آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه نان صمون عراقی خانه داري

طرز تهیه نان صمون عراقی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - نان صمون یکی از نان های محبوب در کشور عراق است که معمولا جایگزینی برای نان باگت در تهیه انواع ساندویچ ها می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان صمون عراقی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم نان صمون عراقی آرد نان فانتزی 2 پیمانه مایه خمیر فوری 1 قاشق چایخوری آب ولرم کمتر از لیوان نمک 1 قاشق چایخوری طرز تهیه نان صمون عراقی مرحله اول برای تهیه نان صمون عراقی در ابتدای کار آرد نان فانتزی را به همراه نمک و مایه خمیر فوری درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم. (در این روش حتما باید از سالم بودن خمیر مایه مطمئن باشیم) مرحله دوم در این مرحله کم کم آب اضافه کرده و مواد را ابتدا با لیسک یا قاشق چوبی مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود، سپس با دست شروع به مخلوط کردن خمیر می کنیم. توجه داشته باشید که ممکن است تمام آب مصرف نشود. مرحله سوم پس از اینکه خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبید درون کاسه شکل گرفت، اضافه کردن آب را متوقف می کنیم، سپس خمیر را به سطح کار منتقل کرده و چند دقیقه ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود. مرحله چهارم در این مرحله کاسه را با روغن چرب می کنیم، سپس خمیر را چانه کرده و درون کاسه قرار می دهیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت یک ساعت در محیط آشپزخانه استراحت کند. مرحله پنجم پس از گذشت این زمان، پف اضافی خمیر را با دست می گیریم، سپس سطح کار را کمی آردپاشی کرده و خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم. حالا خمیر را به چونه های کوچک به اندازه نارنگی تبدیل می کنیم. مرحله ششم هر چانه را با دست به شکل دوک فرم می دهیم و روی سطح کار با فاصله کنار هم می چینیم. در ادامه روی خمیرهای فرم داده شده را آردپاشی می کنیم و با یک پارچه روی آنها را می پوشانیم تا خشک نشوند. مرحله هفتم در این مرحله فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود. پس از گذشت 20 دقیقه خمیرها را درون سینی فر می چینیم، سپس 2 قاشق آرد را درون یک تابه تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد. مرحله هشتم حالا کمی آب به آن اضافه می کنیم تا غلظتی شبیه به فرنی پیدا کند. در ادامه روی خمیرها را با ترکیب آب و آرد تفت داده شده رومال می کنیم و در صورت تمایل مقداری کنجد یا سیاه دانه روی آن‌ها می پاشیم. مرحله نهم در این مرحله سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم نان ها به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزند و به خوبی پف کنند. در نهایت گریل را روشن می کنیم تا روی نان ها رنگ بگیرید، سپس از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند. مرحله دهم در صورتی که فر در دسترس نداشته باشیم، یک تابه بزرگ روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود، سپس خمیرها را درون تابه قرار می دهیم تا به خوبی پف کنند، سپس آنها را بر می گردانیم. مرحله یازدهم پس از اینکه هر دو سمت نان ها رنگ گرفت، آنها را از تابه خارج می کنیم. توجه داشته باشید که این نان شبیه نان باگت است و زمان مصرف باید وسط آنرا باز کرده، سپس مواد دلخواه را درون نان قرار داده و سرو کنیم.

