آریا بانو

آخرين مطالب

در مناظره خزعلی با ابتکار مطرح شد؛

«زن، زندگی و آزادی» شعار انقلاب اسلامی است خانواده

«زن، زندگی و آزادی» شعار انقلاب اسلامی است
  بزرگنمايي:

آریا بانو - معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه تساوی زن و مرد به معنای عدالت برای آنها نیست گفت: «زن، زندگی و آزادی» شعار انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر ، انسیه خزعلی در مناظره تلویزیونی با معصومه ابتکار استاد دانشگاه تربیت مدرس که از شبکه 4 در برنامه «شیوه» برگزار شد، شد، اظهارداشت: مسأله ای که در مکتب ما و انقلاب وجود دارد، مناظرات بوده است و باید وقتی حرف منطقی داریم از مناظرات استقبال کنیم. حرف ها را باید شنید و اگر با مبانی ما سازگار نیست در مناظرات پاسخ دهیم.
وی افزود: امام نگاه زیبایی بر مبنای عقلانیت در حوزه خانواده داشتند، بعد انقلاب سعی کردند به امام بگویند از ادارت جمع کنید و امام قبول نکردند. من و خانم ابتکار کسانی هستیم که امام فضای فعالیت را برای ما فراهم کرد من تمرین نظامی کردم و به جبهه رفتم و زن را از نگاه ابزاری دور کرد.
معاون زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: در نگاه اسلام زوجیت را تکامل می‌داند و تساوی به معنی غربی درست نیست و تساوی یعنی ویژگی های فردی و شرایط تکلیفی متفاوت است و باید ویژگی های نسبی زن را دید. تساوی غربی نه ولی عدالت بله، عدالت عین رسیدن حق مسلم به زن است.
خزعلی گفت: حرف های دهه هشتادی را باید شنید باکسی برای دختران و زنان به آقای جبلی گفتم باز کنند و حرف ها و ایده های آنها را بگیریم. زن، زندگی و آزادی شعار انقلاب اسلامی است.
وی بیان داشت: افراط و تفریط به زنان ضربه زده است. زنان سرمایه هستند، 45 درصد متخصصین زن هستند و در مناصب باید حضور داشته باشند و در دولت سیزدهم دردر بخش هایهای مختلف مورد توجه قرار گرفته است.
معصومه ابتکار هم با اشاره به جان باختن مدافعان امنیت و برخی از شهروندان گفت: دشمنان حتی موجودیت ایران را قبول ندارند و راه انسجام داخلی فرصت دادن به نسل جوان است و با عذرخواهی ساده این مشکل به وجود نمی آمد. همه مردم ایران اند و باید نگاه مادرانه داشته باشیم جوان معترض را باید فرزند خود بدانیم.
وی افزود: می گویند من دیگر مسوول جمهوری اسلامی ایران نیستید و به عنوان فرد غیر دولتی ام جوانان می گویند ما را درک کنید ای کاش به جای من فعالیت زن معترض یا منتقد را دعوت کرده بودید جوانان می گویند ما تریبون نداریم. باید صدا ها را شنید تا گفتگو شکل گیرد. باید اجازه داده شود مسایل منتقدان و معترضان مطرح شود و این لازمه انسجام ملی است.
ابتکار گفت: همه سوار کشتی هستیم و دلمان برای کشور می سوزد و انسجام ضروری است و باید فرصت دهیم به جوانان تا امیدوار به آینده شوند. جمعیت قابل توجهی از ایران مطالبی دارند که می خواهند شنیده شود.
وی بیان داداشت: عذرخواهی ساده در مورد اتفاق مرحومه امینی می‌توانست از هجمه ها و اتفاقات دیگر جلوگیری کند، شعار زن، زندگی و آزادی با ارزش های انقلابی و اسلامی ما مطابقت دارد و از مباحث متعالی دینی ما و مورد تاکید امام (ره) است ولی برخی مردم احساس می کنند اینچنین نیست در حالی که قانون اساسی آزادی را تضمین کرده است.
معاون سابق زنان ریاست جمهوری بیان داشت: شیوه گشت ارشاد مورد نقد بود و هم روح جوانان را آسیب و هم نتیجه بخش نیست ولی عده ای بر طبل سخت گیری کوبیدند که اصلاح رویکرد و توجه به حقوق ذاتی انسان از مطالبه‌ها در دهه فجر است.
ابتکار گفت: در سال 98 بیش از 30 برنامه جامع در سطح ملی برای رسیدن به عدالت جنسیتی تدوین شد و ما این را با برش استانی پیش میبردیم و یک سامانه رصدو پایش هم داشتیم.
وی بیان داشت: قانون اساسی ما در تمامی شئونات اسلامی برابری را در اولویت حقوق زنان می داند. ما اینقدری که روی فرزندآوری تاکید کردیم باید ابتدا ملزومات آن را ایجاد کنیم.
خبر در حال تکمیل است...

