آریا بانو

آخرين مطالب

5 ناشر متخلف نمایشگاه کتاب حکم گرفتند مقالات

5 ناشر متخلف نمایشگاه کتاب حکم گرفتند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / سخنگوی سی‌پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه مجموع فروش نمایشگاه کتاب تا پایان روز هفتم به 312 میلیارد تومان رسیده است درباره تخلفات نیز گفت: هیأت رسیدگی و نظارت بر تخلفات مجموعا 5 رای صادر کرد که عمده تخلفات عرضه کتب غیر، غرضه کتب مغایر با ضوابط نماشگاه و ارئه تخفیف بالاتر از سقف مجاز در شیوه‌نامه بود.
هفتمین نشست از نشست‌های روزانه علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز (چهارشنبه، 26 اردیبهشت) برگزار شد.
سخنگوی نمایشگاه با اشاره به موضوع نظرسنجی از بازدیدکنندگان یعنی «قیمت کتاب‌ها رضایت‌بخش می‌دانید» اظهار کرد: 72 درصد مردم اعلام کردند که قیمت کتاب‌های عرضه‌شده در بخش حضوری رضایت‌بخش نیست، 51 درصد خیلی کم، 26 درصد کم، 16 درصد متوسط و 9 درصد زیاد و 2 خیلی زیاد رضایتخش می‌دانستند.
همچنین محدودیت ساعت بازدید به‌ویژه در صبح، قیمت بالای کتاب و شلوغی بیش از حد غرفه‌ها از نقاط ضعف و رمزینه‌هایی که در سر در غرفه‌ها تعبیه شده، سهولت دسترسی با مترو و نزدیکی غرفه امانات به در سالن از نقاط قوت نمایشگاه اعلام شده است.

او افزود: مردم پیشنهاد کردند تخفیف کتاب‌ها و همچنین تعداد غرفه خدمات رفاهی بیشتر شود؛ در جلسه کمیته ناشران داخلی این موضوع مطرح شد که ناشران در قیمت آثار بیشتر مراعات مخاطب را داشته باشند. توزیع نقشه بیشتر خواهد شد و غرفه اطلاع‌رسانی نیز بازآرایی می‌شوند زیرا به شدت محل مراجعه هستند. با توجه به برگزاری جشن امضاهای پیش‌بینی شده توسط ناشران، ممکن است که شلوغی داشته باشیم که امیدوارم مدیریت بهتری خواهند کرد.
به گفته علی رمضانی 39 نشست در سراهای هشت‌گانه برگزار شده است.
سخنگوی نمایشگاه درباره بررسی تخلفات صورت گرفته در روز هفتم نمایشگاه نیز گفت: هیأت رسیدگی و نظارت بر تخلفات مجموعا 5 رای صادر کرد که عمده تخلفات عرضه کتب غیر، عرضه کتب مغایر با ضوابط نماشگاه و ارئه تخفیف بالاتر از سقف مجاز در شیوه‌نامه بود. رأی صادر شده نیز به این شرح است: توبیخ با درج در پرونده، اخذ تعهد و رفع تخلف، تعطیلی غرفه و پنل مجازی از آرای صادر شده است. علاوه بر آن کسر 50 درصد از متراژ سال آینده و محرومیت از تسهیلات حمایتی به مدت یک‌سال به برخی از ناشران متخلف در جلسه روز سه‌شنبه لحاظ شده است.
علی رمضانی درباره میزان فروش کتاب در این رویداد نیز گفت: تا پایان روز هفتم در بخش حضوری نمایشگاه فروش 216 میلیارد تومانی داشتیم که 142 میلیارد تومان آن از طریق درگاه‌های رسمی و مابقی از طریق درگاه‌های غیررسمی(کارت‌به کارت و نقدی) بوده است. در بخش مجازی نمایشگاه میز فروش 96 میلیارد تومانی را تجربه کردیم که 65 میلیارد تومان سهم ناشران از این میزان بود و 31 میلیارد تومان نیز مربوط به کتابفروشان. در نهایت مجموع فروش نمایشگاه کتاب تا پایان روز هفتم به 312 میلیارد تومان رسیده است.
به گفته سخنگوی نمایشگاه کتاب در بخش مجازی نمایشگاه 545 هزار نسخه کتاب فروخته شده که در قالب 355 هزار نسخه ساماندهی شده است.
او همچنین گفت: تعداد 67 هزار 700 بسته کتاب در بخش مجازی به دست مخاطبان رسیده است. از کتابفروشان و ناشران درخواست می‌کنیم سریع‌تر بسته‌ها را آماده کنند تا مردم انتظار کمتری بکشند.
علی رمضانی با پیش‌بینی حضور جمعیت زیاد در روزهای آتی در مصلی امام خمینی (ره) از مردم درخواست کرد با وسیله حمل و نقل عمومی به نمایشگاه کتاب بیایند.
سخنگوی نمایشگاه کتاب در پاسخ به پرسش ایسنا درباره جمع‌آوری چند کتاب در نمایشگاه توضیح داد: شورای نظارت و ارزیابی نمایشگاه کتاب مطابق آیین‌نامه نمایشگاه اجازه دارد تا کتاب‌هایی را که تشخیص می‌دهد با ضوابط نشر مغایرت دارند، جمع آوری کند که این مغایرت می‌تواند در طرح جلد و یا محتوای کتاب باشد. ممکن است وزارت ارشاد برای صدور مجوز کتاب اصلاحاتی بر متن کتاب داشته باشد و ناشر برای گرفتن اعلام وصول، کتاب اصلاح شده را عرضه کند اما در بازار، نسخه اصلاح نشده عرضه شود؛ بنابراین اگر نسخه‌ای مغایر با آنچه مجوز گرفتن باشد، کتاب‌ها از غرفه‌ها جمع می‌شوند. البته ممکن است کتابی علی‌رغم آنکه مجوز دارد، مغایر با ضوابط نشر تشخیص داده شود و شورای نظارت درخواست جمع‌آوری و عدم عرضه آن کتاب را در نمایشگاه داشته باشد، طبعا کتاب جمع‌آوری می‌شود.
علی رمضانی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره نظارت بر رأی‌های صادر شده ناشران متخلف گفت: در هر سالن و بخشی ناظر و ناظرانی در اجرای حکم و استمرار حکم نظارت می‌کنند؛ در واقع در هر چند راهرو یا بخش‌ ناظری وجود دارد که نظارت می‌کند ناشر متخلف در مرحله اجرای حکم، دستگاه پز فعال نداشته باشد که این کار باید با دقت بیشتری انجام شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1200587/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طوفان شدید یک هواپیمای مسافربری را جابجا کرد

