آریا بانو

آخرين مطالب

واکنش عجیب ستاره سابق تیم‌ملی به باب اسفنجی! گفتگو

واکنش عجیب ستاره سابق تیم‌ملی به باب اسفنجی!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ورزش 3 / این تعارف‌ها همیشه در فرهنگ و ورزش ما وجود دارد ولی آدم‌ها از منافع‌شان برای دیگران نمی‌گذرند و مطمئن باشید هرکسی زورش برسد خرخره طرف مقابل را تا پای جان فشار می‌دهد!
دو تیم پیکان تهران و هراز آمل امروز در دیدار دوم نیمه نهایی لیگ برتر والیبال به مصاف هم رفتند. یک بازی جذاب که مطابق انتظار جذابیت زیادی داشت اما با حواشی عجیب و صحنه‌هایی باورنکردنی به اتمام رسید. پس از اینکه پیکان بار دیگر مغلوب هراز شد، محمدرضا حضرت‌پور از کوره در رفت و با حمله به جایگاه تماشاگران وارد درگیری فیزیکی شد.
در همین زمینه با پوریا فیاضی، ملی‌پوش سابق و بازیکن پیکان که از نزدیک شاهد ماجرا بود هم‌کلام شدیم. فیاضی حرف‌های خاصی به زبان آورد و تا حدی حق را به حضرت‌پور داد و معتقد بود تماشاگران از خط قرمزها عبور کردند. این مصاحبه جذاب را در این صفحه می‌خوانید:

