آریا بانو

آخرين مطالب

حمید درخشان: در دربی هم قلعه‌نویی را شکست دادم هم حجازی را/ مطمئنم سپاهان امتیاز از دست می‌دهد و پرسپولیس قهرمان می‌شود ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - حمید درخشان سرمربی اسبق پرسپولیس می گوید: شرایط برای هر دو تیم ایده آل است تا یک بازی خوب را به نمایش بگذارند. تساوی که قطعا به درد هیچ تیمی نمی‌خورد. هم پرسپولیس و هم استقلال طی هفته‌های اخیر روند خوبی را دنبال کرده‌اند و به نتایج خوبی رسیدند.

یکشنبه هفته آینده یکی از حساس ترین دربی های چند سال اخیر را شاهد خواهیم بود. پرسپولیس و استقلال در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که سه تیم استقلال، سپاهان و پرسپولیس در کورس قهرمانی قرار دارند و نتیجه این بازی می تواند تا حدودی تکلیف تیم قهرمان را مشخص کند. در فاصله 4 هفته مانده تا پایان بازی ها، استقلال و سپاهان با 55 امتیاز در صدرجدول قرار دارند و پرسپولیس با 54 امتیاز در تعقیب آنها است. پرسپولیس در حالی مقابل استقلال قرار می گیرد که این تیم در نیم فصل دوم سه شکست را تجربه کرد که باعث شد صدرجدول را از دست بدهد. تیم گل محمدی در نیم فصل اول با 5 امتیاز اختلاق نسبت به سپاهان در صدرجدول بود اما نتایج ضعیف این تیم در میانه فصل و همچنین شکست مقابل سپاهان در بازی رودر رو، باعث شد تا تیم گل محمدی صدرجدول را از دست بدهد. گرچه سرخپوشان در 5 بازی اخیر خود 4 پیروزی کسب کردند و به روزهای اوج خود برگشته اند. از طرفی دیگر هم استقلال در نیم فصل دوم عملکرد فوق العاده ای داشت و تیم ساپینتو در 5 بازی اخیر، 5 پیروزی کسب کرد و موفق شد هوادار را 6 تایی کند.
به مناسبت دربی شماره 100 به سراغ حمید درخشان مربی و بازیکن سابق پرسپولیس رفتیم و با او درباره این بازی حساس به گفتگو پرداختیم:
پرسپولیس و استقلال یکی از حساس ترین بازی های چند سال اخیر را برگزار خواهند کرد و برنده این بازی شانس بزرگی برای قهرمانی خواهد داشت
به نظرم یکی از دربی‌های خوب خواهد شد هر دو تیم شرایط مناسبی دارند و تقریباً در نتیجه‌گیری مساوی بوده‌اند. بازی قبل از دربی را هم هر دو تیم برده‌اند. به نظرم این بازی با همه بازی‌های دیگر متفاوت است و تیمی که تمرکز بهتری داشته باشد و شجاع‌تر بازی کند برنده دربی خواهد شد.
به نظر شما کدام تیم شجاع تر است؟
این مسئله به روز و ساعت مسابقه برمی‌گردد که ببینیم کدام تیم از نظر روحی و روانی در شرایط بهتری در میدان حاضر می شود.
چند بازی اخیر دو تیم با تساوی به پایان رسیده و بسیاری معتقد هستند که تساوی در این بازی برای دو تیم یعنی از دست دادن شانس قهرمانی
شرایط برای هر دو تیم ایده آل است تا یک بازی خوب را به نمایش بگذارند. تساوی که قطعا به درد هیچ تیمی نمی‌خورد. هم پرسپولیس و هم استقلال طی هفته‌های اخیر روند خوبی را دنبال کرده‌اند و به نتایج خوبی رسیدند. الان بهترین موقعیت برای پیروزی است. هر تیمی که بتواند از نظر روحی – روانی شرایط خوبی را دنبال کند قادر خواهد بود با سود بردن از تمرکز بالا به نتیجه دست یابد.
آیا می توان گفت که برنده این بازی شانس زیادی برای قهرمان شدن دارد؟