اردوی دانش‌آموزی در کنار مأموران یگان‌ویژه

ویدئویی از سرقت زنجیر طلا مرد موتورسوار در روز روشن

سلاجقه: بسیاری از سدهای کشور سرریز شده‌اند

بیژن عبدالکریمی: امروز یکی از مشکلات جامعه دوقطبی بودن است

گنجینه‌های باستانی گم شده موزه بریتانیا کجاست؟

برای دلباخته نگاه شما...

4گوشه دنیا/ حراج خانه معروف فیلم «تنها در خانه»

لحظه برخورد کامیون با کابل برق

سرقت از کامیون در حال حرکت به شیوه ماموریت غیرممکن

تاکید دین بر معادباوری انسان ها

طرز تهیه مرغ کُره‌ای، غذای خوشمزه و متفاوت

این ته چین متفاوت رو درست کن

این پاکوره طعم فلافل میده

یک چای فوق‌العاده خوش‌عطر و خوش‌طعم

سیگار الکترونیک و خطر ابتلا به سرطان / ته سیگار؛ فراوان‌ترین زباله‌ پلاستیکی در جهان

انگوری که با چاقی مقابله می‌کند

خونریزی معده به روایت تصویر

توصیه‌های کاربردی طب سنتی برای تقویت قدرت باروری مردان

دیگران آدم حسابم نمی کنند

دیگه شیشه ویتامین سی و نوشابه رو دور ننداز و اینجوری جذابشون کن

مهم ترین ترفندهای خانه داری و آشپزی

ترس از صحبت کردن کودکان در جمع

نانورشته‌ای که با یک بار نوسان تا 100 سال ارتعاش دارد

شنای گورخرماهی‌ها را در فضا تماشا کنید

ای که نزدیک تر از جانی و پنهان ز نگه

صحبت‌های تند سخنگوی هوادار علیه امیر عرب براقی

انوشیروانی: از مسئولان کمیته ملی المپیک انتظار حمایت بیشتری داریم

اشکان خورشیدی: داوران ما مثل آب زلال‌ هستند

حضور وزیر ورزش در تجدید میثاق اهالی ورزش با آرمان‌های امام راحل

دکتر خانلری: امیدوارم شرایط مطلوبی را برای ملی‌پوشان آماده کنیم

داور خبرساز لیگ برتر قاضی یک بازی حیاتی دیگر

دل‌بوسکه: ژاوی اخراج شد چون زیادی حرف می‌زند!

سعید عزت‌اللهی: به هنگ‌کنگ و ازبکستان نمی‌رسم

صعود اعتماد‌پور به نیمه‌نهایی اسکواش حرفه‌ای قطر

دو قول مدیرعامل سپاهان پس از آسیایی شدن

سردار آزمون به سویا اسپانیا پیوست

میازاکی بزرگ انیمیشن اکشن می‌سازد

اختلاف سنی 16 ساله هانیه غلامی و مادر بازیگرش

تیکه مجری صداوسیما به همکارش در برنامه زنده

تصادف شدید، خواننده جوان را راهی «آی سی یو» کرد

آهنگ جدید/ «میگیری که چی میگم» با صدای کیارش

صدور یک حکم سبز برای متخلف زیست‌محیطی

بازداشت 3 قاچاقچی موادمخدر با 86 کیلوگرم شیشه

لحظه انفجار یک بانک در آمریکا

زندگی بزرگان/ دیشب مهمان شهدا بودیم

اسرار تاریکی؛ در اعماق زمین چه خبر است؟

شعرخوانی زیبا از رشید کاکاوند

پروین اعتصامی هرگز به آن کاخ داخل نمیشود

عاشوری: می‌خواهیم گل‌گهر را قهرمان جام حذفی کنیم