آریا بانو

آخرين مطالب

معاون سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران خبر داد

ورود تاکسی ون‌های جدید با سقف بلند به ناوگان تهران شهرداری تهران

ورود تاکسی ون‌های جدید با سقف بلند به ناوگان تهران
  بزرگنمايي:

آریا بانو - معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از ورود ون‌های متفاوت به ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش شهر ، علی محتشمی‌پور معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در مورد بازگشت ون‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: موضوع حمل و نقل درون شهری در قالب شبکه‌ای از ناوگان خودروهای عمومی باید ساماندهی شود و برای پاسخ‌دهی به تقاضای انواع سفر درون شهری باید خودروهای متفاوتی داشته باشیم و به همین دلیل در ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس، مینی‌بوس، ون، مترو و خودروی سواری داریم که عناصر به ظاهر منفک از هم هستند اما شبکه بهم‌پیوسته‌ای هستند که یکدیگر را تغذیه می‌کنند.
وی با بیان این‌که کمبود و فرسودگی در هر یک از مدهای حمل و نقل می‌تواند برکل ناوگان تاثیرگذار باشد اضافه کرد: در سنوات گذشته خطوط مینی‌بوس و ون کاملا فعال بود و در کنار اتوبوس، مترو و تاکسی شبکه حمل و نقلی تهران به درستی عمل می‌کرد، اما از زمانی که دچار بحران در فرسودگی ناوگان شدیم این نظام از هم گسیخته شد و دیگر شاهد حضور و فعالیت مستمر ون‌ها و مینی‌بوس‌ها در تهران نیستیم.
معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان این‌که در پی حذف این خودروهای میانی (ون و مینی‌بوس) شاهد هستیم که در برخی مناطق فشار بیش از حد بر روی تاکسی می‌آید ادامه داد: از آنجایی که ظرفیت هر تاکسی تنها چهار نفر است و تقاضای سفر در پهنه‌های مختلف ممکن است بیش از ظرفیت ناوگان حمل و نقل فعلی باشد، شاهد هستیم که به تاکسی فشار وارد می‌شود و حتی در برخی مواقع برای پاسخگویی به تقاضای سفر و کمبود ظرفیت تاکسی مجبور شدیم از اتوبوس برای جبران این مهم استفاده کنیم و از سوی دیگر می‌بینیم که هیچ گاه اتوبوس‌ها با ظرفیت کامل حرکت نمی‌کنند.
محتشمی‌پور اضافه کرد: اتوبوس و تاکسی جور ناوگان میانی یعنی ون و مینی‌بوس را می‌کشد و این در حالی است که ما نباید از تاثیر ون در شبکه حمل و نقل عمومی غافل شویم کما این‌که در حال حاضر در شهر تهران بالغ بر 7000 ون داریم که بیش از 10 سال از عمرشان گذشته و کاملا فرسوده شده‌اند.
وی با بیان این‌که از دو سال پیش پیگیر نوسازی و توسعه ناوگان ون بودیم و شهردار تهران نیز به طور مستمر این مساله را پیگیری کرده و حتی با وزارت صمت نیز در این خصوص مکاتبه داشته است که فقط در شهر تهران به 10 هزار ون احتیاج داریم، تصریح کرد: چرا که به غیر از این 7000 دستگاه ون فرسوده براساس تقاضای فعلی سفر در تهران که به شدت افزایش یافته شاهد تجمع و تقاضای سفر هستیم، اما این تقاضا به میزانی نیست که با اتوبوس یا مترو پوشش داده شود و با خودروهای سواری نیز مشکل حل نمی‌شود و نیاز به ون داریم که در این خصوص برنامه ‌ریزی‌هایی انجام شده و برای تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان فراخوان داده‌ایم.
وی در مورد آسیب‌شناسی خودروهای ون قبلی که استفاده از آنها برای شهروندان سخت بود، گفت: وقتی در مورد نوسازی ون صحبت می‌کنیم باید نگاهی به وضعیت تامین ون در کشور داشته باشیم که در حال حاضر مذاکراتی با وزارت صمت داشته و چندین تولیدکننده ون در کشور معرفی شده‌اند، اما سوال اینجاست که آیا هر ونی به درد شبکه حمل و نقل درون شهری می‌خورد؟ مشخصات فنی خودروهای ون چگونه باید باشد؟
وی اضافه کرد: ضوابط و مشخصات فنی خودروی ون قابل فعالیت در شبکه حمل و نقل درون شهری را شورای عالی هماهنگی تاکسی شهرهای کشور مصوب کرده و ابعاد و کیفیت آن نیز مشخص شده است البته ون‌های قبلی که در شبکه حمل و نقل عمومی شهر تهران به کار گرفته شده بودند نیز شرایط و ضوابط تعیین شده را پاس کردند اما در پروژه نوسازی ون‌ها و فراخوان جدیدی که صادر کردیم شرایط را سختگیرانه‌تر کردیم تا شاهد بهبود سطح استاندارد خدمات تاکسی‌ها باشیم چرا که آسیب‌شناسی ون‌های قبلی نشان داد که فارغ از کیفیت و قطعات خودرو، مساله اصلی بحث ارتفاع داخلی کابین ون‌ها است چرا که در سفرهای درون شهری فاصله زمانی که یک مسافر در داخل خودرو می‌نشیند در مقایسه با سفرهای خارج از شهر متفاوت است و تعداد دفعات سوار یا پیاده شدن مسافران زیاد است و نباید فضای داخلی ون محصور یا محدود باشد پس موضوع ارتفاع داخلی کابین نقش کلیدی را ایفا می‌کند و ما در فراخوان جدید اعلام کردیم که ون‌های سقف بلند مدنظر ما است که ملاک اصلی ون‌ها نسبت به ون‌های قبلی سقف بلند بودن آنها است.
معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان این‌که یکی از مشکلات و موانع اصلی نوسازی ون‌ها و سواری‌ها عدم تناسب قیمت خودرو با کاربری است، اظهار کرد: تولیدکنندگان استراتژی خود را متناسب با شرایط خودروسازی در کشور تغییر و تنظیم می‌کنند اما نکته‌ای که از آن غافل می‌شوند این است که ما این خودروها را برای تاکسی استفاده می‌کنیم و اگر قیمت نهایی خودرو متناسب با درآمد تاکسیران نباشد عملا فروش خودرو بدون مشتری خواهد بود و پروژه نوسازی ما نیز با مشکلاتی مواجه می‌شود. به گونه‌ای که یکی از مشکلات ما قیمت‌های اعلامی از سوی خودروساز است که اساسا برای نوسازی ون‌ها توجیه‌پذیر نیست و باید تسهیلات ویژه‌ای برای این نوسازی دیده شود تا فاصله بین توان بخش خصوصی جهت خرید ون با قیمت‌های اعلامی را کم کنیم که در همین راستا شهرداری تهران چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای را با صندوق کارآفرینی امید منعقد کرد و منابع و اعتبارات لازم را نیز در صندوق واریز کرد تا تسهیلات قرض‌الحسنه به تامین‌کنندگان ون اختصاص داده شود و ما نیز فراخوانی برای تامین و تولیدکنندگان ون براساس ونی که مدنظرمان است را صادر کردیم.
وی اضافه کرد: بعد از انتخاب تولید و تامین‌کنندگان در گام نهایی تسهیلات به آنها ارائه می‌شود و امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد آن باشیم که بعد از حدود 10 سال ون‌های جدید با سقف بلند وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شوند که در فراخوان اولیه فعلا 200 دستگاه ون مدنظر ما است که تا پایان سال مجددا فراخوان تکرار می‌شود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/776492/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهر و محبت خود به فرزندان‌تان نشان دهید !

