آریا بانو

آخرين مطالب

گفت‌وگو با بهترین گلزن تاریخ لیگ؛

عنایتی: این حساس‌ترین داربی است/ بعد از داربی 60 چند ماه روی ابرها بودم! ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مهاجم سابق استقلال می‌گوید خاطره انگیز ترین داربی برای او داربی 60 بود چون تک گل بازی را به ثمر رساند و بعد از این دیدار چند ماه روی ابرها بود.

روز یکشنبه، در حالی داربی شماره 100 در ورزشگاه آزادی با سوت داور آغاز می‌شود که این دیدار برای دو تیم حساسیت دو چندان دارد. داربی تهران میان استقلال و پرسپولیس همواره حواشی خاص خود را داشته و همین باعث شده تا رقابت دیرینه این دو تیم تاکنون ادامه داشته باشد.
یکی از بازیکنانی که سابقه بازی در داربی را دارد و توانسته مقابل پرسپولیس گلزنی کند، رضا عنایتی است. گلزن‌ ترین مهاجم ادوار لیگ برتر و مهاجم سابق تیم ملی فوتبال تاکنون 9 بار با پیراهن استقلال در داربی حاضر شده و دو گل نیز به ثمر رسانده است. او یکی از کسانی است که به خوبی می‌داند داربی پایتخت چقدر دیدار حساسی است و تجربه‌های مختلفی از حضور در این دیدار دارد.
تجربه بالا و نمایش درخشان رضا عنایتی در داربی‌ها ما را بر این داشت تا به بهانه داربی صدم به سراغ او برویم. در ادامه گفت‌وگوی ایسنا را با رضا عنایتی در رابطه با عملکرد دو تیم پایتخت در فصل اخیر، رقابت دو تیم در داربی پیش رو و تجربه بازی‌اش در این دیدار حساس را می‌خوانید.
از استقلال و پرسپولیس امسال چقدر شناخت دارید؟
بعد از مدت‌ها دربی متفاوتی را پیش رو داریم چون هر دو تیم در اوج آمادگی هستند. باتوجه به شرایط جدولی این داربی حساس‌ترین دربی چند سال اخیر است. شاید هر دو تیم از نظر مدیریتی اتفاقاتی در طول فصل برایشان افتاد اما هفته به هفته بهتر شدند و اکنون شرایط خوبی دارند. امیدوارم بازی خوبی شوند. برای برخی‌ها وقتی به داربی می‌رسند، حساسیت ایجاد می‌شود و این مساله کیفیت را زیر سوال می‌برد.
هر دو تیم از نظر جدولی و فرم تیمی شرایط خوبی دارند و امیدوارم بازی باکیفیتی بدون حواشی ببینیم. پیش بینی خودم یک بازی جذاب و لذت بخش است. البته نگرانی من بعد از برد مقابل هوادار ایجاد شد و این مساله شاید در داربی روی بازیکنان تاثیر بگذارد. این 6 گل نباید روی بازیکنان تاثیرگذار باشد و داربی را ساده بگیرند. امیدوارم بازیکنان استقلال حساسیت این موضوع را درک کنند. این حساس‌ترین بازی تاریخ استقلال و پرسپولیس است چون مستقیم روی تعیین قهرمان لیگ تاثیر دارد. امیدوارم نگرانی من از این موضوع بی‌مورد باشد.
ریکاردو ساپینتو را در بحث فنی و اخلاقی چگونه می‌بینید؟
استقلال در ابتدای فصل نتایج نوسانی داشت اما این طبیعی بود چون ساپینتو با شرایط فوتبال ما آشنایی زیادی نداشت. ساپینتو کم کم به شناخت رسید و هر چه جلوتر رفتیم، شرایط استقلال بهتر شد. اکنون این تیم در بهترین فرمش است و این نشان می‌دهد که مربی کاربلدی در استقلال کار می‌کند.
من مقاله‌ای خواندم در رابطه با کسانی که زود عصبانی می‌شوند. نوشته بود این آدم‌ها بسیار مهربان هستند و فقط در لحظه واکنش نشان می‌دهند و بعد از کاری که کردند پشیمان می‌شوند. شخصیت ساپینتو دوست داشتنی است و هر چه دارد لب خط برای تیمش می‌گذارد. تمام انرژی‌اش را می‌گذارد اما شاید اگر بتواند این انرژی را کنترل کند، بازدهی بیشتری خواهد داشت. با این حال مطمئنم ساپینتو قلب مهربانی دارد.
استقلال با وجود مشکلات مدیریتی نتایج درخشانی گرفته است. دلیل این اتفاق چیست؟
اتفاقات منفی همیشه شما را با شکست مواجه نمی‌کند و بعضی وقت‌ها این اتفاقات برعکس جواب می‌دهد و باعث می‌شود شما قوی‌تر شوید. استقلال با اتفاقات تلخ مثل حذف از آسیا و مشکلات شدید مالی مواجه شد اما از این اتفاقات به بهترین نحو استفاده کردند و کاملا همه چیز را به سمت خود برگرداندند. یک نقطه منفی را به مثبت تبدیل کردند و باید به همه مجموعه و کادرفنی تبریک گفت. اکنون همدلی بسیار خوبی در استقلال به وجود آمده و می‌توانند به خوبی از آن استفاده کنند.
از تجربه‌تان در داربی صحبت کنید. دو بار توانستید دروازه پرسپولیس را باز کنید.
داربی برای هواداران بسیار مهم است. نتایج طول فصل را یک طرف و نتیجه داربی را یک طرف دیگر بگذارید. حساسیت هواداران برای این بازی بسیار بالا است و باید با تمرکز در این بازی به میدان رفت. این حساسیت‌های زیاد باعث می‌شود دو تیم محتاط شوند و این از جذابیت داربی کم می‌کند. امیدواریم داربی پیش رو جذاب باشد. تجربه داربی قبل و بعدش خوب است و خدایی نکرده اگر بد بازی کنید تلخ می‌شود.
من در یک بازی که 3-2 و در یک بازی که 1-0 بردیم، گلزنی کردم و در آن بازی که تک گل بازی را زدم، سه چهار ماه روی ابرها بودم چون هواداران بسیار به من لطف داشتند و انرژی مثبت فوق‌العاده‌ای به من می‌دادند. داربی 60 بسیار برای من شیرین و خاطره انگیز بود. در پایان فصل هر دو داربی آقای گل شدم و این برای من بسیار جذاب بود. البته باید بگویم همه داربی‌ها جذاب هستند چون شور و شوق هواداران بسیار زیاد است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/932557/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهار بازی مهارتی برای کودکان

