آریا بانو

آخرين مطالب

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران:

عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار از 9 الی 18 شهریور در نمایشگاه زنان و تولید ملی/ باید زمینه حضور زنان در ورزشگاه بیشتر فراهم شود شهرداری تهران

عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار از 9 الی 18 شهریور در نمایشگاه زنان و تولید ملی/ باید زمینه حضور زنان در ورزشگاه بیشتر فراهم شود
  بزرگنمايي:

آریا بانو - اردبیلی گفت:: از تاریخ 9 تا 18 شهریورماه نمایشگاه زنان و تولید ملی را برگزار می‌کنیم که هدف این نمایشگاه ارائه محصولات ملی بانوان سرپرست خانوار است و در مجموع 4652 نفر محصولات خود را در 310 غرفه عرضه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار شهر ؛ مریم اردبیلی در نشست خبری خود در رابطه با برگزاری هفدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: در شش ماهه اول امسال برنامه های مختلفی در حوزه زنان اجرا و دنبال شد.
وی با بیان اینکه دبیرخانه ریحان شهر به صورت مداوم فعال بود، افزود: تاکنون از چندصد طرحی که به دبیرخانه ریحان شهر رسیده بعد از بررسی در نهایت 58 طرح در محله ها با مشارکت مردمی اجرایی شد.
نمایشگاه زنان و تولید ملی از تاریخ 9 تا 18 شهریورماه برگزار می‌شود
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حوزه توانمندسازی زنان، دوره ها، برنامه ها و اقداماتی انجام شده است، ادامه داد: از تاریخ 9 تا 18 شهریورماه نمایشگاه زنان و تولید ملی را برگزار می کنیم. هدف این نمایشگاه ارائه محصولات ملی بانوان سرپرست خانوار است و در فضای نمایشگاهی ای به متراژ 4700 متر در دو بخش فضای نمایشگاهی داخلی و بیرونی در بوستان گفت و گو برگزار می شود.
وی بیان کرد: بیشتر غرفه داران از مجموعه های کارآفرین، مشاغل خانگی زنان و تولید کنندگانی که از زنان سرپرست در کارگاه های تولیدی خود استفاده کرده و اشتغال برای آنها ایجاد کرده است، هستند.
اردبیلی یادآور شد: در مجموع 4652 نفر محصولات خود را در نمایشگاه در 310 غرفه عرضه می کنند.
ایجاد بازارچه‌های دائمی و فصلی برای زنان سرپرست خانوار
وی با بیان اینکه محصولات زنان سرپرست خانوار شهر تهران در این نمایشگاه عرضه می شود، تاکید کرد: کارهای دیگری که برای زنان سرپرست خانوار انجام داده ایم اجرای دوره های مشاور رایگان، سلامت محور و ایجاد بازارچه های دائمی و فصلی برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار است. 
مشاور امور بانوان شهرداری تهران در ادامه گفت: برای فرزندان زنان سرپرست برنامه ریزی برای ارتقای شغلی و آموزشی و پرورش استعداد آنها دنبال می شود.
وی با اشاره به ارائه آموزش هایی در حوزه اشتغال زنان سرپرست خانوار افزود: یکسری طرح ها برای آموزش مشاغل خانگی برای خانم های جوان گذاشته شده است و اردوی کارآفرینی برای دختران در قالب طرح های هزار امید برای این قشر در محدوده سنی 13 تا 18 سال برگزار کردیم.
اردبیلی با بیان اینکه مجموعه طرح های نوآوری و کنش گری دختران جوان نیز برگزار شده است، ادامه داد: به هزار دختر تهرانی در این زمینه آموزش هایی داده شد و در نظر داریم در روز دانش آموز نمایشگاهی که دستاورد این آموزش هاست را برگزار کنیم.
اجرای طرح خانواده امن در تهران
وی با اشاره به اجرای طرح خانواده امن در تهران بیان کرد: رویکرد خانواده محوری و کنش گری خانواده های تهرانی شروع شده و تسهیلگرانی در محله های شهر تهران با سوال از شهروندان برای دستیابی به شاخص ها مطالعاتی را انجام می دهند.
اردبیلی با بیان اینکه ویژه برنامه تهران به روایت دختران برگزار شد، تاکید کرد: در محرم و صفر مجموعه زیر آسمان روضه را در بوستان ها و مراکز شهربانوها برگزار کردیم.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در بخش دیگر صحبت های خود گفت: تفاهم نامه با زندان زنان داشتیم بر این مبنا که برای ایجاد حداکثر امکانی که می تواند وجود داشته باشد تا زنان زندانی در خانواده خود بیشتر حضور داشته و به نوعی آزادی به شرط اشتغال داشته باشند.
وی افزود: بر مبنای این تفاهم امور بانوان شهرداری تهران برای زنان زندانی رای باز ایجاد اشتغال می کند و این زنان به شرط حضور در محل کاری که برای آنها در نظر گرفته می شود، مابقی دوره محکومیت خود را طی می کند.
آزادی به شرط اشتغال 165 زن زندانی با همکاری شهرداری
مشاور امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: همانطور که می دانید در استان تهران 800 زن زندانی داریم و تعهد کردیم برای 200 زن امکان اشتغال را فراهم آوریم که قوه قضائیه نیز قبول کردند و بسته های آموزشی و مشاوره ای و اشتغال را در این زمینه فراهم کردیم.
به گفته وی در حال حاضر 165 زن زندانی در این طرح تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.
اردبیلی با اشاره به اجرای طرح حضور دختران دانشجو در کنش گری اجتماعی در اداره شهر تهران بیان کرد: با همکاری دانشگاه الزهرا(س) و وزارت علوم طرح دانشگاهی به وسعت یک شهر را برگزار می کنیم تا دختران دانشجو در سطح شهر تهران مقطعی را به عنوان کارورزی طی کنند و در سطوح مختلف که دسته بندی می شوند، فعالیت کنند. از ترم مهرماه این طرح اجرا می شود.
وی یادآور شد: تا پایان شهریور ایده های گروه های میانی و محلی برای ارائه طرح های حضور بیشتر و موثر زنان در اداره شهر در رویداد دوم ریحان شهر که دو هفته پیش برگزار شد، بررسی می شود.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درپاسخ به خبرنگار شهر در رابطه با دستاوردهای برگزاری 17 دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی تاکید کرد: مجموع تجارب 16 دوره قبل را بررسی کردیم؛ رویکرد ما در این نمایشگاه مبتنی بر زنان و تولید ملی است و تاکید ما بر مبنای حضور زنان سرپرست خانوار است.
باید زمینه حضور زنان در ورزشگاه بیشتر فراهم شود
وی در ادامه گفت: مساله دیگر حضور تعدادی استارتاپ در این نمایشگاه است تا فضای مراکز کوثر زیر مجموعه شهرداری تهران را که تعداد آن در تهران 74 مرکز است بهبود بخشیم و از همه مهمتر مدل بهره برداری این مجموعه ها را به سمت فضاهای دانش بنیان ببریم.
مشاور امور بانوان شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره حضور زنان در ورزشگاه بیان کرد: داستان حضور زنان در ورزشگاه موضوع چند سال گذشته بود و با توجه به اینکه شرایط حضور فراهم شده تاکید می کنیم که باید امکانات برای حضور زنان بیشتر شود و در شهرداری تهران نیز هر کاری از دست ما بر آید دریغ نمی کنیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/772300/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وسواس فکری

