خیلی جالب نیست که از مبل های استیل استفاده کنید. به طور کلی مبل های استیل برای فضاهای بزرگ هستند و مبل های راحتی برای فضاهای کوچک. رعایت این نکته مهم، تاثیر زیادی را بر روی دکوراسیون خانه شما می گذارد و در حالتی که خانه شما آنقدر بزرگ است که دارای اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن به صورت جداگانه می‌باشد، می توانید برای اتاق پذیرایی خود از مبل های استیل و برای اتاق نشیمن خود از مبل های راحتی استفاده کنید.

آریا بانو


حالا که تا حدودی با راهنمای خرید مبل و انواع مبل آنها شدید، باید شما را با پارچه ها و چوب های به کار رفته در مبل ها نیز آشنا نماییم. زیرا همانطور که قبلا نیز گفتیم، چوب و پارچه مبل کیفیت یک مبل را تعیین می‌کنند. رنگ یک مبل نیز می‌تواند در انتخاب آن مبل موثر باشد و هماهنگ کردن رنگ مبل با دیگر وسایل بر زیباتر شدن دکوراسیون می‌افزاید.
رنگ مبل
در بازار، مبل ها با رنگ ها و طرح های مختلفی وجود دارند. مبل راحتی، رنگ خود را از پارچه ای که در آن به کار رفته است می گیرد. زیرا تقریبا تمام بدنه این مبل با پارچه پوشیده شده است .پس در واقع رنگ پارچه، همان رنگ مبل است. ولی در مبل استیل یا سلطنتی علاوه بر پارچه، چوب به کار رفته در آن نیز در رنگ آن تاثیر دارد. از آنجایی که پارچه ها و چوب ها رنگ های مختلفی دارند، رنگ مبل ها نیز متغیر است. اولین نکته ای که در راهنمای خرید مبل استیل یا سلطنتی باید به آن دقت کرد، تناسب بین رنگ پارچه و رنگ چوب است. در اصطلاح باید رنگ پارچه با رنگ چوب به کار رفته در یک مبل به هم بیایند. البته بسیاری از تولید کنندگان مبل، خودشان به این نکته توجه می کنند ولی بسیاری از مبل هایی که در بازار وجود دارند، فاقد این تناسب می باشند.
نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد عبارت است از تناسب بین رنگ مبل و دکوراسیون شما. گاهی اوقات شما به مهمانی می روید و متوجه عدم تناسب میان رنگ مبل با فرش می‌شوید. این مسئله نوعی بی سلیقگی را نشان میدهد و تا حدودی هم زننده است. پس قبل از خرید مبل به این نکته ها توجه کنید، اگر دکوراسیون و اثاثیه خانه شما رنگ های روشن دارند، شما نیز مبل هایی با رنگ های روشن انتخاب نمایید و اگر رنگ غالب دکوراسیون شما تیره است، شما نیز مبل هایی با رنگ های تیره بخرید. البته برای انتخاب رنگ مبل های خود می توانید مطالبی را نیز راجع به روانشناسی رنگ ها مطالعه نمایید.
پارچه ی مبل
همانطور که گفته شد در بازار پارچه های متفاوتی وجود دارد. جنس پارچه و کشور تولید کننده آن نقش اصلی را در تعیین قیمت آن دارد. می توان از چرم ها نیز برای روکش کردن مبل ها استفاده کرد. اگر شما فردی هستید که به تمیزی و براقی مبل ها اهمیت می دهید، مبل هایی با روکش چرم بخرید. چرم ها نیز مانند پارچه ها انواع متفاوتی دارند. قیمت هایشان نیز متنوع است. نکته ای که در خریدن چرم باید به آن توجه کرد این است که کیفیت را فدای پول نکنید‌. از جمله ایراداتی که میتوان به روکش های چرم گرفت در تابستان در محل نشیمن عرق می کند و همچنین بعد از مدتی پوسته پوسته شده جلوه زیبایی ندارد ولی مزیت بارزی که چرم به پارچه دارد این است که کاملا قابل شست و شو می‌باشد و شما همواره میتوانید مبلی تمیز داشته باشید.
نوع دیگری از پارچه که کاربرد بسیار زیادی در صنعت مبل دارد، پارچه مخمل مات و بدون پرز است. این پارچه بسیار پرکاربرد است و بیشتر در فضاهای بزرگ استفاده می شوند. پارچه های موجود در بازار پارچه های چینی، ترک، ایتالیایی و … هستند. جنس این پارچه ها از کتان، پشم و چرم است. پارچه های ایتالیایی و ترک کیفیت بالاتری نسبت به سایر پارچه ها دارند. نقش و نگار این نوع پارچه ها بسیار زیباست. البته قیمت بالاتری نسبت به دیگر پارچه ها دارند.
چوب مبل
یکی دیگر از مواردی که باید در راهنمای خرید مبل به آن اشاره کنیم، چوب و جنس آن است. امروزه چوب به عنوان مواد اولیه بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از همین صنایع مبلمان است. همواره در خریدن مبل با کیفیت باید به این نکته توجه داشت که چوب آن کیفیت بالایی داشته باشد. چرا که اگر از چوب بی کیفیت در ساختار یک مبل استفاده شود، ممکن است چوب مبل بشکند و یا اینکه دچار تغییراتی شود. این گونه مسائل می‌تواند باعث ایجاد خساراتی شوند. برای جلوگیری از این خسارت می بایست، شناخت کلی از چوب ها به دست آورد. چوب مبل می بایست دو ویژگی داشته باشد؛ اول اینکه دارای استحکام کافی باشد تا در برابر فشار نشکند. دوما دارای زیبایی و نقش پذیری باشد. چوب های زیادی نیستند که این دو ویژگی را همزمان داشته باشند. چوب گردو و چوب افرا از شاخص ترین این چوب ها می باشند. پس هنگام خرید از استحکام و نقش پذیری چوب اطمینان حاصل کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/771122/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدرت یادگیری دخترها بیشتر است یا پسرها؟