آریا بانو

بازار

آریا بانو


*هراز لایق فینالیست شدن بود
**در مورد اتفاقات بازی صحبت کن و از آن ماجرایی که در مورد محمدرضا حضرت‌پور افتاد و به سمت تماشاگران رفت و درگیر شد بگو؟
در مورد بازی، به تیم هراز تبریک می‌گویم و لایق حضور در فینال بودند. شما هیچوقت نباید برد حریف را زیر سوال ببرید. ما بازی اول شانس بیشتری داشتیم. از لحاظ فنی ما یک‌سری ایراداتی داشتیم که متاسفانه نتوانستیم پوشش‌شان بدهیم و اگر توپ برای‌مان می‌چرخید نتیجه می‌گرفتیم‌. تیمی مثل هراز در اوج آمادگی بود و در سه بازی قبلی 9 ست برده داشتند و با 12 ست برده و یک ست باخته فینال رفتند پس نمی‌توانیم برد حریف را زیر سوال ببریم چون بی تعارف شایستگی حضور در فینال را داشتند. ما نتوانستیم از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم که حداقل از آن بحثی که می گویند تیم بهتر همیشه برنده می‌شود استفاده کنیم.
*نباید به
خانواده بازیکن توهین کنند
**در مورد بازی در سالن فدراسیون و نزدیک بودن تماشاگران به زمین صحبت کن؟
بالاخره سالن فدراسیون والیبال با سالن 12هزار نفری متفاوت است و تماشاچی‌ها به هم و به زمین نزدیک هستند. من حرکت رضا حضرت‌پور و الفاظ تماشاگران را نیز به هیچ عنوان تایید نمی‌کنم. تماشاچی‌ها باید روی تیم خودشان فوکوس کنند و اگر می‌خواهند حریف را تحت فشار بگذارند نباید الفاظ‌شان باعث ناراحتی بازیکنان شود و نباید به خانواده افراد توهین شود.
*احترام و اخلاق پهلوانی برایم مهم نیست!
**رضا گفته بود بحث قومیتی و خانوادگی بوده و می‌خواهم بدانم از زبان تو ماجرا چه بوده که انقدر عصبی شده است؟
من کاری به اتفاقات امروز ندارم ولی در 32سالگی به این مسئله پی بردم که اگر جایی هستی فقط باید به خاطر موقعیت خودت و خانواده‌ات باشد. وقتی منافع وسط بیاید، همیشه آدم‌ها منافع‌شان را انتخاب می‌کنند و به نظرم در این سطح ادب و احترام نقشی ندارد و اگر هستی برای خودت و خانواده‌ات هستی. برای شخص من نه احترام مطرح است و نه اخلاق پهلوانی و اگر دنبال چنین بازیکنی هستید من آن بازیکن نیستم. این برای من عبرت شد که هرتیمی باشم مربی و بازیکنانش برایم بهترین‌ها چه از نظر فنی و چه اخلاقی هستند و برای اینکه به منافعم برسم پا روی هرچیزی می‌گذارم! این حرف‌های صد من یه غازی که در ورزش ما مد شده که احترام بگذارید را قبول ندارم. خودم امسال رفتم ارومیه و فحش خوردم؛ هیچکس برای این تیم تا به حال دو بار پایش را جراحی نکرده بود ولی هرلحظه ممکن است شرایط تغییر بکند. این تعارف‌ها همیشه در فرهنگ و ورزش ما وجود دارد ولی آدم‌ها از منافع‌شان برای دیگران نمی‌گذرند و مطمئن باشید هرکسی زورش برسد خرخره طرف مقابل را تا پای جان فشار می‌دهد! چه بسا در بیرون دوستی عمیقی داشته باشند.
*برای منافع از همه چیز می‌گذریم
این نصیحت را به بازیکنان جوان‌تر دارم؛ شرایط فرهنگی و اخلاقی جامعه ما جوری است که اول باید خودت را در نظر بگیری و این مسئله در ورزش و سیاست به این سمت رفته و یک گوشه‌اش را امروز دیدید. خیلی از بازیکنان ما که سال‌ها در آن تیم زحمت کشیده بودند ولی فحش خوردند و این نشان می‌دهد همه برای منافع از همه‌ چیز می‌گذرند و بهتر است روراست باشیم و تعارفات را کنار بگذاریم. من امروز برای بردن تیمم حاضر بودم دست به هرکاری بزنم ولی ابزار ما کمتر بود. این اتفاقاتی که الان رویش فوکوس شده بخشی از فرهنگی است که الان ما به سمتش می‌رویم و باید در فرهنگ الان ما جا بیفتد. خانواده خط قرمز همه است و ما در همه شرایط به خانواده پناه می‌بریم و کسی حق ندارد به آنها توهین کنند.
*خدا ورزشکاران اخلاق‌مدار را بیامرزد
**یعنی یک‌جورهایی به رضا حق می‌دهی؟
صد در صد. من دو طرفه می‌گویم و اول از عملکرد هراز تمجید کردم و شایسته حضور در فینال بودند بیست، سی درصد بیشتر از ما. ولی باید این را قبول کنیم که خاصیت ماست که منفعت خودمان را در نظر می‌گیریم و بعد همیشه طوری وانمود می‌کنیم که انگار اخلاق و این‌جور مزخرفات برای ما مهم است ولی به هیچ عنوان اهمیت ندارد! تعداد افراد معدودی در ورزش ما بودند که اخلاقیات برای‌شان مهم بوده که به رحمت خدا رفتند. خیلی وقت است که ورزش ما به این سمت رفته که برد و منافع خیلی مهمتر است. من مخالف دعوا و درگیری هستم و خودم از آن فراری‌ام ولی واقعیت این است که اخلاقیات چه از جهت تماشاچی به بازیکن و برعکس و چه سابقه‌ای که شما در یک باشگاه داری، وجود ندارد. الان در حال حاضر تمام رفاقت‌ها و دوستی به باشگاه قبلی را زیر سوال می‌برند. این است که بهتر است آدم‌ها به خودشان و خانوادشان فکر کنند و بجنگند و مسئله دیگری را مدنظر قرار ندهند.
* از خط قرمز می‌گذری باید منتظر عکس العمل باشی
**سطح شعارها پایین بود و مثلا می‌گفتند باب اسفنجی یا شعارهای مسخره دیگر...
من مشکلی با باب اسفنجی گفتن تماشاگران ندارم ولی به خانواده توهین کردند. من رفتار رضا را تایید نمی‌کنم اما اگر با این الفاظ در طول بازی به بازیکن فشار بیاوری عکس العمل نشان نمی‌دهد؛ ولی شما اگر به خانواده بازیکن حمله کنیم و از نقاط ضعف هم که باخبریم استفاده کنیم و از خط قرمز یک شخص که حانواده است عبور کنیم، باید حق دهیم و وقتی به خانواده طرف حمله می‌کنی باید منتظر عکس العمل بازیکن باشی.
*امیدوارم فینال خوبی ببینیم
این بازی تمام شده؛ به تیم هراز که فوق العاده بازی کرد تبریک و به تیم خودمان خسته نباشید می‌گویم. فصل سختی را پشت سر گذاشتیم و مصدومیت‌هایی داشتیم. متاسفانه اول فصل در یک‌سری مسائل دیر جنبیدیم و واردش نمی‌شوم. تیمی که قهرمان آسیا می‌شود باید پرقدرت‌تر حضور پیدا کند چون حریفان برنامه‌ریزی بیشتری می‌کنند و با قدرت بیشتری می‌آیند چون برای متوقف کردن قهرمان باید ابزار بهتری داشته باشی. تمام بچه‌های ما تلاش‌شان را کردند و امیدوارم شاهد یک فینال جذاب باشیم و ببینیم سال آینده چه اتفاقی برای‌مان میفتد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/854076/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجازه ندهید کودک تان این برنامه ها را ببیند