چرا همه آدمها به دنیا از دیدی متفاوت نگاه می‌کنند؟

کسب احترام، با این راه‌های ساده

8 نشانه که علامت استرس کاری هستند

علت حرف زدن در خواب برخی افراد چیست؟

این رفتارها جسم و روان تان را تخریب می کنند

10 نکته برای اینکه با وجود استرس راحت بخوابید

چرا شکست می‌خوریم؟

علت افسردگی زنان، در مراحل مختلف زندگی

چرا برخی از افراد از پیر شدن می‌ترسند؟

چگونه با مرگ عزیزان کنار بیاییم؟

اگر می‌خواهید آدم دل‌چسب‌تری باشید،رمان بخوانید!

با این روشها افسردگی را فراموش کنید

چطور مچ یک دروغگو را بگیرید؟

وقتی خبر ازدواج مجدد همسر سابقتان شما را به هم می‌ریزد

وقتی والدینتان خیانت می‌کنند چه باید بکنید

اعتماد چیزی که این روزها گم شده

چگونه در 50 سالگی جوانتر به نظر برسید!

چگونه میان خواهر و برادرها مصالحه کنیم؟

نقش خانواده در عبور ایمن نوجوان از فضای مجازی

بلوغ زودرس نوجوانان امروز، از علل تا راه های درمان

چطور مهرطلب ها را بشناسیم؟

آیا افراد باهوش‌ احمق‌اند؟

اگر دوست تان این ویژگی ها را دارد، دشمن شماست

دلشوره‌ و اضطراب ناگهانی را جدی بگیرید!

زبان بدن شما چه می گوید؟

چرا باید راز دار باشیم؟

فعالیت زیاد در شبکه‌های اجتماعی باعث افسردگی میشود

چرا اعتماد به نفسم پایین است؟

چرا وقتی عصبانی هستم به دیگران گیر می دهم؟

مدیریت زمان با این 8 ترفند مهم

اصلی ترین درمان های وسواس را بشناسیم

اختلال یادگیری چیست؟

با چنین روش هایی فقیر باقی می مانید!

راهکارهای ساده برای مدیریت افسردگی

گروه درمانی چیست؟

این عادت ها را همین حالا کنار بگذارید

چطور برای همه چیز وقت پیدا کنیم ؟

29 پیشنهاد برای قاطع تر شدن شما

آنچه باعث پیشرفت نکردن شما می شود، چیست؟

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد آذر ماه

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد آذر ماه

هر روز وقتی از خواب بیدار میشوم احساس خستگی میکنم

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد دی ماه

علایق و روحیات جنسی - روانی مرد متولد دی ماه

چطور حرف به کرسی می نشیند؟

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد بهمن ماه

6 شغلی که آمار خودکشی در آنها به شدت بالا است!!

بدترین راه های مقابله با اضطراب را بشناسید

علایق و روحیات جنسی - روانی مرد متولد بهمن ماه