وابستگی کودک را چگونه درمان کنیم؟

دلبستگی کودکان زیر دو سال را جدی بگیرید!

اگر کودکتان مدام می گوید حوصله ام سر رفت!

تفاوت کابوس و هراس شبانه در کودکان

نیازهای روانشناختی کودکان زیر 7 سال چیست؟

چگونه فرزندمان را به خوب حرف زدن تشویق کنیم؟

تک فرزندی با روان فرزند شما چه کار می کند؟

راهکاری برای درمان کودک خجالتی شما

چرا کودک من زیاد سوال می پرسد؟

دلایل دیر حرف زدن کودک چیست؟

اوتیسم سراغ چه کسانی می‌رود؟

با رعایت این موارد کودک شما در مدرسه موفق تر خواهد بود!

4 اسباب‌بازی مفید برای رشد ذهنی و جسمی کودک

تفاوت های خلقی در کودکان

کشف مهارت و استعدادهای کودکان

دلایل هراس کودکان از مدرسه چیست؟

بازی با کودک نوپا

دانش آموزانی که تکالیفشان را انجام نمی دهند!

مشکلات یادگیری و آموزشی در کودکان

خانواده هایی که می خواهند «ای کیو سان» داشته باشند

مراحل رشد جنسی کودک خود را بشناسید!

رابطه آموزش و بازی را جدی بگیرید

با کودکان حواس پرت چه کنیم؟

بازی مناسب ماههای اول زندگی

قدرت یادگیری دخترها بیشتر است یا پسرها؟

قصه گویی چه تاثیری در زندگی کودک دارد؟

چگونگی پرورش و تربیت کودک خردمند

کابوسهای کودکانه

زمانبندی برای تماشای تلویزیون توسط کودک

وسواس در کودکان

تقویت حافظه کودک از دوران نوزادی

نوازش‌ها، بوسه‌ها و محبت‌ها چه تاثیری در رشد و پرورش کودک دارند؟

مکیدن انگشت در کودکان + راههای درمان

برای اطمینان از سلامت روانی دختران چه می‌توانیم بکنیم؟

علت و درمان تیک عصبی در کودکان

حرف زدن کودکان در خواب + راههای درمان

آیا فعالیت‌های فرزندتان در مدرسه نا امید کننده است؟

مهر و محبت خود به فرزندان‌تان نشان دهید !

درمان جویدن ناخن در کودکان

نشانه های کودکان مبتلا به اوتیسم را بشناسیم!

تفسیر نقاشی های کودکان

یرای تقویت اعتماد به نفس کودک چه کنیم؟

عوارض ناشى از مکیدن انگشت در کودکان

در تعطیلات نوروز چگونه کودک مان را سرگرم کنیم؟

از ترس های کودکان چه می دانید؟

اجازه دهید کودکانتان، کودکی کنند

پرخاشگری در کودکان نوپا

هر کودکی نیازمند شنیدن این 8 کلمه است

نشانه‌های استرس در کودکان