درمان جویدن ناخن در کودکان

نشانه های کودکان مبتلا به اوتیسم را بشناسیم!

تفسیر نقاشی های کودکان

یرای تقویت اعتماد به نفس کودک چه کنیم؟

عوارض ناشى از مکیدن انگشت در کودکان

در تعطیلات نوروز چگونه کودک مان را سرگرم کنیم؟

از ترس های کودکان چه می دانید؟

اجازه دهید کودکانتان، کودکی کنند

پرخاشگری در کودکان نوپا

هر کودکی نیازمند شنیدن این 8 کلمه است

نشانه‌های استرس در کودکان

برای پاسخ به سوالات کودکان در مورد خدا،چه جوابی دارید؟

آیا کودک شما لجباز است؟

با این بازی ها کمرویی کودکان را درمان کنید!

کودکان را هر چند وقت یکبار برای معاینه پیش پزشک ببرید!

قصه گفتن در خانه شما هم مثل خیلی از خانه‌ها فراموش شده؟

افزایش مسئولیت پذیری کودکان با مشارکت در کارهای خانه

کودکان 3 تا 7 ساله چقدر باید بخوابند؟

استرس امتحان در دانش آموزان

این معلم‌ها را برای کودکانتان انتخاب نکنید!

فواید دوستی در کودکان

برای نوزادتان مادر خلاقی باشید!

با کودکان طلاق چگونه رفتار کنیم؟

چرا کودکان بازی دالی موشه را دوست دارند؟

درمان اختلال «کم توجهی – بیش فعالی» بدون دارو

گریه روشی برای رسیدن به خواسته‌های کودک

از چندسالگی بچه‌ها را به اردوهای تابستانی بفرستیم؟

بچه ها از چه سنی می توانند گوشی هوشمند بگیرند و چقدر از آن استفاده کنند؟

چگونه با شب‌ ادراری کودکان برخورد کنیم؟

کودکمان را برای نگهداری نزد بستگان بگذاریم یا مهد کودک؟

چگونه یک کلاس تابستانه مناسب برای کودکمان انتخاب کنیم؟

چطور از کودکم در برابر پدوفیل‌ها (بچه بازی) محافظت کنم؟

دوست‌دارید در خانه به فرزندتان بیشتر خوش بگذرد؟

با خیالپردازی کودکان چه برخوردی داشته باشیم؟

چگونه فرزندم را از قرص های روانگردان دور نگه دارم؟

شعر خواندن برای بچه‌ها چه فایده ای دارد؟

8 روش ساده برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان

چرا باید در مقابل کودک، خشم خود را کنترل کنیم؟

چیزهای که ممکن است فرزندان به دلیل ترس و اضطراب نتواند به شما بگوید

چگونه کودکم سال تحصیلی جدید را هدفمند آغاز کند؟

با نقاشی و کاردستی های فرزندمان چه کنیم؟

تفاوت بین اوتیسم و اضطراب اجتماعی

در هنگام بیماری مادر چگونه کودک را سرگرم کنیم؟

راه های برخورد موثر با کودکان در مقابل استفاده از بازی های کامپیوتری

علل افسردگی در کودکان

کودکان را برای بازی به فضای باز ببرید

چه کنیم بچه ها از آرایشگاه رفتن نترسند؟

3 تمرین کاردرمانی برای کودکان بیش فعال

درمان افسردگی بچه ها، روش جالب موثر!