علت فحش دادن(بدزبانی) در کودکان و راه حلهای پیشنهادی

جو فراست و خودخواهی

آموختن درسهای پول تو جیبی فرزندان

راههای عملی جهت افزایش تمرکز در کودکان

کودکانی که دیر می‌خوابند دچار ترس شبانه می‌شوند

رابطه اسباب بازی و شغل آینده کودک

راههایی برای تقویت هوش کودکان

مقابله با لجبازی‌های کودکانه!

والدین افسرده چگونه با کودکانشان بر خورد کنند؟

رفتار با کودکان لوس !

نشانه های اولیه لکنت زبان در کودکان

شخصیت شناسی از روی نقاشی بچه ها

دخترها به پدر نیاز دارند !

بچه‌تان موقع درس خواندن بی حواس است؟

دختری که رفتارهای پسرانه دارد و پسری که رفتارهای دخترانه دارد !

کودک خردسال خود را برای تولد فرزند جدید آماده کنید

چگونه فرزندی باهوش تربیت کنیم؟

به کودک لجباز رشوه ندهید

نکاتی مهم برای والدینی که دوقلو دارند

فیلم های غیر اخلاقی در سنین پایین

از نظر بهداشت روان کودک سالم کیست؟

درس خواندن و خواب آلودگی درفصل بهار

به خاطر بچه‌ ها با همسرتان زندگی می‌ کنید؟

زبان آموزی در حین بازی

چطور به کودکان کمک کنیم تا بهتر و به اندازه بخوابند

اگر می خواهید از فرزندتان انتقاد کنید این نکات را به یاد داشته باشید

روش های مقابله با دزدی کودکان

این تکنیک‌ها برای افزایش تمرکز توصیه می‌شود...!

علت اصلی دعوای خواهر - برادرها

خاله‌بازی، استقلال کودک را افزایش می‌دهد

نشانه‌های کودکان با اعتماد به نفس بالا و پایین

چگونه فرزندانمان را برای امتحانات پایان سال آماده کنیم؟

استفاده کودکان از تلفن همراه، خوب یابد؟

مهمترین علل مکیدن انگشت در کودکان

عواقب تنبیه بدنی کودکان !

هوش فضایی کودک خود را تقویت کنید

با کودکان کنجکاو و سوالاتشان چه برخوردی داشته باشیم؟

عشق در پنجم دبستان!

چطور کودکان را در سفر سرگرم کنیم؟

خیال های آموزنده

چرا بعضی کودکان بد خط اند؟

با کودکی که انگشت در بینی می کند، چه کار کنیم؟

ریخت و پاش به کودکان چه می آموزد؟

علامت افسردگی کودکان چیست؟

کودکانی که در آینده افسرده می شوند

تاثیر موسیقی بر مهارت‌های کودکان

برای آرام کردن کودک از موسیقی استفاده کنید!

با تولد کودکم سرکار بروم یا نه؟‌

از کجا بفهمم کودکم به من علاقه دارد؟