نان صمون یکی از نان های محبوب در کشور عراق است که معمولا جایگزینی برای نان باگت در تهیه انواع ساندویچ ها می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان صمون عراقی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان صمون عراقی
آرد نان فانتزی2 پیمانه
مایه خمیر فوری1 قاشق چایخوری
آب ولرمکمتر از لیوان
نمک1 قاشق چایخوری
طرز تهیه نان صمون عراقی
مرحله اول
برای تهیه نان صمون عراقی در ابتدای کار آرد نان فانتزی را به همراه نمک و مایه خمیر فوری درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم. (در این روش حتما باید از سالم بودن خمیر مایه مطمئن باشیم)
مرحله دوم
در این مرحله کم کم آب اضافه کرده و مواد را ابتدا با لیسک یا قاشق چوبی مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود، سپس با دست شروع به مخلوط کردن خمیر می کنیم. توجه داشته باشید که ممکن است تمام آب مصرف نشود.
مرحله سوم
پس از اینکه خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبید درون کاسه شکل گرفت، اضافه کردن آب را متوقف می کنیم، سپس خمیر را به سطح کار منتقل کرده و چند دقیقه ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود.
مرحله چهارم
در این مرحله کاسه را با روغن چرب می کنیم، سپس خمیر را چانه کرده و درون کاسه قرار می دهیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت یک ساعت در محیط آشپزخانه استراحت کند.
مرحله پنجم
پس از گذشت این زمان، پف اضافی خمیر را با دست می گیریم، سپس سطح کار را کمی آردپاشی کرده و خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم. حالا خمیر را به چونه های کوچک به اندازه نارنگی تبدیل می کنیم.
مرحله ششم
هر چانه را با دست به شکل دوک فرم می دهیم و روی سطح کار با فاصله کنار هم می چینیم. در ادامه روی خمیرهای فرم داده شده را آردپاشی می کنیم و با یک پارچه روی آنها را می پوشانیم تا خشک نشوند.
مرحله هفتم
در این مرحله فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود. پس از گذشت 20 دقیقه خمیرها را درون سینی فر می چینیم، سپس 2 قاشق آرد را درون یک تابه تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد.
مرحله هشتم
حالا کمی آب به آن اضافه می کنیم تا غلظتی شبیه به فرنی پیدا کند. در ادامه روی خمیرها را با ترکیب آب و آرد تفت داده شده رومال می کنیم و در صورت تمایل مقداری کنجد یا سیاه دانه روی آن‌ها می پاشیم.
مرحله نهم
در این مرحله سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم نان ها به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزند و به خوبی پف کنند. در نهایت گریل را روشن می کنیم تا روی نان ها رنگ بگیرید، سپس از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند.
مرحله دهم
در صورتی که فر در دسترس نداشته باشیم، یک تابه بزرگ روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود، سپس خمیرها را درون تابه قرار می دهیم تا به خوبی پف کنند، سپس آنها را بر می گردانیم.
مرحله یازدهم
پس از اینکه هر دو سمت نان ها رنگ گرفت، آنها را از تابه خارج می کنیم. توجه داشته باشید که این نان شبیه نان باگت است و زمان مصرف باید وسط آنرا باز کرده، سپس مواد دلخواه را درون نان قرار داده و سرو کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/819794/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راه های تشخیص منطقی یا غیر منطقی بودن درخواست های کودکان

تأثیر بازی کردن بر شخصیت کودکان

چگونه استعدادهای کودکان را کشف کنیم؟

بازی هایی برای افزایش توجه و تمرکز کودکان

با کودکی که اشتباهش را نمی پذیرد چه کنیم؟

توصیه‌هایی برای قبل از پدر شدن

چهار بازی مهارتی برای کودکان

وابستگی کودک را چگونه درمان کنیم؟

دلبستگی کودکان زیر دو سال را جدی بگیرید!

اگر کودکتان مدام می گوید حوصله ام سر رفت!

تفاوت کابوس و هراس شبانه در کودکان

نیازهای روانشناختی کودکان زیر 7 سال چیست؟

چگونه فرزندمان را به خوب حرف زدن تشویق کنیم؟

تک فرزندی با روان فرزند شما چه کار می کند؟

راهکاری برای درمان کودک خجالتی شما

چرا کودک من زیاد سوال می پرسد؟

دلایل دیر حرف زدن کودک چیست؟

اوتیسم سراغ چه کسانی می‌رود؟

با رعایت این موارد کودک شما در مدرسه موفق تر خواهد بود!

4 اسباب‌بازی مفید برای رشد ذهنی و جسمی کودک

تفاوت های خلقی در کودکان

کشف مهارت و استعدادهای کودکان

دلایل هراس کودکان از مدرسه چیست؟

بازی با کودک نوپا

دانش آموزانی که تکالیفشان را انجام نمی دهند!

مشکلات یادگیری و آموزشی در کودکان

خانواده هایی که می خواهند «ای کیو سان» داشته باشند

مراحل رشد جنسی کودک خود را بشناسید!

رابطه آموزش و بازی را جدی بگیرید

با کودکان حواس پرت چه کنیم؟

بازی مناسب ماههای اول زندگی

قدرت یادگیری دخترها بیشتر است یا پسرها؟

قصه گویی چه تاثیری در زندگی کودک دارد؟

چگونگی پرورش و تربیت کودک خردمند

کابوسهای کودکانه

زمانبندی برای تماشای تلویزیون توسط کودک

وسواس در کودکان

تقویت حافظه کودک از دوران نوزادی

نوازش‌ها، بوسه‌ها و محبت‌ها چه تاثیری در رشد و پرورش کودک دارند؟

مکیدن انگشت در کودکان + راههای درمان

برای اطمینان از سلامت روانی دختران چه می‌توانیم بکنیم؟

علت و درمان تیک عصبی در کودکان

حرف زدن کودکان در خواب + راههای درمان

آیا فعالیت‌های فرزندتان در مدرسه نا امید کننده است؟

مهر و محبت خود به فرزندان‌تان نشان دهید !

درمان جویدن ناخن در کودکان

نشانه های کودکان مبتلا به اوتیسم را بشناسیم!

تفسیر نقاشی های کودکان

یرای تقویت اعتماد به نفس کودک چه کنیم؟

عوارض ناشى از مکیدن انگشت در کودکان