قصه گویی چه تاثیری در زندگی کودک دارد؟

چگونگی پرورش و تربیت کودک خردمند

کابوسهای کودکانه

زمانبندی برای تماشای تلویزیون توسط کودک

وسواس در کودکان

تقویت حافظه کودک از دوران نوزادی

نوازش‌ها، بوسه‌ها و محبت‌ها چه تاثیری در رشد و پرورش کودک دارند؟

مکیدن انگشت در کودکان + راههای درمان

برای اطمینان از سلامت روانی دختران چه می‌توانیم بکنیم؟

علت و درمان تیک عصبی در کودکان

حرف زدن کودکان در خواب + راههای درمان

آیا فعالیت‌های فرزندتان در مدرسه نا امید کننده است؟

مهر و محبت خود به فرزندان‌تان نشان دهید !

درمان جویدن ناخن در کودکان

نشانه های کودکان مبتلا به اوتیسم را بشناسیم!

تفسیر نقاشی های کودکان

یرای تقویت اعتماد به نفس کودک چه کنیم؟

عوارض ناشى از مکیدن انگشت در کودکان

در تعطیلات نوروز چگونه کودک مان را سرگرم کنیم؟

از ترس های کودکان چه می دانید؟

اجازه دهید کودکانتان، کودکی کنند

پرخاشگری در کودکان نوپا

هر کودکی نیازمند شنیدن این 8 کلمه است

نشانه‌های استرس در کودکان

برای پاسخ به سوالات کودکان در مورد خدا،چه جوابی دارید؟

آیا کودک شما لجباز است؟

با این بازی ها کمرویی کودکان را درمان کنید!

کودکان را هر چند وقت یکبار برای معاینه پیش پزشک ببرید!

قصه گفتن در خانه شما هم مثل خیلی از خانه‌ها فراموش شده؟

افزایش مسئولیت پذیری کودکان با مشارکت در کارهای خانه

کودکان 3 تا 7 ساله چقدر باید بخوابند؟

استرس امتحان در دانش آموزان

این معلم‌ها را برای کودکانتان انتخاب نکنید!

فواید دوستی در کودکان

برای نوزادتان مادر خلاقی باشید!

با کودکان طلاق چگونه رفتار کنیم؟

چرا کودکان بازی دالی موشه را دوست دارند؟

درمان اختلال «کم توجهی – بیش فعالی» بدون دارو

گریه روشی برای رسیدن به خواسته‌های کودک

از چندسالگی بچه‌ها را به اردوهای تابستانی بفرستیم؟

بچه ها از چه سنی می توانند گوشی هوشمند بگیرند و چقدر از آن استفاده کنند؟

چگونه با شب‌ ادراری کودکان برخورد کنیم؟

کودکمان را برای نگهداری نزد بستگان بگذاریم یا مهد کودک؟

چگونه یک کلاس تابستانه مناسب برای کودکمان انتخاب کنیم؟

چطور از کودکم در برابر پدوفیل‌ها (بچه بازی) محافظت کنم؟

دوست‌دارید در خانه به فرزندتان بیشتر خوش بگذرد؟

با خیالپردازی کودکان چه برخوردی داشته باشیم؟

چگونه فرزندم را از قرص های روانگردان دور نگه دارم؟

شعر خواندن برای بچه‌ها چه فایده ای دارد؟