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/817898/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مواظب حرف زدن خود باشید!

10 دلیلی که باعث می‌شود از شغل خود متنفر باشید

علائمی که می گویند اضطراب دارید

از کجا بفهمیم غمگین هستیم یا افسرده؟

فیلم غمگین ببینید تا آرام‌تر شوید

همراهی با فرزندان تا کجا؟

4 مشکل سلامت روانی که در بین زنان متداول‌تر است

وقتی صبرتان لبریز می‌شود چه باید بکنید

نشانه های تشخیص استرس بیش از حد چیست؟

ذهن ناخودآگاهتان را از نو برنامه‌ نویسی کنید

وسواس فکری

چرا همه آدمها به دنیا از دیدی متفاوت نگاه می‌کنند؟

کسب احترام، با این راه‌های ساده

8 نشانه که علامت استرس کاری هستند

علت حرف زدن در خواب برخی افراد چیست؟

این رفتارها جسم و روان تان را تخریب می کنند

10 نکته برای اینکه با وجود استرس راحت بخوابید

چرا شکست می‌خوریم؟

علت افسردگی زنان، در مراحل مختلف زندگی

چرا برخی از افراد از پیر شدن می‌ترسند؟

چگونه با مرگ عزیزان کنار بیاییم؟

اگر می‌خواهید آدم دل‌چسب‌تری باشید،رمان بخوانید!

با این روشها افسردگی را فراموش کنید

چطور مچ یک دروغگو را بگیرید؟

وقتی خبر ازدواج مجدد همسر سابقتان شما را به هم می‌ریزد

وقتی والدینتان خیانت می‌کنند چه باید بکنید

اعتماد چیزی که این روزها گم شده

چگونه در 50 سالگی جوانتر به نظر برسید!

چگونه میان خواهر و برادرها مصالحه کنیم؟

نقش خانواده در عبور ایمن نوجوان از فضای مجازی

بلوغ زودرس نوجوانان امروز، از علل تا راه های درمان

چطور مهرطلب ها را بشناسیم؟

آیا افراد باهوش‌ احمق‌اند؟

اگر دوست تان این ویژگی ها را دارد، دشمن شماست

دلشوره‌ و اضطراب ناگهانی را جدی بگیرید!

زبان بدن شما چه می گوید؟

چرا باید راز دار باشیم؟

فعالیت زیاد در شبکه‌های اجتماعی باعث افسردگی میشود

چرا اعتماد به نفسم پایین است؟

چرا وقتی عصبانی هستم به دیگران گیر می دهم؟

مدیریت زمان با این 8 ترفند مهم

اصلی ترین درمان های وسواس را بشناسیم

اختلال یادگیری چیست؟

با چنین روش هایی فقیر باقی می مانید!

راهکارهای ساده برای مدیریت افسردگی

گروه درمانی چیست؟

این عادت ها را همین حالا کنار بگذارید

چطور برای همه چیز وقت پیدا کنیم ؟

29 پیشنهاد برای قاطع تر شدن شما

آنچه باعث پیشرفت نکردن شما می شود، چیست؟