این مسئله درست نیست. شانس قهرمانی هر سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان تقریباً برابر است. ممکن است تیمی دربی را برنده شود و مقابل یک تیم ته جدولی پیروز نشود.چهار بازی باقی مانده است. چرا فکر می‌کنید در فوتبال همه چیز کاملا مشخص است. تیم‌های پایین جدول الان برای فرار از سقوط می‌جنگند. اصلا بازی آسانی در انتظار سپاهان نیست و به نظرم امتیاز از دست خواهند داد. چرا که تیم‌های پایین جدولی هر کدام با شرایط خاص برابر این تیم حاضر خواهند شد و برنامه این تیم را برهم خواهند زد. مگر سپاهان پیش از این نیز امتیاز از دست نداده؟ پرسپولیس اگر برنده دربی شود قطعا فشار بیشتر می‌شود و آنها احساس خطر خواهند کرد و همین استرس به سود پرسپولیس خواهد بود.
شما سابقه زیادی در دربی دارید، چه به عنوان بازیکن و مربی. پیروزی های مهمی هم در دربی به دست آوردید
من در 5 یا 6 دربی سرمربی پرسپولیس بوده‌ام و در چندین دربی هم به عنوان بازیکن در این مسابقه حضور داشته‌ام. هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی استقلال را 3 بر صفر برده‌ام. در زمانی که مربی بودم تیم استقلال ناصر حجازی خدابیامرز را 3 بر صفر شکست دادم. همچنین در یک دربی استقلال با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی را 2 بر یک بردم البته من با قلعه‌نویی دوستی و رفاقت دیرینه دارم و رفاقت‌مان به زمان حضور در قطر برمی‌گردد.
شما در لیگ چهاردهم هم سرمربی پرسپولیس بودید و در نیم فصل اول موفق شدید استقلال قلعه نویی را شکست دهید
در مسابقه‌ای هم که تیم استقلال را با قلعه‌نویی شکست دادیم همه می‌گفتند پرسپولیس 3-4 گل در این دربی می‌خورد چون چند بازیکن مصدوم و محروم داشتیم و شرایط تیم اصلاً خوب نبود اما ما 2 بر یک پیروز شدیم. حتی در آن بازی می توانستیم گل های بیشتری به استقلال بزنیم. اگر یادتان باشد ضربه قیچی برگردان مهدی طارمی به تیرک دروازه برخورد کرد. همچنین او چند موقعیت گلزنی دیگر هم خراب کرد. او آن زمان به اندازه الان پخته و باتجربه نبود و اگر طارمی مثل امروز با تجربه بود حداقل 3 گل به استقلال می زد.
پیش بینی شما از نتیجه این بازی چیست؟
پیش بینی سخته اما به نظرم پرسپولیس بازی را می برد.
چه کسی گل می زند؟
در چند بازی اخیر مهاجم های پرسپولیس آمادگی بالایی از خودشان نشان دادند. مهدی عبدی و عیسی آل کثیر در بازی مقابل مس کرمان خیلی سرحال بازی کردند و به نظرم از بین آنها یکی برای پرسپولیس گل می زند. آنها سابقه گلزنی در دربی را دارند و به نوعی دربی باز هستند.
شما خودتان سرمربی بودید و دربی را تجربه کردید، نقش دو مربی را در این بازی چقدر مهم می بینید؟
این بازی سرمربیان دو تیم است و هر کدام که بتوانند بهترین تدابیر را دنبال کنند به نتیجه می‌رسند. باید برای ثانیه به ثانیه بازی برنامه داشته باشند. یکی از نقاط مهم در زمین در این دیدار، خط میانی است. هر تیمی که بتواند در خط میانی بهتر عمل کند برنده خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/932717/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

تاریخچه جت های جنگنده ایالات متحده

تفریح بهاری مبینا نصیری به همراه مهدی توتونچی در شیراز / صمیمیت خانم مجری با خانواده همسرش

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید